Maailman ikä - mitä väliä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Maailman ikä - mitä väliä?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 17. Helmi 2015 21:55

On se täysin höperöä ja järjenvastaista .

Minä sitte puhuin tuosta nukkumisesta enkä työnteosta.Tai mikä työ on tärkeää ja mikä ei ole.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Maailman ikä - mitä väliä?

ViestiKirjoittaja toni t » 17. Helmi 2015 22:41

Matt.19:4 Hän (Jeesus) vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'.

Mark.10:6. Mutta luomisen alusta on Jumala heidät luonut mieheksi ja vaimoksi.


Herra Jeesus sanoo että ihminen luotiin heti luomisen alussa eikä esimerkiksi miljardeja vuosia sen jälkeen. Jumalan sana ilmoittaa että ihminen luotiin maailman alussa tarkasti ottaen kuudentena päivänä.

Image

Niin kuin kuvasta näkyy niin Jeesus asettaa ihmisen luomisen maailman aikajanan alkuun. Sekulaarit asettavat ihmisen ilmaantumisen maapallolle vasta maailman aikajanan loppuun. Jeesuksen sanat ja sekulaarit uskomukset ovat siis täysin toisiaansa vastaan.

Joh.3:12 Jos ette usko, kun minä (Jeesus) puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

Joh.14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.


Jeesus sanoi että jos ihmiset eivät usko Häntä kun Hän puhuu maallisista niin miten he uskoisivat kun Hän puhuu taivaallisista. Jos ihmiset eivät usko Jeesuksen sanoja esimerkiksi maailman historiasta (milloin ihminen luotiin) niin miten ihmiset voisivat silloin uskoa että Jeesus on totuus? Ja jos ihmiset eivät voi uskoa Jeesuksen sanaan totuutena kuinka he voisivat uskoa Häneen Herra Jumalana.

Jotenka todellisuudessa sillä on valtava merkitys uskommeko sen mitä Jeesus sanoi maallisista (maailman historiasta) sillä se vaikuttaa täysin myös siihen uskommeko Jeesukseen niin kuin Raamattu opettaa.

Tässä valossa maailman ikä kysymys on siis todella tärkeä ja oleellinen. On kyse siitä periaatteesta miten suhtaudumme Herraan Jeesukseen - edustaako Jeesus meille todellakin totuutta ja ylintä auktoriteettia joka määrittää oikean ja väärän - totuuden ja valheen.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Maailman ikä - mitä väliä?

ViestiKirjoittaja systeri » 18. Helmi 2015 10:14

Ei tuolla maailman iällä oo oikeastaan varmaan merkitystä tavalliselle ihmiselle.Mun mielestäni on aivan sama kestikö yhden päivän luomiset yhden päivän vai tuhat vuotta.Jos Jumala kuitenkin Raamatussa ilmoittaa sen yhdeksi päiväksi ja ilmoittaa vuorokauden pituuden ja mistä se kattotaan niin se uskotaan :) Ja seitsemäntenä levätään!
systeri
 

Re: Maailman ikä - mitä väliä?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 18. Helmi 2015 14:31

Päivitys: http://www.kotipetripaavola.com/luomine ... ma.html#3c (Kabbalismi ja luominen)
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Maailman ikä - mitä väliä?

ViestiKirjoittaja kalamos » 19. Helmi 2015 19:19

vaisuliini kirjoitti:olin näkevinäni kohdan VT:sta, ei siinä alussa vaan jossain VT:ssa niin sen avulla voi saada selvää maailman iästä. En nyt tähän hätään muista missä kohdassa. Eräs uskonveli näytti sen kohdan minulle ja luin sen. Muistan hämärästi että siinä sanotaan jotain 4000v Jos muistan oikein niin 4000v vanhan liiton puolelta... Ehkä joku muu tästä foorumista tietää missä kohdassa on...


En nyt tavoita, mitä kohtaa mahdat tarkoittaa. Kunpa joku toinen tavoittaisi.
Mutta ihmissuvun iänhän me voimme melko tarkkaan Raamatusta määritellä,
ja se on 4000 vuotta Aaadamista Jeesukseen, ja nyt siis tähän hetkeen asti 6000 vuotta.
Tällä asialla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä maailmankaikkeuden iän kanssa.
Mutta Genesiksen ensimmäisessä luvussa mainittu kuuden päivän periodi
on siis 6000 vuotta sitten toteutunut tapahtumasarja.
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
Avatar
kalamos
 
Viestit: 211
Liittynyt: 20. Elo 2014 18:03

Re: Maailman ikä - mitä väliä?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Helmi 2015 21:59

*
En nyt muista oliko 4000 tai 6000v mutta ehkä tänä lauantaina tapaan erästä uskonveljeä niin yritän muistaa kysyä häneltä missä kohdassa se on. Ja siten laitan tänne kans.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Maailman ikä - mitä väliä?

ViestiKirjoittaja toni t » 01. Loka 2015 14:54

Maapallon raamatullinen ikä - http://www.tv7.fi/vod/player/?program=41133

Suomeksi tekstitetty!
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Maailman ikä - mitä väliä?

ViestiKirjoittaja toni t » 01. Elo 2016 22:07

Tippukivipuikot tukevat Raamatun kuvausta maailman varhaishistoriasta - http://mikaeltorppa.puheenvuoro.uusisuo ... istoriasta
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Maailman ikä - mitä väliä?

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 03. Syys 2016 18:14

https://www.youtube.com/watch?v=tGAIRA_42TU :crazy: :crazy: tuossa on päästetty mielikuvitus valloilleen..selitystä siis mitä oli ennen ensimmäisiä jakeita, tai niiden kohdalla
pehmytpusu777
 

Re: Maailman ikä - mitä väliä?

ViestiKirjoittaja mirjam » 06. Syys 2016 21:03

Juu, olin kerran Leo Mellerin tilaisuudessa, kyllä siinä dramaattisuutta riittää.

Juutalaiset viettävät lokakuun 3. päivä ROSH HASHANAa, pasuunansoiton juhlaa ja siirrytään vuoteen 5777 maailman luomisesta alkaen.
Olen huomannut, että tulen siunatuksi kun katselen maailmaa vähän niin kuin juutalaisittain, mitään pakkoa sellaiseen ei tietenkään ole.
mirjam
 
Viestit: 49
Liittynyt: 14. Heinä 2016 19:59

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa