pyhitys

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

pyhitys

ViestiKirjoittaja uuhi » 06. Joulu 2014 21:42

Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja, joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;



[1.piet. 2:9]



Niin ette siis enää ole vieraita ja muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja elohimin perhettä,



[ef. 2:19]



Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; vaan pestiin-teidät, vaan pyhitettiin-teidät, vaan vanhurskautettiin-teidät nimessä hallitsija jahuwšu'an ja hengessä elohimme. Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyllistä; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita



[1.kor. 6:11-12]



Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi elohimin pelossa.



[ 2.Kor. 7:1]



Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt jahuwšu'a messiaan ruumiin uhrilla kertakaikkiaan.



[heb. 10:10]



meillä on yhdyskuntamme taivaissa,



[jakeesta fil 3:20]



Tervehdys jokaiselle pyhälle messiaassa jahuwšu'assa. Tervehdyksen lähettävät teille minun kanssani olevat veljet


[fil. 4:21]



korintossa olevalle elohimin seurakunnalle, pyhitetyille messiaassa jahuwšu'assa, kutsutuille pyhille



[jakeesta 1.kor. 1:2]

[käännökset ovat vuoden 1938 käännöksestä, muutamia korjauksi tehty]

Lee opettaa:
”Formerly, we were common; ... But now ... we are a sanctified people.”
Eräs opettaja opettaa:
”They are not common people; they "are a chosen race, a royal priesthood, a holy nation, a people for elohim's own possession"
Eräs opettaja opettaa että meidän ei pitäisi samaistaa itseämme väärien kanssa.

Eräiden opettajien opetuksen perusteella mulle tuli jokin aika sitten ajatus että en ole enää suomalaisen ”kansankodin” jäsen, vaan olen pyhää kansaa, vaikka toki olen yhä suomalainen ja suomen kansalainen.
Viimeksi muokannut uuhi päivämäärä 27. Joulu 2014 14:46, muokattu yhteensä 2 kertaa
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re: pyhitys

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Joulu 2014 22:41

Minä en ole siinä mielessä suomalainen enää, että ajaisin jotenkin erityisesti juuri Suomen etua kaikkien muiden kansojen joukossa. Olen uskoon tullessani siirtynyt samalle viivalle kaikkien maailman ihmisten kanssa. En enää voi asettaa ketään etusijalle toiseen nähden esimerkiksi kansalaisuuden perusteella. Isänmaani on taivaassa eikä täällä maan päällä ja minun isänmaani kuninkuus on Herran. Siksi en ymmärrä esimerkiksi sellaista ajattelua että ensin pitäisi auttaa Suomen köyhiä ja vasta sitten muiden maiden.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: pyhitys

ViestiKirjoittaja uuhi » 07. Joulu 2014 11:11

Mutta kun poika ihmisen tulee kunniassaan ja kaikki ne pyhät enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu valtaistuimelle kunniansa.
Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, ja vuohet vasemmalle.
Silloin kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: tulkaa, minun isäni siunatut, ja omistakaa se kuningaskunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minä janosin, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.
Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: hallitsija, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoavana ja annoimme sinulle juoda?
Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
Niin kuningas vastaa ja sanoo heille: totisesti sanon teille: kaikki, mitä teitte yhdelle näistä veljistäni vähimmistä, [sen] minulle teitte



[matt. 25:31-40 vuoden 1938 käännös hieman korjattuna]



Kysymys pohdittavaksi, keitä ovat nämä vähimmät veljeni ?
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re: pyhitys

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 07. Joulu 2014 17:34

Minä uskon, että tässä Raamatun paikassa puhutaan ihan kaikista maailman ihmisistä; heikoista uskovista, mutta myös heikoista uskosta osattomista. Niistä, jotka ovat vankilassa Jeesuksen nimen tähden syyttöminä kärsien mutta myös niistä, jotka syyllisinä kärsivät vankilassa tuomiotaan. Kaikista oudoista tyypeistä, joita tässä maailmassa hyljeksitään: mielisairaista, kodittomista, alkoholisteista, narkkareista jne... Kaikkia meidän tulisi armahtaa. "Joka vaivaista armahtaa, se lainaa Herralle, ja hän maksaa jälleen hänen hyvän tekonsa (Sananl.19:17)."

Tulisi armahtaa myös niitä, jotka kaiken heikkoutensa peittäneinä vaeltavat näennäisen kovina ja piittaamattomina. Ihminen on aina ihminen ja pohjimmiltaan etsii kuitenkin toista, joka rakastaisi ja välittäisi.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: pyhitys

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 07. Joulu 2014 18:20

Aamu-Usva kirjoitti:Minä uskon, että tässä Raamatun paikassa puhutaan ihan kaikista maailman ihmisistä; heikoista uskovista, mutta myös heikoista uskosta osattomista. Niistä, jotka ovat vankilassa Jeesuksen nimen tähden syyttöminä kärsien mutta myös niistä, jotka syyllisinä kärsivät vankilassa tuomiotaan. Kaikista oudoista tyypeistä, joita tässä maailmassa hyljeksitään: mielisairaista, kodittomista, alkoholisteista, narkkareista jne... Kaikkia meidän tulisi armahtaa. "Joka vaivaista armahtaa, se lainaa Herralle, ja hän maksaa jälleen hänen hyvän tekonsa (Sananl.19:17)."

Tulisi armahtaa myös niitä, jotka kaiken heikkoutensa peittäneinä vaeltavat näennäisen kovina ja piittaamattomina. Ihminen on aina ihminen ja pohjimmiltaan etsii kuitenkin toista, joka rakastaisi ja välittäisi.


Laitan tähän vielä alaviitteitä, mitä esim. voisi olla vähimmät veljet Snl 19:17 ja Matt.25:40;

Matt. 10:42 Ja kuka hyvänsä antaa yhdelle näistä pienistä maljallisen kylmää vettä, hänen juodaksensa, opetuslapsen nimen tähden, totisesti minä sanon teille: hän ei jää palkkaansa vaille.

Matt. 25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

Mark. 9:41 Sillä joka antaa teille juodaksenne maljallisen vettä siinä nimessä, että te olette Kristuksen omia, totisesti minä sanon teille: se ei jää palkkaansa vaille.

Hebr. 2:11 Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,

Hebr. 6:10 Sillä Jumala ei ole väärämielinen, niin että hän unhottaisi teidän työnne ja rakkautenne, jota olette osoittaneet hänen nimeänsä kohtaan, kun olette palvelleet pyhiä ja vielä palvelette.
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re:

ViestiKirjoittaja uuhi » 07. Joulu 2014 19:10

Koska jakeessa matt. 25:40 sanotaan 'veljistäni' , niin ajattelen että siinä tarkotetaan uskovia, eikä kaikkia maailman ihmisiä.
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re: pyhitys

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 07. Joulu 2014 21:49

Tätä kysymystä tuleekin pohtia, että tuleeko uskovien Uuhen edellä mainitsemien Raamatun paikkojen valossa laittaa toisten uskovien tarpeet etusijalle verrattuna muihin ihmisiin..? Tekikö Jeesus niin..? Voisihan niin ajatella, koska Hänet oli lähetetty Israelin kansan tyköön, mutta kuitenkin Hän kuoli myös muiden ihmisten puolesta...

Itse ajattelen kuitenkin, että ihminen kuin ihminen, niin minun tulee mahdollisuuksieni mukaan auttaa ajattelematta onko hän uskossa vai ei. Loppujen lopuksi enhän minä koskaan voi tietää 100-prosenttisen varmasti kenestäkään toisesta ihmisestä tai edes itsestäni, että kuka on Jeesuksen todellinen opetuslapsi. Jos Jumala lähettää luokseni avun tarvitsijan, niin silloin on autettava. Aika rajallista olisi meidän hyvän tekeminen, jos tekisimme hyvää vain uskoville. Mutta toisaalta: "Sentähden, kun meillä vielä aikaa on, tehkäämme hyvää kaikille, mutta varsinkin uskonveljille (Gal.6:10)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: pyhitys

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 07. Joulu 2014 22:14

Onhan toki hyvä ja jaloa auttaa kaikkia ,mutta minulla ainakin auttamisasiassa on ensimmäisenä kristityt sisaret ja veljet ja sen jälkeen tulee muut.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: pyhitys

ViestiKirjoittaja Janne » 07. Joulu 2014 22:37

Mr Kerimäki kirjoitti:Onhan toki hyvä ja jaloa auttaa kaikkia ,mutta minulla ainakin auttamisasiassa on ensimmäisenä kristityt sisaret ja veljet ja sen jälkeen tulee muut.


Joo, olen samoilla linjoilla Mr Kerimäen kanssa. peukutan :thumbup:
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: pyhitys

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 08. Joulu 2014 10:02

Minäkin koen olevani Jumalan perhettä ja kansaa Raamatun ilmoituksen perusteella. Huomaan myös mielenmuutokseni johdosta olevani muukalainen ja ulkopuolinen tälle maailmalle ja sen menolle. En tunne sitä omakseni ja hyväksi, vaan se on hullutusta.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa