Tuodaan ilmielävän Jeesuksen olemuksellamme - elämänalueilla

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tuodaan ilmielävän Jeesuksen olemuksellamme - elämänalue

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 09. Joulu 2014 14:36

Itsellä on kans hyvin niukka ohjelmisto ollut mitä katson sen maajussin lisäksi .Luontoohjelmat on hienoja ja uutiset ,mitä maailmalla tapahtuu.Surkea asia ,jonka olen huomannut ,että media on ihan kuin korruptoitunut ja moni asia yritetään kääntää ylösalaisin eli jonkinlainen liittovoima tuntuu jylläävän taustalla ja sen ihan huomaa.
vaisuliinille ..jos viet esim sohvan ulos ja sen eteen pöydän ,jossa muutama leipä ja sitten tv siihen eteen niin "ongelmat on ratkaistu ;) ja tämä oli sitte huumoria jos tulee sanomista kokeilun jälkeen.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Tuodaan ilmielävän Jeesuksen olemuksellamme - elämänalue

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Joulu 2014 19:20

pekka kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
No en voi väkisin viedä uuden taulu-TV:n ulos koska mieheni katsoo sitä myös. Eikö tv-uutisia voi katsoa myös? Minä joskus katson mitä maailma on meneillään. Tanskanen maajussi ei kai himmennä Hengen valoa uskovien sydämessään ja mielessä hmm... Rukoillaan koko porukka toistemme puolesta että pääsisimme eroon tv:sta ja elokuvista kans. Minä mukana kans :thumbup:


Uutisethan voi lukea täältä netin kautta, ainakin vielä se onnistuu.

Telkkarista luovuin muistaakseni joskus 5-6 vuotta sitten. Huomasin olevani koukussa telkkariohjelmiin ja lopulta tein päätöksen, että minun on saatava telkkari pois asunnostani minua kiusaamasta.

Kyllä se oli aikanaan suuri helpotus kun telkkari oli kannettu pois asunnostani minua kiusaamasta ja pääsin kertaheitolla eroon telkkarin katseluhimosta.

Kyllä sinäkin Vaisuliini vielä pääset eroon telkkarin katselusta, kiitos siitä Herralle.


*Nostaa hattua* Sinä voitit houkutuksen. Jos olisin sinkku niin minä tekisin samoin. Mutta minulla on mies joka ei ole uskossa. Olisi paljon helpompi kun hän tulisi myös elävään ja terveeseen uskoon. No eräs uskova tänään lähetti yksityisviestin minulle siellä fb:ssa ja sanoi että hän vaistoaa jotain miehessäni että Jumala tulee käyttämään häntä. :shock: :clap: Toivottavasti se on totta... Maltan innolla odottaa kans. :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Tuodaan ilmielävän Jeesuksen olemuksellamme - elämänalue

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Joulu 2014 19:22

Mr Kerimäki kirjoitti:Itsellä on kans hyvin niukka ohjelmisto ollut mitä katson sen maajussin lisäksi .Luontoohjelmat on hienoja ja uutiset ,mitä maailmalla tapahtuu.Surkea asia ,jonka olen huomannut ,että media on ihan kuin korruptoitunut ja moni asia yritetään kääntää ylösalaisin eli jonkinlainen liittovoima tuntuu jylläävän taustalla ja sen ihan huomaa.
vaisuliinille ..jos viet esim sohvan ulos ja sen eteen pöydän ,jossa muutama leipä ja sitten tv siihen eteen niin "ongelmat on ratkaistu ;) ja tämä oli sitte huumoria jos tulee sanomista kokeilun jälkeen.


Sohva on liian iso mahtumaan ulos tuosta pienestä ovesta... :D
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Tuodaan ilmielävän Jeesuksen olemuksellamme - elämänalue

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 25. Tammi 2016 22:33

Eilen katsoin hyvän elokuvan tv7:lta: http://www.tv7.fi/vod/player/45774/
Sellainen lasten kanssa katsottava. Vaikka selvästi pienen budjetin elokuva ja naiivi juoni, niin kuitenkin sellainen lämmin ja toivoa antava.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Tuodaan ilmielävän Jeesuksen olemuksellamme - elämänalue

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 26. Tammi 2016 10:27

Meilläkään ei ole tv;tä ollut miesmuistiin ja hyvin on pärjätty. Netin kautta voi katsoa tv7;aa tai http://oneway.tv/fi/
Areenalta voi poimia luonto-ohjelmia yms. jos niistä tykkää :pc:
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Tuodaan ilmielävän Jeesuksen olemuksellamme - elämänalue

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 26. Tammi 2016 15:51

iinuliinu kirjoitti:Meilläkään ei ole tv;tä ollut miesmuistiin ja hyvin on pärjätty. Netin kautta voi katsoa tv7;aa tai http://oneway.tv/fi/
Areenalta voi poimia luonto-ohjelmia yms. jos niistä tykkää :pc:


Näin on.

Tietokoneella on pääsy paljon laajempaan valikoimaan ohjelmia ja videoita kuin TV:llä koskaan.

Minusta on juuri sen vuoksi kummallista heittää TV: menemään, ikään kuin nyt loppuisi ohjelmien katselu, vaikka katsellaan ohjelmia sitten koneelta tuntitolkulla.

Mitä väliä sillä on mistä ruudulta ne katsoo.

Näyttö kuin näyttö ja molemmissa voi valita mitä ohjelmia katsoo?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Tuodaan ilmielävän Jeesuksen olemuksellamme - elämänalue

ViestiKirjoittaja onefortruth » 30. Tammi 2016 13:21

Itselleni telkkarista ei ole mitään haittaa hengelliselle elämälle kun en juuri välitä sitä avata kuin harvoin ja Elisa viihde tuli otettua kun edullisesti sai :D .
Tuleehan sieltä alfa tv ja tv7 :) . Tunnistan kyllä haitat eikä se mun elämää hallitse.
Paremminkin Facebook ja internet :? ....no mut käytän sitäkin kyllä etsiäkseni ihan hedelmällisiä asioita Herrassa, katson tv7:n parhaat palat jne. uskovien ryhmissä viihdyn facessa.
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Tuodaan ilmielävän Jeesuksen olemuksellamme - elämänalue

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 30. Tammi 2016 13:41

Kaikkea voi varmaankin käyttää hyvään tai pahaan. Pidän telkkarittomuudessa hyvänä näin lapsiperheessä sitä, että lapset eivät yhtä helposti näe ahdistavia uutisia tai aikuisten ohjelmia vahingossa. Jokainen katsoo omalla koneellaan sitä, mikä kiinnostaa. Meillä on Netflix, missä ei kyllä minulle ole mitään, mutta lapsille paljonkin kaikkea kiinnostavaa. Sitten taas tv:ssä olisi se hyvä puoli, että joskus kaikki voisivat yhdessä katsoa jotain kivaa ohjelmaa ja tulisi samalla oltua vähän yhdessä eikä aina kuulokkeet korvilla selkä toisia kohti. Paras olisi varmaan kuitenkin tehdä aina jotain muuta kuin olla laitteilla.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Tuodaan ilmielävän Jeesuksen olemuksellamme - elämänalue

ViestiKirjoittaja tanu » 30. Tammi 2016 21:48

Meillä on ollut nyt nelisen kuukautta telkut käännettynä seinään ja johdot irti :)

Kaikki lähti siitä kun vaimo (ei vielä uskossa) sanoi, että pidetäänkö televisioton viikko.
No sitten se poiki toisen viikon ja taas toisen ja sitten sovittiin, että vuoden vaihteeseen saakka.
Vuoden vaihteessa käänsin töllön oikein päin ja jonkin aikaa katseltiin, mutta todettiin että
eiköhän jatketa, kun tulee pelkkää sontaa tuutin täydeltä joka kanavalta...

Itselle tuli ihan paha ja ahdistava olo kun kolmen televisiottoman kuukauden jälkeen huomasi, että
mitä roskaa oikeasti lähes jokainen ohjelma on täynnä.
Meillä ei edes näy tv7 ja alfakin vain muutaman tunnin iltaisin.
Mitään muuta en ole jäänyt kaipaamaan kuin alfa-tv:n su iltojen Raamattuopetusta.

Hyvin on selvinnyt ilman urheilujakin ja luonto-ohjelmia.
Urheilu on nykyään niin totista puuhaa (raha+doping) ja yliarvostettua että parempi ettei sitä katso.
Luonto-ohjelmia saa kun menee ulos luontoon. :-P
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Tuodaan ilmielävän Jeesuksen olemuksellamme - elämänalue

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 30. Tammi 2016 22:00

Meillä on ihan täällä kotona varsinainen luonto-ohjelma menossa joka ilta, kun kesytetään papukaijoja... Ei muuten ole ihan hetkessä tehty homma, mutta tänään toinen jo oli mun kädellä kauan. Eilen toinen opetti mulle hiukan, miten terävä papukaijan nokka on :lol:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa

cron