kodin siunaaminen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

kodin siunaaminen

ViestiKirjoittaja majeca » 10. Helmi 2011 10:55

jatkampa kysymysten kyselyä ;gladly: eli onko tälle Raamatullista perustelua ja voiko talossa olla henkivaltoja jotka täytyy ajaa ulos...? :think2:
majeca
 
Viestit: 24
Liittynyt: 12. Joulu 2010 22:39

Re: kodin siunaaminen

ViestiKirjoittaja Lumina » 10. Helmi 2011 13:38

Jostain syystä tuli mieleen nämä vanhan liiton säädökset ja ovien pihtipielet. Koska vihollinen ja henkivallathan on aina "hollilla" kiertämäs, niin tänä päivänä ,Uuden liiton aikana tärkeintä on se, että omat sydämmen oven "pihtipielet" on Jeesuksen verellä merkitty/pesty.Silloin ei tarvitse peljätä vaan vastustaa vihollista Jeesuksen nimessä.
Mikään ei oo tavallaan muuttunu, Jumala on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti ja nyt ne täyttyy Jeesuksessa sille joka on vastaanottanut Hänet!

Tämä Mooseksen kirjan luku onkin tosi ihana ja kun on antanu elämänsä hallintavallan Jeesukselle kokonaan,saanu tyhjentyä kaikesta mikä vie eroon Jumalasta ja tahtoo kulkea johdatuksessa ,voi odottaa että siunauksia tulee...eikä elämä oo koettelemuksistakaan huolimatta pelkkää "tervanjuontia"...vaan saa katsella kaikkea ikäänkuin olosuhteiden yläpuolella :think2: Voi tuntua utopialta mutta näin se on :)

5 Moos 6:
1 "Ja nämä ovat ne käskyt, säädökset ja oikeudet, jotka Herra, teidän Jumalanne, on käskenyt teille opettaa, että seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne
2 -että sinä pelkäisit Herraa, sinun Jumalaasi, ja noudattaisit kaikkia hänen säädöksiänsä ja käskyjänsä, jotka minä sinulle annan, sekä sinä että sinun poikasi ja poikasi poika, kaikkena elinaikanasi, ja että saisit kauan elää.
3 Niin kuule siis, Israel, ja noudata tarkoin niitä, että, niinkuin Herra, sinun isiesi Jumala, on sinulle luvannut, menestyisit ja te lisääntyisitte suuresti siinä maassa, joka vuotaa maitoa ja mettä.
4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
5 Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.
6 Nämä sanat, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, painukoot sydämeesi.
7 Ja teroita niitä lastesi mieleen ja puhu niistä kotona istuessasi ja tietä käydessäsi, maata pannessasi ja ylös noustessasi.
8 Ja sido ne merkiksi käteesi, ja ne olkoot muistolauseena sinun otsallasi.
9 Ja kirjoita ne talosi pihtipieliin ja portteihisi.
10 Kun Herra, sinun Jumalasi, on vienyt sinut siihen maahan, jonka hän isillesi, Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille, vannotulla valalla on luvannut antaa sinulle-suuret ja kauniit kaupungit, joita sinä et ole rakentanut,
11 ja talot, täynnä kaikkea hyvää, joita sinä et ole täyttänyt, ja kallioon hakatut vesisäiliöt, joita sinä et ole hakannut, viinitarhat ja öljypuut, joita sinä et ole istuttanut-ja kun sinä olet syönyt ja olet ravittu,
12 niin varo, ettet unhota Herraa, joka vei sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
13 Pelkää Herraa, sinun Jumalaasi, ja palvele häntä ja vanno hänen nimeensä.
14 Älkää kulkeko muiden jumalien perässä, niiden kansain jumalien, jotka asuvat teidän ympärillänne-
15 sillä Herra, sinun Jumalasi, on kiivas Jumala sinun keskelläsi-ettei Herran, sinun Jumalasi, viha syttyisi sinua vastaan ja hän hävittäisi sinua maasta.
16 Älkää kiusatko Herraa, teidän Jumalaanne, niinkuin kiusasitte häntä Massassa,
17 vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä ja niitä todistuksia ja säädöksiä, jotka hän on sinulle antanut.
18 Ja tee, mikä on oikeata ja hyvää Herran silmissä, että menestyisit ja pääsisit siihen hyvään maahan, jonka Herra valalla vannoen on luvannut sinun isillesi, ja ottaisit sen omaksesi
19 ja karkoittaisit tieltäsi kaikki vihollisesi, niinkuin Herra on puhunut.
20 Kun poikasi vastaisuudessa kysyy sinulta ja sanoo: 'Mitä merkitsevät ne todistukset, säädökset ja oikeudet, jotka Herra, meidän Jumalamme, on teille antanut?'
21 niin vastaa pojallesi: 'Me olimme faraon orjia Egyptissä, mutta väkevällä kädellä Herra vei meidät pois Egyptistä.
22 Ja Herra teki suuria ja tuhoisia tunnustekoja ja ihmeitä Egyptissä faraolle ja kaikelle hänen hoviväellensä meidän silmiemme edessä,
23 mutta meidät hän vei sieltä pois ja johdatti meidät siihen maahan, jonka hän valalla vannoen oli luvannut meidän isillemme, ja antoi sen meille.
24 Ja Herra käski meidän pitää kaikki nämä säädökset ja peljätä Herraa, meidän Jumalaamme, että me aina menestyisimme ja hän pitäisi meitä elossa, niinkuin tähän päivään saakka on tapahtunut.
25 Ja se on koituva meille vanhurskaudeksi, että tarkoin noudatamme kaikkia näitä käskyjä Herran, meidän Jumalamme, edessä, niinkuin hän on meitä käskenyt.'"

Herra Jeesus on meidän vanhurskautemme ja hedelmät tulee Hänen kauttaan kun rakastamme Häntä :)
Viimeksi muokannut Lumina päivämäärä 10. Helmi 2011 13:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Lumina
 

Re: kodin siunaaminen

ViestiKirjoittaja Lumina » 10. Helmi 2011 13:52

Kodin ja perheenjäsenten siunaaminen ja niistä kiittäminen kuuluu tietenkin asiaan.Joskus olosuhteet voi olla kaikesta huolimatta vaikeita,mutta rukous on väkevä ase moneen paikkaan!
Lumina
 

Re: kodin siunaaminen

ViestiKirjoittaja lähtökuoppa » 11. Helmi 2011 00:40

sananpaikka, joka ei välttämättä liity kodin siunaamiseen.. :cool:
Sakarias 5:
1Minä nostin jälleen silmäni, ja katso: oli lentävä kirjakäärö. 2Ja hän sanoi minulle: "Mitä sinä näet?" Minä vastasin: "Minä näen lentävän kirjakäärön, kahtakymmentä kyynärää pitkän ja kymmentä kyynärää leveän". 3Hän sanoi minulle: "Tämä on kirous, joka käy yli kaiken maan. Sillä tämän kirouksen mukaisesti siitä puhdistetaan pois jokainen varas, ja jokainen vannoskelija puhdistetaan siitä pois. 4Minä lasken sen irti, sanoo Herra Sebaot, ja se menee varkaan kotiin ja sen kotiin, joka vannoo väärin minun nimeeni. Se jää sisälle hänen kotiinsa ja kalvaa sen loppuun asti, sekä sen puut että sen kivet."


5Mooses 6:
4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
5 Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.
6 Nämä sanat, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, painukoot sydämeesi.


seinäthän eivät estä henkimaailmaa. Yeshua on tuki ja turva. :toghether: :prayer4:

onko kodin erikseen siunaaminen rinnastettavissa esim. siunattuihin rukousliinoihin?
Jumalaltahan saa toki pyytää, että Hän siunaa kotia ja asukkaita.
lähtökuoppa
 

Re: kodin siunaaminen

ViestiKirjoittaja toni t » 11. Helmi 2011 01:39

riivaajat eli saastaiset henget koittavat päästä ihmisen sisälle. Jumalan lapsen sisälle ne eivät pääse sillä Jumalan lapsi on Jumalan temppeli johon saastainen henki ei voi tulla. Jumalattomaan saastainen henki voi taas mennä. saatana ja riivaajat voivat koittaa vaikuttaa uskovaan ulkoapäin mutta uskovan sisälle ne eivät pääse.

Matt.12:43 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa, eikä löydä.
12:44 Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin.' Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.
12:45 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset. Niin käy myös tälle pahalle sukupolvelle."

saastaisen henki hakee aina paikkaa huonetta (elävää olentoa) mihin mennä asumaan. Mielestäni saastainen henki ei asu missään talossa vaan vaeltelee ja etsii huonetta (elävää olentoa) mihin mennä.

Matt.12:26 Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?
12:27 Ja jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia, kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Niinpä he tulevat olemaan teidän tuomarinne.
12:28 Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.
12:29 Taikka kuinka voi kukaan tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaroitansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää? Vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.

riivaajat voivat mennä uskottomaan koska uskomaton on saatanan vallassa jonka haltuun koko maailma on annettu. Jumalan lapsissa jotka ovat Jumalan temppeli asuu kuitenkin väkevä Jumala Isä ja Poika Pyhän Hengen kautta ja mikään riivaaja ei voi tulla Jumalan temppeliin ja koittaa sitoa väkevää ja totista Jumalaa joka Jumalan temppelissä asuu.

Riivaajat pääsevät maallisiin rakennuksiin sillä ne eivät ole Jumalan temppeleitä uudessa liitossa mutta Jumalan temppeliin Herran Jeesuksen opetuslapsiin ne eivät pääse.

Riivaaja eli saastainen henki (demoni) tarvitsee mielestäni jonkun (elävän olennon) jonka kautta toimia.

Mark.5:6 Kun hän kaukaa näki Jeesuksen, juoksi hän ja kumartui maahan hänen eteensä
5:7 ja huutaen suurella äänellä sanoi: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, älä vaivaa minua."
5:8 Sillä hän oli sanomaisillaan sille: "Lähde ulos miehestä, sinä saastainen henki."
5:9 Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta."
5:10 Ja se pyysi pyytämällä häntä, ettei hän lähettäisi niitä pois siitä seudusta.
5:11 Niin siellä oli lähellä vuorta suuri sikalauma laitumella.
5:12 Ja ne pyysivät häntä sanoen: "Lähetä meidät sikoihin, että menisimme niihin."
5:13 Ja hän antoi niille luvan. Niin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma, noin kaksituhatta sikaa, syöksyi jyrkännettä alas järveen; ja ne hukkuivat järveen.

Luuk.8:30 Niin Jeesus kysyi siltä sanoen: "Mikä on nimesi?" Hän vastasi: "Legio"; sillä monta riivaajaa oli mennyt häneen.
8:31 Ja ne pyysivät häntä, ettei hän käskisi heidän mennä syvyyteen.
8:32 Niin siellä oli vuorella suuri sikalauma laitumella; ja ne pyysivät häntä, että hän antaisi heille luvan mennä sikoihin. Ja hän antoi niille luvan.
8:33 Niin riivaajat lähtivät ulos miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen ja hukkui.

Saastaiset henget pyytävät ettei Jeesus ajaisi heitä syvyyteen vaan sallisi heidän mennä sikoihin.

Luuk.17:1 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Mahdotonta on, että viettelykset jäisivät tulematta; mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat!
17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

Riivaajat tietävät myös sen että parempi on merenpohjassa kuin siellä syvyydessä (jossa odotetaan lopullista paikkaa tuli järveä) mihin Jeesus heidät lähettää.

Jaak.4:6. Ja antaa runsaasti armon; sentähden hän sanoo: Jumala seisoo ylpeitä vastaan, mutta nöyrille antaa hän armon.
7. Niin olkaat siis Jumalalle alamaiset, mutta vastaan seisokaat perkelettä, niin hän teistä pakenee.

1.Pie.5:8. Olkaat raittiit, valvokaat; sillä teidän vihollisenne perkele käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, ja etsii, kenen hän nielis.
9. Sitä te seisokaat vastaan, vahvat uskossa, tietäen, että ne vaivat tapahtuvat teidän veljillennekin maailmassa.

1.Pie.5:8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
5:9 Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.

perkele koittaa kiusata uskovia ulkoapäin mutta kun vastustamme perkelettä lujina uskossa niin hän joutuu paeta pois.

Matt.4:10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.'"
4:11 Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.

Jeesus käski sanallaan perkelettä lähtemään ja perkele joutui poistumaan. Jeesuksen opetuslapsilla on tämä sama valta lujina uskossa Jeesuksen nimessä vastustaa perkelettä kun se kiusaa ja käskeä lähtemään, niin kun turvaamme Herraan Jeesukseen ja Hänen nimessä käskemme perkelettä poistumaan niin se joutuu pakenemaan.

:GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: kodin siunaaminen

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 11. Helmi 2011 06:41

Tuli mieleen tuosta kodin siunaamisesta seuraava Raamatun kohta,

Snl.3:33 "Herran kirous on jumalattoman huoneessa, mutta vanhurskasten asuinsijaa hän siunaa."

Herran siunausta lepää vanhurskasten asuinsijoissa. Ihan joka neliömillimetri on siunattu. Pidetäänhän niitä kirkkokaavakäsikirjojen mukaan kodin siunaamistilaisuuksia, joissa yhdessä olen ollut seuraamassa, kun naispappi seremonia suoritti ja kirjasta katseli samalla kaavan, minkä mukaan edetä. Kysessä oli jumalattoman nimikrististyn koti. Ei tälläiset siunaamiset mitään hyödytä. En löydä varsinaisesti Raamatustakaan tälläistä toimitusta. No, papeilla pitää olla töitä.

Vanhurskaat ovat Herran asuinsijoja Hengessä. Olemme Pyhän Hengen temppeleitä, Jumalan asumuksia Hengessä.

Ef.2:22 "ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä."

1.Kor.3:16 "Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
3:17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.
6:19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?"

Jumala siunaus on Hänen asuinsijoissaan meissä. Ja Herra siunaa meidän elämässämme kaiken Hänen mielensä mukaisen. Jos jossain kohden toimimme vastoin Herran tahtoa, ei sellaista toimintaa Herra siunaa, vaan kutsuu kiiruusti parannukseen.

Jumalan siunaus on myös vanhurskasten asuinsijoissa, kuten huomasimme Snl.3:33.

En tiedä sitten, onko välttämätöntä järjestää kodin siunaamistilaisuus. Ei siitä mitään haittaa varmaan ole, vaikka vanhurskasten asuinsijat ovat jo siunatut. Minä en ole koskaan itse järjestänyt kodin siunaamistilaisuutta. Sen sijaa olen siunannut ruoan. Olen toivottanut siunausta. Vihamiehiäkin tulee siunata, ei kirota. Kun kuljemme johdatuksessa, rukouksessa, niin Herra siunaa meitä kaikin tavoin. Etsitään ensin Jumalan Tahtoa elämäämme, niin kaikki tulee sen jälkeen meille. Olemme siunattuja Jumalan lapsia ja jokapäiväinen leipämme, johon kuuluu elatus, vaatteet, koti jne. on Herra siunannut. Meidän on kiittäminen siitä ja Hän on luvannut pitää huolen meistä, kantaa murheemme.

Tälläistä näkökulmaa pikaisesti tähän tuon.

Siunausta meille :hugehug:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: kodin siunaaminen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Helmi 2011 08:27

Vammalan betaniakoti pitää tärkeänä että öljy laitetaan kodin ja tontti päälle ikään kuin se varjelisi kaikilta onnettomuuksilta.
En muista mikä Raamatun kohdat siellä puhuttiin ja siellä kehoitettiin omaan paikallisseurakuntaan ottamaan yhteys ja pyytämään että pastori suorittaisi... Minä en enää tiedä onko se raamatullinen :roll:

Jes.32:17 Silloin vanhurskauden hedelmä on rauha, vanhurskauden vaikutus lepo ja turvallisuus iankaikkisesti.
18 Ja minun kansani asuu rauhan majoissa, turvallisissa asunnoissa, huolettomissa lepopaikoissa.

:thumb:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: kodin siunaaminen

ViestiKirjoittaja Lumina » 11. Helmi 2011 08:41

Mä ajattelin sillä kodin siunaamisella lähinnä sitä ilmapiiriä että pysyis esim.rauhallisena ja kaikkien olis hyvä olla.Seinistä katosta ja huonekaluista sähköstä lämmöstä ym ym voi kiittää.
Samoin voin siunata kouluja ja päiväkoteja että olis "hyvä henki" ja kiittää niistä!
Lumina
 

Re: kodin siunaaminen

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 11. Helmi 2011 13:06

Olen miettinyt tuota, että koti siunataan, jossain kummittelee, on ahdistavia paikkoja ja mukavia paikkoja...

TV:stä tulee/ tuli joskus sellainen ohjelma kuin kirotut talot/ riivatut talot. Siinä tutkijaryhmä lähti ottamaan selvää paikoista (vanhat linnat, kartanot...), jossa huhupuhuiden mukaan kummittelee. Ryhmässä oli kuvaaja, joku historioitsija, meedio (tai vastaava) - yhteensä 4-10 tyyppiä. He olivat paikassa yhden vuorokauden tai pidempään ja yrittivät tallentaa mahdolliset paranormaalit ilmiöt. Tuloksena oli todella epämääräisiä ääniä, valoilmiöitä jne., ehkä joidenkin mielestä jopa hieman pelottavia asioita. Yhdessä jaksossa kuvaan tallentui lentävä/ heitetty kivi ilman, että heittosuunnassa olisi ollut ketään.

Tietysti paholainen vastaa, kun sille huudetaan. Eli jos haluaa tutkia henkimaailmaa, saa varmasti jotain vastauksia! En tiedä, mikä oli näiden "dokumentin" tekijöiden motiivi, oliko jotain trikkikuvattu vai ei. Onko viihdeohjelman tarkoitus saada herkät ihmiset pelkäämään kaikkia pimeitä paikkoja ja hylättyjä rakennuksia? Kuitenkin tekijöiden reaktiot ilmiöihin vaikuttivat aidoilta.

Jossain paikoissa on hyvä tai huono ilmapiiri riippuen ihmisistä, ketä paikassa on. Jossain (esim. kodin rukoussolu) voi olla todella lempeä ja ihana paikka, toisaalta taas työpaikka (jos on kiusaamista ja muuta) voi olla krisityllekin todella ahdistava taistelutanner. Entä tyhjät tilat/ rakennukset/ huoneet? Voiko niihin jäädä jotain/ jonkun henki (siis hyvä tai paha)? Voisiko kodin siunaamisella olla jotain sellaista perua?

Kristittyihin ei vaikuta "huonot henget". Voiko olla niin, että jos uskova menee paikkaan, jossa on harrastettu esim. spiritismiä, niin uskovakin kokee/ näkee jotain ilmiöitä? Uskovan suhtautuminen ilmiöihin ei ole pelko.

En näe kodin siunaamista huonona perinteenä. Mielestäni voidaan siunata koti/ irtaimisto, kunhan ei aleta sen mukana mennä taikauskoon ja siihen, että "tavarat suojelevat pahalta"! Jos siunaamisen tarkoitus on tuoda tasapaino ja Jumalan läsnäolo arkeen/ kotiin, niin hyvä juttu.

Siunaa, Jeesus, meidän kaikkien kodit. :amen4:
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Re: kodin siunaaminen

ViestiKirjoittaja lähtökuoppa » 12. Helmi 2011 00:23

Snl.3:33 "Herran kirous on jumalattoman huoneessa, mutta vanhurskasten asuinsijaa hän siunaa."

olen nähnyt sellaisen taulun, jossa on kukkia ja lukee: Herra siunaa kotiamme. :) :hugehug: Pyyntö ja toteamus? :)

Sen sijaa olen siunannut ruoan. Olen toivottanut siunausta.

Markus 8:
7Heillä oli myös joitakuita kalasia; ja siunattuaan ne hän käski panna nekin kansan eteen.

ruoan saa siunata.. vai siunasiko Jeesus Isän kautta ruoan.. en löytänyt etsimääni raamatunpaikkaa.

1Mooses 47:
7Senjälkeen Joosef toi isänsä Jaakobin sisään ja esitti hänet faraolle. Ja Jaakob toivotti faraolle siunausta.

Jaakob toivotti siunausta jopa faraolle..

Vammalan betaniakoti pitää tärkeänä että öljy laitetaan kodin ja tontti päälle ikään kuin se varjelisi kaikilta onnettomuuksilta.
En muista mikä Raamatun kohdat siellä puhuttiin ja siellä kehoitettiin omaan paikallisseurakuntaan ottamaan yhteys ja pyytämään että pastori suorittaisi... Minä en enää tiedä onko se raamatullinen :roll:

Kuulostaa hieman kummalliselta. En usko, että tarvitaan jokin virka (pastori) voitelemista varten. Olen törmännyt myös väärään voitelemiseen, jossa öljyt siunataan Pyhän Hengen kautta yms. En poissulje voitelua, uuden testamentin puolella on kuvausta ainakin sairasten voitelemisesta ja rukouksesta... :)

kodin siunaamista miettien, että tulisi varmaan ainakin ensin kysyä Herralta, tuleeko se siunata jotenkin erikseen ja jos niin miten. muutoinhan voipi olla seuraamukset jos Herralta unohtaa ensin pyytää neuvot :cool: :)

Voiko olla niin, että jos uskova menee paikkaan, jossa on harrastettu esim. spiritismiä, niin uskovakin kokee/ näkee jotain ilmiöitä?

Mahdollisia tuntemuksia voinee olla. Miettien myös henkien erotuksen armolahjaa. Jolle se on annettu, hänelle mahdollisesti avataan näköä näille asioille tarvittaessa. vaikka Herra voi näyttää näitä ihan niillekin, jotka eivät usko.

Riivaaja eli saastainen henki (demoni) tarvitsee mielestäni jonkun (elävän olennon) jonka kautta toimia.

Ajattelisin, että kuten eivät Jumalan enkelit niin eivät langenneet enkelit myöskään tarvitse ns. maallista ruumista. Kyseessä henkimaailma. Kuitenkin Yeshuan nimi ja veri ainoa suoja :prayer4: , jos tällaisia (olivat sitten ruumiissa tai poissa ruumiista) joudumme kohtaamaan.
lähtökuoppa
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron