Gallup maailman iästä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Kuinka vanhaan maailmaan uskot?

Raamatun Jumala loi maailman kuudessa (24h) päivässä noin kuusituhatta vuotta sitten
14
100%
Raamatun Jumala loi maailman miljardeja vuosia sitten
0
Ei ääniä
Maailma syntyi ilman Jumalan ohjausta miljardeja vuosia sitten
0
Ei ääniä
Ei kiinnosta
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä : 14

Re: Gallup maailman iästä

ViestiKirjoittaja pekka » 18. Helmi 2015 21:45

paa kirjoitti:Minä en luota täysin tuohon 6000 vuoteen, koska ihminen on sen laskenut ja ei kai kaikkien elinikää edes kerrota Raamatussa. Luulen että luku on kyllä aika lähellä totuutta, mutta ei siitä silti pitäisi puhua varmana totuutena, niin kuin aika moni tuntuu tekevän.


Kiitos Paa sinulle kommentistasi ja Jumalan siunausta sinulle.


Kuusi (ihminen luotiin kuudentena päivänä) on ihmisen luku Raamatun numerologian mukaan ja 6000 vuotta (ei ole ihan vielä tullut täyteen tuo 6000 vuotta, joitain vuosia siitä vielä puuttuu ennenkuin tulee täyteen tuo 6000 vuotta tätä nykyistä maailman aikaa mitä vielä elämme) kuvaisi koko ihmiskunnan historiaa luomisesta alkaen aina viimeisen petovaltakunnan tuhoutumiseen saakka (Ilm. 6:12-17, Ilm. 16:17-21) kun tulee tapahtumaan Jeesuksen toinen tulemus seitsemännen enkelin puhaltaessa seitsemänteen ja viimeiseen pasunaan.

Ja Jeesuksen toisen tulemuksen jälkeen alkaa seitsemäs (seitsemän on Jumalan luku) tuhannes vuosi joka on tuhatvuotisen rauhan valtakunnan aikaa (ilm. 20) ja kun sitten aikanaan seitsemän tuhatta vuotta tulee täyttymään luomisesta alkaen aina tuhatvuotisen rauhan valtakunnan viime hetkiin saakka niin alkaa iankaikkisuus Uudessa Jerusalemissa (ilm. 21).


2. Moos. 20:11

Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.


.......................


Ilm. 11:15

Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kuului taivaassa suuria ääniä, jotka sanoivat: "Maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellullensa, ja hän on hallitseva aina ja iankaikkisesti".
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Gallup maailman iästä

ViestiKirjoittaja toni t » 19. Helmi 2015 00:45

Juhani Starczewski Saulus-Lähetyksen haastattelussa - aiheena maailman ikä ja todellisuuden ymmärtäminen

Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Gallup maailman iästä

ViestiKirjoittaja PetriFB » 19. Helmi 2015 12:23

2 Piet 1:
20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.

2 Tim 3:
16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut
.

Ihmiset ovat kirjoittaneet Raamattua (Jumalan sanaa) Pyhän Hengen johtamina ja Jumalan Hengen vaikutuksesta. Jumalan Henki on johtanut, niin että ihmiset voivat Raamatusta laskea sen kuinka vanha maapallo ja ihmiskunta ovat. Raamatun sanan todistuksen mukaan maailma on noin 6000 vuotta sitten luotu. Sukuluettelot ja Raamatun vuosiluku vihjeet mahdollistavat sen, että voimme tietää sen ettei maailma ole miljardeja vuosia vanha eikä ihmiskunnan ikä ole sadoissa tuhansissa vuosissa. Raamatun tärkein sanoma on kuitenkin Herra Jeesus ja pelastus.

Uusin kirjoitukseni on sivulla: http://www.kotipetripaavola.com/aikaada ... kseen.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Gallup maailman iästä

ViestiKirjoittaja paa » 19. Helmi 2015 14:32

pekka kirjoitti:
paa kirjoitti:Minä en luota täysin tuohon 6000 vuoteen, koska ihminen on sen laskenut ja ei kai kaikkien elinikää edes kerrota Raamatussa. Luulen että luku on kyllä aika lähellä totuutta, mutta ei siitä silti pitäisi puhua varmana totuutena, niin kuin aika moni tuntuu tekevän.


Kiitos Paa sinulle kommentistasi ja Jumalan siunausta sinulle.


Kuusi (ihminen luotiin kuudentena päivänä) on ihmisen luku Raamatun numerologian mukaan ja 6000 vuotta (ei ole ihan vielä tullut täyteen tuo 6000 vuotta, joitain vuosia siitä vielä puuttuu ennenkuin tulee täyteen tuo 6000 vuotta tätä nykyistä maailman aikaa mitä vielä elämme) kuvaisi koko ihmiskunnan historiaa luomisesta alkaen aina viimeisen petovaltakunnan tuhoutumiseen saakka (Ilm. 6:12-17, Ilm. 16:17-21) kun tulee tapahtumaan Jeesuksen toinen tulemus seitsemännen enkelin puhaltaessa seitsemänteen ja viimeiseen pasunaan.

Ja Jeesuksen toisen tulemuksen jälkeen alkaa seitsemäs (seitsemän on Jumalan luku) tuhannes vuosi joka on tuhatvuotisen rauhan valtakunnan aikaa (ilm. 20) ja kun sitten aikanaan seitsemän tuhatta vuotta tulee täyttymään luomisesta alkaen aina tuhatvuotisen rauhan valtakunnan viime hetkiin saakka niin alkaa iankaikkisuus Uudessa Jerusalemissa (ilm. 21).


2. Moos. 20:11

Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.


.......................


Ilm. 11:15

Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kuului taivaassa suuria ääniä, jotka sanoivat: "Maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellullensa, ja hän on hallitseva aina ja iankaikkisesti".


Tätä just meinaan. Ihminen on päätellyt, että kohta 6000 vuotta on täynnä ja sitten alkaa tuo seitsemäs vuosituhat ja Jeesuksen tuleminenkin suunnilleen tiedetään. Ehkäpä asia onkin juuri noin miten sanoit, mutta kapinoin ihmisen liiallista kaikkitietävyyttä ja laskelmointia vastaan.

Siunausta sinunkin päivääsi :hugehug:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Gallup maailman iästä

ViestiKirjoittaja JHK » 19. Helmi 2015 15:28

6000 on summittainen arvio, mutta koska sukuluettelot ovat kattavia, ja vuosimäärät selvästi ilmaistu, ei ihmiskunnan ikä voi paljoa tuon yli mennä - ei missään tapauksessa edes kymmeniin tuhansiin vuosiin. Minulla ei periaatteessa ole mitään sitä vastaan etteikö Jumala olisi voinut luoda jotakin jo ennen Genesiksen kuvaamaa luomistapahtumaa, mutta ihmiskunnan historia on ilmaistu raamatussa yksityiskohtaisesti.
JHK
 

Re: Gallup maailman iästä

ViestiKirjoittaja paa » 19. Helmi 2015 21:06

Juu, summittainen arvio. Sitähän mä koitinkin sanoa. Liian spekua noi jutut, että kohta on 6000 vuotta täynnä jne. Voihan se ollakin niin, mutta sen tietää vaan Jumala.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Gallup maailman iästä

ViestiKirjoittaja Lily » 19. Helmi 2015 21:22

Tänään on juutalaisen ajanlaskun mukaan Shevat kuukauden 30. päivä vuonna 5775.

Mä uskon kyllä, että juutalaiset ovat hyvin osanneet laskea kalenterinsa, kun Herra on heille antanut viisautta siihen. Heidän ajanlaskuhan pitäisi olla raamatunmukainen, perustuen raamatun ilmoitukseen suvuista ja tähtitieteellinen ajanmääritelmä on myös raamatullinen...
Lily
 

Re: Gallup maailman iästä

ViestiKirjoittaja pekka » 19. Helmi 2015 21:39

paa kirjoitti:Juu, summittainen arvio. Sitähän mä koitinkin sanoa. Liian spekua noi jutut, että kohta on 6000 vuotta täynnä jne. Voihan se ollakin niin, mutta sen tietää vaan Jumala.


Paa, sen mitä minä olen lukenut tästä aiheesta muiden uskovien kirjoituksista niin en ole ainoassakaan kirjoituksessa törmännyt sellaiseen "väittämään", että 6000 vuotta olisi jo tullut täyteen. Mutta siitä ei ole mielestäni yksimielisyyttä, eikä kait voi ollakaan, että paljonko noita vuosia vielä uupuu, että tuo 6000 vuotta tätä nykyistä maailman aikaa tulee niin sanotusti täyteen mittaansa.

Niin, vain Jumala sen tietää.

Siunausta sinulle ja kaikille muillekin.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Gallup maailman iästä

ViestiKirjoittaja paa » 19. Helmi 2015 21:59

Lily kirjoitti:Tänään on juutalaisen ajanlaskun mukaan Shevat kuukauden 30. päivä vuonna 5775.

Mä uskon kyllä, että juutalaiset ovat hyvin osanneet laskea kalenterinsa, kun Herra on heille antanut viisautta siihen. Heidän ajanlaskuhan pitäisi olla raamatunmukainen, perustuen raamatun ilmoitukseen suvuista ja tähtitieteellinen ajanmääritelmä on myös raamatullinen...

Eli Jeesus tulee takaisin 225 vuoden päästä. Minä kun luulin ettei sitä voi kukaan ihminen tietää :)
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Gallup maailman iästä

ViestiKirjoittaja Lily » 19. Helmi 2015 22:12

Paa ei tietenkään kukaan voi sitä tietää, eihän edes Poika itse tiedä, vaan pelkästään Isä tietää.

Tarkoitin juutalaisten kalenterilla sitä, että ovat kuitenkin hyvin laskeneet ajanlaskun kulun, Herra on heille antanut viisautta siihen. Tarkoitin myös sitä, samaa kuin Pekka, että vielä ei olla ylitetty 7000 vuoden rajaa.

Toki tuossa juutalaisten kalenterissa ompi varmasti jonkin verran laskennallista heittely virhettä suuntaan jos toiseen.

Mutta kyllä ollaan ihan lopun aikojen kynnyksellä.

Eikä ekosysteemikään enää kovin kauan meitä täällä helli.

Japsi tiedemiehet ovat sitä mieltä että fukushima on maailman loppu, että loppujen lopuksi koko maapallon väestö tulee altistumaan siitä lähtevään säteilyyn. Muutenkin kaikkia raamatun ilmoittamia asioita tapahtuu koko ajan kiihtyvässä määrin.

Eli paljon tapahtuu koko ajan niitä asioita mistä Jeesus ja ilmestyskirja puhuu. Nostetaan päämme, koska aika on lähellä :)
Lily
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron