Maa,Maailma lainsäädännöllä kristilliseksi..?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Maa,Maailma lainsäädännöllä kristilliseksi..?

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 22. Marras 2014 13:42

Onko kukaan muu täällä totaalisen väsynyt tuohon politikoimiseen? :( :( Joka tuutista tungetaan kaikenmaailman adressia ja jaetaan kansanedustajien mielipiteitä? Maailma ja ihmiset kun eivät vaan käyttäydy Herran Sanan eikä meidän mielipiteiden mukaan vaikka mitä sanottas.. :(
pehmytpusu777
 

Re: Maa,Maailma lainsäädännöllä kristilliseksi..?

ViestiKirjoittaja paa » 22. Marras 2014 13:45

Minä. Välillä on sellainen luovutusmentaliteetti, että mitä väliä millään, kun kuitenkin jumalattomat häärää ja lopputulos on tiedossa :silent:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Maa,Maailma lainsäädännöllä kristilliseksi..?

ViestiKirjoittaja JHK » 22. Marras 2014 16:05

"Minun valtakuntani ei ole tästä maailmasta".
JHK
 

Re: Maa,Maailma lainsäädännöllä kristilliseksi..?

ViestiKirjoittaja tanu » 22. Marras 2014 17:52

pehmytpusu777 kirjoitti:Onko kukaan muu täällä totaalisen väsynyt tuohon politikoimiseen? :( :( Joka tuutista tungetaan kaikenmaailman adressia ja jaetaan kansanedustajien mielipiteitä? Maailma ja ihmiset kun eivät vaan käyttäydy Herran Sanan eikä meidän mielipiteiden mukaan vaikka mitä sanottas.. :(


Oon tosi väsynyt kaikkeen siihen mikä liittyy politiikkaan. Ja myös siihen, että useimmat ihmiset yhä vaan jaksavat luulla että politiikalla saisi jotain
muutettua parempaan suuntaan. Suomikaan ei ole ollut demokratia enää pitkiin aikoihin. Näennäisdemokratiaa ja harvainvaltaa on tämä Suomenkin meininki ollut jo pitkään.
Politiikka on pelkkää saman tyhjän jauhamista vuodesta toiseen. Milloin on vallassa mikäkin puolue ja gallupia gallupin perään... valhetta valheen perään.

Länsimaiden lainsäädäntö ja ihmisten moraaliset käsitykset perustuvat hyvin pitkälti Raamattuun.
Nyt eletään sitä aikaa kun tätä Jumalan lakeihin perustuvaa lainsäädäntöä ja moraalia ollaan pala palalta hajottamassa.
Ei ole kyllä kivaa aikaa tämä elää ja vierestä seurata.

Onko kenelläkään muulla tullut sellainen ajatus mieleen, että miten paljon helpompaa olisi ollut elää vaikka viisikymmentä vuotta sitten uskovana Suomessa?
Nythän on edessä kenties nopeastikin kaikenlainen uskovien vaino ja ties mitkä kauheat asiat.
Vaikka vain pari-kolme kymmentä vuotta sitten oli meinkinki ihan eri. Uskovat saivat olla aika rauhassa, eikä kaikenlainen jumalattomuus, kieroilu ja irstaus ollut kaikkialla nähtävissä.

Onhan se toisaalta mahtaavaa saada elää ajassa, jolloin Herra Jeesus kenties piankin tulee takaisin.
Mutta jotenkin tuntuu, että paljon helpommalla olisi päässyt tuolloin vaikka 50 vuotta sitten.

Kuulostaa varmaan aika tyhmältä tällainen pohdinta. Koska tärkein eli uudestisyntymisen armolahja on ns. "plakkarissa", kiitos Herralle. Vain omalla toiminnalla
voi tuon sössiä niin, että ei pelastukaan. Ja kun ei enää ole kuoleman pelkoa, niin ei tarvitse mitään muutakaan pelätä eikä mistään huolta kantaa.
Ja eihän se niin ole tarkoitettukaan että uskovan elämä olisi vain pelkkää iloa ja riemua yms.

Onko tämä tällainen ajattelu napinaa Herraa vastaan?
Eli mikään ei riitä. Vielä hetki sitten olin niin kiitollinen(yhä olen!) ja ihmeissäsni, että "miksi juuri minä sain niin suuren armon, että Herra kutsui ja pelasti pois pimeydestä takaisin
yhteyteensä". Ja nyt jo napisen, että olisi ollut helpompaa 50v sitten olla uskova...Herra armahda tästä napinasta. :oops:
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Maa,Maailma lainsäädännöllä kristilliseksi..?

ViestiKirjoittaja JHK » 22. Marras 2014 19:27

Vihamielinen ympäristö kasvattaa vahvoja uskovia, helppo elämä taas pehmeitä pullamössöuskiksi.
Minusta on parempi että yhteiskunta on julkijumalaton, kuin nimellisesti kristillinen - onpahan totuus kaikkien nähtävissä.
JHK
 

Re: Maa,Maailma lainsäädännöllä kristilliseksi..?

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 22. Marras 2014 23:27

Mitäs jos käykin just toisinpäin.. Vaikka elävässä uskossa olevat tietävät ja tuntevat että lainsäädännöllä ei tulla vanhurskaaksi. Nämä kaikki "kukkahattutätilait" kuten niitä leikkisästi nimitellään..menevätkin lävitse.. Suomesta tulee savuton,täysraitis(tai rankkaakin rankemmat myyntirajoitukset,kiellot..jne) ja näistä aletaan syyttää sitten uskovia..ja tästä syntyy sitten se uskovien vainoaminen :roll: :?: Nyt on jo näkyvissä että jumalattomat ateistitkin, jotka pilkkaavat kristusta vastustavat tupakkaa ja alkoholin suurkulutusta rankemmin kuin uskovat jopa.. Palvotaan tiedettä,koulutusta,statusta,raha,valtaa..menestystä..sliipattua olemusta..jne..
Jos mailmasta onnistuttaisiin tekemään tällainen..monet uudestisyntymättömät tyytyvät siihen.. tarve evankelioida loppuu koska synti (näkyvä) on lainsäädännöllä poistettu.. Jäljellä on yhä ihmisten paha sydän..ihmiset asetetaan pakkopaitaan laeilla, ja tästä aletaan sitten valtava syyttely uskovia kohtaan-->VAINO.. :D
pehmytpusu777
 

Re: Maa,Maailma lainsäädännöllä kristilliseksi..?

ViestiKirjoittaja tanu » 23. Marras 2014 13:27

Niin ehkä on kuitenkin parempi, että kaikki paha on täällä nähtävillä selkeästi.
Paatuneet paatuu lisää, mutta monet ymmärtävät että kaikelle pahuudelle on olemassa vaihtoehto.

Varmaankin 50v sitten oli pahuutta ihan samalla tavalla kuin aina.
Nyt kaikki pahuus tulee vain koko ajan näkyvämmin julki.
Vaikka se on ahdistavaa, niin varmaan se on parempi niin kuin, että
kaikki olisi piilossa ja ikäänkuin pintapuolisesti asiat olisivat hyvin.

Eikös Raamatussa sanota, että kaikki tulee lopulta julki, kuulutetaan katoilta?
Tässä se kohta onkin:

2. Ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
3. Sentähden, kaikki, mitä te pimeässä sanotte, joutuu päivänvalossa kuultavaksi, ja mitä korvaan puhutte kammioissa, se katoilta julistetaan.

4. Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä.
5. Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.

(Lk.12)

Eli hyvä vaan että kaikki pahuus tulee julki ja näkyville.
Se on vaan merkkinä siitä että tosiaan eletään lopun aikojen viimeisiä aikoja.
Ihan sitä samaa, kuin oli Nooan päivinä ja Sodoman ja Gomorran päivinä. Ja kohta tulee loppu tälle kaikelle ja Herra palaa takaisin.

Sitä ennen vaan julistetaan Kristusta ja pelastusta mahdollisimman monelle.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Maa,Maailma lainsäädännöllä kristilliseksi..?

ViestiKirjoittaja Janne » 23. Marras 2014 18:31

Ainakaan minulla ei ole mitään sitä vastaan että ns. huonoja asioita rajoitetaan lainsäädännöillä.

Mä ainakin ajattelen asioita myös inhimillisestä näkökulmasta ja olen sitä mieltä että jos esim. alkoholin myynnin ja mainonnan rajoittamisella onnistutaan suojelemaan lapsia niin se on vaan hyvä juttu. Tämä pätee myös kaikkiin muihin asioihin.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Maa,Maailma lainsäädännöllä kristilliseksi..?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 24. Marras 2014 11:59

Itse olen juuri ajatellut, että kyllä rukous on vaan vielä tänäkin päivänä paras ase, vaikka noita adresseja pukkaa päivittäin facebookissakin silmiin ja vastustussivuja sekä kannatussivuja ja mitä niitä onkaan. Otin minäkin osaa jo kesällä tuohon 'oman tunnon vapaus' juttuun. Ettei kenenkään uskovan tarvitsisi abortointiin osallistua.

On hyvä rukoilla suomen puolesta, sillä saa aikaan enemmän kuin millään muulla. Erityisesti olen miettinyt tuota Päivi Räsästä. Hänen puolestaan kannattaa rukoilla. On ollut monesti Jumalan käytössä ja seisonut pienenä naisena muurinaukolla, saamatta tukea edes muilta ns. kristityiltä eduskunnassa ja jopa omassa ryhmässään. Mutta Päivi neuvottelee Herransa kanssa ja toimii sen mukaan ja seisoo paikallaan Herran voimassa.
Isoäiti
 

Re: Maa,Maailma lainsäädännöllä kristilliseksi..?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Marras 2014 12:01

Kenenkään uskovan ei tarvitse eikä kukaan uskova voi osallistua abortteihin, vaikka laki sanoisi mitä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa