Minne kasteelle?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Minne kasteelle?

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 15. Helmi 2011 02:07

poisto
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 03. Helmi 2014 00:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Minne kasteelle?

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 15. Helmi 2011 03:54

poisto
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 03. Helmi 2014 00:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Minne kasteelle?

ViestiKirjoittaja toni t » 15. Helmi 2011 04:27

Jasmiini kirjoitti:Niin, simppeli kysymys. Minne mennä kasteelle? Kun ei ole mitään paikkaa, eikä ketään.. :(

Olen ollut jo useampia vuosia uskossa ja etsinyt uskovien yhteyttä ja halunnut kovasti kasteelle, mutta joka kerta ovi sulkeutuu nenuni edestä ja nyt jälleen jouduin itse sulkemaan yhden oven. Ja taas olen yksikseni ihmettelemässä, että miten taaskin kävi näin. Mietin myös, kuinka monta minun kaltaistani vaeltelee yksikseen etsien, mutta ei löydä, kuin hapatuksia joka puolelta. Se, mihin tämä aika on menossa näkyy yhä selkeämmin. On kyllä yhteyttä, mutta ei Kristuksen ruumiin yhteyttä, vaan jonkin muun yhteys ja en voi mennä sellaiseen mukaan. En oikein tiedä, mitä tehdä?


Aamunrauhaa.

Kasteenhan voi suorittaa kuka vain Jeesuksen opetuslapsi. Etkö tunne yhtään uskovaa joka voisi sinut kastaa? Ei sinun tarvitse liittyä mihinkään yhdistykseen jos löydät jonkun Jeesuksen opetuslapsen joka sinut voisi kastaa.

Tälläkin foorumilla on ihmisiä jotka voi kastaa jos haluat..

Kyllähän se siihen suuntaan kovasti menee että Kristuksen ruumis rupeaa kokoontumaan ns maan alla sillä yleiset kirkkokunnat ja yhdistykset joissa vielä on Kristuksen ruumiin jäseniä kilpaa luopuvat Jumalan sanasta miellyttääkseen tämän ajan ihmisen korvasyyhyä.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Minne kasteelle?

ViestiKirjoittaja majeca » 15. Helmi 2011 10:38

mitä mieltä olette, voiko nainen suorittaa kasteen?
majeca
 
Viestit: 24
Liittynyt: 12. Joulu 2010 22:39

Re: Minne kasteelle?

ViestiKirjoittaja Hessu » 15. Helmi 2011 10:45

Kasteelle voi mennä missä tahansa, eikä se velvoita liittymään mihinkään. Joskus ihmiset tekevät sellaisia velvotteita, ja se on ikävää. Mutta jos löydät jonkun joka vain suostuu kastamaan ilman että velvoittaa sinua liittymään tai sitoutumaan johonkin, niin kannattaa ihmeessä ottaa kuuliaisuuden askel "kasteen hautaan".

Raamatussa kerrotaan kastajana toimineen aina miehen, ja ajattelen niin että jos vain löytyy kelvollinen mies niin on parempi että mies toimii kastajana. Mutta jos on sellainen tilanne, ettei miestä löydy, esimerkiksi jos nainen on julistanut evankeliumia ja toinen haluaa tulla uskoon ja saada kasteen, eikä ole mahdollista saada ketään miestä paikalle kastamaan, niin silloin tuo nainen voi varmastikin toimia kastajana. Mutta tuo on aika harvinainen tilanne, ja varmasti useimmissa tilanteissa löytyy joku mies joka pystyy kastamaan.
Hessu
 

Re: Minne kasteelle?

ViestiKirjoittaja JHK » 15. Helmi 2011 12:45

Eikös vapaakirkko kasta ilman liittymispakkoa?
JHK
 

Re: Minne kasteelle?

ViestiKirjoittaja toni t » 15. Helmi 2011 14:04

Hessu kirjoitti:Kasteelle voi mennä missä tahansa, eikä se velvoita liittymään mihinkään. Joskus ihmiset tekevät sellaisia velvotteita, ja se on ikävää. Mutta jos löydät jonkun joka vain suostuu kastamaan ilman että velvoittaa sinua liittymään tai sitoutumaan johonkin, niin kannattaa ihmeessä ottaa kuuliaisuuden askel "kasteen hautaan".

Raamatussa kerrotaan kastajana toimineen aina miehen, ja ajattelen niin että jos vain löytyy kelvollinen mies niin on parempi että mies toimii kastajana. Mutta jos on sellainen tilanne, ettei miestä löydy, esimerkiksi jos nainen on julistanut evankeliumia ja toinen haluaa tulla uskoon ja saada kasteen, eikä ole mahdollista saada ketään miestä paikalle kastamaan, niin silloin tuo nainen voi varmastikin toimia kastajana. Mutta tuo on aika harvinainen tilanne, ja varmasti useimmissa tilanteissa löytyy joku mies joka pystyy kastamaan.


:amen4:

Hessuslta hyvä tarkennus asiaan. Jos vain mahdollista niin paras olisi että uskova mies suorittaa kasteen.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Minne kasteelle?

ViestiKirjoittaja toni t » 15. Helmi 2011 14:13

Itse kävin kasteella helluntaiseurakunnassa. Helluntaiseurakunta liittää kastettavan paikallisyhdistykseensä mutta ei sillä ole mitään väliä jos ei halua käydä siellä tai ei käy. Tärkeintä on että kaste suoritetaan Raamatullisesti ja kasteessa on kyse juuri niin kuin Hessukin sanoi kuuliaisuuden askeleesta Herralle. Kaste on uskon kuuliaisuuden teko joka ei nouse lihasta vaan Jumalan armosta ja Jumalan sanan opetuksesta.

Room 16:25, 26: Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa minun evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, sen ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta,
mutta joka nyt on julkisaatettu ja profeetallisten kirjoitusten kautta iankaikkisen Jumalan käskystä tiettäväksi tehty kaikille kansoille uskon kuuliaisuuden aikaansaamiseksi.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Minne kasteelle?

ViestiKirjoittaja majeca » 15. Helmi 2011 14:22

onko oikein kun esim. helluntaiseurakunta kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen? vai pitäsikö kastaa kuten Apostolienteoissa pelkästään Jeesuksen nimeen? itse halusin kasteen Jeesuksen nimeen koska on jotain tietoa että olisi Jeesuksen käsky kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen lisätty jälkeen päin Raamattuun... Vapaa kirkon kastekaavaa en nyt muista mutta siinä ei muistaakseni kastettu edes Jeesukseen vaan Jeesuksen antamin valtuuksin...
majeca
 
Viestit: 24
Liittynyt: 12. Joulu 2010 22:39

Re: Minne kasteelle?

ViestiKirjoittaja toni t » 15. Helmi 2011 14:31

majeca kirjoitti:onko oikein kun esim. helluntaiseurakunta kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen? vai pitäsikö kastaa kuten Apostolienteoissa pelkästään Jeesuksen nimeen? itse halusin kasteen Jeesuksen nimeen koska on jotain tietoa että olisi Jeesuksen käsky kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen lisätty jälkeen päin Raamattuun... Vapaa kirkon kastekaavaa en nyt muista mutta siinä ei muistaakseni kastettu edes Jeesukseen vaan Jeesuksen antamin valtuuksin...


Raamatullinen tapa kastaa on Herran Jeesuksen nimeen. Opetuslapset eivät ikinä kastaneet sanomalla Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Jotkut kastavat Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen vaikka se ei ole nimi vaan Jeesus käski kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Isä ei ole nimi ja Poika ei ole nimi vaan ne ovat ”arvoja”. (titteleitä)

Mikä on se nimi johon Jeesus käski kastaa eli mikä on Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi johon tulee kastaa? Huomioitavaa on että tulee kastaa nimeen ei nimiin eli Isällä ja Pojalla ja Pyhällä Hengellä on yksi nimi johon kastetaan.

Joh. 17:6 Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.

Joh. 17:11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
17:12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.

Joh. 17:26 Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

Isä antoi Pojalleen nimensä ja Pojan nimi on Herra Jeesus joten Herra (Jahve/Jehova/Jhwh) Jeesus on nimi jonka Isä Pojalleen antoi.

Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

Pyhä Henki tulee Pojan nimessä eli Herran Jeesuksen nimessä. Eli Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi on Herra Jeesus.

Opetuslapset ymmärsivät Jeesuksen kaste käskyn tarkoittavan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeä eli Herran nimeä ja siksi opetuslapset kastoivat aina Herran Jeesuksen nimeen tai Jeesukseen Kristukseen. Opetuslapset eivät Raamatun mukaan kastaneet koskaan sanomalla Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

Apt.8:16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.

Apt.19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen..

Apt. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Apt. 10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

Kol. 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

Opetuslapset kastoivat vain Herran Jeesuksen nimessä koska se oli Herran Jeesuksen käsky.

Room.10:9Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. 10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."

Paavali siteeraa roomalaiskirjeen luvun 10 jakeessa 13 vanhan testamentin Jooel.2:32 Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.

Tässä kohdassa Herra sana on (Jahve/Jehova joka tarkoittaa itsestään aina olemassa ollutta Jumalaa joka on kaiken Luonut ja juuri tästä Herrasta Jeseja 45:18 kertoo) eli paavali siteeraa tätä kohtaa ja sanoo että joka tunnustaa Jeesuksen täksi Herraksi pelastuu!

Matt. 1:20 Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
1:21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
1:22 Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
1:24 Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
1:25 eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.

Petri on myös tutkinut seuraavaa.

Joona.9 (2:10) Mutta minä tahdon uhrata sinulle kiitoksen kaikuessa. Mitä olen luvannut, sen minä täytän. Herrassa on pelastus."
10 ¶ (2:11) Sitten Herra käski kalaa, ja se oksensi Joonan kuivalle maalle.

Jakeessa yhdeksän sanotaan, että kun Joona lupasi uhrata Herralle kiitoksen kera sen mitä Hän oli luvannut, niin sen hän täyttää. Tämän jälkeen Joona sanoi, että Herrassa on pelastus, jonka jälkeen Herra Jumala käski kalaa oksentamaan Joonan kuivalle maalle. Jakeessa yhdeksän on alkukielessä sanat Jeshuatah laJhvh Herrassa on pelastus. Jeshuatah sana on perusmuodossa Jeshuah, joka tarkoittaa pelastusta (Jumalan pelastusta). Herran Jeesuksen nimi on hepreaksi Jehoshua ja Jeshua. Jae yhdeksän kätkee sisäänsä Herran Jeesuksen nimen, sillä kun Jeshuah sanasta tiputetaan pois viimeinen kirjain, niin sanasta tulee Jeesuksen nimi. Kun Joona sanoi, että Herrassa on pelastus, niin vasta sen jälkeen Herra käski kalaa oksentamaan Joonan kuivalle maalle.

http://www.kotipetripaavola.com/Joonanmerkki.html

Jeesus sanoi, että Hänelle Isä antoi oman nimensä, jotta Jeesuksen uskovat olisivat yhtä, niin kuin Isä ja Poika on yhtä. Mikä on tuo nimi, jonka Isä antoi Jeesukselle, mikä on kuitenkin Isän nimi. VT:ssa Isän nimi on Jhwh. Paavali, Pietari ja Jaakob kirjoittavat kirjeissään näin Jeesuksesta, Meidän Herramme Jeesus Kristus. Tuomas sanoi; Minun Herrani ja Jumalani. Herra (JHWH) on se nimi, jonka Isä antoi Pojallensa, onhan se Jumalan nimi. Jeesus nimi on myös mielenkiintoinen, sillä se on hebr. Yehoshua, joka tarkoittaa Herrassa (Jhwh) on pelastus. Nimi Jehoshua tulee sanoista Jhwh sekä Yasha. Sana yasha tarkoittaa pelastaa sekä pelastajaa. Lyhyempi muoto Jeshua tarkoittaa myös Herra(Jhwh) pelastaa. Tämä on mielenkiintoista ja siten Isän nimi on Herra Jeesus, joka on se nimi, jonka Isä antoi Pojallensa eli Kristukselle.

http://www.kotipetripaavola.com/Jeesus_on_Jumala



viewtopic.php?f=2&t=54&p=293&hilit=kastetaan#p291

Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 9 vierailijaa

cron