Takinkääntöä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Takinkääntöä?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 22. Huhti 2015 23:16

Jotenkin en uskoisi tuohon, että ääniä laskettais väärin. Mun mies istui aikoinaan useamman kerran vaalipaikoilla ja oli laskemassa ääniä ja sanoi, että se oli äärettömän tarkkaa puuhaa. Nykyään on valtuustossa, niin ei oikein voi toimia vaalipaikalla. Voisko olla, että joissain vaalipiireissä sitten sovittais kaikki toimihenkilöt ajatellen laskentaa, että olisivat kaikki sitten osallisia vilpin tekoon?? Jotenkin mahdotonta uskoa.
Isoäiti
 

Re: Takinkääntöä?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 22. Huhti 2015 23:26

Tuo pöhkö avioliittolaki on saatava nurin. Ihan tämän maan lasten ja nuorison takia. Ja sen eteen on tehtävä töitä, rukoiltava ja paastottava. Kuritus tälle meidän kansalle varmaan tulee jollain tavalla kaikesta huolimatta, ja ruoskana voi hyvinkin olla venäjä. Mutta tuo laki on mahdollista saada nurin, enkä muuta halua uskoakkaan, muutakuin, että se kaatuu.
Isoäiti
 

Re: Takinkääntöä?

ViestiKirjoittaja Jukka » 23. Huhti 2015 01:28

Ymmärrän sinua ja niitä monia, jotka toivovat ja ovat rukoilleet, että tuo laki kumottaisiin nyt kokoontuvilla valtiopäivillä. Itsekin toivoisin sitä, mutta demokraattisessa yhteiskunnassa niin ei tule tehdä. Esimerkkinä tästä Juudan viimeinen kuningas Sidkia, joka rikkoi tekemänsä lupauksen Babulonian kuninkaan Nebukatressarin kanssa. Tämän seurauksena Juudan valtio lakkasi olemasta. Tunnet varmaan Raamatussa kerrotut asiat Juudan valtion sortumisen syistä?

Tehdyt lupaukset tulee pitää ja niistä vastuu kantaa. Me valitsimme eduskunnan joka hyväksyi lain - tai siis te valitsitte. Itse en ollut eduskuntaa valitsemassa. En minä kuitenkaan syytön ole, kaukana siitä. Paljon olisin voinut tehdä puhuen ja rukoillen, mutta tein kovin vähän.
Jukka
 

Re: Takinkääntöä?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 23. Huhti 2015 07:37

Nyt eduskuntaan tuli kyllä nyös paljon porukkaa, jotka eivät hyväksy uutta avioliittolakia.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Takinkääntöä?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 23. Huhti 2015 11:35

Se on oikeaa demokratiaa jos mikä, että huonoja lakialoitteita voidaan kumota. Lakialoite valmisteltiin hätäisesti ja tutkimatta seuraamuksia ja se ei ole vielä voimassa, eikä toisin ajattelijat ole saaneet sanoa vielä mitään asiaan. Esim. australiassa kumottiin laki. Siis ei ole mahdotonta kumota suomessakaan. Tämä kannattaa myös katsoa. Mitä homoavioliitot tekivät Massachusettsille http://www.tv7.fi/vod/player/?program=40301
Isoäiti
 

Re: Takinkääntöä?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 23. Huhti 2015 11:45

Voi ja anteeksi. Tästä aiheesta näytti olevankin oma ketjunsa jo olemassa.
Isoäiti
 

Re: Takinkääntöä?

ViestiKirjoittaja petsku » 24. Huhti 2015 16:26

tanu kirjoitti:
Aamu-Usva kirjoitti:Minun on vaikea uskoa, että jotkut itsenäisyyspuolueen tyypit olisivat saaneet tuhansia ääniä. Jälkimmäiset luvut kuulostavat uskottavammilta.


Miten selität nuo kuvakaappauksissa näkyvät luvut?

Minä taas en jaksa uskoa, että Suomen edellisellä vaalikaudella tuhonnut ja myynyt kokoomus
olisi saanut läheskään noin paljon ääniä mitä väitetään. Tai että vihreät olisi myöskään saanut noin paljon.
Helsingissä ehkä, mutta ei muualla. Toisaalta ihan sama mitä mikäkin puolue sai, koska kaikki nykyiset
suuret puolueet ovat "samassa veneessä" ja syövät samasta kädestä. Raha puhuu.

Sen sijaan uskon että monet muutosta haluavat olisivat äänestäneet hyvinkin tuota Ipua.
Muutosta ei voi tulla nykyisten isojen puolueiden kautta, eikä tule. Sen takaa puoluekuri ja
vinoutunut puoluetuki yms. kähmintä.

Tyhmää toisaalta koko puolue-järjestelmä. Itse äänestin ihmistä enkä puoluetta.
Suomessa ei ole mitään oikeaa demokratiaa. Samanlainen plutokratia tämä Suomi on kuin
kaikki muutkin maat. Silmänlumetta koko demokratia.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Plutokratia


Onpas taas luotettava lähde. Kuvankäsittelyohjelmalla saa vaikka minkäläisia kuvia. EI kannata uskoa kaikkea mitä netissä lukee.
petsku
 
Viestit: 71
Liittynyt: 06. Elo 2012 16:09

Re: Takinkääntöä?

ViestiKirjoittaja systeri » 25. Huhti 2015 10:03

Kyllä mä uskon että tuo Päivin ja esim.Mika Niikon rohkeus on ollu jotain niin uutta ja mahtavaa, että se innostaa muitakin olemaan rohkeita ja meitä taviksiakin tekemään työtä aitojen asioitten puolesta.Se näkyy facebookin keskusteluissa ja ilo huomata että hyvin nuoretkin ottaa kantaa omalla naamallaan, jotka näkee asiassa olevan pimeyden ja kylvää omaa kylvöään...ja taas jos/kun se on Jumalasta niin se ei tyhjänä palaja vaan panee ajattelemaan ja muuttumaan:)
systeri
 

Re: Takinkääntöä?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 25. Huhti 2015 14:40

Juu kyllä jonkinlainen mediakriittisyys on paikallaan :thumbup:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Takinkääntöä?

ViestiKirjoittaja paa » 25. Huhti 2015 20:26

Totta kai kuvia voi muokata, niin kuin kaikkea mitä nettiin laitetaan. Mikä olisi riittävän hyvä todiste teille vaalivilpistä ääntenlaskemisessa? Kenenkään tunnustusta on turha odottaa. Sitä paitsi yhtä hyvin tuo kuva voi olla muokattu, tai sitten sitä ei ole muokattu. Kuka tietää totuuden ja voi varmaksi sanoa kysessä olevan väärennetty kuva?

Mediakriittisyys on hyvä juttu, mutta se kannattaa laajentaa koskemaan jokaikistä sanomalehteä ja uutissivua. Ei kannata uskoa kaikkea mitä esim. Yle ja Hesari syöttävät, vaikka niillä kohtuullisen kunnioitettava maine tässä maassa lienee.

Ja vielä kysymys. Jos ei demokratia niin mikä sitten? Vai tarkoitatteko ettei tämä nykydemokratia olekaan tdellista demokratiaa vaan ihmisiä vaan uskotellaan luulemaan niin?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa

cron