Tasa-arvoisen avioliittolain seuraukset

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tasa-arvoisen avioliittolain seuraukset

ViestiKirjoittaja tanu » 30. Elo 2015 22:07

Joel.A kirjoitti:
Mikko Murpatti kirjoitti:
tanu kirjoitti:Jos poika pukeutuu leikissä tytöksi tai tyttö pojaksi, niin ei siinä ole mitään pahaa.
Mutta jos poika haluaa aina pukeutua tytön vaatteisiin tai tyttö pojan, niin se on jo eri asia, johon pitää
vanhempien puuttua.



Olen samaa mieltä tuosta.

Näköjään ketjussa puhutaan ja sekoitetaan vahingossa kaksi eri asiaa.

Lasten leikit (normaalia) ja vastakkaisen sukupuolen vaatteisiin pukeutuminen ei leikki mielessä (epänormaalia) .

Enkä nyt tarkoita mitään farkkuja , jotka ovat unisex tyylisiä vaatteita (nykyään) vertaa lippalakki, vaan semmoisia vaatteita jotka mielletään naisten vaatteiksi (nykyään) vertaa sukkanauhat.


Onko mielestänne myös normaalia antaa lasten leikkiä tappamis leikkejä tai noita/velho leikkejä jos kuitenkin ette näitä sydämmissänne sekä Jumalan edessä hyväksy lainkaan? Itse ainenkin olisin melko ristiriidassa itseni kanssa jos ajattelen, puhun tai vaikkapa saarnaan, että tyttöjen pitää olla tyttöjä ja poikien poikia, tappaminen on väärin ja velhous ja noituus on ihan saatanasta ja sen suoranaista ihannointia mutta kuitenkin sallin jossain määrin lapsieni näitä asioita leikkivän.

Minusta hyvänä mittarina tässäkin voisi pitää sitä, että leikkisikö Jeesus tyttöä tai sonnustautuisiko Hän tyttöjen asuun tai leikkisikö Jeesus tappamis tai noita/velho leikkejä?

Minusta olisi oiva ja hyvä tilaisuus ohjata lapsi pois tälläisistä leikeistä. Ei tietysti mitenkään armottomassa laki hengessä vaan sävyisästi ohjaten Jumalan tarkoittamaan suuntaan.


Noituus, velhous ja tappaminen eivät mielestäni kuulu lasten leikkeihin yhtään. Tosin eivät ne kyllä kuulu aikuisillekaan.
Vaivihkaa olen heittänyt kaikki noita ja velhokirjat ja lelut roskiin ja myös lapsille yrittänyt selittää, että miksi ne eivät ole mukavia
juttuja ollenkaan. Lahjoina tulee ko. juttuja aina välillä ihan pienillekin lapsille. Kirjastossa kerran kun ihan mielenkiinnosta katsoin lasten ja nuorten
kirjallisuuden suosikkeja, niin kymmenen lainatuimman kirjan joukossa useampi noita- ja velhokirja. :cry:
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Tasa-arvoisen avioliittolain seuraukset

ViestiKirjoittaja tanu » 30. Elo 2015 22:20

Mikko Murpatti kirjoitti:5.moos.22

1 "Jos näet veljesi härän tai lampaan eksyneen, älä jätä sitä siihen; vie se takaisin veljellesi.
2 Jos veljesi ei asu sinua lähellä tai jos et tiedä, kuka hän on, niin korjaa eksynyt taloosi, ja olkoon se sinun huostassasi, kunnes veljesi tiedustelee sitä; anna se silloin hänelle takaisin.
3 Tee samoin, jos veljeltäsi on kadonnut aasi, samoin, jos vaate, samoin, jos mitä muuta hyvänsä, jonka löydät; älä jätä sitä siihen.
4 Jos näet veljesi aasin tai härän kaatuneen tielle, älä jätä sitä siihen; auta häntä nostamaan se jaloilleen.
5 Nainen älköön käyttäkö miehen tamineita, älköönkä mies pukeutuko naisen vaatteisiin; sillä jokainen, joka niin tekee, on kauhistus Herralle, sinun Jumalallesi.
6 Jos kulkiessasi tapaat puusta tai maasta linnun pesän, jossa on pojat tai munat ja emo makaamassa poikien tai munien päällä, niin älä ota emoa poikineen,
7 vaan päästä emo lentämään ja ota vain pojat, että menestyisit ja kauan eläisit.
8 Kun rakennat uuden talon, tee kaide kattosi ympärille, ettet saattaisi verenvikaa taloosi, jos joku sieltä putoaisi.
9 Älä kylvä viinitarhaasi kahdenlaista siementä, muutoin kaikki, mitä siinä on, sekä siemen, jonka kylvit, että viinitarhan sato, on oleva pyhäkölle pyhitetty.
10 Älä kynnä yhtaikaa härällä ja aasilla.
11 Älä pue yllesi vaatetta, joka on kudottu kahdenlaisista langoista, villaisista ja pellavaisista sekaisin.
12 Tee itsellesi tupsut viittasi neljään kulmaan, johon verhoudut.
13 Jos joku on ottanut vaimon ja yhtynyt häneen, mutta sitten hylkii häntä
14 ja esittää häntä vastaan perättömiä syytöksiä ja saattaa hänet pahaan maineeseen ja sanoo: 'Minä otin tämän naisen vaimokseni, mutta kun ryhdyin häneen, en tavannut hänessä neitsyyden merkkiä',
15 niin tytön isä ja äiti ottakoot ja tuokoot tytön neitsyyden merkin kaupungin vanhimmille, porttiin.
16 Ja tytön isä sanokoon vanhimmille: 'Minä annoin tyttäreni vaimoksi tälle miehelle, mutta hän hylkii häntä.
17 Ja katso, hän esittää häntä vastaan perättömiä syytöksiä sanoen: Minä en tavannut tyttäressäsi neitsyyden merkkiä. Mutta tässä on tyttäreni neitsyyden merkki.' Ja he levittäkööt vaatteen kaupungin vanhinten eteen.
18 Silloin kaupungin vanhimmat ottakoot sen miehen ja kurittakoot häntä. Ja he määrätkööt hänelle sakkoa sata hopeasekeliä annettavaksi tytön isälle, sentähden että hän saattoi Israelin neitsyen pahaan maineeseen.
19 Ja hän olkoon hänen vaimonsa; hän älköön hyljätkö häntä koko elinaikanansa.
20 Mutta jos syytös on tosi, jos tytössä ei tavattu neitsyyden merkkiä,
21 silloin vietäköön tyttö isänsä talon ovelle, ja kaupungin miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi, koska hän teki häpeällisen teon Israelissa, harjoittaen haureutta isänsä kodissa. Poista paha keskuudestasi.
22 Jos joku tavataan makaamasta naisen kanssa, joka on toisen miehen aviovaimo, niin kuolkoot molemmat, sekä mies, joka makasi vaimon kanssa, että vaimo. Poista paha Israelista.
23 Jos joku neitsyt on kihloissa miehen kanssa ja toinen tapaa hänet kaupungissa ja makaa hänen kanssaan,
24 niin viekää molemmat sen kaupungin portille ja kivittäkää heidät kuoliaaksi, tyttö siksi, että hän ei huutanut apua kaupungissa, ja mies siksi, että hän teki väkivaltaa lähimmäisensä morsiamelle. Poista paha keskuudestasi.
25 Mutta jos mies tapaa kihlatun tytön kedolla, käy häneen käsiksi ja makaa hänen kanssaan, niin mies, joka makasi hänen kanssaan, kuolkoon yksin.
26 Mutta tytölle älä tee mitään, sillä tyttö ei ole tehnyt kuoleman rikosta; tässä on samanlainen tapaus, kuin jos mies karkaa toisen kimppuun ja tappaa hänet.
27 Sillä hän tapasi hänet kedolla; kihlattu tyttö huusi, mutta hänellä ei ollut auttajaa.
28 Jos joku tapaa neitsyen, joka ei ole kihlattu, ja ottaa hänet kiinni ja makaa hänen kanssaan ja heidät siitä tavataan,
29 niin mies, joka makasi hänen kanssaan, antakoon tytön isälle viisikymmentä hopeasekeliä, ja tyttö tulkoon hänen vaimokseen, koska hän raiskasi hänet; hän älköön hyljätkö häntä koko elinaikanansa.
30 Älköön kukaan ottako vaimoksi äitipuoltaan älköönkä nostako isänsä peitettä."


Ihan uteliaisuudesta kysyn miten voidaan tästä yhtenäisestä opetus kokonaisuudesta jossa on lista selviä ohjeita napata yksi itselle hyvin sopiva Raamatunkohta listasta ja sanoa että tämä kuuluu uuteen liittoon, ja hylätä nuo muu listasta?

Vai onko niin että koko lista on voimassa tänään?

Miksi juuri jae 5 on voimassa, mutta loppulista ei? Onko uudessa testamentissa vahvistettu tämä kohta eli, että se olisi joku erityinen poikkeus?

Mainitaan vielä selkeyden vuoksi , että minusta miehen tulee olla mies ja naisen nainen ja kummankaan ei tule käyttää niitä vaatteita jotka asuinmaassansa ja kulttuurissa yhdistetään vastakkaiseen sukupuoleen.

En siis puolustele mitään ristiinpukeutumista , mutta haluaisin silti tietää (vaikka tämä raamatunkohta sopisi hyvin minunkin pirtaani) että miksi tämä on voimassa listasta ja muut eivät?


Koska Jumala on luonut ihmisen mieheksi ja naiseksi, niin silloin on ihan selkeä juttu, että miehen ei kuulu pukeutua naiseksi, eikä naisen mieheksi.
Ja onhan tuossa laittamassasi Mooseksen kirjan katkelmassa paljon muitakin järkeviä ja hyviä neuvoja. Tuossa katkelman alussa varsinkin siis.
Ja vaikka kivitystuomio onkin Vanhan liiton juttuja, niin samalla tavalla haureus on kuolemaksi yhä edelleen, jos siitä ei tee parannusta.
Kyllä VT:n kielloissakin ja käskyissä on aina jokin tietty hyvä tarkoitus Jumalalla. Vaikka ne eivät enää olekaan voimassa, niin on niissä silti paljon viisautta.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Tasa-arvoisen avioliittolain seuraukset

ViestiKirjoittaja Joel.A » 30. Elo 2015 22:24

tanu kirjoitti:Noituus, velhous ja tappaminen eivät mielestäni kuulu lasten leikkeihin yhtään. Tosin eivät ne kyllä kuulu aikuisillekaan.
Vaivihkaa olen heittänyt kaikki noita ja velhokirjat ja lelut roskiin ja myös lapsille yrittänyt selittää, että miksi ne eivät ole mukavia
juttuja ollenkaan. Lahjoina tulee ko. juttuja aina välillä ihan pienillekin lapsille. Kirjastossa kerran kun ihan mielenkiinnosta katsoin lasten ja nuorten
kirjallisuuden suosikkeja, niin kymmenen lainatuimman kirjan joukossa useampi noita- ja velhokirja. :cry:


Olen kyl aivan samaa mieltä.
Joel.A
 

Re: Tasa-arvoisen avioliittolain seuraukset

ViestiKirjoittaja Juha » 16. Loka 2015 22:30

http://www.aitoavioliitto.fi/artikkelit ... nyt-lapsi/

”Nimeni on Millie Fontana. Olen 23-vuotias, keinohedelmöityksen avulla lesbovanhemmille syntynyt lapsi.”


Image

Nimeni on Millie Fontana. Olen 23-vuotias, keinohedelmöityksen avulla lesbovanhemmille syntynyt lapsi. Tämä on – näin voidaan sanoa – ennen kuulumaton puheenvuoro, sillä kukaan ei halua kuulla, mitä sateenkaaren toisessa päässä on. Kukaan ei halua kuulla, mitä on sillä puolella, josta ei ole pidetty huolta, joka ei kasva onnelliseksi ja kasvaa ajattelemaan asioista eri tavalla siitä, millainen perherakenteen tulee olla.

Varttuessani minä halusin isän. Tunsin sisimmässäni, että minulta puuttuu isä jo ennen kuin pystyin edes kuvailemaan sanoin mitä isä on. Tiesin rakastavani molempia vanhempiani. Mutta en kyennyt laittamaan sormeani sen päälle, mitä minulta oikein puuttui sisimmässäni.

Kouluaikana huomasin muita lapsia ja heidän rakastavaa isä-suhdettaan tarkkaillessani, että minulta puuttui jotain todella erityistä.

Minulle valehdeltiin kouluikäisenä ja väitettiin, ettei minulla ollut isää, tai että kenties he eivät tienneet, kuka hän oli.

Minun oli vaikea löytää tasapainoista identiteettiä itselleni. Käytökseni ja tunne-elämäni olivat tämän vuoksi epätasapainoisia.

Seison täällä edessänne ihmisenä, joka on kasvatettu täysin uskonnottomaksi ateistiksi. Seison kristittyjen rinnalla, koska tähän asti tässä väittelyssä kristityt ovat ainoita ihmisiä, jotka yrittävät tuoda esille niitä asioita, jotka koskettavat lapsia. Kristityt ovat toistaiseksi olleet ainoita, jotka ovat yrittäneet kiinnittää huomiota minun kaltaisteni ihmisten kertomuksille. Kukaan LGBT-liikkeessä ei halua kuulla minun kaltaisiani. Sillä tähän astihan ”kaikki rakkaus on rakkautta”, eikö? Minun kaltaisiani ei ole olemassa.

Kasvaessani katselin itseäni peilistä ja mietin mielessäni: Mistä olen saanut nämä vihreät silmät? Mistä olen saanut nämä persoonallisuuden piirteet ja lahjat, joita ei ollut kummallakaan kodissani olleista vanhemmistani.

Vastaus tähän on sangen yksinkertainen: Isältäni.

Mutta kyse ei ole vain isästä, tai ”luovuttajasta”, kuten häntä kutsutaan. Minulla on myös setä ja täti, isoäiti, sekä koko joukko rakastavia serkkuja.

Vanhempani ottivat minulta pois jotakin minulle kuuluvaa päättäessään mitkä osat minun identiteetistäni heidän sopii paljastaa minulle. Siinä missä muut lapset saattoivat katsoa peiliin ja sovittaa nuo puuttuvat palaset sanomalla ”Minä rakastan isääni ja äitiäni”, minä en voinut niin tehdä. Keitä minun vanhempani oikein olivat päättämään, mitkä osat minun identiteetistäni ovat hyväksyttäviä ja mistä voidaan kertoa minulle?

Tapasin isäni 11-vuotiaana. Se oli kenties ainoa aika elämässäni, jolloin olin tasapainoinen lapsi. Ensimmäistä kertaa elämässäni näin kuka oikein olen. Katsoin hänen silmiään ja ajattelin: Tuossa on minun puuttuva palaseni. Ei siksi, että olisin yrittänyt kuvitella, millainen isäni on, vaan koska saatoin antaa kasvot sille, kuka itse olin. Saatoin nähdä henkilön, joka oli yhtäläisellä tavalla vastuussa minun olemassaolostani. Saatoin löytää oman identiteettini tämän miehen perusteella.

Jos en olisi tavannut isääni, en seisoisi täällä tänään teidän kanssanne. Jo ollessani hyvin nuori reagoin tunteissani voimakkaasti ja koin musertavana, että isä puuttui elämästäni. Se sai minut taantumaan kehityksessäni.

Haluan puhu aidosta tasa-arvosta.

LGBT-liike puhuu paljon tasa-arvosta, mutta olen alkanut ihmetellä heidän määritelmäänsä tasa-arvosta, sillä minulle tasa-arvo merkitsee totuuden kertomista, sen kunnioittamista, kuka minä olen ehyenä, kokonaisena ihmisenä. En halua vain rajoittua siihen, minkä vanhempani päättivät antaa minun tietää. Tasa-arvo merkitsi mahdollisuutta katsoa molempia puolia geneettistä perhettäni ja ymmärtää kuka minä olen.

Tasa-arvo ei ole sitä, että annetaan tutkimuksiin vapaaehtoisesti ilmoittautuneiden homovanhempien ja heidän myönteisesti kehittyneiden lastensa määritellä kaikkien lasten kokemuksia. Tällainen on täysin epärealistista.

Kuulin tämän valheen maaliskuussa, kun LGBT-liikkeen taholta väitettiin, että lapset eivät välitä kuka heidän perheensä on, ja että miehet ja naiset ovat vaihdettavissa toisiinsa. Minä pidän tällaista jo itsessään sukupuoleen kohdistuvana syrjintänä. Miehet ja naiset tarjoavat lastenkasvatuksessa toisiaan täydentävän roolin, joita kaiketi tulisi kunnioittaa tasa-arvoisesti.

On huvittavaa miten homoliike puhuu homofobiasta.

Homoystäväni ovat tulleet luokseni ja kertoneet, kuinka toiset homoseksuaalit ovat nimitelleet heitä homofobisiksi, koska he pitävät ihanteellisena sitä, että lapset saavat kasvaa isän tai äidin kanssa. Tämä on poskettoman naurettava väite.

Olinko minä homofobinen katsoessani itseäni peilistä ja mietin missä minun isäni on?

Olinko minä homofobinen katsoessani molempia rakastavia vanhempiani ja pyytäessäni hartaasti, että he kertoisivat minulle kuka minä olen?

En tietenkään.

Mutta minä rakastan jokaista kolmea vanhempaani tasa-arvoisesti.

Homofobia itsessään on ihmisen kokemaa vastenmielisyyttä käyttäytymistä kohtaan. Sitä on ollut, sillä on ollut syynsä, ja me olemme yhteiskuntana kehittyneet siitä pisteestä eteenpäin.

Tästä huolimatta minä olen syvästi eri mieltä homofobian rinnastamisesta rasismiin.

Kun värillinen henkilö astuu huoneeseen, jokainen tietää mikä on hänen etninen taustansa ja jokainen tietää, että hän on erilainen. Sen sijaan kuka tahansa voi kävellä huoneeseen ilman, että kenelläkään on aavistustakaan mikä on hänen seksuaalinen suuntautuneisuutensa. Seksuaalinen suuntautuneisuus itsessään voi vaihdella. Seksuaalisuus ei ole luotettava identiteetin muoto, koska se voi muuttua. Se voi muuttua olosuhteista tai jopa henkilökohtaisista valinnoista johtuen.

Minua loukkaa ajatus siitä, että minut rinnastetaan rasisteihin siksi, että puhun tästä aiheesta.

Miksi hallituksemme yrittää toteuttaa toimintaohjelmaa, joka ei perustu rehellisyyteen?

Jokaisessa samaa sukupuolta olevan parin tilanteessa lapsen saamiseen tarvitaan kolmas osapuoli. Siihen osallistuu aina kolmas osapuoli. Miksi me yhteiskuntana yrittäisimme sivuuttaa tämän tosiasian?

Minä en ole täällä kahden naisen perusteella. Kolme ihmistä päätti saattaa minut tähän maailmaan.

Miksi ihmeessä me yrittäisimme sivuuttaa tämän asian.

Aikuisten mielihalut ovat korvanneet tosiasiat. Näemme tämän Kanadassa, jossa syntymätodistuksiin merkitään juridiset vanhemmat, ei enää biologisia vanhempia. Syntymätodistus, joka on toiminut dokumenttina, joka kertoo lapselle hänen historiansa, on muuttunut dokumentiksi, joka kertoo aikuisten aikomuksista. Siinä aikuiset sanovat: Minä aion pitää huolta tästä lapsesta. Mutta mitä informaatiota tämä antaa lapselle? Tällainen ei ole realistista. Ei kukaan tee syntymätodistuksia aikomuksille. Sen tarkoitus on antaa informaatiota perimästä.

Äitini esitti minulle kerran kysymyksen: ”Millie, mitä jos minä ja kumppanini voisimme mennä naimisiin? Mitä jos meillä olisi se vakaa perheympäristö, joka kaikilla muillakin on?” Minä vastasin kysymykseen hyvin yksinkertaisesti toisella kysymyksellä: ”Miten psykologit olisivat hoitaneet minua ja ongelmieni taustalla vaikuttavaa isättömyyden ongelmaa, jos isättömyyden tiedostaminen tulkittaisiin jonkinlaiseksi syrjinnän muodoksi? Miten yksikään lääkäri olisi oikeuteen joutumisen pelossa hoitanut minua sellaisessa tilanteessa?” Äitini ei vastannut mitään. Hän vain oli hiljaa. Kukaan ei ajattele tätä. Ihmisillä on niin kiire naimisiin.

On sangen hassua, että Obaman mielestä muiden on aika kehittyä. Mutta kun asian viimeksi tarkistin, kehitys oli kestänyt hiukan pidempään kuin muutaman vuosikymmenen, ja me olemme kaikki sen tuotteita. Kehitystä ei ole saatu aikaan sellaisen yhden poliittisen ohjelman avulla, joka pyrkii vaientamaan toisen puolen LGBT-liikettä.

Minun mielestäni tilanne näyttää pikemminkin siltä, että erittäin pieni radikaalivähemmistö pyrkii ajamaan koko sukupuolisuuden sukupuuttoon. Minä en näe tässä sukupuolten tasa-arvopyrkimystä. Minä näen pyrkimyksen hankkiutua sukupuolista kokonaan eroon.

Meidän ei pitäisi yrittää saada läpi [sukupuolineutraalia] avioliittoa, ennen kuin me yhteiskuntana keskustelemme asiasta ja otamme mukaan kaltaiseni lapset, joille ei kelpaa se, että meidän vanhempamme päättävät puolestamme, mitä meistä sopii meille kertoa. Ei ennen kuin tähän keskusteluun saavat osallistua kaikki, jotka ovat kasvaneet ilman isää tai ilman äitiä, ja ennen kuin tässä keskustelussa lakataan saattamasta häpeään kaltaisiani lapsia, jotka astuvat julkisuuteen.

En aio seistä täällä ja suostua vaikenemaan niiden ihmisten vaatimuksesta, jotka sanovat mitä minun on soveliasta tuntea, että olen muka paha ihminen, koska haluan isän, tai etten kenties rakastanut äitejäni riittävästi, koska halusin isän. Sellaista roskaa en aio tukea.

Kiitos, että tulitte tänään tänne. On hienoa nähdä, että edistämme kaikki yhdessä samaa asiaa. Jokainen ansaitsee saada äänensä kuuluville. Enkä aio sallia sitä, että kristittyjä tai ketään uskovaisia häväistään vain siksi, että he uskonsa perusteella puolustavat lapsia. Sellainen on mielestäni täysin naurettavaa.

————–
Teksti on vapaamuotoinen käännös Millie Fontanan pitämästä puheenvuorosta, joka on katseltavissa YouTube palvelun kautta alla. Millie Fontana ei videon yhteyteen liittämänsä selventävän tekstin mukaan ehdottomasti torju ajatusta sukupuolineutraalista avioliitosta. Avioliittolain muutokseen ei hänen mukaansa kuitenkaan tulisi rynnätä, ellei lasten hyvinvointia aseteta etusijalle, toisin kuin nykykeskustelussa, joissa lasten ääni ei ole saanut kuulua riittävästi. Vaikka Fontanan kanta sukupuolineutraaliin avioliittolakiin on toinen kuin Aito avioliitto -yhdistyksen, on hänen puheenvuoronsa tärkeä näkökulma niitten lasten kokemuksiin, joiden ääni ei ole riittävästi kuulunut tässä keskustelussa.

Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Tasa-arvoisen avioliittolain seuraukset

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 17. Loka 2015 10:00

Hyvä Juha kun laitoit tuon edellisen jutun.....siinä aukeaa asia ,josta luulen vielä monessa paikassa keskustellaan.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Tasa-arvoisen avioliittolain seuraukset

ViestiKirjoittaja toni t » 05. Touko 2017 20:58

Korkeakulttuurin elinvoimaisuus on eheässä perheessä - http://mikaeltorppa.puheenvuoro.uusisuo ... -perheessa
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Tasa-arvoisen avioliittolain seuraukset

ViestiKirjoittaja pekka » 25. Marras 2017 15:50

Ruotsin kirkkolaitos on kyllä ihan rappiolla, vajoaa koko ajan vain syvempään rappiotilaan:

"Ruotsin kirkko alkaa käyttää Jumalasta sukupuolineutraalia nimitystä":

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201711 ... 0_ul.shtml

"Ruotsin kirkko kehottaa papistoaan käyttämään sukupuolineutraalia kieltä viitatessaan Jumalaan ja pidättäytymään käyttämästä termejä kuten ”Herra”.

Ruotsin kristillisen kirkon johtajan mukaan Jumala on ihmisen sukupuolimäärittelyn ulkopuolella.

Ruotsin kirkko kehottaa papistoaan käyttämään sukupuolineutraalia kieltä viitatessaan korkeimpaan jumaluuteen ja pidättäytymään käyttämästä termejä kuten "Herra".

Päätöksen teki torstaina kirkon 251 jäsenestä koostuva päätöksentekoelin. Kokous kesti kahdeksan päivää. Päätös astuu voimaan ensi vuoden 20. toukokuuta.

Arkkipiispa Antje Jackelén kertoi ruotsalaiselle TT-uutistoimistolle, että sukupuolineutraalista termistä on puhuttu jo vuoden 1986 konferenssissa.

- Esimerkiksi teologisesti tiedämme, että Jumala ei sovi sukupuoliseen määrittelyymme, sillä Jumala ei ole ihminen, Jackelén sanoo.

Muutos on saanut aikaan myös kritiikkiä. Lundin yliopiston teologian professori Christer Pahlmblad on sitä mieltä, että sukupuolineutraali kieli horjuttaa pyhän kolminaisuuden ja yhteisön muiden kristillisten kirkkojen oppia.

- Se ei todellakaan ole hyvä asia, jos Ruotsin kirkko tunnetaan kirkkona, joka ei kunnioita yhteistä teologista perintöä, Pahlmblad sanoo.

Lähteet: TT, Kyrkans Tidning ja The Guardian"


Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Tasa-arvoisen avioliittolain seuraukset

ViestiKirjoittaja roosa » 25. Huhti 2018 15:39

Kaliforniassa liberaali demokraatit ajavat lakia, jossa kiellettäisiin eheytyshoidot homoseksuaaleilta.

Kiellettäisiin myös esim. kirjat, tapahtumat ja neuvonta, joissa puolustetaan muslimien, juutalaisten ja kristittyjen perinteisiä näkemyksiä sukupuolesta ja seksuaalisesta suuntautumisesta.

Pahimmillaan laki voisi johtaa Raamatun myynnin kieltämiseen?

roosa
 
Viestit: 272
Liittynyt: 22. Maalis 2016 09:47

Re: Tasa-arvoisen avioliittolain seuraukset

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Helmi 2020 14:27

Ei hyvältä näytä! Eli todella huolestuttavia uutisia täältä suomenmaasta.

Susanna Koivula kirjoittaa seuraavasti:

Suomen evankelis-luterilaisen lähetyshiippakunnan hiippakuntadekaani, pastori, TT Juhana Pohjola on Suomen Luther-säätiön julkaisusarjan ja verkkosivujen päätoimittaja, joka on kutsuttu poliisin kuulusteluun, asetettuaan esille laittomaksi epäillyn julkaisun. Mistäpä muusta julkaisusta olisikaan kyse, kuin jo vuonna 2004 julkaistusta, kansanedustaja Päivi Räsäsen kirjoituksesta ”Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ”- homosuhteet haastavat kristillisen ihmiskäsityksen. Siitäpä siitä.

Pappismies esilläpitää Raamatun sanaa noin niinkuin virkansakin puolesta, ja saa siitä vastata nyt poliisille. Tämä pastori on mennyt levittämään Jumalan sanaa vieläpä verkkoon. 

Valtakunnansyyttäjä kyseenalaistaa uskonnon- ja sananvapauden, vieläpä tulkiten lakia taannehtavasti. Ei tosin nykyinen lainsäädäntömmekään kiellä sanomasta sitä tai tätä synniksi, tai että armo on meitä kaikkia varten. Pohjois-Koreassa se taitaa kyllä olla erittäinkin kiellettyä.

Vaikka joku hairahtuisikin väittämään, että olisi laitonta ajatella, uskoa tai opettaa, että Raamatun mukaan samaa sukupuolta olevien suhteet ovat Jumalan tahdon vastaisia, niin ei se siitä vielä laitonta tee.
Valtiovalta ei ole Suomessa ennen avioliittolain muutosta puuttunut siihen, minkälaista Raamatun tulkintaa voi harjoittaa avioliittoa ja seksuaalisuutta koskien. 

Kuviteltu oikeus olla loukkaantumatta klassisen kristinuskon opinkappaleista, ei aja uskonnonvapauden ohi. 

Ei Juhana Pohjola, Päivi Räsänen tai Paavali kiihota mitään kansanryhmää vastaan kirjoituksillaan. Eihän näissä tutkittavissa teksteissä kehoteta ihmisiä toisiaan vastaan, ja siksi sellaisen väittäminen on järjetöntä.

Maamme kristityillä on demokratian turvin ollut oikeus vapaasti tunnustautua kristilliseen uskoon. Jokaisella kansalaisella on oikeus omaan elämänkatsomukseen, myös Raamattuun sitoutuvilla kristityillä.

 Tapaus Juhana Pohjala kertoo karua kieltään siitä, että nämä vapaudet ja oikeudet on jälleen kyseenalaistettu.

Uskonnonvapauden puolustaminen ei vaadi uskoa, ei minkään sortin hengellisyyttä. Se edellyttää vain ymmärrystä siihen, ettei valtion valta ulotu sanelemaan, saati rankaisemaan siitä mihin ihmiset uskovat, tai eivät usko.

Kävi niin tai näin näiden rikosepäilyjen kanssa, ei tule sammumaan kristittyjen todistus siitä, mihin ja keneen he uskovat. Ei edes raju vaino ole sitä sammuttanut, ja sitähän on jatkunut eri paikoin, aina ensimmäisestä kristillisestä pääsiäisestä alkaen.

Valtakunnansyyttäjä on lähtenyt itsensä Luojan kintereille, ja siten ylittänyt omat toimivaltuutensa. Olisi hänellä varmasti tehtävää ihan tämän puoleisissakin asioissa, joita hän on kerran valittu hoitamaan.

Jokainen, joka arvostaa demokratiaa ja siitä kumpuavaa vapautta, ei voi hyväksyä tällaista kehityskulkua, jossa kristillisen uskon esilläpitäminen olisi kohta jonkin sortin rikos. Jos Räsänen ja Pohjala tuomittaisiin, niin se oli Suomessa oikeasti rikos!

Rikosepäily siitä, että joku olisi kiihottanut kansanryhmää vastaan on hyvin vakava. On aina ehdottoman tuomittavaa todella toimia näin. Ihmisarvoa tulee aina kunnioittaa, ja pyrkiä takaaman kaikille turvallinen elämä. Nyt kuitenkin näin raskas syytös lasketaan lainkuuliaisten kansalaisten harteille ilman painavaa syytä. Pahan ihmisen viittaa asetellaan median välityksellä syyttömien päälle.

Toisten uni tosin on niin syvää, ettei he näe aihetta huoleen. Ei taaskaan.
Muille sanon, otetaan tosissaan sanan- ja uskonnonvapaus. Edelleen.

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/susann ... tuna-taas/
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Tasa-arvoisen avioliittolain seuraukset

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Huhti 2020 06:40

Suomen alasajo sen kuin jatkuu ja syvenee, kohti pimeämpiä aikoja menemme koko ajan täällä Suomessakin kun "eivät valinneet osaksensa Herran pelkoa":

"Sanna Marinin hallituksen haluamat sukupuolineutraalit henkilötunnukset hämmästyttävät – uhkana ”miljardiluokan” lisälasku keskellä koronakriisiä":

https://www.talouselama.fi/uutiset/te/0 ... parit:80ef



Sananlaskut 1:

10 Poikani, jos synnintekijät sinua viekoittelevat, älä suostu.

11 Jos he sanovat: "Lähde mukaamme! Väijykäämme verta, vaanikaamme viatonta syyttömästi;

12 nielaiskaamme niinkuin tuonela heidät elävältä, ehyeltään, niinkuin hautaan vaipuvaiset;

13 me saamme kaikenlaista kallista tavaraa, täytämme talomme saaliilla;

14 heitä arpasi meidän kanssamme, yhteinen kukkaro olkoon meillä kaikilla" -

15 Älä lähde, poikani, samalle tielle kuin he, pidätä jalkasi heidän poluiltansa.

16 Sillä heidän jalkansa juoksevat pahuuteen, kiiruhtavat vuodattamaan verta.

17 Sillä verkko on viritetty kaikille siivekkäille, niin että ne sen näkevät. -Mutta turhaan:

18 omaa vertansa he väijyvät, vaanivat omaa henkeänsä.

19 Näin käy jokaiselle väärän voiton pyytäjälle: se ottaa haltijaltaan hengen.

20 Viisaus huutaa kadulla, antaa äänensä kuulua toreilla;

21 meluisten katujen kulmissa se kutsuu, porttien ovilta kaupungissa sanansa sanoo:

22 Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?

23 Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne.

24 Kun minä kutsuin ja te estelitte, kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut,

25 vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani, ette suostuneet minun nuhteisiini,

26 niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte;

27 kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.

28 Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä.

29 Koska he vihasivat tietoa, eivät valinneet osaksensa Herran pelkoa

30 eivätkä suostuneet minun neuvooni, vaan katsoivat kaiken minun nuhteluni halvaksi,

31 saavat he syödä oman vaelluksensa hedelmiä ja saavat kyllänsä omista hankkeistaan.

32 Sillä yksinkertaiset tappaa heidän oma luopumuksensa, ja tyhmät tuhoaa heidän oma suruttomuutensa.

33 Mutta joka minua kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuuden kauhuilta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa