Millainen on mielestänne lopunajan ihminen?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Millainen on mielestänne lopunajan ihminen?

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 06. Marras 2014 22:26

Lopunajan ihmisen kuvauksen varmaan monet muistavatkin missä se on.. Olen havainnut että nykyään palvotan valtavasti esim koulutusta..
Ihmiset ovat savuttomia ja täysraittiita ja puhuvat kirjakieltä (väli "ååöö" n muistaen tietenkin) ovat korkeasti koulutetuja ja haalivat rahaa..pukeutuvat pukuihin ja krakoihin ja kauluspaitoihin he marssivat seurakuntaan vailla mitään muutosta suuntaan tai toiseenkaan ja heidät kastetaan. Eräs vanha mies kertoi olleensa 15-vuotiaana täysin päihteetön ja siivosyntinen urheilijanuorukainen joka kuitenkin tuli tietoisuuteen siitä, että on Herran edessä syntinen ja tuli uskoon.. Nykyään kauhulla katson kuinka kaksiteräinen miekka on tylsynyt=( suuri penseys on tullut ja se vaanii muakin joka päivä ja olen tuskaisen tietoinen kuinka se koettaa imaista minutkin syöveriinsä..=/
pehmytpusu777
 

Re: Millainen on mielestänne lopunajan ihminen?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Marras 2014 22:45

Kuljet ilmeisesti hiukan eri porukoissa kuin minä :lol:
Savuttomia? Täysraittiita? Puhuvat kirjakieltä? Korkeasti koulutettuja? Puvut päällä?
Täytyy sanoa että harvoin tapaan tuollaisia ihmisiä...
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Millainen on mielestänne lopunajan ihminen?

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Marras 2014 00:30

Toinen kirje Timoteukselle 3:

1. Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.

2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,

3. rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,

4. pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;

5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

.............................................

1. Mutta sen sinun pitää tietämän, että viimeisinä päivinä vaaralliset ajat lähenevät;

2. Sillä ne ihmiset, jotka itsiänsä rakastavat, ahneet, kerskaajat, ylpiät, pilkkaajat, vanhemmillensa tottelemattomat, kiittämättömät, jumalattomat,

3. Haluttomat, sopimattomat, laittajat, irtaalliset, kiukkuiset, kateet,

4. Pettäjät, tuimat, paisuneet, jotka enemmin hekumaa kuin Jumalaa rakastavat,

5. Joilla on jumalinen meno olevinansa, mutta sen voiman he kieltävät pois. Karta siis senkaltaisia. Biblia.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Millainen on mielestänne lopunajan ihminen?

ViestiKirjoittaja paa » 08. Marras 2014 14:18

Koulutus on kyllä joillekin epäjumala. Siis onhan koulutus tärkeä ja hyvä asia, ja ellei Jumala muuta sano, niin sellaisen voisi jokainen hankkia. Mutta mikään ei tässäkään asiassa riitä, jos käyt 'vaan' ammattikoulun olet tyhmä ja yksinkertainen. Jos lukion jälkeen menetkin amikseen etkä yliopistoon, olet luuseri. Jos lukion jälkeen menet ammattikorkeaan etkä yliopistoon, olet epäonnistunut kun et kelvannut sinne yliopistoon jne. Yliopistossa kandi ei riitä, vaan kyllähän nyt kaikki haluaa sen väikkärin tehdä.

Tämä tosin lienee sukupolvikysymys ainakin osittain; olen melkein 27 ja mulle on yläasteelta asti alettu koulun osalta hokemaan ja painostamaan akateemisen tutkinnon ihmeellisyyttä. Lukiossa tahti luonnollisesti jatkui. Nykyään olen ns. "paskaduunissa" (tämän maailman silmin kuvattuna) ja vieläkin multa kysellään, että opiskelenko tms, ihan kuin en voisi tehdä onnellisena ja tyytyväisenä päätoimenani paskaduuniani. Ja olla vielä alle kolmekymppinen.

Ihan hyvä, jos joku haluaa ja tahtoo opiskella paljon ja pitkälle, se on kovaa työtä sekin, mutta ihmeellistä on, kun maailman ihmiset eivät tunnu tajuavan, että joillekin riittää alempi koulutus ja työ, ja SILTI voi olla oikein tyytyväinen elämäänsä.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Millainen on mielestänne lopunajan ihminen?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Marras 2014 23:03

Olen ihan samaa mieltä Paan kanssa tuossa että mikään ei riitä jos lähtee tämän maailman kelkkaan. Aina tuntee itsensä jotenkin vajaaksi, koska aina on olemassa joku toinen, joka on päässyt vielä pidemmälle. Kouluttautuminen voi olla vähän samanlaista kuin joku kilpaurheilu, että aina tavoitellaan parempia ja parempia suorituksia, vaikka mitä järkeä siinä loppujen lopuksi on.

Itse pähkäilen kovasti nyt sen kanssa, että alanko tehdä väitöskirjan tutkimussuunnitelmaa, mutta jos pääsisi jatko-opiskelijaksi, niin se olisi taas sitten pitkä aika oikeastaan ilman vapaa-aikaa... Tapahtukoon siis Jumalan tahto siinäkin.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Millainen on mielestänne lopunajan ihminen?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 09. Marras 2014 02:59

Lopunajan ihminen on eksyksissä oleva ja synnin verkkoihin kiedottu uhri.

Lopunaikoina, kun tervettä Raamatun sanaa ja arvoja ei kunnioiteta tulee ihmisille todella paha olo ja he myös säteilevät sitä ympäristöönsä. Tulee monenlaista eksyttävää uskontoa ja uskomusta, joissa riivaajat ja pahan voimat sitten ohjaavat kulisseista ja tuhoavat näitä ihmisiä. He myös seuraavat lihansa himoja ja niittävät siitäkin turmiota itsellensä.

Aika synkältä näyttää tilanne lopunajan ihmisille ilman Jumalaa...

Raamatun kuvaus on myös tarkka , ja se on jo huomattavissa yhteiskunnassa.

Onneksi myös paljon ihmisiä pelastuu ja tulevat tuntemaan totuuden, Jumalan armosta niin kuin meillekin kävi. Kannattaa vielä rukoilla lähimmäisten puolesta, vielä on armon aikaa jäljellä!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron