kirous

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

kirous

ViestiKirjoittaja majeca » 09. Helmi 2011 21:16

voiko uskova ihminen olla sukukirouksen alla? ja voiko uskovassa ihmisessä olla henkivaltoja? :?:
majeca
 
Viestit: 24
Liittynyt: 12. Joulu 2010 22:39

Re: kirous

ViestiKirjoittaja toni t » 09. Helmi 2011 22:34

majeca kirjoitti:voiko uskova ihminen olla sukukirouksen alla? ja voiko uskovassa ihmisessä olla henkivaltoja? :?:


Ei voi.

1.Kor.3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
3:17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.

Herran Jeesuksen opetuslapsi on Jumalan temppeli jossa Isä ja Poika asuvat Pyhän Hengen kautta ja Jumalan temppelissä ei voi mitkään riivaajat asua.

Huom, ihmisen täytyy siis olla oikeasti uudestisyntynyt jotta on Jumalan temppeli. Se että kuuluu johonkin kirkkokuntaan ei tee ihmisestä uskovaa vaan sydämen usko Herraan Jeesukseen.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: kirous

ViestiKirjoittaja majeca » 09. Helmi 2011 22:51

mistä tietää että on todella uudesti syntynyt? itse niin vähän aikaa ollut uskossa että kaikki on niin hakuammuntaa... :oops: epäusko jaksaa päätään nostella :oops:
majeca
 
Viestit: 24
Liittynyt: 12. Joulu 2010 22:39

Re: kirous

ViestiKirjoittaja toni t » 09. Helmi 2011 23:04

majeca kirjoitti:mistä tietää että on todella uudesti syntynyt? itse niin vähän aikaa ollut uskossa että kaikki on niin hakuammuntaa... :oops: epäusko jaksaa päätään nostella :oops:


Room.10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan
.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."

Jos uskot sydämessäsi että Jeesus on herännyt kuolleista ja tunnustat Jeesuksen Herraksi (Jumalaksi/Luojaksi) niin pelastut ja olet uudestisyntynyt Jumalan lapsi.

1.Joh.4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

Jos todella sydämessäsi uskot että Jeesus on Kristus lihaan tullut Jumala ja voit sen ihmisten edessä tunnustaa niin olet syntynyt uudesti Jumalasta.

:thumb: :GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: kirous

ViestiKirjoittaja majeca » 09. Helmi 2011 23:22

:hugehug: kiitos vastauksesta! kyllä Jeesus on Herra! ja epäusko saa väistyä :hearts:
majeca
 
Viestit: 24
Liittynyt: 12. Joulu 2010 22:39

Re: kirous

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 10. Helmi 2011 05:17

:amen4: hyville vastauksille ja kysymyksille. "Vanhurskas on elävä uskosta." Rm.1:17. Minulle Jumala on aikojen saatossa opettanut seuraavan asian.

Hebr.11:1 "Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy."

Luja luottamus Jumalan lupauksiin siis. Siitä on kyse. Minulle uskoontulo 32 v. sitten oli hyvin järisyttävä kokemus niin, että muistan sen kuin eilisen päivän. Siinä olivat tunteetkin voimakkaasti mukana. Ennen uskoontuloani olin nimikristitty, joka harrastin uskon asioita. Olin muutoinkin erittäin kunnollinen mallikansalainen. Eräs kohta Jeesuksen Vuorisaarnassa sai minut kuitenkin havahtumaan, että olen matkalla helvettiin. Tästä kohdasta alkoi raskas ja välillä erittäin epätoivoinen etsiminen ratkaisua tilanteeseen. Kun uudestisynnyin ylhäätä Pyhästä Hengestä Sanan kuulemisen (tässä tapauksessa lukemisen kautta), niin kaikki tunteetkin tulivat mukana. Jossain vaiheessa ei sitten tuntunutkaan miltään. Epäilin jo olenko uskossa lainkaan. Mutta onhan niitä tunteita ollut sen jälkeenkin, mutta minut Herra on erityisesti opettanut ymmärtämään ja elämään todeksi juuri lainaamani Raamatun jakeen.
Monet mutkat ovat olleet matkassa ja usko on kasvanut sekä olen oppinut luottamaan Herraan ja Hänen lupauksiin. Usko ei huoju minun tuntemuksieni varassa, vaan Jumalan lupauksissa. Herra ei ole pettänyt koskaan. Minä olen voinut olla uskotonkin. Mutta Herra ei ja lopuksi vielä yksi Raamatun jae, jonka olen saanut ELÄÄ ja KOKEA todeksi:

Snl.4:18 "Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka."

On niitä kohtia huomattavasti enemmänkin, mutta Rm.5:1-5 on hyvinkin todellisuutta ja kiitos Herralle siitä :amen4:

:hugehug:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: kirous

ViestiKirjoittaja inka » 10. Helmi 2011 16:10

Minusta sulla majeca on ollut hyviä kysymyksiä, sellaisia, jotka itteäkin on mietityttänyt! :thumb:
Mäkään en ole ollut kauaa uskossa, epäilen välillä kovastikin ja luottamus ontuu, enkä voi käsittää joitain asioita vielä yms, mutta uskon, että Jumala kyllä lisää uskoa, kun sitä rukoilemme ja Hän kyllä tietää mitä tarvitsemme. Itsehän hän on luvannut vaikuttaa tahtomista ja tekemistä. Pikku hiljaa kun kasvaa uskossa, niin varmasti Jumala lisää myös luottamusta ja samalla myös rauha kasvaa sydämmessämme, näin uskon. :)

Jaak. 1
22 Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
23 Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
24 hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
25 Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.

Siunausta sulle majeca ja kaikille muillekin! :)
inka
 
Viestit: 177
Liittynyt: 15. Joulu 2010 15:24

Re: kirous

ViestiKirjoittaja majeca » 10. Helmi 2011 19:06

:hugehug: Kiitos inka! olen kiinnittänyt aiemmin huomiota siihen että taidamme olla aikalailla samassa tilanteessa... käsittääkseni sinunkaan mies ei ole uskossa kuten ei minunkaan ja sinulla ainakin yksi pieni lapsi oli? minulla kaks :hearts: luotetaan Jeesukseen, onhan hän luvannut johdattaa niitä jotka rukoillen kulkevat ja johdattaa tuntemaan kaiken totuuden :thumb: siunausta myös sinulle, kuten myös kaikille muillekkin :thumb:
majeca
 
Viestit: 24
Liittynyt: 12. Joulu 2010 22:39

Re: kirous

ViestiKirjoittaja inka » 11. Helmi 2011 15:26

majeca kirjoitti::hugehug: Kiitos inka! olen kiinnittänyt aiemmin huomiota siihen että taidamme olla aikalailla samassa tilanteessa... käsittääkseni sinunkaan mies ei ole uskossa kuten ei minunkaan ja sinulla ainakin yksi pieni lapsi oli? minulla kaks :hearts: luotetaan Jeesukseen, onhan hän luvannut johdattaa niitä jotka rukoillen kulkevat ja johdattaa tuntemaan kaiken totuuden :thumb: siunausta myös sinulle, kuten myös kaikille muillekkin :thumb:

Joo, samankaltaiset tilanteet meillä. Mulla on yksi pieni taaperoikäinen täällä. :hearts:
Toisaalta on helpottavaa ja rohkaisevaa tietää, että on muitakin samassa tilanteessa olevia, vaikka tietenkin toivois, että olis molemmat aina aviopareista uskossa, mut kaikki ajallaan! Ehkä vielä jonakin päivänä miestemmekin silmät aukeevat näkemään totuuden, luotetaan ja rukoillaan, kuten sanoit. :) Kaikkea hyvää teidän perheelle! :hugehug:
inka
 
Viestit: 177
Liittynyt: 15. Joulu 2010 15:24

Re: kirous

ViestiKirjoittaja inka » 11. Helmi 2011 15:58

Tiedän yhden uskovan perheen, jossa toinen vahemmista on sairastunut todella vakavaan psykoosinomaiseen masennukseen. Ilmeisesti on aistiharhojakin ollut. Monilla lääkkeillä yritetty häntä hoitaa, mutta ei ole parantunut. On unettomuutta ja vakavia pelkotiloja, mm. siitä että joutuu helvettiin ja on tehnyt Pyhän Hengen pilkan. Kuinka tämä on mahdollista, jos on uskova ihminen kyseessä?
Itse olen myös miettinyt sitä, onko uskovan mahdollisuus sairastua esim. skitsofreniaan? Eivätkö Uuden Testamentin riivatut henkiöt, joista Jeesus ja apostolit ajoivat saastaiset henget ulos, kärsineet juuri kyseisestä sairaudesta?
inka
 
Viestit: 177
Liittynyt: 15. Joulu 2010 15:24

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 51 vierailijaa