Autokaupoilla Herran kanssa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Autokaupoilla Herran kanssa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 06. Tammi 2015 18:55

Ajoin viimeviikolla kolarin 110kmh vauhdissa kun autoni joutui loskaliirtoon ja osui sitten aitaan ja kimpoili tienlaidasta laitaan.

Olin ehtinyt rukoilla 10min ennen onnettomuutta, että Herra varjele tulemiseni ja menemiseni tälläkin reissulla, ja miten ollakkaan varjelihan Herra :thumbup: .

Itselleni ei siis käynyt mitään, ei siis yhtään mitään ja kipuja ei ollut missään, pääsinkin heti pois sairaalasta kun lääkärit olivat todenneet saman.

Aluksi ihmettelin, että miksi Herra sallii tämmöistä minulle kun oli uskonelämässä juuri raskasta ja vaivanloista vaeltaa ja muutenkin raskasta, niin vielä kolaria päälle ja jäi äiti ja siskoni pieni vauva näkemättä ja yhteinen perhejuhla viettämättä...

Kiitin kuitenkin Herraa kun säilyin vahingoittumattomana ja jäin miettimään mistä saisin uuden menopelin.

Soittelin aikani autoja läpi ja yksi osui silmään mikä oli edullinen ja veti jostain syystä puoleeni, ei tuntunut tapaaminen onnistuvan kun auton myyjä perui kokoajan auton näyttöä ja aina tuli jotain yllättävää eteen kun hänen piti tuoda kiesiä näytille.

En jostain syystä halunnut muuta autoa kuin juuri tuon vaikka samaa merkkiä ja mallia oli runsaasti ja halvemmalla...Herran touhujahan se haluttomuus oli , sillä kun vihdoin menin koeajamaan uutta autoa en mahtanut itselleni mitään vaan koin , että on pakko todistaa mitään peittelemättä uskoontulostani ja niin sitten tein. Ääni värisi ja kämmenet hikosi ratissa, hävetti, oli vastenmielistä, tuntui ettei saanut sanaa suustani kun aloin kertomaan uskoontulostani ja sitten ikäänkuin jokin tulppa olisi poistunut sain rohkeutta puhua papattaa.

Hetkenpäästä kaveri meni ihan vaikeaksi ja hiljaiseksi ja huokaisi , että on etsinyt Herraa ja janonnut Hänen puoleensa mutta on ollut ihan yksin eikä ole tiennyt mitä tehdä ja mistä saisi tietoa Jumalasta ja tähän liittyvistä asioista.

Niin sitten vaihdettiin numeroita ja sain Herralta rohkaisua uskonelämääni ja vahvistusta monille asioille joita olin jo ruvennut epäilemään, sillä vastustaja on viimeaikoina ahkerasti nakertanut uskoani vanhalla levyllä "onko Jumala todella sanonut..." Koskeeko Jumalan lupaukset tässä ja tässä asiassa sinua?" kyseenalaistamista ja väsyttämistä on riittänyt, mutta olen itsepäisesti roikkunut Herran lahkeen liepeessä ja rukouksessa luottanut Jumalaan, että vahvistaisi uskonelämääni ja Herra vastasi.

Oli mahtavaa saada puhua Herrasta kerrankin ihmiselle joka janosi kuulla ja oli todella evankeliumin tarpeessa. Hän oli ollut kaksivuotta sairaalassa vaikean sairauden vuoksi, ja jos joku jaksaisi niin hänen puolestaan saisi rukoilla, että hän saisi rohkeutta tehdä kokosydämisen uskonratkaisun ja saisi toipua vaivoistaan.

Kiitos Herralle myös sain hyvään hintaan uuden auton kolaroituneen tilalle ja sattumalta siinä oli juuri ne asiat joiden perään huokailin vanhassa autossani (lohkolämmitin, ja turvatyyny myös pelkääjän paikalla) sekä CD-soitin jotta voin kuunnella hengellistä musiikkia :D.

Toivottavasti tämä on rohkaisuksi jollekkin jolla on sukonvaelluksella ylämäkeä ja vihollinen väsyttää ja koittaa horjuttaa, roiku vaan kiinni Jumalan lupauksissa ja huokaile yläkertaan ja Herra pelastaa sinutkin ajallaan varmasti ja tuo helpotusta ahdinkoosi. Myös uskovilla on hankalaa ja kamppailua elämässään, mutta me olemme voittajan puolella ja Isä pitää meistä huolen, siihen voi luottaa!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Autokaupoilla Herran kanssa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Tammi 2015 19:09

Ihana todistus! :hugehug:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Autokaupoilla Herran kanssa

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 06. Tammi 2015 22:41

Mikko Mikko ja vielä kerran Mikko ....Minä ajan loskakelillä 70-80km/h....ja se on maksimi nykyrenkailla yms systeemeillä ,että melko hyvin pysyy tiellä ,mutta 110 km/h ;)
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Autokaupoilla Herran kanssa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 07. Tammi 2015 00:19

Mr Kerimäki kirjoitti:Mikko Mikko ja vielä kerran Mikko ....Minä ajan loskakelillä 70-80km/h....ja se on maksimi nykyrenkailla yms systeemeillä ,että melko hyvin pysyy tiellä ,mutta 110 km/h ;)



Juu , mutta alamäkeen meni ja oli ajatukset jossain muualla ja ei ollut mitään vakionopeudensäädintä kun vanhalla hernekeittopurkeilla ajelen niin jotenkin herpaantu, ja seli seli kyllä olisi pitänyt ajaa hiljempaa yleisesti...

Tästä on kyllä tehty parannus ja läksy meni perille kun siinä pyörähteli muutaman kerran , ja meni perille niin että muistaa...
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Autokaupoilla Herran kanssa

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 07. Tammi 2015 11:41

Ku auto lähtee lapasesta niin se käy talvella äkkiä ..kitka häviää ku renkaan urat on lunta täynnä ja liukumäki on valmis.Onneksi kuitenkin suojelusenkelit oli mukana sinulla.Itsellä on tapana sanoa ,että oli suojeluenkelit taas mustelmilla ;) jos noi hiukan huumoria uskaltaa peliin laittaa .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Autokaupoilla Herran kanssa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 07. Tammi 2015 12:01

Mr Kerimäki kirjoitti:Ku auto lähtee lapasesta niin se käy talvella äkkiä ..kitka häviää ku renkaan urat on lunta täynnä ja liukumäki on valmis.Onneksi kuitenkin suojelusenkelit oli mukana sinulla.Itsellä on tapana sanoa ,että oli suojeluenkelit taas mustelmilla ;) jos noi hiukan huumoria uskaltaa peliin laittaa .


Uskaltaa toki, mutta tuossa on pakko olla totuutta matkassa sillä ajattelin tässä , että autolle ei tullut muuta vahinkoa kun toinen valo kupu meni rikki ja pieni painautuma puskurissa...

Minä uskon, että Jumalalla oli jotenkin yliluonnollisesti tuossa tilanteessa tekemistä, kiitos vielä Herralle!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Autokaupoilla Herran kanssa

ViestiKirjoittaja tanu » 07. Tammi 2015 13:44

Tää oli kiva lukea. Hyvä Mikko!
Kiitos Herralle!!!
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Autokaupoilla Herran kanssa

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Tammi 2015 14:01

Kiitos Herralle, että selvisit, Mikko, hengissä ja ilman fyysisiä vammoja.


Olen ollut itsekin aivan vastaavanlaisessa onnettomuudessa vuonna -83. Ja selvisin myös ilman fyysisiä vammoja mutta shokkitilaan jouduin ja pitikin heti onnettomuuden jälkeen pysäyttää yksi rekka-auto ja kysellä kuskilta että missä päin minä olen kun ajatus ei nyt oikein toimi, tämän onnettomuuden jälkeen. Kiitos Herralle vieläkin, että minäkin aikanaan selvisin tuosta pahasta onnettomuudesta.


Jumalan siunausta sinulle Mikko ja koko perheellesi ja myös kaikille foorumilaisille perheineen tähän armon päivään.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Autokaupoilla Herran kanssa

ViestiKirjoittaja paa » 07. Tammi 2015 17:48

Mr Kerimäki kirjoitti:Mikko Mikko ja vielä kerran Mikko ....Minä ajan loskakelillä 70-80km/h....ja se on maksimi nykyrenkailla yms systeemeillä ,että melko hyvin pysyy tiellä ,mutta 110 km/h ;)

Kiitos tästä. Nyt kaikki ojentamaan Mikkoa, jos se uskois teitä kun mun sana ei näytä menevän perille. Henki tossa vielä lähtee ja typerää kiusata Jumalaa :cry:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Autokaupoilla Herran kanssa

ViestiKirjoittaja Janne » 08. Tammi 2015 08:43

Rallikuski mikä rallikuski, minkä sitä ihminen luonnolleen mahtaa ;)

Mut mahtavaa että Herra taas kerran suojeli että ei mitään vakavampaa sattunut ja pääsit vielä todistamaankin :D
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa