Logiikka, joka ei mulle oikeen avaudu=(

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Logiikka, joka ei mulle oikeen avaudu=(

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 31. Joulu 2014 18:13

3. Ja jonkun ajan kuluttua tapahtui, että Kain toi maan hedelmistä uhrilahjan Herralle;
4. ja myöskin Aabel toi uhrilahjan laumansa esikoisista, niiden rasvoista. Ja Herra katsoi Aabelin ja hänen uhrilahjansa puoleen;
5. mutta Kainin ja hänen uhrilahjansa puoleen hän ei katsonut. Silloin Kain vihastui kovin, ja hänen hahmonsa synkistyi.


Jos mulla ikäänkuin olisi kaksi poikaa itselläni..Ja ne toisivat mulle erilaiset joululahjat kukin..Toisen pojan ottaisin hymyillen syliini..Ja toisen pojan ojentaessa omaa lahjaansa heittäisin sen lahjan ikkunasta pihalle ja käskisin sen nurkkaan häpeämään.. Myös itse ostaessani kaikkea tekisin niin että toiselle ostaisin hienot,mopoautot,mopot,pelit ja pensselit mutta toiselle en ostaisi yhtään mitään.. Ruokapöydässäkin toinen soisi tsatobriääniä, ja toinen hiiltynytta korppua..
pehmytpusu777
 

Re: Logiikka, joka ei mulle oikeen avaudu=(

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 31. Joulu 2014 20:15

Heprealaiskirjeessä tätä Kainin ja Aabelin juttua selitetään näin: "Uskon kautta uhrasi Aabel Jumalalle paremman uhrin kuin Kain, ja uskon kautta hän sai todistuksen, että hän oli vanhurskas, kun Jumala antoi todistuksen hänen uhrilahjoistaan; ja uskonsa kautta hän vielä kuoltuaankin puhuu (Hebr.11:4)." Eli kysymys ei ollut siitä mitä Kain ja Aabel toivat, vaan siitä toivatko he uhrinsa uskossa.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Logiikka, joka ei mulle oikeen avaudu=(

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Joulu 2014 20:53

*
Mikä Kainia epäilytti niin Jumala katsoi sitä ettei hän uskossa uhrannut?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Logiikka, joka ei mulle oikeen avaudu=(

ViestiKirjoittaja JHK » 31. Joulu 2014 22:59

Jos mulla ikäänkuin olisi kaksi poikaa itselläni..Ja ne toisivat mulle erilaiset joululahjat kukin..Toisen pojan ottaisin hymyillen syliini..Ja toisen pojan ojentaessa omaa lahjaansa heittäisin sen lahjan ikkunasta pihalle ja käskisin sen nurkkaan häpeämään..


Kainin uhri oli veretön uhri, eikä Herralle otollinen. Jos poikasi toisi sinulle joululahjaksi naapurin sedältä varastamansa auton, niin ottaisitko pojan hymyillen syliisi? Etkö laittaisi häntä heti palauttamaan sen? Arvelenpa vielä, että torujen kera.
JHK
 

Re: Logiikka, joka ei mulle oikeen avaudu=(

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 31. Joulu 2014 23:48

No nyt tää alkoi selkeneen=9 Näin rakennumme yhdessä heittämällä pöytään sen mikä mieltä askarruttaa=9 SIunattua vuotta 2015=)
pehmytpusu777
 

Re: Logiikka, joka ei mulle oikeen avaudu=(

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Tammi 2015 11:11

JHK kirjoitti:Kainin uhri oli veretön uhri, eikä Herralle otollinen. Jos poikasi toisi sinulle joululahjaksi naapurin sedältä varastamansa auton, niin ottaisitko pojan hymyillen syliisi? Etkö laittaisi häntä heti palauttamaan sen? Arvelenpa vielä, että torujen kera.


Mikä veressä oli otollista Jumalalle? Tuli äsken mieleen jehovantodistajan kamun sanat mitä hän sanoi minulle siitä verestä. Hän sanoi että se kiteytyy tähän että Jeesuksen veri pelastaa. Ja se viittaa Jeesuksen sovintovereen. Kainin hedelmät eivät kelvannut Jumalalle niin minä sain sellaisen kuvan niistä Kainin kasvattamista hedelmistä. Ne viittaa omaan ihmisten yritykseen jolla yrittää kelpuuttaa Jumalaa.

Mutta tiesikö ja ymmärsikö Kain että kasvattamilla hedelmillä itse hän yritti kelpuuttaa Jumalaa? Tulee sääliksi Kainia... Minusta Jumala toimi julmasti Kainia kohtaan eikä jättänyt selityksen Kainille... :cry:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Logiikka, joka ei mulle oikeen avaudu=(

ViestiKirjoittaja JHK » 01. Tammi 2015 11:21

3 Mooseksen 17:11
Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen; sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä.
JHK
 

Re: Logiikka, joka ei mulle oikeen avaudu=(

ViestiKirjoittaja Markareetta » 01. Tammi 2015 11:22

Kainin uhri oli veretön uhri, eikä Herralle otollinen. Jos poikasi toisi sinulle joululahjaksi naapurin sedältä varastamansa auton, niin ottaisitko pojan hymyillen syliisi? Etkö laittaisi häntä heti palauttamaan sen? Arvelenpa vielä, että torujen kera.

'
Kain teki niin kuin itse tahtoi, eikä totellut Jumalaa.
Jumala on itse määrännyt, mitä ja miten Hänelle on uhrattava.
Kainin tottelemattomuuden tähden ei Jumala katsonut
hänen uhrinsa puoleen.

Jumala on määrännyt kuinka häntä on palveltava,
ihminen ei itse määrää. Jumala odottaa kuuliaisuutta,
sitä, että Hänen asetuksiaan totellaan, tänäänkin!
Markareetta
 
Viestit: 209
Liittynyt: 17. Loka 2014 09:38

Re: Logiikka, joka ei mulle oikeen avaudu=(

ViestiKirjoittaja paa » 01. Tammi 2015 14:01

JHK kirjoitti:
Jos mulla ikäänkuin olisi kaksi poikaa itselläni..Ja ne toisivat mulle erilaiset joululahjat kukin..Toisen pojan ottaisin hymyillen syliini..Ja toisen pojan ojentaessa omaa lahjaansa heittäisin sen lahjan ikkunasta pihalle ja käskisin sen nurkkaan häpeämään..


Kainin uhri oli veretön uhri, eikä Herralle otollinen. Jos poikasi toisi sinulle joululahjaksi naapurin sedältä varastamansa auton, niin ottaisitko pojan hymyillen syliisi? Etkö laittaisi häntä heti palauttamaan sen? Arvelenpa vielä, että torujen kera.


Tässäpä oli loistava selitys JHK:lta :thumbup:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Logiikka, joka ei mulle oikeen avaudu=(

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Tammi 2015 16:52

Markareetta kirjoitti:Kain teki niin kuin itse tahtoi, eikä totellut Jumalaa.
Jumala on itse määrännyt, mitä ja miten Hänelle on uhrattava.
Kainin tottelemattomuuden tähden ei Jumala katsonut
hänen uhrinsa puoleen.

Jumala on määrännyt kuinka häntä on palveltava,
ihminen ei itse määrää. Jumala odottaa kuuliaisuutta,
sitä, että Hänen asetuksiaan totellaan, tänäänkin!


Missä kohdassa tämä lukee? Että Jumala on antanut ohjetta heille miten on uhrattava?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron