Saarna 'löytöjä'

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Saarna 'löytöjä'

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 14. Tammi 2015 12:05

Voisko tämmöisen ketjun avata? Saa poistaa jos ei hyvä. :) Voitais samalla koetella puheita Sanalla.

Löytyi hyvä Markku Veilon saarna johon minä aamennan kovasti, että pakko jakaa. :) Mahtavaa, että joku uskaltaa puhua totuutta näin Pyhän Hengen oikeasta toiminnasta. Kattotaan mitä te muut tästä tuumaatte.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8cBnUt6TkYo[/youtube]
Isoäiti
 

Re: Saarna 'löytöjä'

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 15. Tammi 2015 13:27

Onko kukaan kuunnellut tätä, vai onko tää ollut täällä jo aikaisemmin? En tiedä olenko kaikessa tässä samaa mieltä Veilon kanssa. Mutta Veilo puhuu näistä mitä itsekkin olen nähnyt jo vuosia sitten. Eläinääntelyjä ja maassa kiemurteluja. Mitä mieltä olette tapahtuuko niin, että Pyhä Henki veisi ihmiseltä oman kontrollin pois? Silloin nuorempana uskovana, kun olin kokouksessa jossa oli näitä eläinääntelyjä ja maassa kiemurteluja, ihmettelin niitä suuresti. Enkä heti osannut sanoa mitä se on.

Raamatusta nousi kuitenkin silloin mieleeni kohta:

Room.1: 22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

Entä mitä mieltä olette hurmoksesta? Mitä se on mielestänne kun uskova joutuu hurmoksiin? Itselläni on jonkulainen käsitys tästä, mutta en ole varma onko se oikea.
Isoäiti
 

Re: Saarna 'löytöjä'

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 15. Tammi 2015 13:29

Vielä lisään, että mitä tämä aika on ja on ollut jo tosi pitkään? Eikö just sitä, että uskovat haluavat vaan itselleen kokemuksia ja kaikkea ihanaa hihhulointia? Palvelevat luotua enemmän, kuin Luojaa.
Isoäiti
 

Re: Saarna 'löytöjä'

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 15. Tammi 2015 22:23

Isoäiti kirjoitti:Onko kukaan kuunnellut tätä, vai onko tää ollut täällä jo aikaisemmin? En tiedä olenko kaikessa tässä samaa mieltä Veilon kanssa. Mutta Veilo puhuu näistä mitä itsekkin olen nähnyt jo vuosia sitten. Eläinääntelyjä ja maassa kiemurteluja. Mitä mieltä olette tapahtuuko niin, että Pyhä Henki veisi ihmiseltä oman kontrollin pois? Silloin nuorempana uskovana, kun olin kokouksessa jossa oli näitä eläinääntelyjä ja maassa kiemurteluja, ihmettelin niitä suuresti. Enkä heti osannut sanoa mitä se on.

Raamatusta nousi kuitenkin silloin mieleeni kohta:

Room.1: 22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

Entä mitä mieltä olette hurmoksesta? Mitä se on mielestänne kun uskova joutuu hurmoksiin? Itselläni on jonkulainen käsitys tästä, mutta en ole varma onko se oikea.



En kerkeä katsomaan / koettelemaan Veilon opetusta, mutta kysyit onko täälä keskusteltu eläinäänistä ja sätkyilystä , ja onhan täälä. Monessa ketjussa ja monesta vinkkelistä.

Tässä yksi missä asiaa käsitellään myös:

viewtopic.php?f=2&t=1215&hilit=owour

Itse olen Raamatun ilmoituksen perusteella sitä mieltä , että kaikenlaiset eläinäänet ja kiemurtelut sekä selälleen kaatuminen ei ole Raamatun sanan mukaista. Osa on erimieltä tästä ja saa ollakin, mutta itse koen näin.

Markku Veilolla on paljon hyvää opetusta ja hieno palo ja himo Jumalan sanan levittämiseen, mutta myös opetuksia joista olen täysin erimieltä, mutta näin se taitaa olla kaikkien opettajien kanssa. Enkä sano välttämättä, että opettajassa on vikaa voihan tämä olla myös omaa kypsymättömyyttäni :).

Koettele Raamatun sanalla ja ota se mikä kestää koettelun niin kuin olet tehnytkin. Siunausta sinulle!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Saarna 'löytöjä'

ViestiKirjoittaja JHK » 16. Tammi 2015 08:30

Kuuntelin joskus syksyllä Markku Veilon opetustuokion kylväjävertauksesta, joka oli melkoisen mielikuvituksellista tekstiä. Vedin sen johtopäätöksen että Veilo kuuluu raamatuntulkinnassa "ilmestyksen" koulukuntaan, elikä hän ei saarnaa itse tekstiä ja tulkitse sitä, vaan puhuu tekstin pohjalta saamaansa "ilmestystietoa". Pitää kuunnella vielä hieman lisää Veiloa, jotta voin sanoa tämän varmuudella, mutta tällainen kuva minulle on Veilosta jäänyt.
JHK
 

Re: Saarna 'löytöjä'

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 16. Tammi 2015 11:25

Mulle tää Veilo on aika uusi 'tuttavuus'. En myöskään voi sanoa vielä paljoa mitään hänestä. Mutta tuossa hänen saarnassaan oli kyllä paljon totuuttakin tästä ajasta. Pitää kattella hänen saarnojaan netistä, että mitä löytyis kuunneltavaksi. Ja ehkä kuunella tuokin oikein kunnolla 'korvat' auki uudelleen.

Yksi mikä mua puhujissa monesti häiritsee, on joku tietty opeteltu puhetyyli. Siitä tulee sellainen teennäinen olo. Mutta kiitos Mikko ja JHK kommenteistanne. :) Niin ja Veilolla ei tunnu olevan kovasti opeteltua. Tai mistä minä tiedän miten hän normaalisti puhuu ihmisten kesken. Saan vaan sellaisen vaikutelman, että on oma itsensä ainakin tässä.
Isoäiti
 

Re: Saarna 'löytöjä'

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 16. Tammi 2015 11:53

Tuo, että Veilo sanoo tuossa huomanneensa, että joiltain uskovilta puuttuu siunaus uskonelämästä ja että se olis väärästä Jumalakuvasta johtuvaa, vähän oudoksuttaa. Minä olen joskus miettinyt, että niiltä joilla näkyy olevan 'siunauksia' aineellisia ja elämä luistaa kuin silkkiä, niin monesti huomannut, että puuttuu jotain hengelliseen elämään oleellisesti liittyvää. Ja sellainen joka on käynyt 'koetuksia' läpi on Hengessä palava.
Isoäiti
 

Re: Saarna 'löytöjä'

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Tammi 2015 13:53

Sanotaanhan psalmissa jumalattomista näin: "...minä näin jumalattomien menestyvän. Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat. Eivät he koe muitten kuolevaisten tuskia, eikä heitä vaivata niinkuin muita ihmisiä (Ps.73:3-5)."

Mielestäni aineelliset asiat ja maallisissa asioissa menestyminen ei ole ollenkaan uudessa liitossa Jumalan siunauksen merkki. Siunauskin on uudessa liitossa muuttunut hengelliseksi siunaukseksi: "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa (Ef.1:3)..."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Saarna 'löytöjä'

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 16. Tammi 2015 18:11

Aamu -usvan pohdinnassa on kyllä potenttiaalia vaikka ihan omaksi blogiksi..
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Saarna 'löytöjä'

ViestiKirjoittaja systeri » 16. Tammi 2015 22:18

En oo vielä kuunnellu tätä saarnaa ...oon tehny töitä ja uittanu pikkuruisia lapsukaisia uima-hallis :) Mutta tuosta maallisista siunauksista tänä päivänä...että onko niitä?? Mun mielestäni voi hyvinkin olla mutta se täytyy virrata käsien kautta pois ja niin sitä tulee lisää ja se jaetaan taas eteenpäin.Eli "kulumaton kukkaro" joka ei oo koskaan tyhjä, jos se saa olla kanava eikä mikään kitsas "umpipussukka" :thumbup: Se on tätä päivää ja siinä ainakin minä,tahtoisin olla rohkeampi :angel:
systeri
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa

cron