Autokaupoilla Herran kanssa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Autokaupoilla Herran kanssa

ViestiKirjoittaja systeri » 10. Tammi 2015 08:49

Janne kirjoitti:Rallikuski mikä rallikuski, minkä sitä ihminen luonnolleen mahtaa ;)

Mut mahtavaa että Herra taas kerran suojeli että ei mitään vakavampaa sattunut ja pääsit vielä todistamaankin :D


Niin voi olla ja onkin että ihminen ei aina mahda luonnolleen mitään, mutta Jumala kyllä kouluuttaa omiaan.Tosin jos ei oppi mee perille niin seuraavalla kerralla voi olla opetus hivenen rankempi ja erittäin rankaksi se muuttuu jos vastaantulevalle käy huonosti oman hölmöilyn takia :? Itte kuljen joka päivä työmatkat autolla oli keli mikä tahansa ja kyllä raivostuttaa välillä kun toiset kaahaa ja typeriin vaaratilanteisiin joutuu viattomatkin osapuolet.Turha luottaa siihen että uskossaoleminen suojaa jatkuvasti kaikelta jos et noudata yhteisiä pelisääntöjä.Suurin osa ihmisistä ajaa korkeintaan 80 letkassa rajoitusten mukaan, mutta sitten mahtuu mukaan niitä jotka on lähteny matkaan myöhässä ja uhmaa liikennettä vaarallisilla ohitteluilla tai liian kovalla tilannenopeudella jota ei kykenekkään hallitsemaan.Tulikohan nyt läksytystä jokaiselle kaaharille tällä palstalla!! älkää uhmatko turhaan koska se voi kostautua ja saat kunnon koulutuksen :thumbup: (tuolla peukkuäijällä on kyllä turhan leveä hymy) :-P
systeri
 

Re: Autokaupoilla Herran kanssa

ViestiKirjoittaja systeri » 10. Tammi 2015 09:35

Todettakoon nyt vielä että oon ittekkin tullu järkiini vähän vanhemmalla iällä ja varsinkin näillä huonoilla keleillä...ei saa leikkiä ja uhmata :-P
systeri
 

Re: Autokaupoilla Herran kanssa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Tammi 2015 10:29

*
Tuntui että Jumala puuttui kaahaamiseeni kun sain toisen auton. Niin siinä oli leveät ja paksut renkaat. Minulle sanottiin ettei niillä renkailla voi kaahata ikäänkuin Jumala olisi puhunut suoraan minulle. :shock: :?

Kyllä en tehnyt tahallisesti koska olen kokoajan luullut että Jumala lähettää suojelusenkelinsä varjelemaan kaikki ajomatkat. :oops: Olen aina luullut että liikenne on tästä maailmasta mutta kun luin Raamattua niin siinä puhuu esivallasta. Nyt tiedän että Jumalan lasten tulee noudattaa liikennerajoja. :oops: Autonvaihdon jälkeen ymmärsin liikennesääntöjä, ne ovat alun perin esivallasta. :shifty:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Autokaupoilla Herran kanssa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Tammi 2015 10:33

*
Siis olen aina luullut että Jumalan tehtävään kuuluu lähettää suojelusenkelinsä varjelemaan siihen asti kunnes aloin ymmärtää liikennesääntöjä ja tajusin että Jumalan lasten kuuluu noudattaa niitäkin. :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Autokaupoilla Herran kanssa

ViestiKirjoittaja systeri » 10. Tammi 2015 10:59

vaisuliini kirjoitti:*
Siis olen aina luullut että Jumalan tehtävään kuuluu lähettää suojelusenkelinsä varjelemaan siihen asti kunnes aloin ymmärtää liikennesääntöjä ja tajusin että Jumalan lasten kuuluu noudattaa niitäkin. :oops:


Kyllähän Jumala sallii omilleenkin koetuksia...päättömyydestä ja välinpitämättömyydestä voi joutua maksaa kovan hinnan.
systeri
 

Re: Autokaupoilla Herran kanssa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Tammi 2015 11:37

*
Niin nyt tiedän, Systeri. Muistan vielä sen jutun. Muutamat uskovat sanoivat minulle että liikennemerkit ovat tästä maailmasta ettei tarvis noudattaa niin mie kans menin uskomaan mitä he puhuivat minulle. Kun luin Raamattua ja tajusin että ne eivät ole tästä maailmasta vaan Jumalasta niin siksi tarttee kyllä noudattaa niitäkin.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Autokaupoilla Herran kanssa

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 10. Tammi 2015 12:27

Leveissä talvirenkaissa on sellainen "ongelma ,että auton paino jakaantuu suurelle pintaalalle ja sitte ku huono keli tulee niin esim nastat jos niitä on ei pure niin hyvin tien pintaan ,koska pintapaine on pienempi.Ralliautoissa on erittäin kapeat renkaat ja piikkejä täynnä ..tosin täysin eriasia kuin siviilirenkaat,mutta se renkaan kapeus saa renkaan uppoamaan syvälle ja siten pito on hyvä .Voisi sanoa maksimaalinen.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Autokaupoilla Herran kanssa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 10. Tammi 2015 12:38

Olen ihan samaa mieltä täällä kirjoittavien kanssa, ylinopeus on syntiä ja typeryyttä sekä lähimmäisten terveyden vaarantamista ja Jumalan kiusaamista.

Olen tässä parannuksen paikalla, ja opettelen ajamaan niin että en aja ylinopeutta.

Myös puhelimeen puhuminen (ilman handsfreetä) ja näprääminen on suomen lain mukaan kielletty ajon aikana, tätä näkee paljon liikenteessä ja on todella vaarallista kun katse ja huomiokyky on puhelimen painelussa eikä ajamisessa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Autokaupoilla Herran kanssa

ViestiKirjoittaja eetu » 26. Elo 2017 10:33

Joo, ilmeisesti se menee niin että jos haluaa puhua laillisia puheluita ajon aikana, puhelu tulee aloittaa ennen liikkeelle lähtöä koska muutenhan on kännykkä kädessä.
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Autokaupoilla Herran kanssa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 26. Elo 2017 11:31

Minä en voi puhua puhelimessa edes ilman käsiä. Ja nyt pitää taas lähteä ajamaan :roll:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa