Hautajaiset

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Hautajaiset

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 06. Huhti 2015 01:16

Toisessa kuninkaitten kirjassa Elia parantaa Naeman Jumalan voimalla spitaalista, ja mies valittelee , että hänen on herransa vuoksi , joka palvoi Rimmon -epäjumalaa mentävä Rimmonin temppeliin kumartamaan (miellyttääkseen herraansa) herransa kanssa, mutta ei palvo tätä Rimmonia, vaan palvoo Israelin Jumalaa nyt kun hän uskoi Israelin Jumalaan , niin hänelle ei sanottu että jää ulos, tai älä mene, vaan Elia vastasi miehelle "mene rauhassa".

Miksi mies sai mennä kumartamaan Rimmonin temppeliin, vaikka kyse oli räikeämmästä epäjumalanpalvomisesta ja vieläpä epäjumalalle kumartamisesta kuin kirkon piirissä? Vastaus on jakeessa 17.

Jakeessa 17 selviää, että Naeman ei uhraa polttouhria eikä teurasuhria muille jumalille. Eli Naeman sydämessään palvoi ja rakasti Israelin Jumalaa ja piti Israelin Jumalaa palvontansa kohteena, tällöin hänen oli lupa mennä Rimmon -epäjumalan temppeliinkin rauhassa, sillä ei sydämessään palvonut eikä uhrannut Rimmonille, vaan Israelin Jumalalle.

Näin nähdään, että Jumala katsoo sydämeen ja sydämentilaa, eli ketä henkilö palvoo. Sydämenasenne ja se ketä pitää Jumalanaan ja kunnioittaa Jumalanaan ratkaisee, ei rakennus jossa ollaan.

2. Kuninkaiden kirja 5

14 Niin hän meni ja sukelsi Jordaniin seitsemän kertaa, niinkuin Jumalan mies oli sanonut; ja hänen lihansa tuli entisellensä, pienen pojan lihan kaltaiseksi, ja hän tuli puhtaaksi.
15 Sitten hän palasi Jumalan miehen luo, hän ja koko hänen joukkonsa, meni sisälle, astui hänen eteensä ja sanoi: "Katso, nyt minä tiedän, ettei Jumalaa ole missään muualla maan päällä kuin Israelissa. Ota siis vastaan jäähyväislahja palvelijaltasi."
16 Mutta hän vastasi: "Niin totta kuin Herra elää, jonka edessä minä seison, en minä sitä ota". Ja Naeman pyytämällä pyysi häntä ottamaan, mutta hän epäsi.
17 Niin Naeman sanoi: "Jos et tätä otakaan, salli kuitenkin palvelijasi saada sen verran maata, kuin muulipari voi kantaa. Sillä palvelijasi ei enää uhraa polttouhria eikä teurasuhria muille jumalille kuin Herralle.
18 Tämän antakoon kuitenkin Herra anteeksi palvelijallesi: kun minun herrani menee Rimmonin temppeliin rukoilemaan, nojaten minun käteeni, ja minäkin kumartaen rukoilen Rimmonin temppelissä, niin antakoon Herra palvelijallesi anteeksi sen, että minä kumartaen rukoilen Rimmonin temppelissä."
19 Elisa sanoi hänelle: "Mene rauhassa".


On ihmeellistä, että Naema sai mennä rauhassa Rimmonin temppeliin kumartelemaan, mutta me emme muka voi käydä kirkossa hautajaisissa taikka kastetilaisuudessa, jossa sentään lausutaan Jeesuksen nimeä, ei Rimmonin.

Myös eri kirkkokuntien sisällä on ihan aidosti uudestisyntyneitä veljiä ja sisaria, jotka käyvät kirkossa rukoilemassa Jumalaa, en käsitä miksi meidän käymisemme hautajaisissa taikka kasteella olisi syntiä ja heidän oleskelunsa samoissa tiloissa taasen ei.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Hautajaiset

ViestiKirjoittaja Blum » 06. Huhti 2015 01:37

Jos vanhanliiton aikaan Jumala oli hyvin tarkka siitä, että pakanoiden tapojen/menojen mukaan ei saanut seurata ja vaeltaa sekä jos epäjumala kuvia tai siihen rinnastettavat asiat/esineet tuli hävittää ja tuhota kansan keskeltä niin tuskin Jumala olisi uudessa liitossa tehnyt tälläisestä ajattelutavastaan myönnytyksiä? En ainakaan itse huomaan uudenliiton puolelta, että näin olisi käynyt.


Mielestäni tässä emme puhu samasta asiasta. Ainakin omasta puolestani voin sanoa, että kun olen käynyt eri uskontojen tilaisuuksissa, pyhätöissä ja vaikka missä, ei tarkoitukseni ole tosiaankaan ollut vaeltaa heidän tapojensa ja menojensa mukaan. Intressini ovat olleet täysin toiset. En ole myöskään käynyt osoittamassa kunnioitusta noiden uskontojen pyhille esineille, mutta vaikea minun olisi niitä ruveta rikkomaankaan. Onko Jumalan käsky hävittää ja tuhota toisten uskontojen esineet mielestäsi edelleen voimassa, ja siten meitä kristittyjä nykypäivänä velvoittavaa?

Nyt jos siis ajatellaan uskonnollista tilaisuutta joka ei ole siis Isästämme niin mielestäni Jumalan tahto on, että vieroksuisimme kaikella tavalla kyseistä tapahtuma jos tilaisuudessa palvellaan/kunnioitetaan selkeästi muuta jumalaa kuin todellista Luojaamme tai vääristellään tietoisesti tai tiedostamatta Hänen sanaansa/tahtoaan, koska jokainen korvike jumala on todella suuri kauhistus Hänelle sekä Hänen sanansa vääristäminen.

Jumala sanoi vanhassa liitossa olevalle seurakunnalleen mm näin, että:

Kun Herra, sinun Jumalasi, on hävittänyt ne kansat, joita sinä menet karkoittamaan tieltäsi, ja kun olet karkoittanut heidät ja asettunut heidän maahansa, niin varo, sittenkuin he ovat hävitetyt sinun tieltäsi, ettet kietoudu heidän pauloihinsa, heitä seuraamaan, ja ettet etsi heidän jumaliansa ja kysy: 'Miten oli näiden kansojen tapana palvella jumaliansa, että minäkin tekisin niin?' Älä tee niin Herraa, sinun Jumalaasi, kohtaan, sillä kaikkea, mikä on Herralle kauhistus ja mitä hän vihaa, he ovat tehneet palvellessaan jumaliansa: omia poikiansakin ja tyttäriänsä he ovat jumalillensa polttaneet. Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois." 5. Mooseksen kirja‬ ‭12‬

Älkää tehkö, niinkuin tehdään Egyptin maassa, jossa te asuitte, älkääkä tehkö, niinkuin tehdään Kanaanin maassa, johon minä teidät vien; älkää vaeltako heidän tapojensa mukaan. Vaan seuratkaa minun säädöksiäni ja noudattakaa minun käskyjäni vaeltaaksenne niiden mukaan. Minä olen Herra, teidän Jumalanne. Noudattakaa minun käskyjäni ja säädöksiäni, sillä se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä. Minä olen Herra. 3. Mooseksen kirja‬ ‭18


Edelleenkin nuo raamatunkohdat mielestäni puhuvat ainakin osin eri asiasta. Niissä on kyse toisten uskontojen harjoittajien pauloihin kietoutumisesta, heidän seuraamisestaan, heidän jumalanpalvelusmenojensa tutkimisesta jotta voisi itsekin noudattaa niitä, heidän jäljittelystään.

Nyt voisi kysyäkin niin, että Jumala joka joskus muinoin on tuonut näin sanaansa julki palvelijoittensa suulla niin itse osallistuisi passiivisena jäsenenä tänä päivänä sellaiseen tilaisuuteen jossa yhtenä keskeisenä osana on epäjumalan palvontaa, epäjumalan kunnioitusta tai epäjumalle kiitoksen ja ylistyksen antoa?

Ja jos vielä ajatellaan niin, että tämä todellinen Jumala ja kaiken Luoja osallistuisi passiivisena jäsenenä tälläiseen tilaisuuteen niin mikälaisen kuvan se antaa ympärillä olevilleen tai tämän Jumalan palvelijoillensa. Minulle se antaa ainenkin sellaisen kuvan, että Hän hyväksyy sen touhun missä hän on läsnä.


Se ehkä voi antaa sellaisen kuvan, mutta pystytkö antamaan Raamatusta perusteluja, että tuo kuva on varmasti oikea?

Eikö meidänkin tulisi vähintäänkin toimia niin, että meillä sydämessä kiehahtaa ja näkee punasta kaikesta sellaisesta toiminnasta missä on epäjumalallista menoa ja meininkiä joka on kaukana Isästä. Jeesus itsekkin kun hän näki Isänsä temppelissä jotain sellaista mikä ei sinne kuulunut niin hän vihastui suuresti jne. Entäs jos Jeesus ei olisikaan vihastunut rahanvaihtajien touhusta vaan olisi joko passiivisesti seurannut touhua sivusta ilman että olisi puuttunut asiaan tai nähnyt kyseisen touhun,mutta olisi vai kääntynyt selkänsä ja kävellyt pois niin millaisen kuvan se olisi antanut ympärillä oleville ihmisille?


Jeesus teki taatusti oikein tuossa tilanteessa. Omasta puolestani voin taas sanoa, että itsekin vihaan epäjumalanpalvelusta. Mutta kyselen myös Jumalalta tässä ajassa sopivaa menetelmää vastustaa tuota epäjumalanpalvelusta tuloksellisella tavalla. Yhdeksi mahdolliseksi väyläksi koen noiden kulttien tutkimisen sillä intressillä, että tunnen vastustajani enkä vain huhupuheita siitä, ja siten osaan myös tarvittaessa puolustautua sitä vastaan.

Yhteen vetona vielä, että Jumala joka siis vihaa suuresti epäjumalallista menoa ja meininkiä tai oman sanasa vääristämistä niin itse olisi passiivisena jäsenenä paikalla katsomassa mitenkä epäjumalia kunnioitetaan, arvostetaan, ylistetään taikka kiitetään jollain tapaa tai jossa valehdellaan/vääristellään Hänen kallisarvoista sanaansa.

Antaisko Jumala siis itseänsä pilkata? Annammeko me itse aihetta omalla käyttäytymisellään Jumalan pilkkaamiselle tai voidaanko me passiivisesti olla läsnä sellaisessa tilanteessa jossa todellista Jumalaa pilkataan tietoisesti tai tiedostamatta?


Itse olen tällä hetkellä siinä vakaumuksessa, että on ajateltava syitä, miksi noihin tilaisuuksiin mennään. Ilman muuta totean, että mielestäni on väärin mennä noihin tilaisuuksiin ammentamaan niistä aineksia omaan hengelliseen elämäänsä tai hyväksymään niiden jumalatonta menoa. En myöskään suosittele noita tilaisuuksia vähänkään uskossaan hatarammalla pohjalla olevalle. Mutta mielestäni ei ole väärin mennä noihin tilaisuuksiin, jos sinne menee jonkin oikeasti hyvän, Jumalan mielen mukaisen syyn takia. Omalla kohdallani tuo syy on ollut päästä mahdollisimman hyvin perille vastustajastani, sillä vihaan ajatusta, että jonain päivänä yrittäessäni kritisoida noita uskontoja tulisin levittäneeksi niistä valheellista, paikkansapitämätöntä tietoa. Se, että olen mennyt henkilökohtaisesti katsomaan tuota hengellisyyttä, on ollut itselleni tapa varmistaa, onko noista uskonnoista lukemani ollut paikkansapitävää.

Näin siis ajattelen toistaiseksi edelleen, ja jään edelleen odottamaan lisää raamatullisia perusteita sille, että olen väärässä.
Blum
 
Viestit: 217
Liittynyt: 17. Syys 2014 00:02

Re: Hautajaiset

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Huhti 2015 11:18

Olisiko nyt yhteenvedon paikka kaikista näistä tämän ketjun kirjoituksista?

Eli jos on aikeissa mennä luterilaisen "lahkon" kastetilaisuuksiin tai hautajaisiin niin miten tulee menetellä jos ihminen on Raamatullisessa uskossa ja sanoo olevansa Herran Jeesuksen opetuslapsi ja haluaa totella Jumalan tahtoa.

Jos näitä kirjoituksia nyt sitten lähtisin miettimään niin mieleeni tulee vain lähinnä kaksi vaihtoehtoa miten toimia näissä tilanteissa:

1. Parempi olisi jos ei menisi niihin tilaisuuksiin ollenkaan.

2. Jos kuitenkin päättää mennä niin sydämen asenteen tulee olla se, että on niissä tilaisuuksissa ikään kuin sivustakatsojana ja ei anna niissä tilaisuuksissa epäraamatullisille asioille mitä niissä tilaisuuksissa sanotaan tai tehdään hyväksyntäänsä.


Mitä sanotte tähän? Olenko tehnyt oikeansuuntaisen yhteenvedon näistä monista kirjoituksista tässä ketjussa?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Hautajaiset

ViestiKirjoittaja Joel.A » 06. Huhti 2015 11:33

Mikko Murpatti kirjoitti:Toisessa kuninkaitten kirjassa Elia parantaa Naeman Jumalan voimalla spitaalista, ja mies valittelee , että hänen on herransa vuoksi , joka palvoi Rimmon -epäjumalaa mentävä Rimmonin temppeliin kumartamaan (miellyttääkseen herraansa) herransa kanssa, mutta ei palvo tätä Rimmonia, vaan palvoo Israelin Jumalaa nyt kun hän uskoi Israelin Jumalaan , niin hänelle ei sanottu että jää ulos, tai älä mene, vaan Elia vastasi miehelle "mene rauhassa".

Miksi mies sai mennä kumartamaan Rimmonin temppeliin, vaikka kyse oli räikeämmästä epäjumalanpalvomisesta ja vieläpä epäjumalalle kumartamisesta kuin kirkon piirissä? Vastaus on jakeessa 17.

Jakeessa 17 selviää, että Naeman ei uhraa polttouhria eikä teurasuhria muille jumalille. Eli Naeman sydämessään palvoi ja rakasti Israelin Jumalaa ja piti Israelin Jumalaa palvontansa kohteena, tällöin hänen oli lupa mennä Rimmon -epäjumalan temppeliinkin rauhassa, sillä ei sydämessään palvonut eikä uhrannut Rimmonille, vaan Israelin Jumalalle.

Näin nähdään, että Jumala katsoo sydämeen ja sydämentilaa, eli ketä henkilö palvoo. Sydämenasenne ja se ketä pitää Jumalanaan ja kunnioittaa Jumalanaan ratkaisee, ei rakennus jossa ollaan.

2. Kuninkaiden kirja 5

14 Niin hän meni ja sukelsi Jordaniin seitsemän kertaa, niinkuin Jumalan mies oli sanonut; ja hänen lihansa tuli entisellensä, pienen pojan lihan kaltaiseksi, ja hän tuli puhtaaksi.
15 Sitten hän palasi Jumalan miehen luo, hän ja koko hänen joukkonsa, meni sisälle, astui hänen eteensä ja sanoi: "Katso, nyt minä tiedän, ettei Jumalaa ole missään muualla maan päällä kuin Israelissa. Ota siis vastaan jäähyväislahja palvelijaltasi."
16 Mutta hän vastasi: "Niin totta kuin Herra elää, jonka edessä minä seison, en minä sitä ota". Ja Naeman pyytämällä pyysi häntä ottamaan, mutta hän epäsi.
17 Niin Naeman sanoi: "Jos et tätä otakaan, salli kuitenkin palvelijasi saada sen verran maata, kuin muulipari voi kantaa. Sillä palvelijasi ei enää uhraa polttouhria eikä teurasuhria muille jumalille kuin Herralle.
18 Tämän antakoon kuitenkin Herra anteeksi palvelijallesi: kun minun herrani menee Rimmonin temppeliin rukoilemaan, nojaten minun käteeni, ja minäkin kumartaen rukoilen Rimmonin temppelissä, niin antakoon Herra palvelijallesi anteeksi sen, että minä kumartaen rukoilen Rimmonin temppelissä."
19 Elisa sanoi hänelle: "Mene rauhassa".


On ihmeellistä, että Naema sai mennä rauhassa Rimmonin temppeliin kumartelemaan, mutta me emme muka voi käydä kirkossa hautajaisissa taikka kastetilaisuudessa, jossa sentään lausutaan Jeesuksen nimeä, ei Rimmonin.

Myös eri kirkkokuntien sisällä on ihan aidosti uudestisyntyneitä veljiä ja sisaria, jotka käyvät kirkossa rukoilemassa Jumalaa, en käsitä miksi meidän käymisemme hautajaisissa taikka kasteella olisi syntiä ja heidän oleskelunsa samoissa tiloissa taasen ei.


Tuossa kohdassa pitää ottaa myös se huomioon, että Naeman joutui pyytämään anteeksi Jumalalta omaa tekemisiään. Eihän kenenkään tarvitse pyytää jotakin asiaa anteeksi Jumalalta jos se asia ei ole väärää. Tekikö siis Elisa tossa kohden väärin vai annettiinkin Naemanin ymmärtämättömyys tai ylpeys anteeksi, en osaa varmaksi sanoa? Mutta,

jos tosiaan Jumala hyväksyy sen, että voimme milloin missäkin temppelissä käydä kunhan rukoilemme todellista Luojaamme niin tämähän tarkoittaisi sitä, että loppujen lopuksi voisimme käydä säännöllisesti jokaisessa epäjumalan temppelin kokoontumisissa kunhan vain rukoilemme omaa Jumalaamme tai vaikkapa rakentaa oma moskeeja kunhan vain rukoilemme allahin sijaan Luojaamme.

Mitä evlut kirkon menoihin tulee niin itse en pysty olla osallisena missään sen kokoontumisissa/menoissa, koska se, että niitten virallisen opin mukaan kastettu ihminen on kristitty (Jumalan lapsi) ja tämä kastettu ihminen eli Jumalan lapsi voi loppujen lopuksi pelastua taivaan kotiin vaikka olisi elänyt kuolemaansa saakka synnillisesti, on minusta suurta harhaoppia ja Jumalan sanan väärentämistä.
Toki evlut kirkon sisällä on varmasti paljon veljiäni ja siariani, mutta minusta on ihmeellistä se, että he jotka tämän asian tietää ja ymmärtää siitä huolimatta eivät erkane siitä ja näin ollen kantavat näin suurta harhaoppia edes jollain tavalla päällänsä kuulumalla siihen tai hyväksymällä sen erillaiset toimintatavat.
Joel.A
 

Re: Hautajaiset

ViestiKirjoittaja paa » 06. Huhti 2015 11:57

Ehkei ne ihmiset ole vielä valmiita lähtemään sieltä. Kaikki ajallaan.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Hautajaiset

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Huhti 2015 11:59

*
No yksi ainoa hyvä ratkaisu on se että lähettää surukortti ja siinä on omin käsin kirjoittamana Raamatunkohta joka voi avautua Pyhän Hengen kautta vainajan lähiomaisille mutta itse jää tulematta sinne hautajaisiin. :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7938
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Hautajaiset

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Huhti 2015 12:04

Joel.A kirjoitti:Toki evlut kirkon sisällä on varmasti paljon veljiäni ja siariani, mutta minusta on ihmeellistä se, että he jotka tämän asian tietää ja ymmärtää siitä huolimatta eivät erkane siitä ja näin ollen kantavat näin suurta harhaoppia edes jollain tavalla päällänsä kuulumalla siihen tai hyväksymällä sen erillaiset toimintatavat.


Joel, tuli jo se profeetallinen sana joka kehottaa meitä uskovia muistamaan rukouksin niiden uskovien puolesta että he tajuaisivat lähteä pois sieltä kans. Sen profeetallisen sanan mukaan he eivät vielä "tajunnut" asian. Siksi Jumala kehotti rukoilemaan heidän puolesta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7938
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Hautajaiset

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 06. Huhti 2015 12:11

pekka kirjoitti:Olisiko nyt yhteenvedon paikka kaikista näistä tämän ketjun kirjoituksista?

Eli jos on aikeissa mennä luterilaisen "lahkon" kastetilaisuuksiin tai hautajaisiin niin miten tulee menetellä jos ihminen on Raamatullisessa uskossa ja sanoo olevansa Herran Jeesuksen opetuslapsi ja haluaa totella Jumalan tahtoa.

Jos näitä kirjoituksia nyt sitten lähtisin miettimään niin mieleeni tulee vain lähinnä kaksi vaihtoehtoa miten toimia näissä tilanteissa:

1. Parempi olisi jos ei menisi niihin tilaisuuksiin ollenkaan.

2. Jos kuitenkin päättää mennä niin sydämen asenteen tulee olla se, että on niissä tilaisuuksissa ikään kuin sivustakatsojana ja ei anna niissä tilaisuuksissa epäraamatullisille asioille mitä niissä tilaisuuksissa sanotaan tai tehdään hyväksyntäänsä.


Mitä sanotte tähän? Olenko tehnyt oikeansuuntaisen yhteenvedon näistä monista kirjoituksista tässä ketjussa?


Hyvä yhteenveto, ja nyt kun asian tiivistää noin niin itse olen tuota mieltä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Hautajaiset

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 06. Huhti 2015 12:24

Joel.A kirjoitti:
Tuossa kohdassa pitää ottaa myös se huomioon, että Naeman joutui pyytämään anteeksi Jumalalta omaa tekemisiään. Eihän kenenkään tarvitse pyytää jotakin asiaa anteeksi Jumalalta jos se asia ei ole väärää. Tekikö siis Elisa tossa kohden väärin vai annettiinkin Naemanin ymmärtämättömyys tai ylpeys anteeksi, en osaa varmaksi sanoa? Mutta,

jos tosiaan Jumala hyväksyy sen, että voimme milloin missäkin temppelissä käydä kunhan rukoilemme todellista Luojaamme niin tämähän tarkoittaisi sitä, että loppujen lopuksi voisimme käydä säännöllisesti jokaisessa epäjumalan temppelin kokoontumisissa kunhan vain rukoilemme omaa Jumalaamme tai vaikkapa rakentaa oma moskeeja kunhan vain rukoilemme allahin sijaan Luojaamme.


Itse en aivan noin vapaasti tuota opetusta soveltaisi, että rupeaisin säännöllisesti käymään epäjumalan palveluksissa ja rakentamaan moskeijoita, mutta sen verran uskaltaisin tuosta opetuksesta ammentaa, että voin hyvällä omalla tunnolla käydä kerran pari vuosikymmenessä joko hautajaisissa taikka kastetilaisuudessa. Etenkin jos todistan siellä Jumalan hyvyydestä ja todistukseni tuo Jumalalle kunniaa.


Mitä evlut kirkon menoihin tulee niin itse en pysty olla osallisena missään sen kokoontumisissa/menoissa, koska se, että niitten virallisen opin mukaan kastettu ihminen on kristitty (Jumalan lapsi) ja tämä kastettu ihminen eli Jumalan lapsi voi loppujen lopuksi pelastua taivaan kotiin vaikka olisi elänyt kuolemaansa saakka synnillisesti, on minusta suurta harhaoppia ja Jumalan sanan väärentämistä.
Toki evlut kirkon sisällä on varmasti paljon veljiäni ja siariani, mutta minusta on ihmeellistä se, että he jotka tämän asian tietää ja ymmärtää siitä huolimatta eivät erkane siitä ja näin ollen kantavat näin suurta harhaoppia edes jollain tavalla päällänsä kuulumalla siihen tai hyväksymällä sen erillaiset toimintatavat.


Sielä on paljon niitä sisaruksia, jotka eivät ymmärrä tätä, tai uskovat ne perustelut ja perusteet joilla näitä harhaoppeja perustellaan, eli he ovat valheen uhreja.

He ovat uhreja ja eksytettyjä, eivätkä siis vapaasta tahdostaan tiedostaen ja tietäen tee tätä , vaan valheen uhrina ja eksytettyinä.

Eikö olisi kova juttu, jos joku kävisi joskus silloin tällöin rupattelemassa toista näkökulmaa heidänkin tietoonsa, perustellen totuutta Raamatun sanalla?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Hautajaiset

ViestiKirjoittaja Joel.A » 06. Huhti 2015 12:25

Blum:Onko Jumalan käsky hävittää ja tuhota toisten uskontojen esineet mielestäsi edelleen voimassa, ja siten meitä kristittyjä nykypäivänä velvoittavaa?


Ei siis ole, koska olemme vajavaisia sekä syntisiä, mutta uskon että Jeesuksen tapa toimia siinä tilanteessa kun hän näki ryövärit myyskentelemässä Hänen Isänsä huoneessaa on annettu siitä meillekin sellainen kuva, että maksimissaan mekin kiivastuisimme (vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö) ja tulisimme surulliseksi jos me havaitsemme omassa temppelissämme/jäsenissämme vähääkään myönteistä hyväksymistä väärille tavoille eli sellaisille jotka eivät ole Isästä.

Itse olen tällä hetkellä siinä vakaumuksessa, että on ajateltava syitä, miksi noihin tilaisuuksiin mennään. Ilman muuta totean, että mielestäni on väärin mennä noihin tilaisuuksiin ammentamaan niistä aineksia omaan hengelliseen elämäänsä tai hyväksymään niiden jumalatonta menoa. En myöskään suosittele noita tilaisuuksia vähänkään uskossaan hatarammalla pohjalla olevalle. Mutta mielestäni ei ole väärin mennä noihin tilaisuuksiin, jos sinne menee jonkin oikeasti hyvän, Jumalan mielen mukaisen syyn takia. Omalla kohdallani tuo syy on ollut päästä mahdollisimman hyvin perille vastustajastani, sillä vihaan ajatusta, että jonain päivänä yrittäessäni kritisoida noita uskontoja tulisin levittäneeksi niistä valheellista, paikkansapitämätöntä tietoa. Se, että olen mennyt henkilökohtaisesti katsomaan tuota hengellisyyttä, on ollut itselleni tapa varmistaa, onko noista uskonnoista lukemani ollut paikkansapitävää.


Itse siis olen siinä mielessä samaa mieltä, että tosiaan ainut hyvä syy mennä sellaisiin tilaisuuksiin on vain silloin kuin yrittää tuoda kussakin tilaisuudessa Jumalallista totuutta esille. Mutta tälläiseenkin toimitaan tarvitsee paljon Jumalan johdatusta, viisautta ja todella paljon Jumalallista rakkautta, jotta ei kävisi niin että käy ihmisiä vastaan taistelemaan tai toimiaan muuten vain lihassa.
Joel.A
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 34 vierailijaa

cron