Pelastuu ei Pelastu...?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Pelastuu ei Pelastu...?

ViestiKirjoittaja paa » 17. Marras 2014 18:26

oletus kirjoitti:paa

Pyydän anteeksi jos olen käsittänyt väärin lauseesi : "ei mitään muuta".

Sillä tuollaisen lauseen minä käsitin niin, että pidät vähänpätöisenä sitä, että pidän Raamatun opetuksia ja ilmoituksia kaikkein tärkeimpinä.
Ja vielä kysyisin, mitä muuta pitäisi uskovalle tapahtua?

Voin kertoa omasta taustastani: Olen kyllä täysin selvillä mistä vaisuliinin kokemukset ovat peräisin, sillä itsekin aikoinaan olen saanut vaikka minkälaisia "kokemuksia" olessani eksynyt lammas.Kunnes tuli päivä että oli pakko alkaa lukemaan Raamattua tarkemmin ja syvällisemmin.
Aloin kyseenalaistamaan opetuksia, mitä olin oppinut kuulemaan .Sain siskoltani kirjan "uusi viini juovuttaa".Olin järkyttynyt luettuani kirjan.Mutta jotain siinä oli mihin yhdyin ja siksi alkoi Raamatun opiskelu toden teolla.
En kuitenkaan voi sanoa, että omasta viisaudestani olisin ymmärtänyt vaan Jeesus Kristus avasi ymmärrykseni.
Aihe oli kaatuminen ja koska Raamattu ei kerro missään kohden että taaksepäin kaatuminen olisi Jumalan siunaus vaan päinvastoin, olen siksi sitä mieltä että se on joko ihmisen sielullisuutta tai eksyttäjähengen lumousta.


Ilmaisin varmaankin huonosti itseäni, sillä minäkin pidän Raamatun opetuksia tärkeimpinä. Pyydän myös anteeksi; en aina osaa kirjoittaa selkeästi mitä tarkoitan. Ja tietysti saat anteeksi, jos mitään anteeksiannettavaa edes on.

Ei uskovalle pidä tapahtua mitään muuta, mutta Systeri toi viestissään esille Raamatun paikkoja, joissa tapahtuu Pyhän Hengen vaikutuksesta näkyviäkin asioita. Sellaisia lähinnä tarkoitin.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Pelastuu ei Pelastu...?

ViestiKirjoittaja paa » 17. Marras 2014 18:28

Viittasin siis tähän Systerin viestiin:

systeri kirjoitti:Luuk 1

67 Ja Sakarias, hänen isänsä, täytettiin Pyhällä Hengellä, ja hän ennusti sanoen:
68 "Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, sillä hän on katsonut kansansa puoleen ja valmistanut sille lunastuksen
69 ja kohottanut meille pelastuksen sarven palvelijansa Daavidin huoneesta

Luuk. 1:41

Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.

Ap. t. 4:31

Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti.

Ap. t. 13:

51 Niin he pudistivat tomun jaloistansa heitä vastaan ja menivät Ikonioniin.
52 Ja opetuslapset tulivat täytetyiksi ilolla ja Pyhällä Hengellä.

Ef. 5:18

Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Pelastuu ei Pelastu...?

ViestiKirjoittaja oletus » 17. Marras 2014 18:36

paa kirjoitti:
oletus kirjoitti:paa

Pyydän anteeksi jos olen käsittänyt väärin lauseesi : "ei mitään muuta".

Sillä tuollaisen lauseen minä käsitin niin, että pidät vähänpätöisenä sitä, että pidän Raamatun opetuksia ja ilmoituksia kaikkein tärkeimpinä.
Ja vielä kysyisin, mitä muuta pitäisi uskovalle tapahtua?

Voin kertoa omasta taustastani: Olen kyllä täysin selvillä mistä vaisuliinin kokemukset ovat peräisin, sillä itsekin aikoinaan olen saanut vaikka minkälaisia "kokemuksia" olessani eksynyt lammas.Kunnes tuli päivä että oli pakko alkaa lukemaan Raamattua tarkemmin ja syvällisemmin.
Aloin kyseenalaistamaan opetuksia, mitä olin oppinut kuulemaan .Sain siskoltani kirjan "uusi viini juovuttaa".Olin järkyttynyt luettuani kirjan.Mutta jotain siinä oli mihin yhdyin ja siksi alkoi Raamatun opiskelu toden teolla.
En kuitenkaan voi sanoa, että omasta viisaudestani olisin ymmärtänyt vaan Jeesus Kristus avasi ymmärrykseni.
Aihe oli kaatuminen ja koska Raamattu ei kerro missään kohden että taaksepäin kaatuminen olisi Jumalan siunaus vaan päinvastoin, olen siksi sitä mieltä että se on joko ihmisen sielullisuutta tai eksyttäjähengen lumousta.


Ilmaisin varmaankin huonosti itseäni, sillä minäkin pidän Raamatun opetuksia tärkeimpinä. Pyydän myös anteeksi; en aina osaa kirjoittaa selkeästi mitä tarkoitan. Ja tietysti saat anteeksi, jos mitään anteeksiannettavaa edes on.

Ei uskovalle pidä tapahtua mitään muuta, mutta Systeri toi viestissään esille Raamatun paikkoja, joissa tapahtuu Pyhän Hengen vaikutuksesta näkyviäkin asioita. Sellaisia lähinnä tarkoitin.



Olipa hyvä että tuli selvitettyä tämä väärinkäsitys :) :) :)
oletus
 
Viestit: 44
Liittynyt: 07. Marras 2014 10:44

Re: Pelastuu ei Pelastu...?

ViestiKirjoittaja Markareetta » 18. Marras 2014 10:53

Ef. 5:18

Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,



On hyvä laittaa koko selitys, ettei tule niitä omia kuvitteluja
luuloja ja väärää tietoa, mitä se Hengellä täyttyminen on:
5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
5:19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla,
veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
5:20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Markareetta
 
Viestit: 209
Liittynyt: 17. Loka 2014 09:38

Re: Pelastuu ei Pelastu...?

ViestiKirjoittaja systeri » 18. Marras 2014 17:01

Markareetta kirjoitti:
Ef. 5:18

Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,



On hyvä laittaa koko selitys, ettei tule niitä omia kuvitteluja
luuloja ja väärää tietoa, mitä se Hengellä täyttyminen on:
5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
5:19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla,
veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
5:20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.


Niin kai huomasit ettei noissa kaikissa laittamissani paikoissa välttämättä laulettu tai puhuttu psalmeilla mutta kiitosmielellä Jumalan lapset on aina kun täytytään Hengellä :) ...Halleluja!
systeri
 

Re: Pelastuu ei Pelastu...?

ViestiKirjoittaja Markareetta » 19. Marras 2014 10:45

Niin kai huomasit ettei noissa kaikissa laittamissani paikoissa välttämättä laulettu tai puhuttu psalmeilla mutta kiitosmielellä Jumalan lapset on aina kun täytytään Hengellä :) ...Halleluja!



Luen mitä kirjoitit. Kysyn kuitenkin varmuuden vuoksi, tarkoititko sitä,
että saadaan jokin erikoinen humaus tai täräys taivaasta,
ja se on hengellä täyttymistä?
Markareetta
 
Viestit: 209
Liittynyt: 17. Loka 2014 09:38

Re: Pelastuu ei Pelastu...?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 19. Marras 2014 11:28

Kyllä minä käsittäisin raamatun perusteella, että uskova tuntee ja tietää sen, kun saa Pyhän Hengen ja monesti toisetkin sen kuulevat ja näkevät tapahtuvan. Esim. kun hän joko puhuu kielillä tai profetoi. Entä yläsali tapahtuma?
Isoäiti
 

Re: Pelastuu ei Pelastu...?

ViestiKirjoittaja Markareetta » 19. Marras 2014 12:33

Isoäiti kirjoitti:Kyllä minä käsittäisin raamatun perusteella, että uskova tuntee ja tietää sen, kun saa Pyhän Hengen ja monesti toisetkin sen kuulevat ja näkevät tapahtuvan. Esim. kun hän joko puhuu kielillä tai profetoi. Entä yläsali tapahtuma?


RAAMATUSTA olen ymmärtänyt, että uudestisyntymisessä
saamme Pyhän Hengen.

Yläsalin tapahtuma oli sen jälkeen kun Jeesus nousi ylös, ja lähetti
lupaamansa Voiman korkeudesta. Se oli ainutkertainen tapahtuma,
kun kaikki tulivat Hengellä täytetyiksi ja puhuivat uusin kielin,
mutta HUOMAA, kun Apostolit saarnasivat kansa kuuli heidän
puhuvan omaa kieltään ja heitä tuli uskoon 3000 henkeä!


Kielilläpuhuminen on armolahja.
Ei merkki Pyhän Hengen saamisesta ole
kielilläpuhuminen, se on armolahja, eikä kaikki edes sitä saa!
Onko sitten Isoäidin mielestä niin, etteivät he jotka eivät sitä
kielilläpuhumista saa, eivät ole saaneet/täyttyneet Pyhällä Hengelläkään?

Kaikki eivät kiinnitä niihin tuntemuksiin mitään huomioita,
eihän usko ole mikään tunne, eikä Pyhä Henki ole mikään tunne.
Tuntemisen varaan ei näitä tärkeitä asioita voi laittaa, vaikka se
nykyisin onkin muotivirtaus, pitää olla tunteita ja fiiliksiä ja jytinää ja
ryminää, Ei se ole Raamatun mukaista.
Markareetta
 
Viestit: 209
Liittynyt: 17. Loka 2014 09:38

Re: Pelastuu ei Pelastu...?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 19. Marras 2014 12:38

Siirryin tuohon vaisuliinin Pyhän Hengen aiheesta aloittamaan ketjuun. Laitoin sinne jo jotain. :) Enkä ole sitä mieltä, että kaikki täyttyneet puhuvat kielillä.
Isoäiti
 

Re: Pelastuu ei Pelastu...?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 19. Marras 2014 12:41

Ja vielä, että en ole mikään kokemusten perässä juoksija. Mutta en pois sulje kokemusta siitä, että sen voi tuntea, kun saa Pyhän Hengen.
Isoäiti
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa

cron