Neljä lopunajan syntiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Neljä lopunajan syntiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Maalis 2015 23:12

*
Pakko sanoa että ärsyttää koska he selittelivät niistä ihmeistä jutuista mitä he tekivät koska he katsovat heidän ihmetekoihin katsomalla henkilöön myös. Muistakaa, te puolustajat, mitä Raamattu varoittaa!

Matt. 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Neljä lopunajan syntiä

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 22. Maalis 2015 23:49

vaisuliini kirjoitti:*
Koettelemisen tärkeys tuntuu unohtuvan nykyään. Osa uskovista kieltäytyy koettelemasta Sanalla. He eivät ymmärrä koettelemisen merkitystä ja sitä että jos palvelija on Jumalan asialla, niin kyllä kestää koettelemisen sillä hän on itse totuudesta.

He pitävät koettelemista mustamaalaamisena vaikka kehotin koettelemaan ja sanoin että ole varovainen niin siten minulle suuttui. Ihmettelin miksi koetteleminen sai suuttumaan enkä näe siinä pahaa koska välitän ja olen huolissani siksi sanoin; 'Ole varovainen!'. He pitävät koettelemisen niinkuin arvostamisena pahoin ja kyttäävin silmin. He eivät ymmärrä että henkilöön ei tule katsomaan koettelemalla Sanalla. :cry:

Raamattu kehottaa koettelemaan kaikkea, aivan kaikkea katsomatta henkilöön ja se on meille omaksi turvaksi, toisillemme kun kehotamme koettelemaan ja jos havaitsemme jotain epäilyttävän tai epäraamatullisen... niin varoitamme toisiamme niistä eksytyksistä ja olemme Jumalan perhe. Tuntuu että minua yritetään kääntää uskomaan vastenkohtaisesti Raamattua. Minä haluan pysyä Sanassa. He selittelivät ja selittelivät, niin olin kovasti ihmeissäni miksi ei pysy itse Sanassa kuin puolustaa heitä...



Älä turhaudu, sillä tässä sinä olet oikeassa ja lähimmäisen hyvinvoinnin puolella, kun koitat tehdä osasi että he eivät eksyisi kaikeen valheeseen ja saastaan.

Koettelu on välttämätöntä näin lopunaikoina, itse Herra Jeesus henkilökohtaisesti varoitti moneen otteeseen meitä tästä. Ja Jeesus ei hokenut turhuuksia, vaan jokainen Hänen sanansa on viisautta suoraan Jumalalta. Jos Hän varoitti ja sanoi jostakin asiasta ja vieläpä monesti on täysin varmaa että tuota neuvoa on kuunneltava.

Muistuu mieleen se profetia myrkkypilvestä, jossa osa tanssii gonga musiikin tahdissa ekystyksen pilveen etsien hauskuutta, remuamista ja vaihtoehtoista meininkiä, kunnes pilvi myrkytti heidät. Pidän ehkä 3 profetiaa kaikista sadoista lukemistani profetioista Jumalalta tulleina, ja näky myrkkypilvestä oli yksi. Sen kohdalla koin vahvasti Pyhön Hengen vakuuttavan minulle, että tämä on Jumalasta ja jos olen jostain profetiasta epävarma niin siirrän sen viipymättä roskakoriin. Vain selliasille profetioille, jotka Pyhä Henki minulle henkilökohtaisesti vahvistaa, ja jotka kestävät täsyin Raamatun koettelun annan mitään painoarvoa, ja kokonaisuudessaan olen lukenut varmaan lähelle 200 erilaista profetiaa, mutta seulan on läpäissyt kaksi ja yksi on vielä koettelussa (ollut 2 vuotta, ja se on nyt jäähyllä).

Lähemmin tarkastellessani pystyin näkemään, että tämä suuri yhteen
kokoontunut joukko jakautui neljään pääryhmään. Ensimmäinen niistä oli
kaikkein lähimpänä pilveen nähden, ja mitä ilmeisimmin oli joutumassa
sen vaikutuspiiriin. Tätä erityistä ryhmää voidaan kuvata sanalla
"päihtyneet". Heidän takanaan läheisesti yhteen limittyneenä olivat
toinen ja kolmas ryhmä: näitä vastaavasti kuvataan sanoilla
`pelokkaat' ja `vihaiset'. Edelleen hieman taempana pienen matkan
päässä oli pienempi ryhmä, joka vuorostaan tunnetaan nimellä
`valmistautuneet'. Yksi asia oli kuitenkin ilmeistä: happopilvi oli
tulossa kaikkien neljän ryhmän ihmisten päälle huolimatta siitä,
halusivatko he sitä vai eivät.

Tällä kohtaa panin merkille, että tämä pilvi lähestyi lännen
suunnalta. Reaktiona tähän pilveen ensimmäinen ryhmä nauroi, karkeloi ja lauloi. Muutamat ryhmästä lojuivat maassa joko kontallaan tai pitkällään ja päästelivät monenlaisia eläimellisiä ääniä. Jotkut
olivat niin haltioituneita, että muodostivat jopa tanssikulkueen, joka
sitten congan tahdissa keinuen kiemurteli suoraan pilveen. Tämän
kaiken alkaessa tapahtua tajusin heidän virheensä. Jo valmiiksi
päihtyneenä niistä näkymättömistä kaasuista, jotka erittyivät pilven
etureunasta, tämä ryhmä virheellisesti otaksui, että saastepilvi oli
virvoittavan sateen pilvi, joka edusti Jumalan läsnäoloa. He eivät
onnistuneet huomaamaan, mikä sen todellinen luonne oli.


Täällä kokonaan:

http://www.arvioikaa.com/myrkky.html
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Neljä lopunajan syntiä

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 23. Maalis 2015 18:09

Huomaatteko? Lukekaa tarkasti mitä nuo ihmetekoja tehneet sanovat Jeesukselle; Emmekö. ME tehneet sinun nimessäsi siis he sanovat ME TEIMME siinä se on se juju. . He uskovat itse tehneensä ne teot! !! ! Jeesus sanoi ettei Hän itse pysty mitään tekemään Johanneksen evankeliumissa (mulla netti nykyisin vain tässä Samsung galaxys, en osaa gopypasteta tällä mutta tiedätte mihin kohtaan viittaan )
pehmytpusu777
 

Re: Neljä lopunajan syntiä

ViestiKirjoittaja pekka » 24. Maalis 2015 14:06

Aamu-Usva kirjoitti:En tiedä. Silloin viimeinen teko maan päällä on ainakin ihmisen tappaminen. Missä määrin sitten usko Jeesukseen peittää synnit, on toinen asia... En sanoisi kyllä tuohon asiaan varmaa juuta enkä jaata. Olen kyllä itsekin tuota miettinyt. Suurimmalla osalla uskovista on selkeä kanta, että itsemurhan tehnyt joutuu varmasti kadotukseen.


Laitan tämän seuraavan tekstin tänne arvioitavaksi:

"Mikä on kristillinen näkemys itsemurhasta? Mitä Raamattu sanoo itsemurhasta?":

http://www.gotquestions.org/Suomi/raama ... murha.html

"Kysymys: Mikä on kristillinen näkemys itsemurhasta? Mitä Raamattu sanoo itsemurhasta?

Vastaus: Raamatussa mainitaan kuusi itsemurhan tehnyttä ihmistä: Abimelek (Tuom. 9:54), Saul (1. Sam. 31:4), Saulin aseenkantaja (1. Sam. 31:4-6), Ahitofel (2. Sam. 17:23), Simri (1. Kun. 16:18) ja Juudas (Matt. 27:5). Viisi heistä oli pahoja, syntisiä miehiä (Saulin aseenkantajasta ei kerrota riittävästi hänen maineensa arvioimiseksi). Joidenkin mielestä Simson teki itsemurhan (Tuom. 16:26-31), mutta Simsonin tarkoitus oli surmata filistealaiset eikä itsensä. Raamattu rinnastaa itsemurhan murhaan – sitähän se on, itsemurha. Ainoastaan Jumala voi päättää, milloin ja miten ihmisen tulisi kuolla.

Raamatun mukaan itsemurha ei määrää ihmisen pääsyä taivaaseen. Jos pelastumaton ihminen suorittaa itsemurhan, hän on ainoastaan nopeuttanut matkaansa helvettiin. Kuitenkaan hän ei päädy helvettiin itsemurhan vuoksi, vaan koska hän hylkäsi pelastuksen Kristuksen kautta. Mitä Raamattu sanoo uskovasta, joka tekee itsemurhan? Raamattu opettaa, että siitä hetkestä alkaen, kun ihminen tulee aidosti uskoon, hänen pelastuksensa on ikuinen (Joh. 3:16). Raamatun mukaan uskovat voivat olla täysin varmoja siitä, että heillä on ikuinen elämä, tapahtuipa mitä tahansa (1. Joh. 5:13). Mikään ei voi erottaa uskovaa Jumalan rakkaudesta (Room. 8:38-39). Jos ”mikään luotu” ei voi erottaa uskovaa Jumalan rakkaudesta, ja itsemurhan tekevä uskovakin on ”luotu”, silloin ei edes itsemurha voi erottaa häntä Jumalan rakkaudesta. Jeesus kuoli kaikkien syntiemme puolesta ja jos todellinen kristitty tekisi jollakin hengellisen hyökkäyksen ja heikkouden hetkellä itsemurhan, Jeesus on sovittanut senkin synnin.

Itsemurha on kuitenkin vakava synti Jumalaa vastaan. Raamatun mukaan itsemurha on murha; se on aina väärin. Voidaan suuresti epäillä sellaisen ihmisen uskon aitoutta, joka väitti olevansa kristitty, mutta teki silti itsemurhan. Ei ole olemassa olosuhteita, jotka oikeuttaisivat jonkun, varsinkaan kristityn, päättämään itse päivänsä. Kristityt on kutsuttu elämään elämänsä Jumalalle – päätös kuoleman ajankohdasta kuuluu Jumalalle ja vain Jumalalle. Seuraava raamatunkohta, vaikka ei puhukaan itsemurhasta, on luultavasti hyvä kuvaus siitä, mitä tapahtuu itsemurhan tehneelle kristitylle: ”Itse hän tosin pelastuu, mutta kuin tulen läpi” (1. Kor. 3:15)."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Neljä lopunajan syntiä

ViestiKirjoittaja paa » 25. Maalis 2015 05:39

lainaus tuolta gotquestionin tekstistä: Jos pelastumaton ihminen suorittaa itsemurhan, hän on ainoastaan nopeuttanut matkaansa helvettiin.

Mitä tämä tarkoittaa?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Neljä lopunajan syntiä

ViestiKirjoittaja pekka » 05. Huhti 2015 20:54

paa kirjoitti:lainaus tuolta gotquestionin tekstistä: Jos pelastumaton ihminen suorittaa itsemurhan, hän on ainoastaan nopeuttanut matkaansa helvettiin.

Mitä tämä tarkoittaa?


Tekstissä sanotaan: "Kuitenkaan hän ei päädy helvettiin itsemurhan vuoksi, vaan koska hän hylkäsi pelastuksen Kristuksen kautta".


Tarkoittaa kait sitä, että jos tämä vielä pelastumaton ihminen olisi ahdistuksessaan huutanut sydämessään Herraa Jeesusta avukseen niin hänen ei olisi tarvinnut sortua tekemään itsemurhaa.

Itsemurhan tekeminen ei ole koskaan mikään ratkaisu ongelmiin ja ahdistukseen, Jumala on voimallinen auttamaan ihmistä jos ihminen vain nöyrtyy apua pyytämään. Kuinka tärkeää onkaan ilosanoman julistaminen Herrasta Jeesuksesta varsinkin niille ihmisille jotka elävät synkän pimeyden keskellä moninaisissa ahdistuksissa ja tilanne alkaa näyttää siltä että mitään muuta ei ole enää tehtävissä kuin itsemurha, mutta sitä juuri saatana haluaakin eli itsemurha ei voi ikinä olla oikea ratkaisu päästä pois syvistäkään ahdistuksista vaan Jumala on voimallinen auttamaan kun me Häntä avuksemme huudamme ja Hänen tahtonsa saa täten toteutua.

Kiitos Isälle Jeesuksen nimessä, amen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa

cron