Takinkääntöä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Takinkääntöä?

ViestiKirjoittaja systeri » 06. Kesä 2015 22:37

Aamu-Usva kirjoitti:Teeppä itse paremmin.


Oliko tää mulle? Kyllä uskoisin että järkevämpiäkin kohteita säästämiselle löytyis kuin esim viedä leipä keliakiaa sairastavan ihmisen suusta tai pienentää köyhien avustuksia.Miksi ei voitaisi puuttua hyväosaisten "tukiaisiin" jos pystytään viedä köyhiltä ne viimeisetkin rovot??
systeri
 

Re: Takinkääntöä?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Kesä 2015 22:49

Minä näkisin tärkeänä puuttua "köyhyyden" syihin. Jos ihminen on ahkera ja tekee kovasti työtä, niin kyllä hänen tulee mielestäni ansaita enemmän kuin sellaisen, joka ei tee työtä. En siis kannata mitään kommunismia, jossa jokaisella on työn määrästä huolimatta sama toimeentulo. Kuitenkin tuloerot tulisi pyrkiä pitämään sen verran pieninä, että matka köyhästä rikkaaksi ei ole mahdoton, ettei rikollisuus ala rehottaa. Haluan kuitenkin yhteiskunnan, joka kannustaa ihmistä yrittämään ja työskentelemään ahkerasti muutenkin kuin vain lämpimällä käden puristuksella. Omassa tuttavapiirissäni ainakin jokainen, joka on koko ajan nuoresta asti hoitanut asiansa hyvin ja ollut ahkera, pärjää nytkin hyvin. Jos taas ei ole oikein koulunkäynti tai työntekokaan maistunut, niin pärjää taloudellisesti hieman huonommin. Se on ihan oikein. Ahkeruus pitää palkita. Suomessa kuitenkin useimmiten hyvän toimeentulon taustalla on kovaa työtä.

Tietenkin tulee pitää huolta myös vanhuksista, lapsista ja sairaista, kuten tähänkin asti on pidetty. Me saisimme olla kiitollisempia siitä miten asiat täällä ovat ja rukoilla ja kiittää kaikesta esivallasta, minkä Jumala on meille säätänyt. Mielestäni uskovalle ei vain sovi hallituksen ja poliitikkojen arvostelu. Se on alhaista. Olen miettinyt, miltä näiden kaikessa mediassa haukuttujen poliitikkojen lapset ja muut läheiset kokevat rakkaansa jatkuvan halveksimisen. Siitä voi seurata vaikka minkälaisia ongelmia heidän sydämeensä. Uskovien tulisi asettua puolustamaan niitä, joita muut halveksivat.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Takinkääntöä?

ViestiKirjoittaja systeri » 06. Kesä 2015 22:57

Älkää korkeita tavoitelko...tyytykää alhaisiin oloihin.Niin näin se taitaa olla että tyhmien ja köyhien tulisi vaan kääntää toinenkin poski ja sanoa viekää tuhkatkin pesästä :-P
Mutta kyllä mä silti ennemmin puolustaisin niitä köyhiä ja antaisin palautetta noille rikkaille päättäjille.Tässä täytyis nähdä myös se kuinka esim vanhukset huijataan syömään lääkkeitä koura ja purkki kaupalla ja sitten aletaan nipistellä vähän sieltä ja täältä.Ei asioita näin tulisi hoidella.
systeri
 

Re: Takinkääntöä?

ViestiKirjoittaja systeri » 06. Kesä 2015 22:58

Ja miten opiskelijat?? heillä on vasta elämä ja ammatti edessä...jos edes on työpaikkaa?? Heiltäkin haluaisivat ottaa.
systeri
 

Re: Takinkääntöä?

ViestiKirjoittaja systeri » 06. Kesä 2015 23:01

Mutta oot ihan oikeassa siinä että rukoilla tulisi.Esim sitä että uskoviksi itsensä lukevat seisoisivat sanojensa takana,eivätkä kääntäisi sitä palttoota kun ovat tulleet valituiksi :cry: Nämä asiat vaan koskettaa niin monia.
systeri
 

Re: Takinkääntöä?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Kesä 2015 23:04

Kuka huijaa vanhuksia syömään lääkkeitä ja missä? Ja vielä tarkoituksena etteivät he ymmärtäisi niin klaaristi asioita..? Jos näin jossain toimitaan, niin voi ottaa yhteyden valvovaan viranomaiseen (Valviraan) ja kertoa tapauksesta. Minä en onneksi ole joutunut todistamaan tällaista.

Raamatun mukaan köyhän osa on niin autuas, että sitä parempi mitä köyhempi olet. Eli siltä kannalta katsoen meidän tulisi alkaa uskovina ajaa yleistä köyhdyttämisasiaa: Sekä rikkaat että köyhät vain köyhiksi ja yhä köyhemmiksi. Köyhien rikastuttaminen voi olla kohtalokasta.. :D
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Takinkääntöä?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Kesä 2015 23:10

Opiskelijaelämä on kuitenkin Suomessa siinä suhteessa melko vaivatonta, että tutkintoihin valmistava opiskelu itsessään jopa yliopistoissa on maksutonta. Tämä on jo suuri etu. Opiskelijoille sopivia töitä on tarjolla ainakin suuremmissa kaupungeissa todella paljon: Erilaisia aamu- tai iltasiivoustöitä, puhelinmyyntiä jne. Niistä saa ihan kivaa lisää opintotuelle. Olisi hyvä, että ihmiset lähtisivät työelämään jo opintojensa ohella. Näin tulevat rikkaat maisterit näkisivät ja kokisivat myös tavallisen työläisen arjen eivätkä suoraan siirtyisi esimiehiksi ja asiantuntijoiksi tuntematta ruohonjuuritasoa. Ja hoitoalan opiskelijoillehan on keikkatyötä tarjolla opintojen ohelle vaikka millä mitalla heti kun eka työharjoittelu on ohi.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Takinkääntöä?

ViestiKirjoittaja systeri » 07. Kesä 2015 08:58

Mutta mikä on hänen osa joka sen köyhän laittaa vieläkin ahtaammalle....eikö heillekkin kuulu parannuksen teko?? Mutta me kattotaan Aamu-usvan kans tätä asiaa vissiin niin erilaisista elämän tilanteista että ei kannata vääntöä tästä alkaa enempää.
systeri
 

Re: Takinkääntöä?

ViestiKirjoittaja systeri » 07. Kesä 2015 09:02

Kuka huijaa vanhuksia syömään lääkkeitä ja missä? Ja vielä tarkoituksena etteivät he ymmärtäisi niin klaaristi asioita..? Jos näin jossain toimitaan, niin voi ottaa yhteyden valvovaan viranomaiseen (Valviraan) ja kertoa tapauksesta. Minä en onneksi ole joutunut todistamaan tällaista.


Tätä en kommentoinu...onhan se jo tiedossa että lääkkeitä ja rokotuksia jaetaan joka vaivaan niin että lääkefirnoilla menis hyvin.Mä oon ollu todistamassa kuinka monenlaiset lääkkeet vanhuksella voi olla.Ja niin kovassa koukussa että tarvitaan yks lääkäri joka alkaa purkaa niitä pois.Ja nyt tämä vanhus vielä tuskailee sitä että asumistukiakin meinataan leikata ,kun rahat menee muutenkin lääkkeisiin.
systeri
 

Re: Takinkääntöä?

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Kesä 2015 11:15

Aamu-Usva kirjoitti:Minä näkisin tärkeänä puuttua "köyhyyden" syihin. Jos ihminen on ahkera ja tekee kovasti työtä, niin kyllä hänen tulee mielestäni ansaita enemmän kuin sellaisen, joka ei tee työtä. En siis kannata mitään kommunismia, jossa jokaisella on työn määrästä huolimatta sama toimeentulo. Kuitenkin tuloerot tulisi pyrkiä pitämään sen verran pieninä, että matka köyhästä rikkaaksi ei ole mahdoton, ettei rikollisuus ala rehottaa. Haluan kuitenkin yhteiskunnan, joka kannustaa ihmistä yrittämään ja työskentelemään ahkerasti muutenkin kuin vain lämpimällä käden puristuksella. Omassa tuttavapiirissäni ainakin jokainen, joka on koko ajan nuoresta asti hoitanut asiansa hyvin ja ollut ahkera, pärjää nytkin hyvin. Jos taas ei ole oikein koulunkäynti tai työntekokaan maistunut, niin pärjää taloudellisesti hieman huonommin. Se on ihan oikein. Ahkeruus pitää palkita. Suomessa kuitenkin useimmiten hyvän toimeentulon taustalla on kovaa työtä.

Tietenkin tulee pitää huolta myös vanhuksista, lapsista ja sairaista, kuten tähänkin asti on pidetty. Me saisimme olla kiitollisempia siitä miten asiat täällä ovat ja rukoilla ja kiittää kaikesta esivallasta, minkä Jumala on meille säätänyt. Mielestäni uskovalle ei vain sovi hallituksen ja poliitikkojen arvostelu. Se on alhaista. Olen miettinyt, miltä näiden kaikessa mediassa haukuttujen poliitikkojen lapset ja muut läheiset kokevat rakkaansa jatkuvan halveksimisen. Siitä voi seurata vaikka minkälaisia ongelmia heidän sydämeensä. Uskovien tulisi asettua puolustamaan niitä, joita muut halveksivat.


1. Tim. 6:

10. Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.

...............................

10. Sillä ahneus on kaiken pahuuden juuri, jota muutamat ovat himoinneet, ja ovat uskosta eksyneet ja itsellensä paljon murhetta saattaneet. Biblia.


Kiitos Aamu-Usva kirjoituksestasi. Eihän siinä mitään jos uskova ihminen alkaa tienaamaan hyvin rahaa vaikkapa koulutuksensa kautta jossakin työpaikassa mutta käyttääkö nämä "ylimääräiset" rahat sitten itsekkäästi omiin tarkoituksiinsa vai antaako nämä paljot rahat esimerkiksi köyhien hyväksi onkin jo vallan toinen juttu. Tämä rahojen antaminen on uskovien keskuudessa arka aihe koska moni uskova ajattelee, että ne rahat on itse ansaittu ja näin ne "ylimääräiset" rahat mitkä on ansaittu on oikeus käyttää mihinkä itseä vain sattuu huvittamaan. Jumalan sana kuitenkin sanoo, että "iloista antajaa Jumala rakastaa" ja "joka niukasti kylvää, se myös niukasti niittää, ja joka runsaasti kylvää, se myös runsaasti niittää" ja "Autuaampi on antaa kuin ottaa". Minusta paljon enemmän saisi olla uskovien keskuudessa opetusta iloisesta antamisesta niin ehkä sitten pikku hiljaa myös alettaisiin kestämään ja sietämään paremmin opetusta ja keskustelua antamisesta eikä vain riideltäisi että "onko mun ihan pakko antaa jotain omastani" tyyliin.

2. Kor. 9:7

Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa Jumala rakastaa.


2. Kor. 9:6

Huomatkaa tämä: joka niukasti kylvää, se myös niukasti niittää, ja joka runsaasti kylvää, se myös runsaasti niittää.


Ap. t. 20:35

Kaikessa minä olen osoittanut teille, että näin työtä tehden tulee huolehtia heikoista ja muistaa nämä Herran Jeesuksen sanat, jotka hän itse sanoi: 'Autuaampi on antaa kuin ottaa'."



Gal. 2:

10. Meidän oli vain muistaminen köyhiä, ja juuri sitä minä olenkin ahkeroinut tehdä.

…………………………..

10. Ainoastaan että meidän piti vaivaisia muistaman, jota minä myös olen ahkeroinut tehdä. Biblia.



Ap. t. 4:32

Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.


Apostolien teot 5:

1. Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,

2. ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.

3. Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?


Galatalaiskirje 6:

7. Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

8. Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää.

9. Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy.

10. Sentähden, kun meillä vielä aikaa on, tehkäämme hyvää kaikille, mutta varsinkin uskonveljille.


Luuk. 18:22

Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa

cron