Ilmestykset, kokemukset ja näyt

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Ilmestykset, kokemukset ja näyt

ViestiKirjoittaja onefortruth » 07. Touko 2015 23:27

Koetin tuossa tuoda taivas ja helvetti -keskusteluun uudemman näkykokemuksen tai taivaskokemuksen arvosteltavaksi, mutta koetan vielä tuoda tätä asiaa eri tavalla esille, koska oon niin pää pyörällä (ja kohta ehkä vielä sen lisäksi pää sekaisinkin) noista kaikenlaisista näyistä ja kokemuksista, joita tulee lähes kuin sieniä sateella.
On useita ihmisiä, jotka sanovat kokeneensa taivas- ja helvettikokemuksen ja ovat siitä todistuksia antaneet. Mutta kuitenkin ne ovat melkoisen hurjia kokemuksia ja varsin erikoisia siinä mielessä, että jollain tavalla armosta saarnaaminen jää melkeinpä taka-alalle.
Nyt olen toipumassa Angelica Zambranon kokemuksista, jotka olivat todella hurjat. Lähtien siitä, että neidin piti kuolla 23 tunniksi ensimmäiseen kokemukseen v. 2009 15 vuoden iässä.
Tyttö sai kokea vielä saman x2 myöhemmin.
Tosiasiassa en antaisi kenellekään ei-uskovalle tai uskovalle tuota kokemusta luettavaksi. Itse ahdistuin ja järkytyin niin kamalasti, että viikko meni toipuessa. Luulin kestäväni ne paremmin.
Jo yöllä nukkuessani näin todella ahdistavaa unta että mun oli mentävä jonnekin minne en haluaisi mennä. Vrt. tuon tytön kokemukseen, hän joutui tutustumaan helvettiin vaikkei olisi tahtonut, samoin se kuoleminen ennen sitä.
Mä oon itse henkilönä niin herkkä, että uniin tulee vaikka sairaalasarjatkin, ahdistavat kirjat tms. kun niitä tarpeeksi seuraan tai luen.
Kyllä mä nyt taidan uskoa, ettei jatkossa kande noita katsella.

Mieleeni muistui eräs Petri Paavolan hyvä puhe, jossa hän totesi että kaikki, missä Jumala haluaa ilmoittaa tahtonsa ja asiat, löytyvät Raamatusta. Jumala voisi toimia myös niin, kuin Raamatussa ei ole sanottu mutta Jumala EI tee niin, koska kuinka me muuten voidaan hänet tunnistaa ja hänen tekonsa? Samassa tuli mieleen mulle, mihin me tarvitaan helvettinäkyjä? Ketä se oikeasti palvelee, jos kerromme sellaisista?
Sitten tullaan siihen, kun olen seurannut tätä ilmiötä kun tulee aina vain uusi profeetta, ilmestys tai näky.
Ja Raamatusta varoitus: vaikka ENKELI TAIVAASTA saarnaisi toista evankeliumia, niin älkää uskoko. (Tulee mieleen jotenkin islamin ja mormonismin synty)
On oltava tarkkana, kun tulee noita uusia puhujia, jotka vetävät areenat täyteen, mitä he puhuvat ja miten toimivat.
Ja jopa joissain ryhmissä, kun on innokkaita profetoijia, tiedon sanojen tuojia jne.

Mutta joo, mulle jäi mieleen tuosta taivas- ja helvettinäystä karu totuus mutta myöskin se jäi ahdistamaan kovasti ja koin sen henkisenä väkivaltana suorastaan.
Jäi mieleen, että eipä tässä taida olla toivoa uskovanakaan, kun on niin pienestä kiinni että joutuu helvettiin, ettei pelkästään armo riitäkään.
Mietin sitäkin vaihtoehtoa että eikö tyttö nuoren ikänsä vuoksi osannut sittenkään painottaa oikeita asioita, kun nuo järkyttävät kokemukset joutui kokemaan.
Itse en olisi takuulla kestänyt niitä varsinkaan noin nuorena.
Mainittuna oli, että oli helvetissä pastoreita, uskovia, kristillistä räppiä ja reggaeta soittaneita...sellaisia jotka yrittivät viehättää maailman ihmiset kirkkoon musiikillaan siis.
Sen mä uskonkin että rock ja maailmalliset musiikit eivät todella varmasti palvele Jumalaa, vaikka kuinka olisi puetut kristillisiksi.
No, jäi vaikutelma että jos et rukoile paljon, uhraa Herralle, evankelioi kovasti jne. niin olet helvetin oma.
Kröhöm...peräänkuulutan edelleenkin sitä Jeesuksen sovitustyötä.
Eikö se kuitenkin ole se ratkaisevin tekijä taivaaseen pääsemiselle? Eikös Jeesus juurikin tullut heikkoja varten eikä vahvoja?
Toki en väitä etteikö vahvatkin voisi pelastua mutta mulle jäi todella paha fiilis kaiken kaikkiaan, mikään muu näky tai kokemus ei ole vastaavaa tunnetta noin vahvasti tuonut mulle.
Mä aloin sit sitä parannusta tekemään niin vauhdilla etten itsekään pysynyt mukana, tuntui että en kestä kohta, olin synkkä, masentunut ja ahdistunut kaikesta huolimatta.
Suoraan sanoen vastaavan tunteen toi aikanaan käyminen adventistikirkon jossain tilaisuudessa.
Se järkytti minut niin että olin lähellä soittaa jo oman seurakunnan pastorille... :?
Lopputulos oli se, että olinkin surullinen ja ahdistunut. Yhtäkkiä olinkin lakihenkinen suorittaja.
Ja olin lähellä alkaa jo muille saarnaamaan et helvettiin joutuu semmoiset ja tämmöiset, kunnes heräsin ja tajusin, että hyvänen aika, mitä mä oon tekemässä? Mitä mulle tapahtuu?
Miten mä kuvittelen että ihmiset haluavat pelastua jos paasaan et helvettiin voi joutua tällä ja tuolla...sain jo yhden kaverini kanssa välit mutkikkaammaksi kun menin sanomaan sen reiki jne. touhuista et mihin ne johtaa. Kaveri ei enää halua jutella juuri paljonkaan mun kanssa...ja kun menin noudattamaan "ystävällistä neuvoa" että jos sanoisit vaan sille...joopasen joo taas...
Toki pahoittelin sitä myöhemmin, mutta ei ole vastannut siihen mitään vielä... :(
Okei, näinhän se menee että Jeesus ei olisi varmaan noin toiminut.
Nyt ei auta kuin korjailla parhaansa mukaan mahdollista vahinkoa...anteeksi sentään pyysin kyllä.
Mietinkin tässä että koska Jeesus olisi saarnannut ihmisille et helvetti odottaa jos et tee parannusta? Missä kohtaa Raamattua näin luki? Millä tavalla hän suosionsa sai kansalta (ei kirjanoppineilta tietenkään jne.). Eipä tainnut julistaa kadotuksesta juurikaan paljoa?
Ei tule mieleen kohtaa.
Siksi tämän nyt toin tänne teidän arvioitavaksenne, koska haluaisin lisävahvistusta sille, että miten Jumala tahtoo toimia kohtaamme.
Tänä aikana kun on vaikka mitä juttua liikkeellä. Kiitos, jos jaksaisitte kommentoida.
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Ilmestykset, kokemukset ja näyt

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 08. Touko 2015 09:37

onefortruth kirjoitti:Mietinkin tässä että koska Jeesus olisi saarnannut ihmisille et helvetti odottaa jos et tee parannusta? Missä kohtaa Raamattua näin luki? Millä tavalla hän suosionsa sai kansalta (ei kirjanoppineilta tietenkään jne.). Eipä tainnut julistaa kadotuksesta juurikaan paljoa?


Tämä ei nyt liity ilmestyksiin ja näkyihin, mutta vastaan tähän kysymykseen. Ylläpito voi halutessaan jakaa aiheen.

Jeesus puhui itse asiassa enemmän helvetistä, kuin taivaasta. Tässä pikaisella raamattuhaulla evankeliumeista jakeita jossa puhutaan helvetistä tai kadotuksesta:

Matt. 5:22

Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

Matt. 5:29

Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.

Matt. 5:30

Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.

Matt. 10:28

Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

Matt. 18:9

Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvetin tuleen.

Matt. 23:15

Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

Matt. 23:33

Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

Mark. 9:43

Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.

Mark. 9:45

Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin.

Mark. 9:47

Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,

Luuk. 12:5

Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.

Matt. 7:13

Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;

Matt. 18:14

Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.

Mark. 16:16

Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Luuk. 9:25

Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: Ilmestykset, kokemukset ja näyt

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 08. Touko 2015 10:08

Minä en usko näihin helvetissä vierailuihin ollenkaan. Niille ei löydy pohjaa Raamatusta, mutta sille löytyy Raamatusta pohjaa, että jos ihminen ei usko Raamatun sanaa kuullessaan ei hän uskoisi vaikka joku tulisi helvetistä kertomaan kokemuksiansa.

Raamatussa siis kukaan ei matkaa helvettiin vaan Luukas 16 kohdassa, jossa kerrotaan Lasaruksen ja rikkaanmiehen kokemus on kyse siitä , että Jumala itse kertoo tätä asiaa, eli ei vie ketään vierailulle mihinkään vaan sanallisesti kertoo tästä.

Lisäksi opetuksen lopussa on paljastava kohta , joka mielestäni vie kaiken mielenkiinnon helvettikokemuksien avulla ihmisten uskontielle saattamisesta:

Luukas 16

25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."


Eli jakeessa 30 rikas mies pyytää, että joku kuolleista menisi hänen perhettänäsä varoittamaan ja kertomaan miten kuumat ja pahat oltavat on tuonelassa siihen Abraham vastaa , että jos eivät usko Moosesta ja Profeettoja niin eivät he usko vaikka joku nousisi kuolleista ja tulisi kertomaan tuonelan oltavista.

Miksi siis Jumala sitten laittaisi ihmisiä kertomaan näistä tuonelan/helvetin asioista, jos Raamattu sanoo että semmoinen joka ei usko Moosesta ja Profeettoja (jotka kertovat Jeesuksesta) ei usko vaikka joku kuolleistakin tulisi kertomaan kokemuksistansa?


Myös nämä helvetissä vierailu kokemukset ovat hyvin ristiriitaisia toistensa kanssa, joissakin versioissa Jumala sallii demonien siellä kidutella ihmisiä mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla, sitten kuitenkin toiset uivat laava virrassa ilman demoni kiduttajia , kolmannessa siellä on ihmisiä esim John Lennonia ja Michael Jacsonia ruumiinensa, toisessa ollaan yksin, kolmannessa on täsyin pimeää ja ei kuulu ääniä, neljännessä katsellaan maailmaan ja ollaan huolissaan läheisistä mutta ei voi enää auttaa kun on kuollut jne jne. Nämä ovat todella ristiriitaisia toistensa kanssa, eikä niille löydy tukea Raamatusta.

Raamattu ei opeta, että Jumala olisi sallinut demonien kiduttaa jo nyt kuolleita ihmisiä ja julkkiksia helvetissä , vaan Raamattu opettaa että heitä ei ole vielä edes tuomittu, vaan odottavat tuonelassa (tukalan kuumalla puolella) tuomaria eli Jeesusta tulevaksi. Tuonelan mukavalla puolella odottelee Jumalan Pyhät Jeesuksen tulemista iloisemmissa tunnelmissa.

Kukaan ei ole vielä taivaassa, eikä kukaan ole vielä helvetissä , vaan vainajien sielut odottelevat tuonelassa kukin omalla puolellansa , että Herra Jeesus saapuu kirkkaudessansa.

Raamattu opettaa, että uskoon tullaan Jumalan sanaa kuulemalla Jeesuksen sovituksesta ja synnin palkasta niille jotka eivät sovitusta ota vastaan, eikä opeta että annan teille peljättäviä näkyjä kidutuspaikoista.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Ilmestykset, kokemukset ja näyt

ViestiKirjoittaja onefortruth » 08. Touko 2015 18:48

Kiitos Mikko Murpatti. Juuri tuota ajoin takaa, että käyttikö Jeesus pelokkeena helvettiä ihmisille. Lukuunottamatta tekopyhiä fariseuksia mielestäni ei. Pointtini ei ollut se, että puhuiko Jeesus ylipäätään helvetistä, vaan että millä tarkoituksella. Jeesus puheillaan tyrmäsi ylpeyden ja hurskastelun.
Ei siis ollut tarkoitus sanoa Raamattua vastaan.

Totta tosiaan, onhan noita erilaisia versioita helvetistä tosiaan kerrottu, mä en vaan ole kuullut hirveän montaa versiota kun nuo kaksi lukemaanikin olivat varsinaisia kokemuksia.
Sanotaanko että mä aloin pelkäämään niin, että tein jo väärässä hengessä muutoksia ja olin ahdistunut. Hirveän pitkään pelotti että jos teen näin tai noin, odottaa helvetin lieskat.
Karmaisevaa olisi elää niin, että pelkää tekevänsä syntiä vaikka sitä tekeekin aina jotenkin joka tapauksessa, välillä huomaamattaankin.
Mitä mä tästä opin? Jos lukisin vain sitä sanaa ja rukoilisin, kuuntelisin tervettä ja raitista opetusta niin eiköhän se olis jo okei?

Mä ajauduin nyt sellaiseen facebook-ryhmäänkin jossa on kaiken kirjavaa porukkaa, kuka näkee näkyjä ja ilmoittelee niistä siellä, joku "tiedon sanat"...kaikkee tuollaista.
Nyt viimeiseksi oli sellaista keskustelua Dr. Owuorista että eräs ehdoton puolustaja otti lyömäaseekseen sanoa että "kohta iskee ne naiset taas ja puukkoa tulee selkään" tai että ne jotkut naiset vastustavat kai siksi sitä miestä kun se nuhtelee haureudesta...hei haloo, miten joku uskovainen puhuu näin toisista sisaristaan? Ällöttää!!! Ja kyseinen kaveri kertoo olevansa joku seurakunnan vanhimmistoa tai vastaava henkilö, joku puhuja?

Mä halusin vain tästä sellaisen varmuuden itselleni saada että eihän ihan oikeasti voi olla totta että joku saa tuollaisen ilmestyksen taivaasta ja helvetistä, ja suurimmaksi osaksi ajasta keskitytään helvettiin ja kerrotaan kuinka Jeesus itkee, mainitaan kyllä naulan jäljetkin käsissä ja jaloissa vielä.
Tulee kerrassaan hämmentynyt olo, voiko saatana jäljitellä niin tarkasti Jeesusta ja tehdä helvetin ja taivaan näyt?
Tokihan se ei voi paholaisena lyödä itseään läpi Jumalan lapsille ja pitää esiintyä valkeuden enkelinä silloin.
Mutta että noin taitavaa jäljittelyä...???
Mun huomio keskittyi tuon näyn johdosta siihen, että painotus oli kovasti helvetissä näissä näyissä.
Ja toinen asia oli se kunnollisen evankeliumin puuttuminen. Jäi tunne ettei kelpaakaan sellaisenaan, vaan että pitää suorittaa se taivaspaikka.
Taivaassa on monesti kerrottu enkelien rakentavan meidän asuinsijoja riippuen vauhdista, jolla me rakennamme Jumalan valtakuntaa.
Tämä on siksi hämmentävää että mitä jos ei olekaan rakentanut valmiiksi, niin mitäs sitten, ollaanko taivaassa keskeneräisessä asunnossa?
Mielikuvituksellista sinänsä mutta vailla Jumalan sanan vahvistusta.
JEESUS meni meille valmistamaan asuinsijaa! Hänhän sen itse mainitsi.
Sitten se kruunu, johon kerätään jotain timantteja, yhtä monta timanttia tms. kuin oot pelastanut.
En tiedä löytyykö tähänkään mitään tukea Raamatusta, ei ole mieleen jäänyt.

Sitten eräs ihmejuttu, että tytön piti kuolla 23 tunniks ekalla kerralla...
Itse ahdistuin koko jutusta niin paljon että koin itsekin että mun piti lähteä jonnekin tosi ahdistavaan paikkaan unessani tämän jälkeen.
Sitten mulle tuli sellainen "ylimenovaihe" tämän kaiken jälkeen että en kertakaikkiaan enää kestänyt edes mitään hengellistä hypeä.
Mulle riittää ihan rukoilu vastedes ja Raamatun lukeminen, tuntuu siltä. En tartte ihmekokemuksia, en lukemista niistä esim. juuri taivas- tai helvettinäyistä...KUNHAN ei tuu ahdistusta tai pelkoa mistään noista asioista. Sillä selvä.
Jeps.
Sanokaa vaan kelle mitä mieleen tuleekin, itse en halua olla väärän hengellisen perässä...tuo oli selkeästikin sitä väärää koska tuntui että kohta ei kestä näitä juttuja ja lopetan tähän paikkaan!
Että sillä tavalla...olipa siinä taas oppitunti itselleni.
Itse tahdon seurata Jeesusta, joka ei pelottele helvetillä joka käänteessä varsinkaan.
Jeesus tiesi taatusti ettei sillä ketään pelasteta että pelotellaan.
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Ilmestykset, kokemukset ja näyt

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 08. Touko 2015 19:44

onefortruth kirjoitti:
Totta tosiaan, onhan noita erilaisia versioita helvetistä tosiaan kerrottu, mä en vaan ole kuullut hirveän montaa versiota kun nuo kaksi lukemaanikin olivat varsinaisia kokemuksia.
Sanotaanko että mä aloin pelkäämään niin, että tein jo väärässä hengessä muutoksia ja olin ahdistunut. Hirveän pitkään pelotti että jos teen näin tai noin, odottaa helvetin lieskat.
Karmaisevaa olisi elää niin, että pelkää tekevänsä syntiä vaikka sitä tekeekin aina jotenkin joka tapauksessa, välillä huomaamattaankin.
Mitä mä tästä opin? Jos lukisin vain sitä sanaa ja rukoilisin, kuuntelisin tervettä ja raitista opetusta niin eiköhän se olis jo okei?


Tuo kuulostaa varsin terveeltä ja hyvältä idealta. Pysy vaan Raamatun äärellä ja jos haluaa jostakin muualtakin oppia ammentaa niin mielummin ottaa ihan muutaman henkilön , jonka opetuksia lukee ja koettelee kokoajan onko hänen puheensa Raamatullisia. Siinä menee ihan sekaisin nopeasti jos kuuntelee kaikenmaailman huuhaa tyyppejä ja eksyttäjiä. On helpompi koetella vain "luotto opettajiaan" jotka opettavat sanalle uskollisesti, kuin tuhansia ympäri netin olevia tyyppejä.

Mä ajauduin nyt sellaiseen facebook-ryhmäänkin jossa on kaiken kirjavaa porukkaa, kuka näkee näkyjä ja ilmoittelee niistä siellä, joku "tiedon sanat"...kaikkee tuollaista.
Nyt viimeiseksi oli sellaista keskustelua Dr. Owuorista että eräs ehdoton puolustaja otti lyömäaseekseen sanoa että "kohta iskee ne naiset taas ja puukkoa tulee selkään" tai että ne jotkut naiset vastustavat kai siksi sitä miestä kun se nuhtelee haureudesta...hei haloo, miten joku uskovainen puhuu näin toisista sisaristaan? Ällöttää!!! Ja kyseinen kaveri kertoo olevansa joku seurakunnan vanhimmistoa tai vastaava henkilö, joku puhuja?


Varmasksi en voi sanoa, mutta pahasti vaikuttaa "täsmä profetialta" eli joku lihallinen henkilö on julistanut itsensä profeetaksi ihan omassa päässänsä ja aina kuin taikaiskusta kun haluaa itse jotain toitottaa jumalallisella auktoriteetilla tulee kuin liukuhihnalta profetioita milloin mistäkin. Owouria on koeteltu tässä ketjussa:

viewtopic.php?f=2&t=1215&hilit=owour

Mä halusin vain tästä sellaisen varmuuden itselleni saada että eihän ihan oikeasti voi olla totta että joku saa tuollaisen ilmestyksen taivaasta ja helvetistä, ja suurimmaksi osaksi ajasta keskitytään helvettiin ja kerrotaan kuinka Jeesus itkee, mainitaan kyllä naulan jäljetkin käsissä ja jaloissa vielä.
Tulee kerrassaan hämmentynyt olo, voiko saatana jäljitellä niin tarkasti Jeesusta ja tehdä helvetin ja taivaan näyt?
Tokihan se ei voi paholaisena lyödä itseään läpi Jumalan lapsille ja pitää esiintyä valkeuden enkelinä silloin.
Mutta että noin taitavaa jäljittelyä...???
Mun huomio keskittyi tuon näyn johdosta siihen, että painotus oli kovasti helvetissä näissä näyissä.
Ja toinen asia oli se kunnollisen evankeliumin puuttuminen.


Kyllä perkele osaa taitavasti eksyttää, eli voi hänkin tuommoisen tehdä tai unessa mahdollisesti näyttää, mutta minä haistan tuossa enemmän ihmisestä tulevan lihallisuuden. Eli on haluttu huomiota ja vetäisty pari taivasfantasiaa suoraan omasta nupista, josko menisi kirjoja vaikka kaupaksi taikka tulisi huomiota :(.



Sanokaa vaan kelle mitä mieleen tuleekin, itse en halua olla väärän hengellisen perässä...tuo oli selkeästikin sitä väärää koska tuntui että kohta ei kestä näitä juttuja ja lopetan tähän paikkaan!
Että sillä tavalla...olipa siinä taas oppitunti itselleni.
Itse tahdon seurata Jeesusta, joka ei pelottele helvetillä joka käänteessä varsinkaan.
Jeesus tiesi taatusti ettei sillä ketään pelasteta että pelotellaan.


Yksi sielunvihollisen ovelimmista huijauksista on saada uskovia uskomaan kaikenmaailman omiin tekoihin ja lisätä Raamatun ilmoituksen vierelle raskaita ja vaikeita suorituksia ja pelkoa, jolloin hommasta tulee niin hankalaa ja vaikeaa , että uskova väsyy ja ajattelee että tämä oli nyt tässä , en jaksa enempää.

Näin ei sielunvihollisen tarvitse kuin eksyttää muutamia , jotka sitten näitä vaatimuksia toitottaa ja aika hoitaa loput väsytyksessä. Toki Raamattu ilmoittaa mitä pitää tehdä ja miten olla, mutta kun siihen lisätään kaikkea mahdollista painostusta ja pelottelua ihminen siirtyy vääränlaisen suoritususkon piiriin.

Helvetillä ei tarvitse peloitella yhtään sen enempää kuin ilmoittaa , mikä on synnin palkka. Eli kaiken sovittamattoman synnin palkka on kuolema ja kadotus helvetissä. Mutta kun tullaan osalliseksi Jeesuksen sovituksesta niin laki on tehnyt tehtävänsä eli kasvattanut kuulijan Jeesukseen ja silloin sitä ei tarvitse enää painottaa, sillä ei ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa ovat.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Ilmestykset, kokemukset ja näyt

ViestiKirjoittaja onefortruth » 09. Touko 2015 00:22

Tuossa näyssä oli aika erikoisia juttuja juuri, mm. se että joku nainen oli nuorena kieltäytynyt Herran kutsusta työhönsä opiskelujen takia ja sitten myöhemmin vedoten perheen perustamiseen.
Hän siis oli sen takia joutunut helvettiin kun ei vastannut kutsuun lähteä Jumalan työhön.
En oikein ymmärtänyt tuotakaan juttua.
Kaiken kaikkiaan kuulosti siltä että helvettiin joutuu mielivaltaisesti eri asioista uskovakin ihminen, viis pelastumisesta.
Juttu oli jotain aivan karmaisevaa. Oikeasti olin mielestäni lähes seota, sen päälle kun vielä yritin parannustekoja ja mietin että ei voi olla tällaista, itkin lähes miettiessäni et millainen se helvetti kuvattiin olevan.
Paikka, jossa demonit kiduttavat sinne joutuneita.
En käy nyt läpi kaikkea, mitä tyttö kertoi näystään ja kokemuksestaan, mutta pistää miettimään että jos tuolla näyllä ja kokemuksella on tällainen vaikutus, niin mitä lopputulosta voimme sen perään odottaa?
Päinvastoin haluaisin unohtaa koko jutun, koska jos ja kun se ilmeisesti ei ole aito, oikea kokemus, pitäisi mun nojata vain siihen mitä Raamattu kertoo.
Mun mielestä on suorastaan hirvittävä asia, että Jumala halutaan kuvata sellaiseksi tällaisilla näyillä jota hän ei todellakaan ole. Ei hän halua ketään pelotella eikä uhkailla.
Ja kyllä, tuossa näyssä oli tosiaan niin että demonit kiusasivat ja kiduttivat ihmisiä, hänetkin oltiin vetää sinne vielä viimeisellä reissulla, kun Jeesusta ei enää hänen kanssaan näkynytkään siellä reissulla, vaan ääni kuului. Vedoten Jeesuksen vereen hän kuitenkin pääsi pälkähästä. Mitähän olisikaan tapahtunut, mikäli hän ei olisi sitä tehnyt?
En tiedä. Miksi yleensäkin Jumala tahtoisi viedä omansa katselukierrokselle helvettiin ja kertoisi asioita, jotka ovat suorastaan törkeätä asioiden vääntelyä ja vääristettyä totuutta?
Vasta viimeisen reissun yhteydessä tuli enemmän armo ja parannuksen tekeminen esille, muuten ne olivatkin kyllä suorannaista tuubaa, syyllistämistä.
Eikös se alakerran herra niin teekin että kertoo vähän totuuttakin mutta vääristelee sitä kuitenkin miten haluaa?

En tod. tiedä kuka tuo Angelica Zambrano on, mutta hän on Equadorista ja nyt jotain 20-21 vuotias.
Alan ehkä selvitä kuitenkin näystä, mutta vielä käsittelen tätä kuin pahemman luokan traumaa jonka olen kokenut. Joten, jos suotte sen mulle, kaipaan paljon tietoa ja varmuutta siitä, mikä on TODELLINEN Jumalakuva.
Ei-uskova kaverini järkyttyi kertomastani kokemuksesta miten järkytyin siitä, tuli pelko ja ahdistus.
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Ilmestykset, kokemukset ja näyt

ViestiKirjoittaja JHK » 09. Touko 2015 10:15

Oma kokemukseni on että nämä helvettinäyt ovat erityisen vaarallisia uskossa nuorille tai muutoin kypsymättämille, joita voi pelottelemalla ruoskia sellaisen uskonnollisen kiihon ja hysterian valtaan. Kaikille tällaisille helvettinäyille yhteistä ovat epäraamatulliset piirteet ja sellaiset kohdat joissa selkeästi huomaa että näky on suodattunut henkilön oman opin kautta. Mieleen muistuu mm. yksi tapaus, jossa helvetin nähnyt henkilö kuvaili helvetissä näkemiään sarvia, jotka vissiin ikään kuin nousivat siellä maasta, ja ne olivat hänen mukaansa Danielin kirjassa mainitut sarvet, jotka kirjan profetiassa ovat selvästi jotain ihan muuta kuin rakennuksia helvetissä. Lisäksi nämä näyt eivät (vaikka niin aina väittävät) palvele evankeliumia, sillä ne opettavat yleensä ankaraa suorittamista ja teoilla pelastumista, ja kuten täällä jo sanottu, ovat ristiriidassa rikkaan miehen ja Lasaruksen tarinan kanssa "jos he eivät kuule Moosest ja profeettoja". Yleensähän näyn lopussa sen nähnyt toteaa että "Jumala sanoi minulle: todista heille että helvetti on olemassa" tai jotain muuta sellaista.

Olen huomannut että noista helvettinäyistä huokuu sellainen epäterve pelko ja huoli, en kauheasti tykkään siitä ulottuvuudesta kristinuskoa, jossa henkiä nähdään kaikkialla, mutta väitän että näiden näkyjen tautalla vaikuttaa jonkinlainen pelon henki. Tällaisilla helvettiteksteillä voi väliaikaisesti pelotella jonkun herkän kaverin "uskoon", mutta kun näky kauhuineen unohtuu, niin katoaa sen myötä syntynyt uskokin.
JHK
 

Re: Ilmestykset, kokemukset ja näyt

ViestiKirjoittaja onefortruth » 11. Touko 2015 11:46

Kiitoksia vastauksistanne! Olen saanut hyvin vahvistuksen siihen että tuo näky on syytä unohtaa. Itse olin järkyttynyt helvettikuvauksesta joka kylläkin oli suorastaan hekumointia sen hirveyksistä.
Näinhän se on ettei helvetissä ole vielä ketään, ennen kuin tuomiot ovat julistettu.
Mietin vaihtoehtona tekisikö Jumala tai Jeesus aikamatkoja meille edes tulevaisuuteen tuomioiden taakse olevaan aikaan, tuntuu sekin epätodennäköiseltä ajatukselta.
Mulle tuli tuossa vahvasti mieleen, kun viikonkin päästä olin edelleen ahdistunut ja surullinen, että tuollainen on kyllä mennyt Raamatun edelle. Ja muistelin Petri Paavolan yhtä puhetta, muistui mieleen että Jumala ilmoittaa itsensä tasan Raamatussa. Jumala voisi toimia niinkin kuin Raamatussa ei lue mutta ei hän tee niin. Sillä mistä me muuten tietäisimme että asia on Jumalalta jos se ei ole Raamatussa.
Mieleeni tuli myös kyseenalaiset kohdat taivasvierailulta. Oman majan rakentaminen syntyi joistain uskon teoista, enkelit rakensivat muka asuntoja siihen tahtiin kuin me toimimme maan päällä.
Muistui mieleeni että hei, mitä meidän sinne pitää rakentaa enää jos Jeesus sanoi menevänsä tekemään meille asuinsijaa ja hakemaan meidät sitten sinne? Joh. 14 luvun alussa.
Siinä on taas sitä omaa suorittamista, samoin se kruunu johon sanottiin tulevan yhtä monta jalokiveä kuin saamme sieluja pelastettua. Ei tule mieleen missä kohtaa Raamattua sellaista opetetaan. Tuollaiset ovat ihan omaa oppiaan.

Kerroin näystä eräälle joka on joskus harrastanut meditointia ja tuntee niitä juttuja, hän luki nopeasti näystä ja sanoi että tuo alku on tuttua juttua noista meditaatiopiireistä. Mennään ikäänkuin kuolleiksi jonkun astraalimatkan ajaksi. Hän koetti tiivistää asian mahdollisimman lyhyeksi.
Jonkinlaiseen transsiin mennessä voi mennä kuin kuolleeksi. Tulee mieleen ettäkö sellaisessa tilassa ihmisiä olisi myös herännyt ikäänkuin kuolleista. Tämä tyttökin nimittäin heräsi näkynsä jälkeen kuin kuolleista.
Tyttö oli 15- vuotias v. 2009 kun tämän vierailun koki paastonajan jälkeen. Hän oli muun perheensä kanssa 2 viikkoa rukoillut ja paastonnut ja sitten näki kuin taivaat avoinna, hän pyysi saada nähdä taivaan. Hänelle luvattiin se mutta hänelle sanottiin näytettävän myös helvetin.
Ja vaikka hän sitä kovin vastusti, niin hänet vietiin sinne. Ja siellä oli tosiaankin kuvattu demonit ihmisiä kiduttamassa kaiken muun kauhean lisäksi.
Hänelle luvattiin taivaskokemus mutta hänelle kerrottiin että hänen pitää kuolla sen kokeakseen. Samoin kuin se helvetti.
No en sen enempää halus kaivella niitä, pitäis jo unohtaakin jo se koko juttu.
Mutta sen verran vielä sanon, että Jeesuksen sovitustyöllä ei ollut juuri mitään merkitystä tuossa näyssä paitsi että naulojen jäljet olivat kyllä käsissä ja jaloissa. Erityisesti näytettiin erilaiset uskovaiset ihmiset jotka olivat helvettiin joutuneet eri syistä. Onhan se totta toki että synti voi hukuttaa jos ei turvaa Jeesukseen vapahtajanaan, mutta tässä ei Jeesus millään tavoin puhunut rakkaudesta ja siitä että jos nämä ihmiset olisivat tehneet parannuksen JA TURVANNEET HÄNEEN niin he eivät olisi siellä. Ainoa paino oli vain parannuksen teolla.
Toisin sanoen siis oli ristin evankeliumi vailla painoarvoa eikä tullut selvyyttä tarkasti, mikä ihmiset tosiasiassa pelastaa kadotukselta paitsi parannuksen teko. Ja siihen ei annettu selvää ohjetta.
Suuri miinus siitä!
Oudoin asia mitä viimeisessä näyssä oli se että kun Angelica ojensi kätensä kohti Michael Jacksonia kuin auttaakseen häntä hänenkin kätensä oli yhtäkkiä liekeissä ja madoissa. Tässä hetkessä hän ei enää nähnyt Jeesusta mutta kuuli puheensa joka vakuutti että hän on vielä siinä. Demoni ilkkui että ei Jeesus ole enää kanssasi, sinun pitää jäädä tänne nyt koska olet haitannut niin paljon meidän työtämme. Häntä alettiin kiskoa kohti tulta mutta lopulta ote irtosi kun hän Jeesuksen vereen vetosi ja kohta pääsi taivaaseen. Tuo oli outo juttu. Samoin näyn jälkeen aiemmin oli häntä piinanneet 2 demonia ettei saisi kertoa näystä kelleen.
No, mutta nyt on varmaa mulle itselleni että opin luottamaan ennemmin Raamattuun ja tutkiskelemaan kaikkea kriittisemmin...
Tätä en osaa selittää niin kovin hienosti ja tarkasti, mutta itse ahdistuin liikaa tästä ja hengelliset asiat, etenkin näyt alkoivat suuresti ahdistamaan mua jos tuli jostain vastaan joku juttu.
Tajusin että olin ahdistunut tuosta näystä liian paljon ja järkyttyneensä tilassa josta en toipunut yli viikkoon. Mua masensi ja ahdisti, pelkäsin että mä teen syntiä joka evääkin mun taivaspaikkani. Yhtäkkiä piruja olikin kaikkialla. Ahdistuin kaikesta suuresti mikä voisi olla Jumalan silmissä väärää, kuten vaikka Lasse Heikkilän soittama musiikki jossa koin olevan shamaanivaikutteita...ahdistuin siis kaikesta mikä olisi väärää. Meinaa olihan näyssä myös kristillisiä räppäreitä helvetissä ja rokkareita tai reggaen soittajiakin. Gospelmusiikkikin oli saatanasta. Hyvä ihme sentään, mitä sitten enää jää jäljelle? Entäs muut musiikit joissa on hengellinen sanoma?
Kaiken lisäksi pelottelin erästä ystävääkin joka loukkaantui minuun, mutta saimme selvitettyä asiat, hän on sekaantunut chakrameditaatioihin ja reiki:iin, ne huolestuttaa mua edelleen ja rukoilen ettei henget tuhoaisi häntä vaan että Jeesus pelastaisi hänet. Hän ei edelleenkään tajua että niillä tavoitellaan väärälle puolelle. Toivon ettei ne antaisi hänelle mitään, ei hyvää eikä pahaa.
Toivon että hän löytäisi Jeesuksen!
Että sellainen taivas ja helvetti-kokemusjuttu. Koen aiheellisiksi vielä varoitella ihmisiä väärästä opista joka tuossa piilee.
Sen vuoksi en näe aiheellisiksi hyväksyä uusia oppeja joita tarjotaan uskoville, tulee suuria puhujia merten takaa. Mä totean et "keep calm and carry on". :) pysytään vanhassa opissa siis, ristin tiellä. En hae muuta ihmeellistä ja uutta.
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Ilmestykset, kokemukset ja näyt

ViestiKirjoittaja paa » 11. Touko 2015 15:38

Minäkään en usko noihin helvettijuttuihin. Mutta mietin vaan, että eikö Paavali (?) käynyt taivaassa? Tai joku kävi jossain, vai onkohan tämä jotain Raamatun ulkopuolelta luettua :roll:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Ilmestykset, kokemukset ja näyt

ViestiKirjoittaja paa » 11. Touko 2015 15:41

Niin ja siis pointti oli se, että jos joku kävi taivaassa, niin eikö Jumala voisi näyttää helvetinkin. Tai jotain.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa

cron