Joel.A kirjoitti:Se vaa on lisätty raamattuun kirkkoherrojen toimesta se Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastaminen. Alkuperänen on "minun nimeeni"
Se ei ole varma asia onko se lisätty jälkeenpäin. Eikä Jeesus sano siinä epäraamatullisesti sillä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi on Raamatun perusteella Herra Jeesus.
Joh.5:43
Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.
Joh.14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä
minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Herra Jeesus tuli Isänsä nimessä ja Pyhä Henki tulee Herran Jeesuksen nimessä.
Vaikka se olisikin lisätty niin ei Jumala oleta että vasta uskoontullut sen voisi tietää ja siksi kasteessa ei ole niin tärkeää se nimi vaan se uskonkuuliaisuus sanaa kohtaan. Jos uskova haluaa tehdä niin kuin Jeesus sanoo uskonkuuliaisuudesta ja siksi haluaa kasteen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja vaikka Jeesus ei sitä oikeasti olisi ikinä sanonutkaan niin ei vasta uskoon tullut sitä tiedä vaan ajattelee että näin Jeesus on käskenyt tehdä.
Ihminen siis ottaa kasteen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen siinä uskonkuuliaisuudessa että se on Herran Jeesuksen tahto. Ihmisen uskonkuuliaisuus on siis tismalleen yhtä suuri jos hän ottaa kasteen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen koska Raamattu niin käskee kuin että ihminen ottaa kasteen Herran Jeesuksen nimeen koska Raamattu niin käskee.
Jumala tietää ettei vasta uskoontullut voi tietää eikä meistä kukaan voi muutenkaan varmuudella tietää onko sanoja Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen lisätty jälkeenpäin ja jos ihminen tekee niin kuin Raamatussa sanotaan uskonkuuliaisuudesta niin on se uskonkuuliaisuus yhtä suurta sanalla riippumatta siitä sanoiko Jeesus oikeasti ikinä niin.
Ei Herra Jeesus odota että meidän tulisi tietää sanoiko Hän oikeasti niin vaan Hän odottaa että uskomme sen mitä Hänen sanassaan lukee. Koska Jumala on sallinut sanassaan lukevan Isän ja Pojan ja Pyhän hengen nimeen niin kyllä Jumala tietää että monet vilpittömästi uskovat sen olevan Herran tahto mihin kastetaan ja siksi uskonkuuliaisuudesta Herralle kastattavat itsensä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Pointti on se että ei ole meidän uskonkuuliaisuudesta yhtään pois se sanoiko Jeesus joitain oikeasti sillä uskonkuuliaisuus tulee siitä että uskomme Hänen niin sanoneen ja koska niin lukee Raamatussa ja haluamme noudattaa Hänen sanaansa jonka uskomme Hänen sanoneen ja voimme huoletta uskoa että koko Raamattu on täysin totta.
Kaste tulisi ottaa aina Herran Jeesuksen nimeen mutta kaikki eivät sitä ymmärrä tuon Matteuksen kohdan vuoksi mutta ovat Herralleen yhtä kuuliaisia mennessään kasteelle sillä ymmärtämättömyys siitä mihin nimeen kastetaan ei vie uskonkuuliaisuutta kaste käskyn noudattamisesta pois ja se on koko kasteen pääasia ja siksi kaste ei menetä merkitystään vaikka se tehtiin väärään nimeen. Uskon näin.