Pois egyptin orjuudesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Pois egyptin orjuudesta

ViestiKirjoittaja systeri » 31. Tammi 2015 09:08

Egyptihän kuvaa Raamatun mukaan synnin orjuutta.
Aamut on mulle yleensä puhuttelevaa aikaa ,kun Jumala puhuu näin uskon ja nyt kun aivan kaikessa hiljaisuudessa sain ottaa Raamatun käteeni ja avata se tavoilleni uskollisesti peukalopaikalla :thumbup: ...niin tuo kohta Matteus 1 alkoi puhutella ,kun Joosef ja Maria Jeesus-vauvoineen lähetettiin Egyptiin että kävisi toteen Raamatun sana "Egyptistä minä kutsuin poikani" .
Mooses palasi kans Egyptiin ja kävikin niin että Herra itse kävi hänen kimppuunsa ja tahtoi surmata hänet.
Mooses oli vielä ilman "veriliittoa" Jumalan kanssa ja tapahtuikin niin että ympärileikkaus tapahtui siellä Egyptissä.
Nyt aloinkin miettiä sitä että kun ihminen tulee uskoon, niin todellinen sydämmen ympärileikkaus tapahtuu myös siellä jossa orjana ollaan oltu.
Ja pois sieltä päästään sillä että sielunviholliselle ja ihmiselle, myös itsellensä tunnustetaan se ihme että uskoon on tultu, että Jeesus on mut pelastanu synnin siteistä ja orjuudesta.Silloin voi johdattaa toisiakin ihmisiä pois sieltä synnin ja orjuuden pesästä.
Sielun vihollinen voi yrittää valehdella että et oo koskaan uskoon tullutkaan, luovuta.Silloin voi vastata valheeseen sanomalla ääneen että väisty Jeesuksen nimessä Jeesus on mun Herrani ja tunnustamalla ääneen se myös ihmisille.Todistamalla että Jumala voi johdattaa monia muitakin pois "egyptistä" ja niin voi tapahtua ja tapahtuukin ajallaan! Aamen :) älä anna periksi viholliselle.
systeri
 

Re: Pois egyptin orjuudesta

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 04. Helmi 2015 00:18

Tässä oli mielenkiintoisia ajatuksia. Pitää mietiskellä pitempään. :hugehug:
Tirlittan
 

Re: Pois egyptin orjuudesta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Helmi 2015 00:45

*
Systeri, tuntuu vielä kuin me olisimme kaikki Mooseksen kansa. Se tunne piinaa minua ja se on ihan uusi asia minulle. :shock: :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Pois egyptin orjuudesta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Helmi 2015 00:48

*
Aiemmin tuntui että olen uuden liiton uskovia mutta kun tuo aika lähestyy niin sitä enemmän näen itseäni ja muita uskovia Mooseksen kansana. Tuntuuko samalta teistä?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Pois egyptin orjuudesta

ViestiKirjoittaja systeri » 07. Helmi 2015 09:19

Joo välillä tuntee olevansa Mooses ja välillä se vedettävä :) oikeasti nyt mä alan tutkia mitä tää kohta puhuu :)
Viimeksi muokannut systeri päivämäärä 10. Helmi 2015 17:47, muokattu yhteensä 1 kerran
systeri
 

Re: Pois egyptin orjuudesta

ViestiKirjoittaja systeri » 07. Helmi 2015 09:22

Kirjoittelin näitä viestejä masennuksen vimmas...ei ne varmaan oikeastaan liittyny edes tähän joten poistan mokomat :P
systeri
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa

cron