Vertaistuki avioerossa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Vertaistuki avioerossa

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 06. Huhti 2015 10:48

Se voi olla ihan konkreettista ja voimakasta se sota näkymättömissä kuten meilläkin oli ja vaimo ei tajunnu juuri mitään ja sanoi ,että hänellä on asiat kunnossa ja sitten paljastui ,että asia oli kaikkea muuta .Tv tä katsoessa meillä alkoi salamat pamahdella olohuoneessa ja punainen räiskähdys kävi ja esim poikani sanoi ,että mitä ihmettä tuo oli ja kaikki paikallaolleet näkivät .Ex on yhä katkera ja syytä en osaa sanoa kuin omat on mokansa ja elää tälläkin hetkellä irtosuhteissa ja se hedelmä näkyy.Se ei ole hyvä.
Tällaisia taisteluja käydään suomessa koko ajan ,mutta harvoin tulee julkisuuteen ja näistä asioista tulisi puhua ,että tulevat perheet osaisi varautua ,mutta vaikeita asioita jokatapauksessa nämä on ja vaatii todella Rukousta ja vielä kerran Rukousta.Rukoilen exäni puolesta ja välillä tuntuu tulevan valoa ,mutta ei aikaakaan ku sitt kaik entinen näkyy taas.
On erittäin tärkeää ,että liitto on kahden uskovan välillä sillä siinä on voimaa.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Vertaistuki avioerossa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Huhti 2015 11:22

*
Kuka teistä muistaa David Wilkersonin näkyä tai profetiaa jonka mukaan lopun aikana moni uskovien avioliitto kariutuu pahasti? Oliko se näky tai profetia muistaakseni itse David Wilkersonilta? Missä on muuten Jumalan antama vertaistuki eronneille uskoville? Ei netitse vaan livessä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Vertaistuki avioerossa

ViestiKirjoittaja paa » 06. Huhti 2015 12:25

Minkä sille voi, jos se ei-uskova haluaa eron :cry:
Ei niitä voi oikein pakottaakaan jäämään.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Vertaistuki avioerossa

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 06. Huhti 2015 15:02

paa........ei voi välttämättä mitään .Meilläkin asia oli niin ,että silmiin ei edes vaimo katsonut saati keskustellu enää ja kaikki oli niin niin tukossa ja jumissa ja sitte itsekki alkoi mennä jumiin ja epäkuntoon.Sydämmestäni toivon,että ex saisi oikean valon sydämmeen ja se vääryys ja pimeys poistuisi.
Aina ei hommat mene kuin elokuvissa kun emme ole täydellisiä,mutta asiaa kannattaisi pitää esillä ja varoittaa jo Liitossa olevia vaaroista ,jotka ovat Todellisia ,että osaisivat Rukoilla jokapäivä suojelusta liitolleen Jumalalta.Niin ja täytyy sanoa ,että ex ei suostunut rukoilemaan minun kanssa yhdessä vaikka pyysin ....osoittaa juuri sitä sidosta väärään....
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Vertaistuki avioerossa

ViestiKirjoittaja Olli » 06. Huhti 2015 19:27

Hetken aikaa tuskastellut oman jaksamisen kanssa kun tuntuu että ei ole voimia olla lasteni kanssa ja ei halua osallistua perheen arkeen siitä seurauksena tulee jonkinmoista masennusta.

Taas kun lähtee kotoa pois ja tekee jotain omia harrastuksia tai yrittää tehdä niin tuntuu olo paremmalta.

Siitä seuraa syyllisyyden tunto että mikset ole perheesi kanssa, josta seuraa taas masennusta kun ei tunnu olevan sitä voimaa.

Ja jos en ole perheeni kanssa ajattelen että vaimoni tuumaa et tein oikean ratkaisun eron hakemisessa kun tuota ukkoa ei kiinnosta oma perhe yhtään.

Edellämainitun asian vein sitten Herralle ja pyysin apua.

Ja jostain putkahti mieleeni lause raamatusta: "mistä tiedät mies, voitko pelastaa vaimosi"
Tuli todellinen hyvänolon tunne siitä että Jumala todellakin vastaa kun siltä kysytään.

Jos tämä nyt on jollain tapaa väärin julkaistu asia niin poistakaa sitten, mutta itse koen sen näin.
Olli
 
Viestit: 16
Liittynyt: 01. Huhti 2015 05:08

Re: Vertaistuki avioerossa

ViestiKirjoittaja paa » 06. Huhti 2015 20:16

Älä ole liian ankara itsellesi. Syyllisyydentunto-masennuskierre on aika lannistavaa.

Mitähän se muuten tarkoittaa, että ei-uskova puoliso on pyhitetty puolisonsa kautta. Jos tulee ero, niin sittenkö tämä ei-uskova ei enää ole pyhitetty?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Vertaistuki avioerossa

ViestiKirjoittaja toni t » 07. Huhti 2015 15:35

Kun minua kohtasi avioero niin en halunnut sääliä itseäni vaan otin sen Jumalalta merkkinä että nyt laiska herätys ja töihin. Olin junnannut uskonelämässäni paikoillaan enkä lähtenyt liikkeelle vaikka kuinka aijoin. Kun avioero tuli niin ajattelin että nyt on pakko lähteä ihmisten pariin evankeliumin työhön. Minulla oli myös koko ajan tunne että vain sitä kautta että teen parhaan kykyni mukaan Herran työtä saan vaimoni vielä takaisin - rukouksia tietenkään unohtamatta. Ja näin todellakin tapahtui vaikka se otti aikansa.

Annankin neuvoksi kaikille joita kohtaa avioero että jos todella haluatte puolisonne vielä takaisin niin katsokaa omaa tilaanne ja sitä etsittekö ensimmäiseksi Herran tahtoa vaiko omaanne. Jumalan siunaus kohtaa niitä jotka lähtevät seuraamaan Herraa Jeesusta kaikesta sydämestään. Jeesuksen opetuslasten vaimotkin tulivat uskonsisariksi koska Jumala armahtaa niitä jotka etsivät Hänen tahtoaan. Ja kun rukoilette puolisoidenne puolesta niin olkaa 100% varmoja siitä että Jumala voi ja tulee pelastamaan myös puolisonne.

En kehoita sopeutumaan avioeroon vaan taistelemaan Jumalan valtakunnan puolesta Herran työtä tehden ja rukoilemaan lakkaamatta Herran pelastusta omalle puolisolle. Jos todella tahdotte puolisonne takaisin niin teillä tulee olla asenne että olette valmiita elämään vaikka koko loppuelämän yksin mikäli ette puolisoanne saa takaisin. Jumala kyllä kuulee ja auttaa jos todella sitä haluamme mutta jos sydämemme mielistyy tekemään asioita jotka eivät edesauta Herran valtakunnan työssä ja haikailemme ja unelmoimme uusista puolisoista niin miksi Jumala korjaisi enään entistä liittoa...
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Vertaistuki avioerossa

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 08. Huhti 2015 14:48

No tonin versio on yksi ,mutta nykyään on paljon kristittyjä ,jotka ovat suhteessa ,joka on vaikea ja vaikka olisi toiminut hyvinkin Jumalan silmissä niin silti asiat on mennyt pieleen kun siihen tanssiin tarvitaan kaksi.
Oma mielipiteeni on ,että toki kannattaa parhaansa yrittää ,mutta sitä patenttiratkaisua ei ole.Ihmiset on eronnu sieltä VT puolelta asti ja nyt entistä rajummin ku on se sukupolvi ,joka rikkoo avioliitot ja se vääryys vaikuttaa.
Rukousta Rukousta.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Vertaistuki avioerossa

ViestiKirjoittaja systeri » 08. Huhti 2015 21:31

paa kirjoitti:Älä ole liian ankara itsellesi. Syyllisyydentunto-masennuskierre on aika lannistavaa.

Mitähän se muuten tarkoittaa, että ei-uskova puoliso on pyhitetty puolisonsa kautta. Jos tulee ero, niin sittenkö tämä ei-uskova ei enää ole pyhitetty?


Niin tämähän tarkoittaa sitä että vaikka Raamattu sanoo että ei saa kantaa yhteistä iestä uskosta osattoman kanssa, niin uskova voi kuitenkin elää avioliitossa uskosta-osattoman puolisonsa kanssa, koska hän on pyhitetty puolisonsa kautta.Eli tuo yhteisen ikeen kantaminen ei tarkoita avioliittoa.

Me oltiin myös vuoden verran asumuserossa, jonkun ajan perästä uskoontuloni jälkeen.Muistan että pysyin kotona lasteni kanssa olin tosi yksinäinen,pyysin miestäni syömään tai kahville silloin tällöin.Halusin pitää hänestä huolta pienillä rakkauden osoituksilla ja vaikka en olisi uskonut, hän oli lapsille kertonu joka ilta rukoilevansa meidän puolesta vaikka ei ollut uskossa :) Vuoden päästä palattiin takaisin yhteen...oikeastaan uskoni ei horjunut, vaikka tiesin että hän olisi voinut löytää sillä aikaa toisen.Muistan senkin kun 18 vuotiaana (yhden lapsen vanhempina) alttarilla seistessämme meille sanottiin että voitte lyhkäisesti rukoilla pienen rukouksen (vaikka ei oltu kumpikaan uskossa) mä rukoilin ainoastaan "anna tämän avioliiton kestää" ja totisesti se on kestänyt myrskyt ja myllerrykset.Nyt alkaa olla koko ajan seesteisempää :)
systeri
 

Re: Vertaistuki avioerossa

ViestiKirjoittaja systeri » 08. Huhti 2015 21:32

Niin sulla oli myös jatkokysymys ,silloin se puoliso ei varmastikkaan ole enää pyhitetty jos menee toiselle vastoin Raamatun sanaa??
systeri
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa