Järkyttävä Suomen rukoilemattomuus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Järkyttävä Suomen rukoilemattomuus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Helmi 2015 17:15

*
Niin... Yksi kysymys vielä, koska se mietityttää. Voiko Pyhä Henki auttaa siinä kun painavaa ja pitkää rukousaihetta kannetaan Jumalan puolelle? Ymmärtääkö Jumala huokailua jos ei jaksa rukoilla? En tiedä osaanko minä huokailla sanattomasti... :oops: Mietin myös välillä tarkoittaako tämä kohta jos pysymme Pyhässä Hengessä niin emme väsy rukoilemaan enää? Voisiko joku opettaa minua rukoilemaan Pyhässä Hengessä niin en väsy enää...?

Joh. 4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.

Luuk. 18:1 Ja hän puhui heille vertauksen siitä, että heidän tuli aina rukoilla eikä väsyä.

1Tess. 5:17 Rukoilkaa lakkaamatta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Järkyttävä Suomen rukoilemattomuus

ViestiKirjoittaja Lily » 19. Helmi 2015 18:26

Mä olen itse ymmärtänyt niin, että kun vietämme rukouksessa hiljaa aikaa Jumalan edessä kysyen Häneltä mitä meidän tulee rukoilla, niin Herra alkaa laskea sydämmelle aiheita. Se on yksi tapa rukoilla hengessä ja totuudessa. Samoin kun myös silloin, kun meidän rukoukset ovat yhdessä linjassa raamatun kanssa. Silloin Pyhä Henki vaikuttaa niin, että rukoilemme Jumalan mielen mukaisia asioita.

Ja jos ei tiedetä jossain asiassa, että mikä on Jumalan tahto, niin sitten rukoillaan niin, että "tapahtukoon sinun tahtosi".

Mä itse rukoilen tosi paljon ihmisten puolesta niin, koska en tiiä monestikkaan mikä on Herran tahto jonkun ihmistä koskettavan asian suhteen.

Oon myös huomannut, että mitä enemmän rukoilee ja viettää aikaa,yhteydessä Isään, niin sitä enemmän on voimaa rukoilla, ja haluaa ja iloa myös.

Tulee ihan kiitos mieli ja vaikeudet ei tunnu niin vaikeilta.
Lily
 

Re: Järkyttävä Suomen rukoilemattomuus

ViestiKirjoittaja Lily » 19. Helmi 2015 18:29

Isä osaa myös lukea meidän ajatukset ja tunteet. Ja Hän kaiken näkevänä ja tietävänä tietää aina, joka hetki kaiken meistä. Mä rukoilen paljon mielessä ja välillä sanon hiljaa huokaisten sisimmässä, että Isä auta nyt tässä hetkessä. Mulla on kyllä Sellanen varmuus että ne sydämmen ajatukset ja huokaukset kuullaan, koska niin paljon päivittäin mua täällä Isä auttaa...
Lily
 

Re: Järkyttävä Suomen rukoilemattomuus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Helmi 2015 18:39

*
Amen, sinä osaat sanoa asian hyvin :thumbup: Juuri tätä Raamattu tarkoittaa mutta väsyneet rukoilijat kans jää mietityttämään? Kuormien kantaminen tarkoittaa sitä siksi ovat väsyneitä?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Järkyttävä Suomen rukoilemattomuus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Helmi 2015 18:45

*
Tuo profetia tuntuu kai tulleelta Jumalasta. Profeetallinen sana on kehoitukseksi meille että teemme parannuksen siitä rukoilemattomuudesta ja siinä voi olla muita syitä mikä ajaa rukoilemattomuuteen. Eli ei ole aikaa Jumalalle kuten sinä sanoit. On paljon pelastamattomia ihmisiä joiden puolesta tulee enemmän rukoilla taistellen. Ai niin siitä rukoustaistelusta onko siinä jotain eroa?

Joskus Jumala herätti minua keskellä yötä niin nousin ylös sängystä ja liitin käteni yhteen ja olin siinä hiljaa. Siten minulle tuli mieleen sana ja joskus kasvot niin rukoilin kans. Inhottaa vielä se keskellä yöllä rukoileminen, pakko myöntää :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Järkyttävä Suomen rukoilemattomuus

ViestiKirjoittaja paa » 19. Helmi 2015 21:16

Jos ei ole Jumalaan uskovia ihmisiä, niin aika vähän on sitten rukouksiakin. Jumalaa saa pilkata aivan estoitta nykyään ja kaikkien pitäisi saada tehdä kaikkea, koska se nyt vaan on ihmisen mielestä hänen oikeutensa. Sukupuolten välinen tasa-arvo on lähtenyt aivan lapasesta, jotkut perheet kasvattavat lapsiaan siten ettei juurikaan käytettäisi sanoja 'tyttö/poika, nainen/mies' ettei lapsi leimautuisi liikaa oman sukupuolensa edustajaksi, vaan hän saisi valita itse kumpaa sukupuolta kokee olevansa.

Mutta liittyykö siis tämä Suomen rukoilemattomuus valtion asioihin ja itsenäisyyteen erityisesti? Että pitäisi rukoilla sen puolesta, että itsenäisyys säilyy?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Järkyttävä Suomen rukoilemattomuus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Helmi 2015 22:04

*
Anteeksi minua uteluttaa kamalasti! :shifty: :oops: Pakko kysyä herättikö Jumala teidät joskus keskellä yötä rukoilemaan? Ajatelkaa, Jeesus jaksoi valvoa ja joskus aamuun asti ollakseen Jumalan kanssa kaksistaan jossain vuoressa. Miten Hän onnistui?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Järkyttävä Suomen rukoilemattomuus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Helmi 2015 22:05

*
Ai niin siitä itsenäisyydestä... Minä olen rukoillut ja vielä rukoilen että homolaki kaatuu.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Järkyttävä Suomen rukoilemattomuus

ViestiKirjoittaja Markareetta » 20. Helmi 2015 11:59

Kun ihmisillä on asiat hyvin, ei rukous kiinnosta,
ja kun rukoillaan, aina ollaan jotakin pyytämässä.

Vaikka ihmettelen, mitä pyydettävää aina on, kun tavaraa
on asunto ja toimeentulo! Pikemminkin on kiittämistä,
sitä riittää ja kyllä Jumalalle on kiitos mieleistä ja tärkeää.
Ei rukousasioissakaan tarvitse mihinkään kaavaan kangistua,
vaan saa jutella kaikki asiansa, Parhaalle Ystävälleen,
Jeesukselle Kristukselle.

Raamattu sanoo,
1Joh. 1:7
Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa,
niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen,
hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
Olen tätä miettinyt ja olen päätynyt tähän, että
on yhteys Jumalan kanssa, jos vaelletaan valkeudessa,
samoin pitäisi olla yhteys toisten uskovienkin kanssa.
Mutta jos on selvittämättömiä asioita Jumalan ja ihmisten
kanssa, ei yhteys uskovienkaan välillä toimi, siksi ei ole
yhteisiä rukous ja sanantutkimishetkiäkään.

Eletään ajassa, että ihmiset ovat enimmäkseen itseään niin täynnä,
ettei uskovaistenkaan elämässä ole Jumalan kanssa puhumiseen tilaa ja aikaa.
Eikä se puhuminenkaan ole vaan sitä, että itse puhuu, Jumalakin haluaa
puheenvuoron, Sanansa kautta, ajattelen.
Markareetta
 
Viestit: 209
Liittynyt: 17. Loka 2014 09:38

Re: Järkyttävä Suomen rukoilemattomuus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Helmi 2015 16:55

*
Minusta tuntuu että rukoilemattomuuden syy voi olla se yksimielisyyden puute. Se estää toimimasta Jumalan tahdon mukaisesti. Yksimielisyys on Jumalan tahdonmukaista uskovien keskellä. Minä olen valmis siihen muutokseen ja parannukseen ~ pois rukoilemattomuudesta mutta muista uskovista riippuu. En voi yksin toimia koska me olemme toistemme jäseniä ~ Kristuksen ruumiissa. Positiivinen pikku uskon askel ottamalla muutokseen ja parannukseen onnistuu kyllä kans ~ koko porukka. :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa