Saako Jumalalta pyytää mitä vain

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Saako Jumalalta pyytää mitä vain

ViestiKirjoittaja Markareetta » 13. Helmi 2015 11:48

Miten on;
Raamattu sanoo:Matteus18:19
Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä
keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat,
niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.

Miten nyt oikein on, tämän mukaa Korean miehen, yonggi chon,
ja monen muun, opit, "minkä tahansa pyytämisestä Jumalalta",
on Raamatun mukaista?
Saako pyytää mitä vain?
Markareetta
 
Viestit: 209
Liittynyt: 17. Loka 2014 09:38

Re: Saako Jumalalta pyytää mitä vain

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 13. Helmi 2015 12:36

Minä ymmärrän Raamatun kokonaisvalossa niin, että toki saa pyytää mitä vain, mutta Jumala toteuttaa ne asiat , jotka haluaa toteuttaa.

Jos pyydämme Jumalan mielenmukaisesti, niin on todennäköisempää , että Jumala ne toteuttaa.

En usko, että tuo Raamatunkohdan osaa "mistä asiasta tahansa" tarkoittaa mitään syntistä tai pahaa semmoista ei Jumala voi Pyhyytensä vuoksi toteuttaa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Saako Jumalalta pyytää mitä vain

ViestiKirjoittaja pekka » 13. Helmi 2015 13:14

Kuka on sitten tuo markareettan mainitsema "yonggi chon"?

Muun muassa tällaista tekstiä on hänestä kirjoitettu:


"Merkittävälle helluntaijohtajalle vankeustuomio talousrikoksista"

http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ ... rikoksista

" David Yonggi Cho silotteli poikansa epäonnistuneita osakekauppoja seurakuntansa rahoilla. Vahingot nousevat miljooniin euroihin.

Kansainvälinen helluntailiike on ottanut tyrmistyneenä vastaan liikkeen kenties merkittävimmän seurakuntajohtajan, eteläkorealaisen pastorin Cho Yong-gi'n saaman kolmen vuoden ehdollisen vankeustuomion talousrikoksista.
- Sydäntä särkee, että niin paljon hyviä asioita aikaan saanut Jumalan mies sortuu loppusuoralla eettisesti ahneuden ja petoksen saadessa vallan. Tähän päätelmään tulen tutustuessani siihen, mitä oikeusistuin on päättänyt, Euroopan helluntailiikkeen PEF:n johtaja Arto Hämäläinen murehtii.

Asiasta uutisoivat eri korealaislähteet kuten Yonhap News sekä amerikkalainen Christian Post.

Kansainvälisesti David Yonggi Cho -nimisenä tunnettu pioneerijohtaja aiheutti perustamalleen ja pitkään johtamalleen Yoido-seurakunnalle kaikkiaan 12 miljoonan euron tappiot. Kirkko osti johtajan määräyksestä Chon, 78, vanhimmalta pojalta Cho Hee-junilta pörssiosakkeita nelinkertaiseen hintaan verrattuna markkinahintoihin. Myös Cho Hee-jun tuomittiin kolmeksi vuodeksi vankeuteen. Sekä isä että poika joutuvat myös maksamaan miljoonien eurojen arvosta korvauksia ja veroja. Rikos ajoittuu vuoteen 2002.
- Korean seurakuntakulttuuri, kuten tavallista Aasiassa, on hyvin hierarkkista. Johtavan pastorin asema on erittäin vahva. Se tekee mahdolliseksi saada seurakunnan mukaan suuriin näkyihin ja projekteihin, mutta siinä on myös heikkoutensa, kuten kyseinen tapaus osoittaa, Arto Hämäläinen sanoo.
- Tulee mieleeni missiologian opettajani Peter Kuzmicin viisaus: Karisma ilman karaktääriä on katastrofi.

Yonggi Chon vuonna 1958 perustama Yoido Full Gospel -seurakunta kuuluu maailman suurimpiin helluntaiseurakuntiin. Pääseurakuntaan kuuluu noin 450 000 korealaista ja lisäksi sillä on tuhansia tytärseurakuntia ja rukousryhmiä eri puolilla Aasiaa.
Yonggi Cho on ollut vuosikymmenien ajan erittäin seurattu johtaja myös Suomen helluntailaisten parissa. Suomesta on muun muassa tehty muutamien viime vuosien aikana teemamatkoja Yoido Full Gospel -seurakuntaan, jonka jumalanpalveluselämä tunnetaan voimakkaasta rukouksesta.

Muutos 26.2.: Korjattu tieto vankeustuomiosta ehdolliseksi."


Kuva

Kuvateksti: "David Yonggi Cho on vieraillut usein Suomessa. Kuva Helsingin Saalem -seurakunnasta 1980-luvulta."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Saako Jumalalta pyytää mitä vain

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 13. Helmi 2015 13:23

Kyllä mitä vain saa pyytää ja pyydetäänkin. Uskon, että Jumalan korviin kantautuu hyvinkin jumalattomia rukouksia, mutta ei Hän todellakaan toteuta kaikkea mitä pyydämme vaan ainoastaan ne asiat, joita JEESUKSESSA pyydämme. Jeesuksen rukoukset kuultiin Hänen jumalanpelkonsa tähden (Hepr.5:7). Meidänkin rukoukset voivat edesauttaa Jumalan tahdon toteutumista, mutta mitään omia tarkoitusperiämme emme voi rukouksillamme ajaa.

Niin kuin aina lasteni sanoessa, että MÄÄ HALUUN, sanon heille, että haluta saa :D
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Saako Jumalalta pyytää mitä vain

ViestiKirjoittaja Juha » 13. Helmi 2015 23:32

"Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne." Jaak. 4:3

"Jumalattomien uhri on Herralle kauhistus, mutta oikeamielisten rukous on hänelle otollinen." Sananl. 15:8

38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion". Mark. 12:38-40
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Saako Jumalalta pyytää mitä vain

ViestiKirjoittaja paa » 14. Helmi 2015 10:58

Minä olen pyytänyt Jumalalta apua mitä noloimpiin asioihin ja monen mielestä varmasti turhiin ja mitättömiin juttuihin. Ajattelen että Jumalaan voi turvata ihan kaikissa jutuissa, mutta tietysti Jumala päättäköön mikä kullekin hyväksi on. Iloitsen ja kiitän jos saan pyytämäni, jos en saa, kiitän silti ja yritän iloita siitä kuinka Jumalan tahto on tapahtunut.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Saako Jumalalta pyytää mitä vain

ViestiKirjoittaja Markareetta » 14. Helmi 2015 11:31

Varmasti paljon riippuu siitäkin, kuinka rukoillaan ja mitä rukoillaan?

Tuli mieleeni erään puhujan opetus, joka mielestäni sanoo jotakin siitä
mikä on asiallista ja oikeassa suhteessa siihen mitä pyydetään;
siis: mitä ajattelette, jos Äiti-Theresa rukoilee itselleen Rolls-Roycea?
Olisiko Jumalan mielenmukainen rukous?

Korean Paul Yoggi Cho ja David Yoggi Cho vetävät visualisuuden linjaa.
Kun kirja, Neljäs ulottuvaisuus, tuli seurakuntien kirjanmyyntipöydille,
se meni hyvin kaupaksi. Uskovat sovelsivat sen oppeja omaan elämäänsä.
Nuoret rukoilivat puolisoa, ja kirjoittivat listan mieleisistään ominaisuuksista,
ulkonäöstä varakkuudesta ja koulutuksista.

Joku halusi uudet huonekalut, listassa luki tyyli ja puulaji.
Joku halusi talon. Rahaa. Joku rukoili vammaisena syntyneen lapsensa
muuttumista normaaliksi.

Mitä tässä oli/on hämmästyttävintä,
aikansa rukoiltua joku saikin mitä tilasi.
Ei Jumala ole Joulupukki, keneltä saa tilata -?
Kuka antoi/antaa tavarat ja muun,
mitä pyydettiin, ja vaimon/miehen,
ym. mitä Jeesuksen nimessä rukoiltiin?

Kuinka se on mahdollista?
Jumalako antaa?
Markareetta
 
Viestit: 209
Liittynyt: 17. Loka 2014 09:38

Re: Saako Jumalalta pyytää mitä vain

ViestiKirjoittaja paa » 14. Helmi 2015 12:16

No kyllä äiti Teresa voi Rolls-Roycea pyytää, jos tekee sen vilpittömällä sydämellä ja mielellä.

Edit. Tarkoitan siis sitä, että kuka tahansa voi kyllä pyytää, jos sydämen asenne on oikea. Mutta ei Jumala mikään automaatti ole, ja jos keskittyy uskossaan vaan haluamaan kaikenlaista, niin silloin menee metsään. Mutta jos äiti Teresa pyytäisi itselleen Rolls-Roycea, niin kuka meistä olisi sanomaan ettei niin sovi tehdä. Mistä me tiedämme mitä hän sillä autolla tekisi. Ehkä hän myisi sen ja antaisi rahat köyhille, ehkä hän kyyditsisi sillä työttömiä työkkäriin tai ehkä hän on aina haaveillut kyseisestä autosta, mutta ei ole koskaan halunnut käyttää varojaan itseensä. Emmehän me näe äiti Teresan sydämeen mitkä hänen motiivinsa ovat.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Saako Jumalalta pyytää mitä vain

ViestiKirjoittaja pekka » 14. Helmi 2015 12:38

paa kirjoitti:No kyllä äiti Teresa voi Rolls-Roycea pyytää, jos tekee sen vilpittömällä sydämellä ja mielellä.

Edit. Tarkoitan siis sitä, että kuka tahansa voi kyllä pyytää, jos sydämen asenne on oikea. Mutta ei Jumala mikään automaatti ole, ja jos keskittyy uskossaan vaan haluamaan kaikenlaista, niin silloin menee metsään. Mutta jos äiti Teresa pyytäisi itselleen Rolls-Roycea, niin kuka meistä olisi sanomaan ettei niin sovi tehdä. Mistä me tiedämme mitä hän sillä autolla tekisi. Ehkä hän myisi sen ja antaisi rahat köyhille, ehkä hän kyyditsisi sillä työttömiä työkkäriin tai ehkä hän on aina haaveillut kyseisestä autosta, mutta ei ole koskaan halunnut käyttää varojaan itseensä. Emmehän me näe äiti Teresan sydämeen mitkä hänen motiivinsa ovat.


Näin varmaankin on Paa mutta äiti Teresa ei enää pyydä ainakaan täällä maan päällä mitään koska hän kuoli jo vuonna -97.


http://fi.wikipedia.org/wiki/%C3%84iti_Teresa

"Äiti Teresa, oikealta nimeltään Agnes Gonxha Bojaxhiu (albaniaksi [aˈɲɛs ˈɡɔɲdʒa bɔjaˈdʒiu])), katolisen kirkon piirissä tunnettu myös nimellä Teresa Kalkuttalainen[2] (26. elokuuta 1910 Skopje, Osmanien valtakunta[1] – 5. syyskuuta 1997 Kalkutta, Intia) oli maailmankuulu roomalaiskatolilainen nunna, etniseltä taustaltaan Makedonian albaani. Hän perusti Rakkauden lähetyssisaret -nimisen sääntökunnan, jonka työstä Kalkutan köyhien parissa raportoitiin laajalti.

Äiti Teresa sai lukuisia huomionosoituksia työstään, ja hänelle myönnettiin Nobelin rauhanpalkinto vuonna 1979. Katolinen kirkko julisti vuonna 2003 äiti Teresan autuaaksi."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Saako Jumalalta pyytää mitä vain

ViestiKirjoittaja paa » 14. Helmi 2015 12:51

Joo no, äiti Teresan nimen tilalle voi laittaa kenet tahansa nk. hyväntekijän nimen. Ei se ollutkaan pointti.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 22 vierailijaa

cron