Mitä synti tarkoittaa? Ja miksi se on syntiä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä synti tarkoittaa? Ja miksi se on syntiä?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Touko 2015 21:45

*
Hei pakko sanoa että minä muutin mieltä mietittyäni asiaa josta keskustelin tuossa... Koko kirjoitukseni ei pohjaudu Raamattuun. Kiitos Jumalalle että Jumala lähetti hänet oikeaan aikaan keskustelemaan kanssani tuossa niin muutin mieltäni. Stressin poistaminen alkoholilla voi johtaa lopulta syntiinkin. Veli JHK älä sinä myös tee syntiä!

Ps. 4:7 (4:8) "Sinä annat minun sydämeeni suuremman ilon, kuin heillä on runsaasta viljasta ja viinistä."

Minä tänään töissä mietin Paavalin kirjoittamasta vapaudesta juttua ja kävin mielessäni tutkimassa yksinäni ja tajusin että Paavalin kirjoittama vapaus on osa vanhaa aikaa missä Paavali itse eli ei koske tätä nykyaikaa. Siihen aikaan oli epäjumaliin kuuluvat lihat ja siellä oli tapana juoda viiniä humaltumatta ollenkaan mitä suomalaiset eivät ole tottunut juomatapoihin.

Lopultakin haluaisin laittaa Raamatun kohdan tänne mietittäväksi.

Gal. 5:13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mitä synti tarkoittaa? Ja miksi se on syntiä?

ViestiKirjoittaja JHK » 13. Touko 2015 08:00

Veli JHK älä sinä myös tee syntiä!

Minä en nyt kyllä yhtään ymmärrä mitä tarkoitat.
JHK
 

Re: Mitä synti tarkoittaa? Ja miksi se on syntiä?

ViestiKirjoittaja systeri » 13. Touko 2015 13:08

Työmaalla tehdään tulosta ja on paljon ylitöitä...raatona makasin tuolla sängyllä ja yritin ottaa päikkäreitä "raamattunapit" korvilla niin sieltä tarttui mukaan tämä kohta,siinähän puhutaan kans just raittiudesta synninteosta ja kylvämisestä.Kun vaan jaksais tutkia vähän tarkemmin :P

1 kor 15
33 Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee."
34 Raitistukaa oikealla tavalla, älkääkä syntiä tehkö; sillä niitä on, joilla ei ole mitään tietoa Jumalasta. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon.
35 Mutta joku ehkä kysyy: "Millä tavoin kuolleet heräjävät, ja millaisessa ruumiissa he tulevat?"
36 Sinä mieletön, se, minkä kylvät, ei virkoa eloon, ellei se ensin kuole!
37 Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa.
38 Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren.
systeri
 

Re: Mitä synti tarkoittaa? Ja miksi se on syntiä?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Touko 2015 15:52

JHK kirjoitti:
Veli JHK älä sinä myös tee syntiä!

Minä en nyt kyllä yhtään ymmärrä mitä tarkoitat.


Et ole yhtään tehnyt syntiä kun osaat rajoittaa juomisen. :) Mutta alkoholilla rentoutuminen ja stressin poistaminen voi johtaa syntiin siksi sanoin tämänkin sinulle kun olet veli Kristuksessa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mitä synti tarkoittaa? Ja miksi se on syntiä?

ViestiKirjoittaja JHK » 13. Touko 2015 17:46

aa, kiitos :)
JHK
 

Re: Mitä synti tarkoittaa? Ja miksi se on syntiä?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 13. Touko 2015 18:27

Jatkuva alkoholin käyttö voi myös myöhemmin tuoda ikäviä yllätyksiä elimistöön..esim jalat saattaa lopettaa ns normaalin toiminnan ...maksa ottaa lopputilin ..yms lista olis pitkä ja pidemmäksi käy mitä enemmän ja pidemmän aikaa alko seikkailee suuressa osassa elämää.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa

cron