7 täydellisyyden luku

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

7 täydellisyyden luku

ViestiKirjoittaja systeri » 13. Tammi 2015 21:25

Meillä oli töis jälleen keskustelua uskon asioista...kiitos siitä Herralle :) keskustelun jälkeen aloin vielä miettiä seuraavaa paikkaa ja sitä että seitsemän ei varmaan oo tuossa vaan luku vaan sillä on oma tarkoitus.

sananlaskut 24:
16 Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen.


Synonyymit sanalle täydellinen

1.virheetön, moitteeton, erittäin hyvä


2.kaiken kattava, josta ei puutu yhtään osaa

Ootteko miettineet tätä?
systeri
 

Re: 7 täydellisyyden luku

ViestiKirjoittaja PetriFB » 13. Tammi 2015 21:28

systeri kirjoitti:Meillä oli töis jälleen keskustelua uskon asioista...kiitos siitä Herralle :) keskustelun jälkeen aloin vielä miettiä seuraavaa paikkaa ja sitä että seitsemän ei varmaan oo tuossa vaan luku vaan sillä on oma tarkoitus.

sananlaskut 24:
16 Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen.


Synonyymit sanalle täydellinen

1.virheetön, moitteeton, erittäin hyvä


2.kaiken kattava, josta ei puutu yhtään osaa

Ootteko miettineet tätä?


Tässä on ketjun aiheeseen liittyvää opetusta: http://www.kotipetripaavola.com/genesis ... sesta.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: 7 täydellisyyden luku

ViestiKirjoittaja systeri » 13. Tammi 2015 21:31

Samaa ajattelin tästä kohdasta

Matt 15


33 Niin opetuslapset sanoivat hänelle: "Mistä me saamme täällä erämaassa niin paljon leipää, että voimme ravita noin suuren kansanjoukon?"
34 Jeesus sanoi heille: "Montako leipää teillä on?" He sanoivat: "Seitsemän, ja muutamia kalasia".
35 Niin hän käski kansan asettua maahan.
36 Ja hän otti ne seitsemän leipää ja kalat, kiitti, mursi ja antoi opetuslapsillensa, ja opetuslapset antoivat kansalle.
37 Ja kaikki söivät ja tulivat ravituiksi. Sitten he keräsivät jääneet palaset, seitsemän täyttä vasullista.
systeri
 

Re: 7 täydellisyyden luku

ViestiKirjoittaja systeri » 13. Tammi 2015 21:32

Okei ..kiitos Petri.Pitääpä lukaista! :)
systeri
 

Re: 7 täydellisyyden luku

ViestiKirjoittaja systeri » 13. Tammi 2015 22:00

Aivan...no voisko tuon seiskan paikalle aina sovittaa täydellinen ..täydellisesti (koko ajan) vanhurskas lankeaa tai on täydellinen vaikka lankeaiskin ,kun uskoo että Jeesus on sovittanut kaikki synnit ja omalla vanhurskaudella (Jumalalle kelpaavuudella) ei oo mitään merkitystä koska oma vanhurskaus on vain kuin saastainen vaate Jumalan edessä.

Toinen asia johon törmäsin äsken

psalmi 17

2 Sinulta tulee minulle oikeus, sinun silmäsi katsovat sitä, mikä oikein on.
3 Sinä koettelet minun sydäntäni, tarkkaat sitä yöllä, sinä tutkit minua, mutta et mitään löydä. Jos minä pahaa ajattelen, ei se käy suustani ulos.

Usein sanotaan että jos ei muuten tee syntiä niin jokainen tekee sitä ainakin ajatuksissaan, mutta tuos sanotaan että Herra ei löydä mitään vaikka psalmin kirjoittaja ajattelis pahoin,koska se ei käy suusta ulos?? Voi olla että tää on taas vanhan kertausta mutta jostain syystä tätä nyt vaan tuli ajateltua :)
systeri
 

Re: 7 täydellisyyden luku

ViestiKirjoittaja systeri » 13. Tammi 2015 22:06

Joku mainitsi mulle joskus tuosta seitsemän kertaa peseytymisestä sairastaessa.Eli olisko se koko ajan taivaallisen "suihkun" alla olemista :)
Mulla on muuten ihan semmonen tunne että oon ollu liian laiska ja välinpitämätön Hengen ravinnon saamisen kans..juttelu kyllä onnistuu mutta se Raamatun luku :cry: ja siksi oon joutunu taas kamppailla mm terveyden kanssa...uskotteko että näin voi olla???
systeri
 

Re: 7 täydellisyyden luku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 13. Tammi 2015 22:08

Minullakin on ollut tuo systerin laittama psalmi ja juuri sama pohdinta mielessä tässä lähiaikoina.
Ja taisin juuri tänään lukea Mooseksen kolmatta kirjaa, jossa myös tuo luku seitsemän tulee. Luin sitä hieman vain hämilläni taas siitä, mitä kaikki se tarkka uhraamisjuttu oikein meille uuden liiton uskoville voi merkitä. Siis siellä puhuttiin siitä, että tulee seitsemän kertaa pirskottaa uhrin verta alttarille jne.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: 7 täydellisyyden luku

ViestiKirjoittaja systeri » 14. Tammi 2015 23:03

Aamu-Usva kirjoitti:Minullakin on ollut tuo systerin laittama psalmi ja juuri sama pohdinta mielessä tässä lähiaikoina.
Ja taisin juuri tänään lukea Mooseksen kolmatta kirjaa, jossa myös tuo luku seitsemän tulee. Luin sitä hieman vain hämilläni taas siitä, mitä kaikki se tarkka uhraamisjuttu oikein meille uuden liiton uskoville voi merkitä. Siis siellä puhuttiin siitä, että tulee seitsemän kertaa pirskottaa uhrin verta alttarille jne.


Esikuvaa täydellisestä virheettömästä uhrista?? :)


Heb 4
11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
13 eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.


Tästä jakeesta vois ajatella että kun Jeesus asuu sydämissämme Henkensä kautta niin Hän jo tuomitsee ihmisen ajatukset niin ettei ne kieltä saa irtoamaan kannattimiltaan ja ettei ne sanat ajatukset pääsisi synniksi asti??
systeri
 

Re: 7 täydellisyyden luku

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 15. Tammi 2015 20:13

Tälläisen löysin nettiä selatessa lukuun 7 liittyen.

Raamatun kronologiaa tutkineet ovat osoittaneet, että Aatamista Kristukseen kului noin 4000 vuotta. Saman osoittaa yksityiskohtaisesti myös Ivan Panin kirjassaan Bible Chronology (Raamatun aikajärjestys). Kristuksesta tähän päivään on melkein 2000 vuotta. Ihminen on siis elänyt ja hallinnut maan päällä melkein 6000 vuotta tai 6 päivää Jumalan silmissä. Muistakaamme, että numero kuusi on ihmisen luku. Kun vuosituhat vaihtuu, alkaa 7000. vuosi tai 7. päivä Jumalan silmissä. Koska numero seitsemän on hengellisen täydellisyyden luku, on Raamatun numerologian mukaan hallitsijan vaihdos väistämätön: Jeesus, Kuningasten Kuningas ja Herrojen Herra saapuu hallitsemaan lupauksensa mukaan: "Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!" (Ilm. 22: 7) (kappale kirjasta Luojan lukuja, P L.)


Olen joskus saanut eräältä veljeltä lainaksi tuon Pekka Lahtisen 'Luojan lukuja' kirjan ja siinä oli alussa mielenkiintoista tietoa numeroista mitä kaikki merkitsevät raamatussa. Mutta en enää muista. Pitäisi saada lukea uudelleen. Kaikkea en käsittänyt pienillä aivoillani mitä siinä loppuosassa kirjaa oli ja tarkoitettiin. Matematiikka ei ole mun lajiani. :) Mutta alkusivut olivat tosi kiinnostavia.
Isoäiti
 

Re: 7 täydellisyyden luku

ViestiKirjoittaja paa » 18. Tammi 2015 14:28

Miksi numero 6 on ihmisen luku? Tai siis mistä on keksitty että niin on?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa