Ilmestyskirja avautuu.

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ilmestyskirja avautuu.

ViestiKirjoittaja Janne » 19. Tammi 2015 00:00

Minustakaan kyseinen kohta ei viittaa atomisotaan vaan ennemminkin yhtäaikaisesti tapahtuviin maan, ilman ja taivaan ääriolosuhteisiin.
Sitä en kuitenkaan kiellä etteikö atomisota olisi lopunaikana mahdollinen. Todennäköisesti myös se tulee tapahtumaan mutta mielestäni kyseinen kohta ei viittaa atomisotaan ainakaan suoranaisesti.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Ilmestyskirja avautuu.

ViestiKirjoittaja kalamos » 20. Tammi 2015 19:43

Lily kirjoitti:mitään selvää atomisodasta kertovaa tuossa ei ole.
Luulisi että jos ois, niin olisi siinä mainittu sienen muotoinen atomipilvi Ym....


Siis Johannes näki sen kuinka tuo pilvi muodostuu.
Ja hän kuvaa sen niin hyvin, ettei sitä enää paremmin voi kuvata:

(Ilm 6:14) Johannes kirjoitti:Taivas väistyi syrjään kuin kirjakäärö, joka kääritään kokoon


Ja tämä siis tapahtui sen seurauksena kun

(Ilm 6:13) Johannes kirjoitti:Taivaan tähdet putosivat maahan


Ja kun nämä "asteres tu uranu" ovat pudonneet maahan
seuraa siis tuo taivaan kääriytyminen kokoon niinkuin kirjakäärö,
ja sitten ihmisten pakeneminen väestönsuojiin,
joista parhaimmat ovat kallioihin louhittuja.

(Ilm 6:15) Johannes kirjoitti:Maan kuninkaat, ylimykset ja sotapäälliköt, rikkaat ja väkevät
ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten uumeniin


Myös se, mitä Johannes kertoo johdantolauseena kuudennen sinetin
avaamisen seurauksiin on kaikki sellaista, mikä seuraa ydinsotaa.

(Ilm 6:12) Johannes kirjoitti:Tuli suuri maanjäristys,
aurinko muuttui mustaksi kuin karvainen säkki,
ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi.
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
Avatar
kalamos
 
Viestit: 211
Liittynyt: 20. Elo 2014 18:03

Re: Ilmestyskirja avautuu.

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Elo 2015 12:01

Johanneksen ilmestys 6:

1. Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi yhden niistä seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden niistä neljästä olennosta sanovan niinkuin ukkosen äänellä: "Tule!"

2. Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.

.....................................

1. Ja minä näin, kuin Karitsa ensimäisen sinetin avasi, ja minä kuulin yhden neljästä eläimestä sanovan, niinkuin pitkäisen jylinän: tule ja katso!

2. Ja minä näin, ja katso, valkia orhi; ja se, joka sen päällä istui, piti joutsea, ja hänelle annettiin kruunu, ja hän läksi voittamaan ja saamaan voittoa. Biblia.



Matteus 24:

13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.




Voisiko tuo ensimmäisen sinetin avaaminen tarkoittaa sitä, että evankeliumi tulee saarnata kaikille kansoille loppuun saakka eli myös suuren ahdistuksen ajan loppuun saakka kunnes sitten lopulta tulee tapahtumaan Herran Jeesuksen toinen tulemus ja uskovien voitto ja pelastus Jeesuksessa Kristuksessa?

Mitä mieltä te olette tästä asiasta?

Mutta toisaalta tuo, että "selässä istuvalla oli jousi" ei oikein puolla tätä näkemystä/vaihtoehtoa jonka nyt toin esille yhtenä vaihtoehtona mitä tuo ensimmäisen sinetin avaaminen voisi tarkoittaa, eli tuo ensimmäisen sinetin avaaminen voisi tarkoittaa myös petoantikristuksen valtaannousua suuren ahdistuksen ajassa.

Jumalan siunausta kaikille tähän päivään.




Jes. 28:5

Sinä päivänä Herra Sebaot on oleva loistava kruunu ja kunnian seppele kansansa jäännökselle



1. Tess. 2:19

Sillä kuka on meidän toivomme tai ilomme tai meidän kerskauksemme kruunu? Ettekö myös te, meidän Herramme Jeesuksen edessä hänen tulemuksessaan?



Jaak. 1:12

Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!



1. Piet. 5:4

niin te, ylipaimenen ilmestyessä, saatte kirkkauden kuihtumattoman seppeleen.



Toinen kirje Timoteukselle 4:

1. Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:

2. saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.

3. Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia

4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.

5. Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti.

6. Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.

7. Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.

8. Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.



1. Kor. 15:54

Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".



Fil. 1:21

Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.



1. Joh. 5:4

sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.



Ilm. 2:10

Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.



Ilm. 3:11

Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.



Ilm. 19:11

Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.





Kuva
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ilmestyskirja avautuu.

ViestiKirjoittaja kalamos » 01. Elo 2015 14:59

Jeesus on jo voittanut.
Hän ei enää lähde voittamaan.

Tuo ratsastaja Ilmestyskirjan kuudennessa luvussa
ei siis suinkaan ole sama,
jonka löydämme Ilmestyskirjan luvusta 19.
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
Avatar
kalamos
 
Viestit: 211
Liittynyt: 20. Elo 2014 18:03

Re: Ilmestyskirja avautuu.

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Elo 2015 17:51

kalamos kirjoitti:Jeesus on jo voittanut.
Hän ei enää lähde voittamaan.

Tuo ratsastaja Ilmestyskirjan kuudennessa luvussa
ei siis suinkaan ole sama,
jonka löydämme Ilmestyskirjan luvusta 19.


Kiitos kirjoituksestasi Kalamos. Olen kanssasi samaa mieltä ja olen saanut tuota asiaa pohtia rauhassa hieman lisää. Eli olen sitä mieltä, että kyllä tuon ensimmäisen sinetin avaaminen kuvaa sittenkin petoantikristuksen valtaannousua ja viimeisen petovaltakunnan tulemista maailmaan ja petoantikristuksen valta-aika tulee olemaan kolme ja puoli vuotta.

Ilm. 11:2

Mutta temppelin ulkopuolella oleva esikartano erota pois, äläkä sitä mittaa, sillä se on annettu pakanakansoille; ja he tallaavat pyhää kaupunkia neljäkymmentäkaksi kuukautta.


Ilm. 13:5

Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta.


2. Tess. 2:

7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,

8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,

9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä



Kirjoitin edellisessä viestissäni näin, lainaus:
pekka kirjoitti:Mutta toisaalta tuo, että "selässä istuvalla oli jousi" ei oikein puolla tätä näkemystä/vaihtoehtoa jonka nyt toin esille yhtenä vaihtoehtona mitä tuo ensimmäisen sinetin avaaminen voisi tarkoittaa, eli tuo ensimmäisen sinetin avaaminen voisi tarkoittaa myös petoantikristuksen valtaannousua suuren ahdistuksen ajassa.


Eli tuo jousi joka oli "selässä istuvalla" herätti jo aikaisemmin epäilykseni siitä, että valkealla hevosella ratsastava jousimies ei voi kaiketi ollakaan Jumalan seurakunnan edustaja vaikka hevosen väri onkin valkea. Sitäpaitsi kun Herramme Jeesuksen Kristuksen toinen tulemus tulee tapahtumaan (viimeisen petovaltakunnan loppumetreillä) niin Hän saapuu "taivaan pilvien päällä" valkoisella hevosella, eikä valkealla hevosella.

Joh. ilm. 19:

11. Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.

12. Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,

13. ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.

14. Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.

15. Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.

16. Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".




ja tässä Raamatun kohtia missä puhutaan jousesta:


Ps. 78:57

vaan luopuivat pois ja olivat uskottomia isiensä lailla, kävivät kelvottomiksi kuin veltto jousi.



Hoos. 7:16

He kääntyvät, mutta eivät korkeutta kohti. He ovat kuin pettävä jousi. Heidän ruhtinaittensa pitää kaatuman miekkaan kieltensä kiukkuisuuden tähden. Tästä he saavat pilkan Egyptin maassa.



Sak. 9:10

Ja minä hävitän vaunut Efraimista ja hevoset Jerusalemista. Sodan jousi hävitetään, ja hän julistaa rauhan kansoille. Ja hänen hallituksensa ulottuu merestä mereen, Eufrat-virrasta hamaan maan ääriin.



Ps. 46:9

(46:10) hän lopettaa sodat maan ääriin saakka, hän särkee jousen, taittaa keihään, polttaa sotavaunut tulessa.



Jer. 9:3

He jännittävät valheeseen kielensä jousen, eivätkä käytä totuuteen valtaansa maassa; sillä he menevät pahuudesta pahuuteen, mutta minua he eivät tunne, sanoo Herra.



Hoos. 1:7

Mutta Juudan heimoa minä armahdan: minä pelastan heidät Herran, heidän Jumalansa, avulla, mutta en pelasta heitä jousella, miekalla enkä sodalla, en hevosilla enkä ratsumiehillä."



Hoos. 2:18

Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.




Jousi ei mielestäni myöskään siis kuulu kuvaamaan Herran Jeesuksen seuraajien aseistusta, vaan lähinnä Jumalan tahdon mukainen rukous hiljaisuudessa on Herran Jeesuksen seuraajien "salainen ase", ei suinkaan jousiase.

Ja tietysti evankeliumin saarnaaminen kaikille luoduille kuuluu Herran Jeesuksen seuraajien tehtäviin täällä maailmassa, ja ilman jousiasetta evankeliumikin kuuluu saarnata kaikille luoduille. Kuva




Tässä ilmestyskirjan 13. luvussa kuvataan petoantikristuksen valtaannousua ja viimeistä petovaltakuntaa jossa hän saa sitten olla valta-asemassa kolmen ja puolen vuoden ajan suuren ahdistuksen ajassa ja "jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä":


Johanneksen ilmestys 13:

1. Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä.

2. Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.

3. Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.

4. Ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle, ja kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?"

5. Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta.

6. Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.

7. Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.

8. Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.

9. Jos kenellä on korva, hän kuulkoon.

10. Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.

11. Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.

12. Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.

13. Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.

14. Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.

15. Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.

16. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,

17. ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

18. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.




Ilm. 17:14

He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa."



Ilm. 19:13

ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ilmestyskirja avautuu.

ViestiKirjoittaja pekka » 02. Elo 2015 15:55

Johanneksen ilmestys 5:

1. Ja minä näin valtaistuimella-istuvan oikeassa kädessä kirjakäärön, sisältä ja päältä täyteen kirjoitetun, seitsemällä sinetillä suljetun.

2. Ja minä näin väkevän enkelin, joka suurella äänellä kuulutti: "Kuka on arvollinen avaamaan tämän kirjan ja murtamaan sen sinetit?"

3. Eikä kukaan taivaassa eikä maan päällä eikä maan alla voinut avata kirjaa eikä katsoa siihen.

4. Ja minä itkin kovin sitä, ettei ketään havaittu arvolliseksi avaamaan kirjaa eikä katsomaan siihen.

5. Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä".

6. Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.

7. Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä.

…………..

13. Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"




Kiitos ja kunnia Herralle. Olen saanut pohtia lisää mitä ilmestyskirjan kuudennessa luvussa (ilm. 6:1-17) kerrotut kuusi sinettiä tarkoittavatkaan liittyen tulevaan suuren ahdistuksen aikaan ja viimeiseen petovaltakuntaan.


Tässä yhteenvetoa siitä mitä ne mielestäni tarkoittavat suuren ahdistuksen ajassa ja lopuksi myös seitsemännestä sinetistä:

Ensimmäisen sinetin avaaminen tarkoittanee sitä, että petoantikristuksen sallitaan tulla maailmaan viimeisen petovaltakunnan hallitsijaksi ja kuten valkea hevonen tätä asiaa kuvaa niin hän tulee nousemaan valta-asemaansa ikään kuin hyvän sanoman tuojana joka tulee kuitenkin todellisuudessa olemaan mitä suurinta petosta ja hän tuleekin nousemaan valta-asemaansa kaiken valheen voimalla suurena ihmisten eksyttäjänä mutta suuret ihmisjoukot tulevat kuitenkin ottamaan hänet vastaan mielellään ja kunnioittaen häntä viimeisen petovaltakunnan hallitsijana.



Toisen sinetin avaaminen tullee tarkoittamaan sitä, että petoantikristuksen ja viimeisen petovaltakunnan todellinen saatanallinen luonne alkaa paljastumaan mitä se tuo tullessaan maailmaan tulipunaisen hevosen kuvaamana eli kun toinen sinetti tullaan avaamaan niin tulipunaisen hevosen ”selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan”. Eli synkkiä aikoja on tulossa ja kaikkinainen väkivalta tulee kukoistamaan myös suuren ahdistuksen ajassa ympäri maailmaa mitä suuremmissa määrin.



Kolmannen sinetin avaamisen yhteydessä mielestäni kerrotaan, että ihmisten elämä tulee menemään yhä vaikeammaksi ja tukalammaksi maailmassa viimeisen petovaltakunnan ajassa ja sitä kuvataan mustalla hevosella ”ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka”. Eli se tullee tarkoittamaan sitä, että useimpien ihmisten talous- ja raha-asiat tulevat ajautumaan todella vaikeaan ja heikkoon tilanteeseen niin, että tulee olemaan suuri maailmanlaajuinen puute ja pula eritoten elintärkeistä elintarvikkeista ja köyhimmillä ihmisillä länsimaissakaan ei tule tuolloin olemaan juurikaan varaa ostaa ruokaa itselleen ruokakaupoista. Niillä ihmisillä joilla on pieniä lapsia ja muitakin elätettäviä tulee tuona aikana olemaan todella suuria vaikeuksia saada ruokituiksi kaikki perheenjäsenet.



Ja neljännen sinetin avaamisen yhteydessä sanotaan näin: ”katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta”. Eli suuren ahdistuksen aikana maailmassa tulee olemaan todella vaikeat oltavat ihmisillä kun suuri nälänhätä vallitsee ja ruokapula niin ettei ruoka tule enää riittämään länsimaissakaan kaikille ihmisille ja kulkutaudit tulevat tappamaan ihmisiä sankoin joukoin ja myös sodat mitkä tuonakin aikana tullaan maailmassa käymään niin tulevat tappamaan suuria määriä ihmisiä. Ja aivan lopuksi maailmassa tulee tuona vimeisen petovaltakunnan aikana syttymään Harmagedonin suursota josta muun muassa ilmestyskirjan 16. luvussa kerrotaan tarkemmin.



Viidennen sinetin avaamisen yhteydessä sanotaan muun muassa näin: ”"Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?" Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin”.

Eli tuossa kerrotaan siitä kuinka Herran Jeesuksen seuraajia tulee lopuksi kohtaamaan maailmanlaajuinen vaino ja monia Herran Jeesuksen seuraajia ja myös juutalaisia tullaan tappamaan viimeisen petovaltakunnan aikana suuren ahdistuksen ajassa aivan viimeisen petovaltakunnan loppumetreille saakka kunnes sitten lopulta tulee tapahtumaan Herran Jeesuksen toinen tulemus ja ne uskovat jotka vielä silloin ovat elossa tulevat pelastumaan kohtaamatta maanpäällistä kuolemaansa ja josta Raamattu kertoo näin:

”Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla”.



Ja sitten kuudennen sinetin avaamisen yhteydessä sanotaan muun muassa näin:
”Karitsa avasi kuudennen sinetin; ja tuli suuri maanjäristys, ja aurinko meni mustaksi niinkuin karvainen säkkipuku, ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi,
ja taivaan tähdet putosivat maahan, niinkuin viikunapuu varistaa raakaleensa, kun suuri tuuli sitä pudistaa,
ja taivas väistyi pois niinkuin kirja, joka kääritään kokoon, ja kaikki vuoret ja saaret siirtyivät sijoiltansa”.

Eli tuossa ymmärtääkseni kerrotaan siitä kun seitsemänteen ja viimeiseen pasunaan on jo puhallettu aivan viimeisen petovaltakunnan loppumetreillä ja Herran Jeesuksen toinen tulemus on jo tapahtunut ja uskovien pelastus, niiden jotka ovat vielä tuolloin elossa, ja sen jälkeen tullaan maan päälle vuodattamaan seitsemäs ja viimeinen vihan malja ja siitä mitä silloin tulee tapahtumaan kerrotaan juuri tuossa yllä lainaamassani Raamatun kohdassa. Sama asia kerrotaan myös ilm. 16. luvussa alkaen jakeesta 17. Ja silloin kun kuudennessa sinetissä kerrotut tapahtumat ovat tapahtuneet on myös seisemäs sinetti käynyt kokonaisuudessaan toteen.

Kuusi on ihmisen luku ja sen takia ymmärtääkseni ilm. 6. luvun sinetit 1-6 kertovat viimeisen petovaltakunnan noususta (1. sinetti) maan päälle petoantikristuksen noustessa valta-asemaan ja koko maanpäällisen 666-järjestelmän tuhosta (6. sinetti) maan päältä Herran Jeesuksen toisen tulemuksen yhteydessä.



Seitsemän on Jumalan luku ja ilmestyskirjan 8. luvussa kahdessa ensimmäisessä jakeessa kerrotaan seitsemännen sinetin avaamisesta näin:
”kun Karitsa avasi seitsemännen sinetin, tuli taivaassa äänettömyys, jota kesti noin puoli hetkeä.
Ja minä näin ne seitsemän enkeliä, jotka seisoivat Jumalan edessä, ja heille annettiin seitsemän pasunaa”.

Seisemännen sinetin avaamiseen sisältyy seitsemän pasunatuomiota ja seitsemän vihan maljan vuodatusta maan päälle.

Myös seitsemäs sinetti on käynyt kokonaisuudessaan toteen silloin kun kuudennen sinetin yhteydessä kerrotut tapahtumat ovat toteutuneet eli kun kuudennen sinetin avaamisen yhteydessä kerrotut tapahtumat ovat toteutuneet niin silloin on maata ja ihmiskuntaa jo kohdannut suuren ahdistuksen ajassa seitsemän pasunatuomiota ja seitsemän vihan maljojen vuodattamista maan päälle.

Eli kun seitsemänteen ja viimeiseen pasunaan on puhallettu niin sen jälkeen vuodatetaan maan päälle seitsemäs ja viimeinen vihan malja; ja silloin ovat myös kuudes ja seitsemäs sinetti käyneet kokonaisuudessaan toteen.

Ja numerologiaa käyttäen voitaisiin mielestäni tätä Jumalan tahdon täydellistä toteutumista kuvata luvulla 777 joka siis tarkoittaa seitsemänteen pasunaan puhaltaminen (uskovien voitto ja pelastus Jeesuksessa Kristuksessa), seitsemännen vihan maljan vuodattaminen maan päälle (666-petojärjestelmän tuhoutuminen maan päältä) ja siis seitsemännen sinetin toteenkäyminen kokonaisuudessaan niin kuin on Jumalan täydellinen tahto.


Näin ymmärrän nämä asiat tällä hetkellä.



Jumalan siunausta kaikille tähän päivään.



1. Tess. 5:21

mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;





Kuva
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ilmestyskirja avautuu.

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 02. Elo 2015 21:04

Voihan myös maailmassa olla erilaisia käytöltään ns ydinpommeja .Tuo taivaan rullautuminen on jo nähty tv filmeissä ,jossa yläilmakehä rullautuu kirjaimellisesti sisältä ulospäin rullalle pilvi on noussut ylös.

Se mikä aikanaan mädättää suuren sotajoukon silmät päähän ja kielen suuhun niin nykyruttopommeja on myös olemassa.??Hetkessä paikallaan.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa

cron