Päihteet ilmatteeksi

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Päihteet ilmatteeksi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Maalis 2015 16:46

*
Olen kuullut uskovilta mitä he puhuivat humaltumisesta. He kertoivat saaneensa Pyhällä Hengellä täyttymisen ja sit he kohtelivat niinkuin olisivat itse humalassa. He sanoivat että ylhäältä saa ilmaisia päihteitä täyttyäkseen Hengellä. Niin se jäi vielä askarruttamaan koska Raamatun mukaan päihtymys on syntiä. Mutta uskovilla on tällainen käsitys siitä kohdasta Ef. 5:18 jonka mukaan saa ilmaisia päihteitä ylhäältä. :shock: :? Mietin mitä tämä ef. 5:17 tarkoittaa? Varmaan tämä kohta tarkoittaa että täyttymällä saa voimaa olla lankeamatta juomiseen hmm... :roll: No mitä tämä kohta tarkoittaa?

Ef. 5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päihteet ilmatteeksi

ViestiKirjoittaja pekka » 19. Maalis 2015 17:11

vaisuliini kirjoitti:*
Olen kuullut uskovilta mitä he puhuivat humaltumisesta. He kertoivat saaneensa Pyhällä Hengellä täyttymisen ja sit he kohtelivat niinkuin olisivat itse humalassa. He sanoivat että ylhäältä saa ilmaisia päihteitä täyttyäkseen Hengellä. Niin se jäi vielä askarruttamaan koska Raamatun mukaan päihtymys on syntiä. Mutta uskovilla on tällainen käsitys siitä kohdasta Ef. 5:18 jonka mukaan saa ilmaisia päihteitä ylhäältä. :shock: :? Mietin mitä tämä ef. 5:17 tarkoittaa? Varmaan tämä kohta tarkoittaa että täyttymällä saa voimaa olla lankeamatta juomiseen hmm... :roll: No mitä tämä kohta tarkoittaa?

Ef. 5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,


Galatalaiskirje 5:

19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,

20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,

21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Päihteet ilmatteeksi

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 19. Maalis 2015 18:46

vaisuliini kirjoitti:*
Olen kuullut uskovilta mitä he puhuivat humaltumisesta. He kertoivat saaneensa Pyhällä Hengellä täyttymisen ja sit he kohtelivat niinkuin olisivat itse humalassa. He sanoivat että ylhäältä saa ilmaisia päihteitä täyttyäkseen Hengellä. Niin se jäi vielä askarruttamaan koska Raamatun mukaan päihtymys on syntiä. Mutta uskovilla on tällainen käsitys siitä kohdasta Ef. 5:18 jonka mukaan saa ilmaisia päihteitä ylhäältä. :shock: :? Mietin mitä tämä ef. 5:17 tarkoittaa? Varmaan tämä kohta tarkoittaa että täyttymällä saa voimaa olla lankeamatta juomiseen hmm... :roll: No mitä tämä kohta tarkoittaa?

Ef. 5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,


Sama saatanan valhevoima, joka vaikuttaa Toronto ilmiössä vaikuttaa tämän "holy laughter" -pyhä nauru ilmiön. Suoraan saatanalta lähtöisin ja tämmöiset tulee kiertaa juosten kaukaa.

https://www.youtube.com/watch?v=nL8VCbxWs3k


Ef. 5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä

On taasen neuvo, mitä viinan juomisen sijaan tulisi tehdä. Eli täyttyä Pyhällä Hengellä.

Eli tuo kohta ei opeta eikä sano, että täytän teidät Pyhällä hengellä siihen tapaan kuin olisitte juopuneet, eikä se sano , että juopukaa Pyhästä hengestä, vaan se sanoo tuon mitä siinä lukeekin:

Ef. 5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Päihteet ilmatteeksi

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Maalis 2015 21:51

Hengen hedelmä on ystävällisyys.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Päihteet ilmatteeksi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Maalis 2015 22:02

Mikko Murpatti kirjoitti:
Ef. 5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä

On taasen neuvo, mitä viinan juomisen sijaan tulisi tehdä. Eli täyttyä Pyhällä Hengellä.

Eli tuo kohta ei opeta eikä sano, että täytän teidät Pyhällä hengellä siihen tapaan kuin olisitte juopuneet, eikä se sano , että juopukaa Pyhästä hengestä, vaan se sanoo tuon mitä siinä lukeekin:

Ef. 5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä


Ok, muut ymmärsivät sitä kohtaa väärin luullen että juopukaa Pyhästä Hengestä. Minä luulen että tämä kohta varmaan tarkoittaa että Pyhällä Hengellä täyttymisen kautta saa voimaa olla lankeamatta juomiseen.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päihteet ilmatteeksi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Maalis 2015 22:06

*
Minä seurasin katsellen mitä he puuhasivat. Saunan jälkeen he kömpelöitsivät kuin mikään juopot ja heistä toinen sanoi nauraen toiselle; 'Taisimme täyttyä Pyhällä Hengellä ja siksi olemme humaltuneet'. Toinen vastasi ja sanoi: 'Kiitos Jumala, hallelujah! Jumala autuaasti antaa ilmaisia päihteitä.' :shock: :? :roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa

cron