Paimentolaisten nuotiotarinat?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Paimentolaisten nuotiotarinat?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 16. Maalis 2015 11:17

Monet ihmiset, jotka eivät usko Raamatun olevan Jumalan sanaa sanovat Raamatun olevan satukirja. Jotkut sanovat ettei Raamattu pidä paikkaansa, sillä se on fiktiivinen tarina, joka kertoo paimentolaisten nuotiotarinoista. Toiset sanovat ettei Lähi-idän muinaisten lammaspaimenten nuotiotarinoita voi ottaa todesta enää tieteellisessä nykyajassa. Sitten on ihmisiä, jotka sanovat Raamatun olevan Lähi-idän kamelikuskien nuotiotarinoita. Toiset sanovat Raamatun olevan muinaisjuutalaisten legendoja ja taruja.

Jotkut ihmiset sanovat, että Raamattuun uskominen on osoitus yksinkertaisesta ja lapsellisesta mielenlaadusta. Monet ihmiset pitävät Raamattuun uskomista epätieteellisenä sekä järjenvastaisena asiana. Itse asiassa kun Raamattua tutkitaan siitä lähtökohdasta käsin, että mitä se ihan oikeasti opettaa, eikä vain oleteta asioita tai toisteta muiden ihmisten tekemiä vääriä johtopäätöksiä, niin Raamattu itse todistaa olevansa Jumalan sanan ilmoitus ihmiskunnalle.

Kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/Raamatt ... arina.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Paimentolaisten nuotiotarinat?

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 17. Maalis 2015 07:26

Raamatun salaisuus onkin, että se ei avaudu kuin uskolle. . Vain yksinkertaisella lapsenkaltaisella uskolla Herraa etsivät alkaa käsittää Raamatun tekstit, sen sijaan viisastelevalle se ei avaudu. . Eikä sille joka ei omista Jumalan Henkeä. . Tälleen mä olen kokenut itse.
pehmytpusu777
 

Re: Paimentolaisten nuotiotarinat?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 17. Maalis 2015 10:10

Totta ,että Pyhä Henki on se avaaja kaikkeen ,mikä liittyy uskonasioihin /taivaallisiin asioihin.
Joskus tuntuu ,että on lähes mahdotonta potkia uskosta osattomia hereille ,mutta kun me teemme osamme niin se maa ,johon se putoaa sitten ratkaisee ja Herran vaikutus on siinäkin.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Paimentolaisten nuotiotarinat?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 17. Maalis 2015 10:19

pehmytpusu777 kirjoitti:Raamatun salaisuus onkin, että se ei avaudu kuin uskolle. . Vain yksinkertaisella lapsenkaltaisella uskolla Herraa etsivät alkaa käsittää Raamatun tekstit, sen sijaan viisastelevalle se ei avaudu. . Eikä sille joka ei omista Jumalan Henkeä. . Tälleen mä olen kokenut itse.


Tämä on niin totta. Kun ateisti lukee Raamattua on se sama kuin maallikko lukisi fissiomoottorin ohjekirjaa. Tunnistetaan sana sieltä toinen täältä ja joitakin termejäkin, mutta kun ie kukaan ole opettanut ja avannut asioita (Pyhä Henki) ei se riitä saamaan tarpeeksi selkeää kuvaa fissiomoottorin toiminnasta.

Samoin on Raamatun kanssa, vaikka sitä lukevat tunnistaa sanoja ja asioita sieltä täältä , ei ilman Pyhää Henkeä nämä asiat aukene oikealla tavalla.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Paimentolaisten nuotiotarinat?

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 17. Maalis 2015 17:02

Millainen on fissiomoottorin ohjekirja? :) Monet kompastuvat ja alkaa pilkkaamaan. "Puhuva käärme "jne jne =(
pehmytpusu777
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron