vaimon alamaisuus aviomiehelle

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: vaimon alamaisuus aviomiehelle

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 22. Kesä 2015 18:35

george kirjoitti:Sellainen huomio, että naisille näyttää olevan ominaista keskustella jatkuvasti asian sivusta erilaisilla käännöillä. Kun pitäisi keskustella naisen velvollisuuksista, niin keskustellaan miehistä. Kun keskustellaan naisten kieroutuneesta seksuaalisuudesta, niin keskustellaan taas miehistä. Lopulta kaikki huipentuu yhden keskustelijan seksuaaliseen kompetenssiin viittaamiseen. Koska sitä voitaisiin keskustella naisista?

Teesini tulevat osoitetuiksi todeksi jo tässä keskustelussa.

Dalrock on kirjoittanut aiheesta reframe eli juuri tästä kääntämisilmiöstä: https://dalrock.wordpress.com/2013/01/0 ... -argument/

The problem is those of us who are inclined to argue logically and rationally will often fall into the trap of misunderstanding what others are doing. It is critical to understand what is happening here. This started with instruction about marriage from the Bible. Those who disagree with the Bible then change the frame to a subtle or not so subtle accusation that anyone who accepts the Bible must be a perverted wife raping bastard. Again, what else are they going to do?

The key is not to get suckered in to arguing logically in response to their reframe. This is (was) a discussion about the Bible’s teaching on marriage. Don’t get drawn into debating an absurd and often passive aggressively implied accusation that you are a pervert. Simply by agreeing to this reframe you have ceded the argument to them in the minds of nearly everyone observing. This trap works because you want to argue logically. This is a good thing, but you first need to move the frame back to the topic at hand. To do this, call out their argument for what it really is while reframing the discussion back to the topic at hand:


Sinun oma loogisuutesi nyt pettää vähän.
Sanot että tässä pitäisi puhua vain naisista.
Olet kuitenkin kirjoittanut edellä näin:

Avioliittoon astunut nainen ei ole enää mikään itsenäinen toimija, vaan on sitoutunut johonkin itseään suurempaan kokonaisuuteen.


Jos nainen ei ole itseäinen toimija, niin silloin naisista ei myöskään voi puhua itsenäisinä toimijoina avioliitossa, vaan pitää puhua naisista
osana kokonaisuutta. Mies on osa tätä kokonaisuutta.
Vaimo on osa miestä ja mies on osa vaimoa ja mies ja vaimo on yksi liha, niinhän Raamattukin sanoo.
Jos mies puhuu vaimosta, puhuu itsestään, samoin vaimo puhuessaan miehestään, puhuu omasta lihastaan.
On siis omien sanojesikin myötä aivan luontevaa, että keskustellaan naisesta ja miehestä yhtenä kokonaisuutena.

Käänteis argumenttisi voi minun mielestä vetää siis toiletista alas. Jos keskustellaan yksistään naisista ja naiseudesta, sille pitäisi olla
sitten oma ketju.

Olet myöskin itse vetänyt keskusteluun norjalaisen massamurhaajan ja sen naispuolisen ihailijakunnan, eikä sillä oikeasti ole mitään tekemistä
uskovien avioliittojen kanssa.
Kukaan uskova nainen tai muutkaan täyspäiset naiset eivät varmasti ihannoi massamurhaajia tai psykopaatteja. Kyse on ei-uskovien naisten keskuudessa esiintyvästä ääri-ilmiöstä, joka on asia aivan erikseen ja jota pitäisi käsitellä erillisenä asiana.
Jos tuot keskusteluun itse ulkopuolisia aiheita, minusta muut keskustelijat voivat vapaasti niihin kommentoida.

Minusta tuommoiset argumentit käänteisilmiöstä on tahallista naiskeskustelijoiden mustamaalaamista.
Itse olet sanonut yhtä ja sitten toista ja höpissyt ketjussa asiaan kuulumattomia asioita.

Jos meni herne nenuun minun kommentista, niin voin toki pyyhkiä pois?
Tirlittan
 

Re: vaimon alamaisuus aviomiehelle

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 22. Kesä 2015 18:56

Ylläpito, onko tämä keskustelu mielestänne asiallista? Minua on alkanut hieman vaivaamaan lukea tätä ketjua.
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: vaimon alamaisuus aviomiehelle

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 22. Kesä 2015 19:23

En tiedä ...onko se jotenkin vaikea ymmärtää ,että naiset ovat tunneihmisiä ja toimivat ihan erialailla monesti kuin miehet .Hormoonit ovat aivan toiset kuin miehillä ja ohjaa aivan eri asioihin .Onko siinä niinku jotenkin outoa jollekkin ??? eikö joku ymmärrä ,että Jumala on niin tehnyt tarkoituksella ??
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: vaimon alamaisuus aviomiehelle

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 22. Kesä 2015 19:57

Mr Kerimäki. Tuo väite on virheellinen mistä syystä sitä ei ole tarpeen uskoa. Ymmärrän kyllä väitteen ja olen kuullut sen useasti mutta omalla kohdallani se ei ole totta. En ole ollenkaan tunneihminen vaikka olen nainen. Raamattukaan ei sano että naiset olisivat enemmän tunneihmisiä kuin miehet. Minun ei tarvitse yrittää olla sellainen.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: vaimon alamaisuus aviomiehelle

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 22. Kesä 2015 21:02

No vaikka sinä et olisikaan tunneihminen niin naiset on tunneihmisiä ja ajattelevat ja toimivat eritavalla kuin miehet .Naisella tunteet on kytkeytynyt monesti kaikkeen toimintaan ja miehellä taas ei asiat mene ns ihonalle.
Minä ainakin näen tässä Jumalan tarkan suunnitelman miksi Mies on mies ja nainen on nainen .Molempia tarvitaan sillä kaksi erilaista näkökulmaa tuo paremman lopputuloksen moneen asiaan.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: vaimon alamaisuus aviomiehelle

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 22. Kesä 2015 21:03

Jos keskustelu ei pysy asiallisena se siirretään suljetulle osiolle...

Minua surettaa kun tämä keskustelu on aivan kuin jostain uskosta osattomien tiede tai iltalehden foorumeilta, jossa vihaiset ihmiset kalistavat sapeleitaan ja nokittelevat näpsäköillä ilkkumisilla toisiaan, kilpaillen kuka satuttaa taitavammin toista sanoilla. Olisi kiva jos voisimme kaikki rakastavassa hengessä kärsien toistemme heikkouksia touhuilla täällä.
Kilpailleen siitä kuka rakastaa toista eniten ja sietää toisen heikkouksia eniten eikä kilpailla siitä kuka napauttaa viiltävimmän sanan.

Ihan kuin keskustelun paino olisi siirtynyt pois näkökulmasta "mikä on Jumalan tahto asiassa" ja siirtynyt näkökulmaan "Eikö x olekin idiootti hölmö kun ajattelee että..."


Kol. 3:13

kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.


Rakkaat ystävät laitetaan jäitä hattuun ja jatketaan rakentavasti on nöyrä toiveeni :toghether:
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: vaimon alamaisuus aviomiehelle

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 22. Kesä 2015 21:18

Minä en taas ole edes tajunnut, että tässä joku kokee tulevansa loukatuksi tai haluavansa loukata :oops:

En ole ollut enkä ole kenellekään yhtään vihainen enkä pidä ketään mitenkään tyhmänä tai huonona tässä esitettyjen mielipiteiden vuoksi.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: vaimon alamaisuus aviomiehelle

ViestiKirjoittaja pekka » 22. Kesä 2015 21:23

hrmn2 kirjoitti:Ylläpito, onko tämä keskustelu mielestänne asiallista? Minua on alkanut hieman vaivaamaan lukea tätä ketjua.


Kiitos Herman sulle kommentistasi.

Olen ollut lähes koko päivän pois kotoa ja nyt vasta hiljakkoin pääsin katsomaan mitä tänne on kirjoiteltu tämän päivän aikana ja paljonhan niitä kirjoituksia oli tullutkin ja juuri tähän ketjuun.

Meni jonkin aikaa ennen kuin sain kaikki kirjoitukset luettua läpi ja tuo Hermanin esille tuoma huoli siitä että onko tämä keskustelu tänään ollut asiallista niin se ei varmaankaan ole aivan aiheeton huoli, kyllä minäkin vähän huolestuin kun kirjoituksia läpi luin.


Lyhyesti: toivon kaikin tavoin rakkaudellista ja rauhallista keskusteluilmapiiriä tästä(kin) aiheesta jotta keskustelu pysyisi mahdollisimman rakentavana.

1. Piet. 3:8

Ja lopuksi: olkaa kaikki yksimielisiä, helläsydämisiä, veljiä kohtaan rakkaita, armahtavaisia, nöyriä.


Jumalan siunausta ja varjelusta kaikille.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: vaimon alamaisuus aviomiehelle

ViestiKirjoittaja Lily » 22. Kesä 2015 21:53

Hui miten pitkä ketju ja mitä kommentteja :lol: ! Minä olen ymmärtänyt, että mies on perheen pää ja vaimon tulee olla alamainen miehelleen, toki jos mies johtaa vaimonsa synnin tielle perheen päänä niin silloin tulee totella enemmän Jumalaa kuin ihmistä.

Jotenkin näistä viestiketjun viesteistä tuoksahtaa aika voimakas katkeruus ja kauna sekä miessukupuolta kohtaan, että naissukupuolta kohtaan.
Voimmeko tosiaankin leimata naiset tai miehet joksikin muutamien tapauksien takia.

Esim. Naiset ovat seksuaalisesti kieroutuneita, tosielämässä löytyy myös paljon miesraiskaajia,sadisteja, pedofiilejä ym. Jotka toteuttavat seksuaalista kieroutuneisuuttaan.
Entä alistavat miehet, tunnen paljon perheitä missä nainen tossuttaa miestään ihan huolella, mies ei niissä perheissä ole perheen pää vaan nainen...

Voidaanko siis yleistääaina että miehet sitä ja naiset tätä. Olen itse huomannut, että ihmisten elämäntilanteet ovat todella tapauskohtaisia.

Lähimmäisenrakkaus mukaan tähänkin viestiketjuun, syyttelyt miehen ja naisen huonoimmuudesta pois ja keskitytään rakentavasti rakkaudessa ohjaamaan ja kasvattamaan miehiä olemaan rohkeasti rakastavia perheen päitä ja naisia olemaan alamaisia ja kunnioittamaan miehiään <3
Lily
 

Re: vaimon alamaisuus aviomiehelle

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 22. Kesä 2015 22:17

Niin no.. joo. En tiedä, mitä sanoisin.
Paitsi että kyllä mä aika tahallisesti olen paukuttanu takasin,
kun on ärsyttäny toisten kommentit.
En minä ole katkera miehille. Mua vaan ärsyttää epäkohdat.
Eikä täällä oikeesti voi keskustella normaalisti, mun mielestä.

Vetäydyn taas, etten sotke enempää.
Anteeksi.
Tirlittan
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 114 vierailijaa