Islam VS kristinusko

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Islam VS kristinusko

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 18. Elo 2017 20:05

Aamu-Usva kirjoitti:Siis tuossa radio-ohjelmassa vain luettiin ääniraamatusta kertomus Simsonista. Loput oli omia ajatuksiani.


Kiitos oikaisusta, en ymmärtänyt tekstistä että ne olivat sinun ajatuksia, kuulostivat ihan radio dein mädätys agendalta.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Islam VS kristinusko

ViestiKirjoittaja eetu » 18. Elo 2017 20:12

Mikko Murpatti kirjoitti:Aiheeseenliittyen Islam vs. Kristinusko.

Kristityt ovat tänäkin vuonna jälleen MAAILMAN VAINOTUIN uskonnolinen ryhmä! Meitä vainotaan ja tapetaan kuin karjaa! Valtamedia silti nostaa usein muslimit ja muut uskonnot otsikoihin kun vainotuista puhutaan, ja kristinuskoisten vainoaminen lakaistaan tyystin hiljaisuuteen.

Me edustamme maailman vainotumpaa uskontoa Anno Domini 2017! ! Muistan kuinka murheissani luin kuinka jokin Hinduryhmä sytytteli Kristinuskoisia tuleen ja hyökkäsi heidän luokkahuoneisiin mailojen kanssa ja pieksi kaikki lapset,naiset ja miehet.

Ilaminuskoisissa maissa kidutetaan ja vainotaan suuresti keskikaikaisin menetelmin kristinuskoisia päivittäin. Nyt näitä tulee Suomeen jonka valtionuskonto on Kristinusko, jotta voisivat vainota meitä myös täällä pohjolan perukoilla. Huono veto kun ottaa huomioon Espanjan Barcelonan eilliset terveiset jossa moniosaamista näytettiin ajamalla taas vaihteeksi autolla väkijoukkoon niin että lasten kengät vaan videossa lenteli ilmaan ja verivanat jäivät asfalttiin. Pitänee Suomeenkin ostaa taas lisää ajoesteitä ja betoniporsaita sekä palkata vihapuhepoliiseja! Kyllä sapettaa tämä sokeus ja typeryys, onneksi 2 vuoden päästä on uudet vaalit.

Lainaus:

Open Doors -järjestön vuosittain julkaisemaan World Watch List -raporttiin kootaan 50 maata, joissa kristittyihin kohdistuu kaikkein eniten vainoa maailmassa. Juuri julkaistun World Watch List 2017 -raportin mukaan yhteensä noin 350 miljoonaa kristittyä koki vainoa vakaumuksensa vuoksi. Noin 215 miljoonaa kristittyä kärsii vakavasta vainosta.

Kristittyjen kokema vaino lisääntyi listauksen 50 maassa kokonaisuudessaan hieman vuodesta 2016. Lähes neljännes lisäyksestä liittyy yhä autoritäärisempiin hallintojärjestelmiin kahdeksassa Lähi-idän maassa ja Pohjois-Afrikassa. Näitä maita ovat Algeria, Egypti, Iran Jordania, Palestiinalaisalueet, Qatar, Turkki ja Yhdistyneet Arabiemiirikunnat.


LÄHDE:

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset ... aantyneet/


Room. 8:35. Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
36. Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
37. Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
38. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
39. ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Islam VS kristinusko

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 18. Elo 2017 20:55

Mikko Murpatti kirjoitti: "Kiitos oikaisusta, en ymmärtänyt tekstistä että ne olivat sinun ajatuksia, kuulostivat ihan radio dein mädätys agendalta."
:lol:
Ei kuulosta kovin ihailevalta ajatuksenjuoksuani kohtaan...
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Islam VS kristinusko

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 18. Elo 2017 22:11

Aamu-Usva kirjoitti:Mikko Murpatti kirjoitti: "Kiitos oikaisusta, en ymmärtänyt tekstistä että ne olivat sinun ajatuksia, kuulostivat ihan radio dein mädätys agendalta."
:lol:
Ei kuulosta kovin ihailevalta ajatuksenjuoksuani kohtaan...


Niin meillähän yleensä osuu ajatukset yksi yhteen :wave: .

Pyydän anteeksi, jos loukkasin ja koitan pitää kieleni aisoissa, vaikka lämpö onkin korkealla monessa mielessä...
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Islam VS kristinusko

ViestiKirjoittaja Jukka » 18. Elo 2017 22:14

Aamu-Usva kirjoitti:
Onko teidän mielestänne vanhan testamentin kuvaukset tappamisesta kamalia ja väärin?


Eivät ole. Vanhan Liiton tapahtumat joissa Jumala joko suoraan tappoi ihmisiä (2.Moos. 15:12, 4.Moos. 16:30-33) tai käski ihmisten tappaa jumalattomia (5.Moos. 13:13-15) kalpenevat Uuden Liiton ilmoituksen rinnalla. Jo VT:ssa useissa kohdissa kerrotaan Herran surmaavan suuria määriä ihmisiä lopun aikana (esim. Jes. 11:4, joka on ennustus Jeesuksesta, Sakaria 14 kun Herra itse sotii vihollisiaan vastaan, ym. ym.). Samoin lopunajan seulonnan jälkeen, jonka Herra itse suorittaa, Hän kokoaa vastustajansa ja polttaa heidät tulessa (fyysinen kuolema) ja lopuksi heittää jumalattomat kadotukseen, toiseen kuolemaan. Siis tuhansia miljoonia, koska ihmiskunnasta vain vähän pelastuu. Hän itse tekee sen, ei ihmiset. Kyllä minä tykönäni suuresti ihmettelen sitä, että Jumalan pelko ja Hänen sanoihinsa uskominen ovat kadonneet. Uudessa testamentissa sanotaan, että "hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin". Meille ei jää mitään totuudellista, muuttumatonta ja pysyvää jäljelle jos menetämme uskomme Raamatun ilmoitukseen. Jumala on muuttumaton, armon ja tuomion Jumala. Jeesuksen evankeliumin ulkopuolella on vain Jumalan tappavaa viha, sisäpuolella armoa ja iankaikkinen elämä. Näin tämä minun Raamatussa on ilmoitettu.

PS. Jeesus puhui 7 kertaa useammin tuomiosta ja kadotuksesta kuin taivaasta. Pitäisiköhän meidän tehdä siitä johtopäätöksiä?

[lähetin eetteriin oikolukematta]
Jukka
 

Re: Islam VS kristinusko

ViestiKirjoittaja pekka » 19. Elo 2017 15:25

jukka1954 kirjoitti:
Aamu-Usva kirjoitti:
Onko teidän mielestänne vanhan testamentin kuvaukset tappamisesta kamalia ja väärin?


Eivät ole. Vanhan Liiton tapahtumat joissa Jumala joko suoraan tappoi ihmisiä (2.Moos. 15:12, 4.Moos. 16:30-33) tai käski ihmisten tappaa jumalattomia (5.Moos. 13:13-15) kalpenevat Uuden Liiton ilmoituksen rinnalla. Jo VT:ssa useissa kohdissa kerrotaan Herran surmaavan suuria määriä ihmisiä lopun aikana (esim. Jes. 11:4, joka on ennustus Jeesuksesta, Sakaria 14 kun Herra itse sotii vihollisiaan vastaan, ym. ym.). Samoin lopunajan seulonnan jälkeen, jonka Herra itse suorittaa, Hän kokoaa vastustajansa ja polttaa heidät tulessa (fyysinen kuolema) ja lopuksi heittää jumalattomat kadotukseen, toiseen kuolemaan. Siis tuhansia miljoonia, koska ihmiskunnasta vain vähän pelastuu. Hän itse tekee sen, ei ihmiset. Kyllä minä tykönäni suuresti ihmettelen sitä, että Jumalan pelko ja Hänen sanoihinsa uskominen ovat kadonneet. Uudessa testamentissa sanotaan, että "hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin". Meille ei jää mitään totuudellista, muuttumatonta ja pysyvää jäljelle jos menetämme uskomme Raamatun ilmoitukseen. Jumala on muuttumaton, armon ja tuomion Jumala. Jeesuksen evankeliumin ulkopuolella on vain Jumalan tappavaa viha, sisäpuolella armoa ja iankaikkinen elämä. Näin tämä minun Raamatussa on ilmoitettu.

PS. Jeesus puhui 7 kertaa useammin tuomiosta ja kadotuksesta kuin taivaasta. Pitäisiköhän meidän tehdä siitä johtopäätöksiä?

[lähetin eetteriin oikolukematta]


SEFANJA 1:

1. Herran sana, joka tuli Sefanjalle, Kuusin pojalle, joka oli Gedaljan poika, joka Amarjan poika, joka Hiskian poika, Juudan kuninkaan Joosian, Aamonin pojan, päivinä.

2. Totisesti minä otan kaiken pois maan pinnalta, sanoo Herra.

3. Minä otan pois ihmiset ja eläimet, otan pois taivaan linnut ja meren kalat, viettelykset ja jumalattomat. Minä hävitän ihmiset maan pinnalta, sanoo Herra.


Biblia:

Zephanja 1:

1. Tämä on Herran sana, joka tapahtui Zephanjalle Kusin pojalle, Gedalian pojalle, Amarian pojalle, Hiskian pojalle, Josian Amonin pojan, Juudan kuninkaan ajalla.

2. Minä tahdon kaikki maalta ottaa peräti pois, sanoo Herra.

3. Minä tahdon ottaa pois ihmiset ja karjan, linnut taivaan alta ja kalat merestä otan minä pois, niin myös pahennuksen ja jumalattoman, ja minä tahdon ihmiset maan päältä hävittää, sanoo Herra.



Johanneksen ilmestys 6:

12. Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin; ja tuli suuri maanjäristys, ja aurinko meni mustaksi niinkuin karvainen säkkipuku, ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi,

13. ja taivaan tähdet putosivat maahan, niinkuin viikunapuu varistaa raakaleensa, kun suuri tuuli sitä pudistaa,

14. ja taivas väistyi pois niinkuin kirja, joka kääritään kokoon, ja kaikki vuoret ja saaret siirtyivät sijoiltansa.

15. Ja maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapäälliköt ja rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten rotkoihin

16. ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!

17. Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi kestää?"



Matteus 24:

37. Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.

38. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,

39. eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa

cron