Palestiinan valtion tunnustamisen ongelmia

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Palestiinan valtion tunnustamisen ongelmia

ViestiKirjoittaja PetriFB » 30. Maalis 2015 13:42

Abdirahim Husu Hussein kirjoitti 29.3.2015 Uuden Suomen blogissaan kirjoituksen nimeltään: Aika on kypsä Palestiinan tunnustamiselle. Luettuani Husun blogin kirjoituksen mieleeni nousi monia ongelmia, joita Palestiinan valtion tunnustaminen aiheuttaisi.

Kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/palesti ... elmat.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Palestiinan valtion tunnustamisen ongelmia

ViestiKirjoittaja JHK » 30. Maalis 2015 20:35

Minun ajatuksiani aiheesta, kommentaarina Petrin artikkelille, tavoitteena herättää keskustelua.

Paavolan vastine:

Abdirahim Husu Hussein kirjoitti 29.3.2015 Uuden Suomen blogissaan kirjoituksen nimeltään: Aika on kypsä Palestiinan tunnustamiselle. Luettuani Husun blogin kirjoituksen mieleeni nousi monia ongelmia, joita Palestiinan valtion tunnustaminen aiheuttaisi.
Demokratia ja Lähi-itä
Lähi-idän islamistiset maiden hallintojärjestelmä eivät perustu demokratiaan, vaan pyrkimykseen noudattaa Islamin lakeja. Islamin lait eivät perustu demokratiaan, sananvapauteen ja vapaisiin vaaleihin, vaan Islamin uskoon, jossa maan poliittinen järjestelmä perustuu uskonnollisien käskyjen ja lakien noudattamiseen. Jokainen islamistinen maa on koko ajan vaarassa ajautua noudattamaan sharia-lakeja, koska jokaisessa islamistisessa maassa on koko ajan olemassa ääri-islamilaisia aineksia, jotka vastustavat demokratiaa, länsimaista sananvapauskulttuuria sekä vapaita vaaleja. Tämän tähden jokaisessa islamistisessa maassa on jatkuva jännite sekä väkivallan ja levottomuuksien kierre ja uhka, joka poistuu vain silloin jos koko islamistinen maa alistetaan sharia-lakien alle.

Mitkä maat Petrin käsityksen mukaan lähi-idässä ovat islamistisia? Iran on islamistinen valtio, samoin vanhoillinen ei-demokraattinen Saudi-Arabia, joka on yhdysvaltojen strateginen liittolainen alueella. Toiseksi, onko demokratia ehto valtion olemassaololle? Mikäli näin ei ole, pitäisi Suomen tällä logiikalla kieltää kaikkien sellaisten valtioiden olemassaolo, jotka eivät ole demokraattisia. Samalla mitalla kaikille, kuten sana sanoo. A.H.Hussein mainitsi tekstissään Israelin politikkojen huolen Iranin ydinaseista. Voisin kuvitella Israelin naapurien tuntevan samankaltaista huolta Israelin ydinaseista. Millä logiikalla yksi valtio jollakin alueella on oikeutettu joukkotuhoaseisiin, ja toinen ei? En soisi näkeväni atomiasetta Iranin mullahien käsissä, mutta toisaalta en myöskään näe reiluna sitä, että Israelin naapuri valtiot elävät sen atomiaseen luoman uhan alla. Atomiaseen käyttäminen lähi-idän tiheästi asutetuilla alueilla ei yksinkertaisesti ole oikeutettavissa missään tilanteessa.

Palestiinan valtion tunnustaminen ja perustaminen lisäisi ääri-islamin uhkaa Lähi-idässä, eikä poistaisi sitä, koska Palestiinan valtio muodostuisi islamilaiseksi valtioksi. Israel saisi uuden vihamielisen islamilaisen valtion naapurikseen, joka lujittaisi ja vahvistaisi pysyvää ja jatkuvaa kiistaa Lähi-idässä Israelin ja islamististen maiden välillä. Islamin pyhät kirjat kuten koraani ja hadith (perimätieto) opettavat Islamin olevan ainoa oikea uskonto ja Allah on ainoa jumala, jota koko maailman tulisi palvoa. Koraania kirjaimellisesti uskovien muslimien päämäärä ei ole tehdä pysyvää rauhaa Israelin kanssa, vaan tuhota se sekä tehdä Israelin maasta islamistinen valtio.


Leimataanko tässä nyt kaikki palestiinalaiset ääri-islamisteiksi? Ääri-islam on uhka kaikissa lähi-idän islaminuskoisissa maissa; suurin osa niistä on pitänyt maansa ääriainekset hyvin hallinnassa. ISIS-järjestön nousu lähi-itään selittyy lähes yksinomaan Syyrian ja Irakin valtioiden heikkoudesta - heikkoudesta, johon ovat syyllisiä ulkopuolisten valtioiden toimet. Irakin kristittyjen asema on nykyään paljon huonompi kuin Saddam Husseinin aikana. Vahva maltillinen Palestiina (millä hyvänsä hallitusmuodolla) on paras mahdollinen este ISIS-järjestön kaltaisen ryhmittymän syntymisen ja toiminnan estämiseksi palestiinalaisallueille. Palestiinalaisvaltion puuttuminen ei todistetusti ole estänyt terrorismin nousua alueella, vaan päin vastoin. Lisäksi minua kiinnostaisi tietää, miten Petri ratkaisisi palestiinalaisalueiden hallinnon, jos tuolle alueelle ei saa luoda valtiota.

Minusta kaikki edellä esitetyt teesit islamilaisten valtioiden vaaroista romahtavat Saudi-Arabian kohdalla. Saudi-Arabia on islamilainen valtio, jonka virallinen motto on Shahada - islamin uskontunnustus. Saudi Arabia on yhdysvaltain strateginen liittolainen, ja on vaikuttanut juutalaisten ja arabien konfliktiin vakauttavalla ja rauhoittavalla tavalla, esim. tuomitsemalla Israelin vastaisen Hezbolla-järjestön. Saudi Arabialla olisi kyky tukea tehokkaasti Israelin vastaista toimintaa, se on sotilaallisesti voimakas, erittäin vauras, ja islamilainen; kuitenkin valtio toimiin aivan päin vastoin, vihjaten, ettei maailma ole niin mustavalkoinen kuin eräät tahtoisivat meidän uskovan. http://en.wikipedia.org/wiki/Saudi_Arabia

Palestiinan valtion tunnustaminen saisi varmasti vähäksi aikaa rauhanomaisen ilmapiirin, mutta hyvin pian koraania kirjaimellisesti uskovat muslimit luovat jännitteen ja väkivallan ilmapiirin Palestiinan ja Israelin välille, koska heidän tavoitteensa on alistaa koko maailma Islamin ja Allahin vallan alle. Ei ole järkevää luoda lisäjännitteitä olemassa oleviin jännitteisiin. Ei ole järkevää luovuttaa Israelin valtiosta alueita valtiolle, jonka sisällä vaikuttaa voimia, jotka eivät suostu koskaan pysyvään rauhaan Israelin kanssa. Israel on ainoa puhtaasti demokraattinen valtio Lähi-idässä, eikä ole viisasta heikentää demokratian vaikutusta Lähi-idässä. Tunnustamalla Palestiinan valtio vahvistetaan ääri-islamin vaikutusta Lähi-idässä. Palestiinalaisten keskuudessa ääri-islamilla on voimakas ja vahva jalansija, joten on itsestään selvää, että ääriainekset tulisivat aiheuttamaan väkivaltaa ja levottomuuksia paljon enemmän itsenäisen Palestiinan kautta kuin nykyisen olemassa olevan tilanteen kautta.


Edellä olen pyrkinyt perustelemaan, miksi tuo näkemys on väärä.

"Ainoa puhtaasti demokraattinen valtio" - tuo on hieman harhaanjohtavaa. Israel on etnisesti juutalainen valtio yhtä paljon kuin se on demokraattinen valtio. Länsimaisten arvojen kautta se näyttäytyy meille vapaampana kuin Isralin demokraattiset naapurivaltiot. Tosin huomattakoon että tällä hetkellä Israelin miehittämillä alueella elävillä palestiinalaisilla ei ole äänioikeutta Israelissa. Petri ei myöskään tahdo suoda heille omaa valtiota, joten missä ovat näitten ihmisten demokraattiset oikeudet? Muita demokraattisia valtioita alueella ovat Turkki, Irak, Egypti, Kuwait, Tunisia, Libanon ja Marokko - demokratiavajeet näissäkin valtioissa eivät tee niistä uhkia Israelille. Turkkihan on puolustusliitto Naton jäsen!

Ollaan realisteja. On kaikkien etu, että palestiinalaisaluiden asukkaita hallitsee selkeästi määritelty laillinen taho, joka voi turvata kansalaistensa ihmisoikeudet ja kantaa vastuun alueen turvallisuudesta. Yhden valtion mallissa alueelle muodostettasiin valtio, joka ei voisi olla islamilainen eikä juutalainen. Israel ei tahdo tätä mallia. Toinen vaihtoehto on kahden valtion malli - jota Petri tässä on torppaamassa. Mikä sitten olisi oikea ratkaisu?

Lähi-idän arabien pahin vihollinen

Uhkakuvien ja vihollisen käsitteen esille nostaminen ruokkii usein negatiivisuutta eikä vähennä jännitteitä. Kun on kyse Lähi-idästä sekä Palestiinan valtion tunnustamisesta, niin sen tähden on syytä ottaa esille eräs tärkeä asia, joka hyvin usein jää vähälle huomiolle tai se pyritään kokonaan sivuuttamaan. Lähi-idän arabien pahin vihollinen ei ole ollut Israel, vaan arabit ovat olleet itsensä pahimpia vihollisia.


Minusta tämä artikkeli nostaa ironisesti esiin juuri tällaisia uhkakuvia ja vihollisen käsitettä, ruokkien negatiivisuutta ja jännitteitä.

Arab News julkaisussa 6. lokakuuta 2012 oli Abdulateef Al-Mulhim nimisen arabin kirjoitus, joka oli otsikoitu nimellä: Arab Spring and the Israeli enemy (Arabikevät ja Israel vihollinen). Tästä artikkelista tulee esille hyvin se kuinka Israel kohtelee palestiinalaisia todella hyvin ottaen huomioon sen kuinka arabiterroristit käyttävät Palestiinaa terrorismin suojakilpenä Israelia vastaan. Samoin artikkeli tuo esille arabimaailman todellisen ongelman Lähi-idässä, joka nousee heidän omista toimistaan käsin. Tuon seuraavaksi lyhyesti esille artikkelin ajatuksia:


Terroristien toimet eivät ensiksikään ole palestiinan siviilien vika. Toiseksi, Israelin checkpointtien puristuksissa eläviä ja äärijuutalaisten alueenvaltaustoimien kohteena olevevia palestiinalaisia ei kohdella "todella hyvin". Jätän loppu artikkelin rauhaan, koska en ole lukenut sitä.
JHK
 

Re: Palestiinan valtion tunnustamisen ongelmia

ViestiKirjoittaja toni t » 30. Maalis 2015 21:31

JHK: Mikä sitten olisi oikea ratkaisu?


Petri: Palestiinan kysymys sekä Lähi-idän ongelmat ratkeaisivat jos muslimit antaisivat israelilaisten asua omassa maassaan. Rikkaat arabimaat voisivat uudelleen asuttaa Palestiinan arabit ja antaa heille kunnon kodin ja elannon öljymiljardien tulojen kautta. Arabit eivät kuitenkaan halua tehdä tätä, vaan he haluavat pitää Palestiinan arabit kurjuudessa sekä kilpenä ja tekosyynä Israelia vastaan. Ongelma poistuisi jos arabimaat uudelleen asuttaisivat palestiinalaiset eri arabimaihin, josta he ovat alunperin kotoisin.

http://www.kotipetripaavola.com/israelp ... tiota.html


Tuossa Petrin linkissä on myös Raamattuun perustuvat perusteet sille miksi yhdenkään kristityn ei tule kannattaa kahdenvaltion mallia Israeliin. Raamattu sanoo Jumalan tuomitsevan jokaisen joka on osallistunut Israelin maan jakamiseen lopunaikana.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Palestiinan valtion tunnustamisen ongelmia

ViestiKirjoittaja JHK » 30. Maalis 2015 22:15

Minusta tuo luenta ei ole tekstin kontekstin mukainen.
1. Sillä katso, niinä päivinä ja siihen aikaan, kun minä käännän Juudan
ja Jerusalemin kohtalon,
2. minä kokoan kaikki pakanakansat, vien ne alas Joosafatin laaksoon ja käyn siellä oikeutta niitten kanssa kansani ja perintöosani, Israelin, tähden. Sillä he ovat hajottaneet sen pakanakansain sekaan, ovat jakaneet minun maani
3. ja heittäneet minun kansastani arpaa; ovat antaneet pojan porttoa vastaan sekä myyneet tytön viinistä, jonka ovat juoneet.
4. Mitä on teillä sanomista minulle, teilläkin, Tyyro ja Siidon ja kaikki filistealaisten alueet? Tahdotteko te kostaa minulle, mitä minä olen tehnyt, vai itse tehdä minulle jotakin? Nopeasti, kiiruusti minä annan koston kohdata teidän päätänne siitä, mitä olette tehneet,
5. te, jotka olette ottaneet minun hopeani ja kultani, vieneet minun ihanat kalleuteni temppeleihinne
6. sekä myyneet Juudan ja Jerusalemin lapsia jaavanilaisille, poistaaksenne heidät kauas omalta maaltansa.
7. Katso, minä herätän heidät liikkeelle siitä paikasta, johon te olette heidät myyneet, ja annan koston teostanne kohdata teidän päätänne:
8. minä myyn teidän poikianne ja tyttäriänne Juudan poikien käsiin, ja he myyvät ne sabalaisille, kaukaiselle kansalle. Sillä Herra on puhunut.
9. Julistakaa tämä pakanakansain seassa, alkakaa pyhä sota, innostakaa sankareita, lähestykööt, hyökätkööt kaikki soturit.


Tässä on kyseessä sellainen kansa joka on tehnyt seuraavat pahat teot:
-Hajoittanut israelin kansan muitten kansojen sekaan
-jakaneet maan keskenään (kontekstista päätellen)
-heittäneet arpaa kansasta, ja myyneet juutalaisia kuin kauppatavaraa
-röstäneet Jumalalle kuuluneet kullat ja hopeat (temppelikalut) ja vieneet ne omiin temppeleihinsä
-kostona näiden kansojen jälkeläiset tullaan myymään israelilaisille, jotka myyvät nämä orjiksi edelleen.

Minusta tuota maan jakamista ei voi lohkaista tuolta erilliseksi osaksi, ja julistaa että Herra tulee tuomitsemaan kaikki jotka jakavat Israelin maan. En näe tässä kieltoa muodostaa neuvottelujen kautta palestiinan asukkaille omaa valtiota. Raamattua pitää lukea kurinalaisesti kontekstissaa, ei napsia lauseita sieltä ja täältä, sellaisella luennalla voi perustella ihan mitä hyvänsä. Jos kyseessä on kaikkien kanssa yhdessä neuvoteltu ratkaisu, ei se mitenkään sovi tuohon Jooelin lukuun.
JHK
 

Re: Palestiinan valtion tunnustamisen ongelmia

ViestiKirjoittaja toni t » 30. Maalis 2015 22:30

JHK: Minusta tuota maan jakamista ei voi lohkaista tuolta erilliseksi osaksi, ja julistaa että Herra tulee tuomitsemaan kaikki jotka jakavat Israelin maan. En näe tässä kieltoa muodostaa neuvottelujen kautta palestiinan asukkaille omaa valtiota. Raamattua pitää lukea kurinalaisesti kontekstissaa, ei napsia lauseita sieltä ja täältä, sellaisella luennalla voi perustella ihan mitä hyvänsä. Jos kyseessä on kaikkien kanssa yhdessä neuvoteltu ratkaisu, ei se mitenkään sovi tuohon Jooelin lukuun.


Jooel 3:
1 ¶ Sillä katso, niinä päivinä ja siihen aikaan, kun minä käännän Juudan ja Jerusalemin kohtalon,
2 minä kokoan kaikki pakanakansat, vien ne alas Joosafatin laaksoon ja käyn siellä oikeutta niitten kanssa kansani ja perintöosani, Israelin, tähden. Sillä he ovat hajottaneet sen pakanakansain sekaan, ovat jakaneet minun maani
3 ja heittäneet minun kansastani arpaa; ovat antaneet pojan porttoa vastaan sekä myyneet tytön viinistä, jonka ovat juoneet.


Israelin maan jonka Jumala antoi itse juutalaisille jakaminen kuuluu niiden asioiden joukkoon joista Jumala tulee tuomitsemaan ne jotka näitä hyväksyvät ja tekevät. Ei tuota maan jakamista voi tuosta asiayhteydestä poiskaan lukea ja jos Jumalan antamalle maalle perustetaan kaksi eri valtiota niin se on nimenomaan maan jakamista.

Psa 122:3 Jerusalem on rakennettu kaupungiksi joka kuuluu tiukasti yhteen.

Lisäksi Jumala on tarkoittanut että Jerusalem on rakennettu kaupungiksi joka kuuluu tiukasti yhteen. Sitä ei ole rakennettu jaettavaksi kahden valtion malliin. Kun ihmiset vastoin Jumalan säädöksiä tulevat sen jakamaan niin siitä tulee seuraamaan Jumalan ilmoittama tuomio.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Palestiinan valtion tunnustamisen ongelmia

ViestiKirjoittaja PetriFB » 31. Maalis 2015 08:06

JHK:

Kun luemme Jooel 3 luvun ja sitä edeltävät luvut, niin Jooel 3:2 (ovat jakaneet minun maani) tarkoittaa lopun aikaa Herran Päivän läheisyydessä, eli Hänen tulemuksensa läheisyyttä. Raamatun tekstiyhteys sekä sanoma sanoo selvästi, että lopunaikana Israelin maata jaetaan, jonka Jumala tuomitsee.

Jooel 3:3 3 ja heittäneet minun kansastani arpaa; ......

Arpaa sana on hepreaksi gowral, joka tarkoittaa arpaa; pikkukiviä käytettiin arpoina kun tehtiin päätöksiä asioista; osa; osuus; hyvittää; korvata; kosto; rangaistus.

Raamattu opettaa, että Israelin maata jaetaan lopunaikana sekä samalla tehdään päätöksiä juutalaisista ihmisistä (heidän siirtämisestä pois jaetuilta alueilta), kuten Raamattu opettaa myös muualla:

Sak 14:
1 ¶ Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

Kun pakanakansat hyökkäävät Israelia vastaan ja Jerusalemiin päivien lopulla, niin kuin tästä käy ilmi, niin silloin Jerusalemin kaupungin väestöstä puolet joutuvat pakkosiirtolaisuuteen, koska puolet kaupungista on jaettu palestiinalaisille ja jäljelle jäävää (puolet) osaa juutalaisista ei hävitetä Jerusalemista, koska puolet Jerusalemista jää juutalaisille. Raamattu kertoo siis todella tarkasti tulevan kahden valtion mallin syntymisen, jonka Jumala tuomitsee. Sak 14 kertoo kuinka maan jakamisen aikana Jerusalemin kaupunki valloitetaan ja naisia raiskataan. Tämä kaikki sopii yhteen Jooelin 3 luvun kanssa, jossa sanotaan, että ovat antaneet pojan porttoa vastaan sekä myyneet tytön viinistä, jonka ovat juoneet.

Biblia Sak 12:
1 ¶ Tämä on Herran sanan kuorma Israelista: Herra, joka taivaat venyttää, ja maan perustaa, ja tekee ihmisen hengen hänessä, sanoo:
2 Katso, minä tahdon Jerusalemin tehdä unimaljaksi kaikille kansoille siinä ympärillä; sillä sen pitää myös Juudaa kohtaaman, kuin Jerusalem piiritetään.
3 Ja sillä ajalla tahdon minä Jerusalemin tehdä kaikille kansoile (am) kuormakiveksi; niin monta kuin häntä siirtää (amas) tahtovat, pitää itsensä siihen rikki repimän; sillä kaikki pakanat (gojim) maan päällä kokoontuvat häntä vastaan.
4 Silloin, sanoo Herra, tahdon minä kaikki hevoset pelkuriksi saattaa, ja heidän ratsastajansa tyhmäksi; mutta Juudan huoneelle tahdon minä avata minun silmäni, ja kaikki kansain hevoset lyödä sokeudella.
5 Ja Juudan päämiesten pitää sanoman sydämessänsä: olkoon Jerusalemin asuvaiset vain hyvässä turvassa, Herrassa Zebaotissa, heidän Jumalassansa.
6 Sillä ajalla tahdon minä panna Juudan päämiehet niinkuin tulipätsiksi puiden sekaan, ja niinkuin tulisoiton jalallisen, syömään sekä oikialta että vasemmalta puolelta kaikki kansat ympäriltä; ja Jerusalem asutaan taas siallansa Jerusalemissa.
7 Ja Herra on vapahtava Juudan majat niinkuin alustakin, ettei Davidin huoneen kunnia ylen paljo kerskaisi, eikä Jerusalemin asuvaisen kunnia, Juudaa vastaan.
8 Niinä päivinä on Herra Jerusalemin asuvaiset varjelevat; ja on tapahtuva, että se, joka silloin heidän seassansa heikko on, on oleva niinkuin David, ja Davidin huone on oleva niinkuin Jumalan huone, niinkuin Herran enkeli heidän edessänsä.
9 ¶ Silloin ajattelin minä hukuttaa kaikkia pakanoita, jotka ovat lähteneet Jerusalemia vastaan.
10 Mutta Davidin huoneelle ja Jerusalemin asuvaisille tahdon minä vuodattaa armon ja rukouksen hengen; sillä heidän pitää katsoman minun puoleeni, jonka he lävitse pistäneet ovat; ja pitää valittaman, niinkuin joku valittaa ainokaista poikaansa, ja heidän pitää häntä murehtiman, niinkuin joku itkis esikoistansa.
- (kirjoitettu noin 520 - 518 eKr.)

Viimeisinä päivinä Jerusalem tulee juovuttavaksi maljaksi kaikelle Israelin kansalle, sillä tekstissä on sana am, joka tarkoittaa Israelin kansaa, mutta tässä yhteydessä Juudaa. Tämä juopuminen tarkoittaa sitä, että siitä tulee kiistakapula ja Jerusalemiin keskittyy kaikki saatanan valhe ja viha ja siksi myös juutalaiset tulevat kokemaan maailman painostuksen Israelia ja Jerusalemia vastaan. Samoin kaikki pakanakansat (gojim=pakanat) kääntyvät Israelia vastaan. Jae 2 kertoo, että Jerusalem tulee myös Juudalle juovattavaksi maljaksi, eli Israelin maan sisällä tapahtuu sellaista, että jotkut juutalaiset hyväksyvät Jerusalemin tuhoamisaikeet. Tuhoamisaikeilla en tarkoita koko kaupungin pommittamista maan tasalle, vaan sen jakamista, jota arabit havittelevat. Lopun aikana tullaan painostamaan Jerusalemin kaupunkia ja sen jakamista, mihin myös jotkut juutalaiset suostuvat, mutta Jumala tulee lopulta estämään tämän hankkeen lopullisen toteutumisen.. eli tuo siirtäminen tullaan tekemään, mutta lopulta Jumala sen tuomitsee ja palauttaa Jerusalemille sen ykseyden ja samalla myös tuo pelastuksen juutalaiselle kansalle.

Jae 3 puhuu Jerusalemin siirtämisestä ja alkutekstissä on sana amas joka tarkoittaa kuormata ja kuljettaa. Eli lopun ajalla on kysymys, siitä että osa Jerusalemia siirrettäisiin ("kuormattaisiin") palestiinan arabien haltuun, jonka tähden myös puolet juutalaisista on sieltä saatava pois, mutta Jumala sanoo sanassaan näin: Alkutekstin mukainen käännös Ps 122:3 (AV) Jerusalem is builded as a city that is compact together; Jerusalem on rakennettu (Davidin aikaan)kaupungiksi, joka muodostui ylä- ja alakaupungista, jotka liitettiin yhteen, joka on yksi kaupunki. Psalmissa Jumala vahvistaa, että Jerusalemia ei saa jakaa, sillä se on liitetty yhdeksi.

Luuk 21:24 ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.

Voi olla niin, että lopun aikana pakanakansoista muodostetaan "rauhanturvaajia", jotka jäävät "rauhanturvaajina" vartioimaan rauhaa juutalaisten ja arabien kesken, näin niin arabit kuin muut pakanat tallaavat Jerusalemia. Jerusalem todella on pakanoiden tallattavana, kunnes pakanain ajat päättyvät Herran Jeesuksen tulemukseen. Jerusalem pakanain tallattavina voi myös tarkoittaa pelkästään sitä, kun palestiinalaiset saavat maan jakamisen seurauksena puolet Jerusalemista haltuunsa.

Jewish Publication Society Old Testament:
Zec 12:
2 Behold, I will make Jerusalem a cup of staggering unto all the peoples round about, and upon Judah also shall it fall to be in the siege against Jerusalem.
3 And it shall come to pass in that day, that I will make Jerusalem a stone of burden for all the peoples (am); all that burden (amas=kuorma, kuormata) themselves with it shall be sore wounded; and all the nations (goji) of the earth shall be gathered together against it.

Sulkeissa olevat sanat ovat minun lisäys, jotka osoittavat mitä sanaa heprealainen Raamattu käyttää niissä kohden. Tuossa kohdassa puhutaan siis siirtämisestä, eli Jerusalemin jakamisesta, joka on se juovuttava malja. Tämä juovuttava malja tulee myös koskemaan Juudaa (näin sanoo jae 2) Jerusalemin piirityksen päivinä (miehitys), koska jotkut juutalaiset haluavat tämän lopullisen Jerusalemin jaon tapahtuvan, jonka seurauksena puolet sen juutalaisesta väestöstä "evakuoidaan" pois Jerusalemista:

Sak 12 oli siis juutalaisten rabbien käännös hepreasta englanniksi ja siinä sanotaan juovuttavan maljan saavuttavan myös Juudan. Varmasti myös siksi, koska se on tämän saatanallisen hyökkäyksen kohteena, mutta uskon myös, että Juudan heimossa on niitä, jotka kannattavat Jerusalemin lopullista jakoa.

Kun saatanallinen hanke lopun ajalla etenee siihen pisteeseen, että puolet Jerusalemin juutalaisista tulee "evakuoida" pois Jerusalemista, niin varmasti saatanallinen hanke haluaa heidät ei yhteen paikkaan, vaan "kaikkien kansojen" sekaan pois toistensa luota; Luuk 21:24 ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät; Sak 14: 2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.

Sitten kun luet kokonaan Jooel 3 luvun, niin huomaat että on kyse lopunajasta juuri ennen Herran Jeesuksen tulemusta.

Raamattu kertoo tarkasti Israelin maan jakamisesta päivien lopulla, joka on asia, jonka Jumala tuomitsee. Samalla Jumala tuomitsee jokaisen joka kannattaa tai hyväksyy Israelin maan jakamista päivien lopulla
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa