TV-dokumentti tänään katolisenkirkon rahoista

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

TV-dokumentti tänään katolisenkirkon rahoista

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 06. Marras 2014 11:14

Ulkolinja: Vatikaanin pankin skandaali
Yle TV1 | to 6.11. klo 22.00 - 23.05

Katolisia pappeja syytetään kavalluksesta, lahjuksista, prostituutiosta ja Vatikaanin pankkia epäillään rahanpesusta. Uusi paavi on luvannut tutkia vääryydet. Franciscuksella riittää työtä, kirkon rahoihin perehtynyt historioitsija John Dickie kertoo.

Italialaisessa dokumentissa (Holy Money) Dickie johdattelee katolisen kirkon talouden ytimeen ja selvittää, miksi Matteuksen evankeliumin sanoin ihminen ei voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa.


Mielenkiintoista, pitääpä katsoa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: TV-dokumentti tänään katolisenkirkon rahoista

ViestiKirjoittaja Leea » 07. Marras 2014 14:43

Aikalailla odotetun kaltainen dokumentti. Mielenkiintoistakin asiaa oli, joskin ei mitenkään uutta ja yllättävää. Jotenkin sain sellaisen kuvan dokumentista ettei Vatikaanin ylinjohto ole mukamas tietoinen näistä hämärähommista. Loppua kohti alkoi asioiden vähättely ja paavi Franciscusta ylistettiin, että hän on aloittanut muutoksen kirkossa ja on niin nöyrä :crazy: . Kovasti media hehkuttaa tätä nykyistä paavia. Harmi että tällaiset isommat dokumentit eivät tuo koko totuutta esiin katolisesta kirkosta, toisaalta voiko maailman ihmiset nähdäkään kaikkea sitä mitä liittyy tuohon läpimätään kirkkoon.
Leea
 
Viestit: 187
Liittynyt: 13. Syys 2012 14:16

Re: TV-dokumentti tänään katolisenkirkon rahoista

ViestiKirjoittaja PetriFB » 07. Marras 2014 15:19

En ole vielä ehtinyt katsoa dokumenttia. Yritän jossakin välissä katsoa sen.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: TV-dokumentti tänään katolisenkirkon rahoista

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 07. Marras 2014 16:34

Oli aika rankkoja juttuja esim se, että vatikaanilla on dokumentin mukaan budjetissa joka vuodelle 3 Miljardia varattuna pedofiliasta johtuneisiin korvaus ja sopimus vaateisiin, sekä lakimieskuluihin.

Eli ilmiö on niin jokapäiväinen , että se huomioidaan jo budjetissa. Dokumentissa haastateltiin asiamiestä joka työskenteli vatikaanille ja hoiti ja sovitteli näitä juttuja. Viidennen työkomennuksen jälkeen mies erosi, luki itsensä lakimieheksi ja nyt puolustaa uhreja.

Olen samaa mieltä, että lopussa paavia nostettiin ja yritettiin esittää paavi puhtoisena ja että hän sotisi kaikkea tätä vastaan, eli hänen esitys on ainakin dokumentintekijöille mennyt läpi. Itse uskon että kyseessä on vain esitys ja harhautus kirkon johtajan maineen puhdistamista ja lujittamista varten.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: TV-dokumentti tänään katolisenkirkon rahoista

ViestiKirjoittaja Juha » 07. Marras 2014 18:30

Vois varoiksi napata Yle Areenasta talteen.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: TV-dokumentti tänään katolisenkirkon rahoista

ViestiKirjoittaja paa » 08. Marras 2014 13:42

Ihan kuin Paavi ei kirkkonsa päämiehenä pystyisi vaikuttamaan mihinkään. Jos oikeasti olisi vilpitön ja Jumalalle uskollinen, niin kaipa sitten tekisi jotain asioiden edistämiseksi, mutta ei tee, kun on luultavasti itse mukana koko touhussa.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa

cron