Nettiselain Raamattuohjelma haku aihepiireittäin

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Nettiselain Raamattuohjelma haku aihepiireittäin

ViestiKirjoittaja PetriFB » 09. Helmi 2015 10:54

Tällä sivuilla on Raamattuohjelma, jossa jakeita on jaettu ryhmiin aihepiireittäin. Mukana eivät toki ole kaikki Raamatun jakeet, vaan sellaiset, jotka useimmiten tulevat esille. Uuden testamentin kirjeistä on suhteellisesti eniten lainauksia, sillä mukana on arviolta 98 % jakeista. Muista kirjoista niitä on vähemmän. Lisäksi eräät jakeet voivat esiintyä useammassakin yhteydessä.

Raamattuohjelma Tutustu Sanaan: http://www.jariiivanainen.net/TutustuSanaan.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Nettiselain Raamattuohjelma haku aihepiireittäin

ViestiKirjoittaja JHK » 09. Helmi 2015 17:00

https://www.biblegateway.com/quicksearc ... sion=R1933

Biblegateway-nettisaitti tarjoaa hurjan kasan erikielisiä käännöksiä, mukaanlukien kr 33/83:n. Mahtavaa jutussa on se, että voit hakea sanoja, esim. tuossa haussa jonka tein pohjalle on listattu joka ikinen kerta kun 33/38:ssa on sana "Jumala".
JHK
 

Re: Nettiselain Raamattuohjelma haku aihepiireittäin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 09. Helmi 2015 19:02

Minulla on MikroRabbi raamattuhakuja varten, mutta puhelimessani on raamattusovellus, jota käytän nykyään todella paljon. Tällä hetkellä minulla on siinä käytössä myös Robertsin suunnitelma Raamatun lukemiseksi vuodessa. Olen aiemmin lukenut aina vain alusta loppuun, alusta loppuun ja sitten pitkään sieltä sun täältä, mutta nyt luen työmatkoilla puhelimessa sen suunnitelman mukaan, mikä on aika mukavaa :thumbup:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Nettiselain Raamattuohjelma haku aihepiireittäin

ViestiKirjoittaja Blum » 09. Helmi 2015 22:54

Pistetäänpä listan jatkoksi ne, mitä itse käytän eniten eli:

Raamattu.uskonkirjat: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

Ei sisällä hirveän suurta määrää eri käännöksiä, mutta on kätevä eri sanojen esiintymisen Raamatussa katsomiseen, mikä onnistuu monilla eri kielillä. Jos haluat katsoa kaikki käännöksen jakeet, joissa esiintyy vaikkapa sana "pelastus", kirjoita se hakukenttään. Jos haluat katsoa kyseisen sanan eri sijamuodoissa (hyödyllistä esim. suomen kielessä), katkaise sanasta pääosa tähdellä, esim. "pelast*". Voit myös katsoa jakeet, joissa esiintyy valitsemasi useampi sana, tällöin kirjoita jokaisen sanan eteen plussa, esim. "+pelastus + Jumala". Ja edelleen voit lyhentää, esim. "+pelast* +Jumal*". Enemmän tietoa löytyy, kun katsot Hakuohjeet.

Voit myös hakea tietyn jakeen tai luvun. Rinnakkain saat parhaimmillaan kolme eri käännöstä tai tekstiversiota. Joissakin, kuten King Jamesissa ja useimmissa kreikankielisissä versioissa aukeaa klikkaamalla sanaa linkki sanakirjaan.

Bible Hub Text Analysis: http://biblehub.com/text/matthew/1-1.htm

Bible Hub -sivustolla on paljon kaikkea hauskaa, mutta itse käytän pääosin tekstianalyysitoimintoa. Voit katsoa yksittäisestä jakeesta sana sanalta ja sarake sarakkeelta:

- sanan numeron ja numeroa klikkaamalla usean eri sanakirjan merkityksiä sanalle
- sanan translitteraation ja tätä translitteraatiota klikkaamalla sanan esiintymistä Raamatussa
- sanan kreikaksi/hepreaksi
- sanan englanninnoksen
- sanan kieliopillisen määritelmän

Lisäksi taulukon alta voi vertailla eri tekstilaitoksia.
Blum
 
Viestit: 217
Liittynyt: 17. Syys 2014 00:02

Re: Nettiselain Raamattuohjelma haku aihepiireittäin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 10. Helmi 2015 09:52

uskonkirjat.netin hakuohjelmaa olen minäkin käyttänyt. Ihan kätevä.
Hakuohjelmien löytäminen on vain huonontanut vähitellen raamattumuistiani. Ennen piti aina selailemalla löytää etsimänsä kohta ja muistella, missä se nyt olikaan. Nyt kun tieto on niin helposti saatavilla niin ei tule käytettyä muistia enää ollenkaan. Olisi varmaan kuitenkin hyvää muistiharjoittelua vähän joutua miettimään, että mistä mikäkin kohta löytyy ja ehkä se myös auttaa Raamatun kokonaisuuden hahmottamisessa paremmin kuin se, että nykyään saan naps vain jakeen, jota etsin eikä minun tarvitse ollenkaan miettiä, mihin se liittyy ja missä asiayhteydessä siitä on puhuttu.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Nettiselain Raamattuohjelma haku aihepiireittäin

ViestiKirjoittaja PetriFB » 10. Helmi 2015 10:36

Aamu-Usva kirjoitti:uskonkirjat.netin hakuohjelmaa olen minäkin käyttänyt. Ihan kätevä.
Hakuohjelmien löytäminen on vain huonontanut vähitellen raamattumuistiani. Ennen piti aina selailemalla löytää etsimänsä kohta ja muistella, missä se nyt olikaan. Nyt kun tieto on niin helposti saatavilla niin ei tule käytettyä muistia enää ollenkaan. Olisi varmaan kuitenkin hyvää muistiharjoittelua vähän joutua miettimään, että mistä mikäkin kohta löytyy ja ehkä se myös auttaa Raamatun kokonaisuuden hahmottamisessa paremmin kuin se, että nykyään saan naps vain jakeen, jota etsin eikä minun tarvitse ollenkaan miettiä, mihin se liittyy ja missä asiayhteydessä siitä on puhuttu.


Asialla on monta puolta. Jollekin hakuohjelma voi parantaa muistia. Jos ei muista missä jokin kohta on ja etsii sen hakuohjelman kautta, niin löytämisen jälkeen sen voi tallettaa sydämen muistilokeroihin.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa

cron