Mikä on rakkauden kohde; jokos väärentämätön Sana tai kirja?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Mikä on rakkauden kohde; jokos väärentämätön Sana tai kirja?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Loka 2014 08:51

*
Minä luin eilen yhtä PP:n linkkiä niin yhtäkkiä salama iski kirkkaalta taivaalta :idea: :idea: :idea: :D Niin haluaisin nyt nostaa osan jutun tänne kans.

Joh. 14:21 Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle." RK

Mitä tuo Raamatun kohta tarkoittaa? Että Raamattu eli Jumalan Sana on sydämen rakkauden kohteena, niin Jumala ilmaisee itsensä hänelle avaamalla Sanaa ja Sanan merkitystä, mitä Sanan opetus ja sisältö tarkoittaa. Jumala antaa kaikkeen ymmärrystä sille, joka rakastaa Jumalan Sanaa.

2Tim. 2:7 Tarkkaa, mitä sanon! Herra antaa sinulle ymmärrystä kaikkeen. RK

Jos uskonkasvun pääkohteena on hengellinen kirja/hengelliset kirjat, kun tuntuu hyötyvän Sanan tulkinnan opetuksista ymmärtämättä Sanalla koettelemisen merkitystä ja niin sit siirrytään Raamatun pariin ja Raamatun lukeminen alkaa tuntua tökkivän eikä hyödy eikä koe ymmärtävän Sanan opetuksia, mutta kokee enemmän ymmärtävän hengellistä kirjaa/hengellisiä kirjoja ja tykkää lukea mieluummin hengellistä kirjaa/hengellisiä kirjoja, niin sydän paljastuu, että se kirja/ne kirjat ovat sydämen rakkauden kohteina. Niin tällä tavalla Raamattu eli Sana ei avaudu, koska se ei ole sydämen rakkauden kohteena. Siinä se vakava juttu on!

On varmaan hyviä ja raitishenkisiä kirjoja, jotka perustuu Raamattuun, mutta valitettavasti niitä on liian vähän. Jolla aistit tottumuksesta on jo harjaantunut, niin pystyy erottamaan hyvän pahasta, kykenee havaitsemaan epäraamatullista opetusta, kun se panostaa Sanalla koettelemiseen kaikella ymmärryksellä, ja on tärkeä ymmärtää Sanalla koettelemisen merkitystä, josta en nyt kirjoita.

Moni sanoo ettei Raamattu kerro ja opeta meille kaikkea, siksi meidän tulee etsiä koko totuutta hyvistä hengellisistä kirjoista, uskovien opetuksista ja Pyhä Henki kertoo ja opettaa meille sen mistä Raamattu ei kerro. Edellä oleva opetus ja ajatus on epäraamatullinen ja väärä.


Siinä vaarallinen ajatus... Koska meidän keskipiste on Herra Jeesus, itse lihaksitulleena Sanana ja evankeliumi. Kasvamme väärentämättömän Sanan kautta pelastukseen, sanoo Raamattu.

1Piet. 2:2 Niin kuin vastasyntyneet lapset janotkaa sanan väärentämätöntä maitoa, jotta te sen avulla kasvaisitte pelastukseen, RK

Niin Sanan sisäisen tuntemuksen kautta ymmärtää, mikä on Jumalan tahto ja alkaa elää Jumalan tahdon mukaisesti, koska tämä tuntee Jumalan kirjoituksia ja ymmärtää Jumalan voimaa eli se ymmärtää miten tavalla Pyhä Henki toimii. Koska Jumalan Sana on sydämen rakkauden kohteena, niin Jumala ilmaisee itsensä avaamalla Sanaa.

Tällä tavalla Sana vie perille Raamatun Sanan opetuksiin ymmärtääkseen sisällöt ja opetukset. Raamatun mukaan Sana vie Isä Taivaallisen luo. Sana on jalkain lamppu, joka näyttää valoa uskontielle ja jaloille, ne ei kompastele kiveen vaan Sanan sisäisen tuntemisen kautta tie on suora ja tasainen, joka vie Isä Taivaallisen luo.

Kun parannuksenteon jälkeen koska sydämen rakkauden kohteena ei ollut Jumalan Sana, niin parannuksentekoa tehtyään palataan Sanan pariin ja tuntuu että Raamatun lukeminen tökkii, niin sillä tavalla Jumala johdattaa hengellisesti sokean uskovan ja Jumala pitää huolen, että Totuuden valo koittaa myös tälle ihmiselle kunnes hänen hengellinen sokeus enää pidättele häntä. Jumala on sen luvannut meille. Mitä te tuumitte? :roll: Anteeksi huonosti selitykseni... toivottavasti saatte jotain selvää kans. :oops:

Jes. 42:16 Minä kuljetan sokeat tietä, jota he eivät tunne, annan heidän astella polkuja, joita he eivät ennen tunteneet. Minä muutan pimeyden heidän edellään valoksi ja louhikot tasangoksi. Nämä asiat minä teen enkä niitä tekemättä jätä. RK

Psa 119:105 Sinun sanasi on jalkojeni lamppu ja valo minun polullani. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mikä on rakkauden kohde; jokos väärentämätön Sana tai ki

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Loka 2014 09:19

vaisuliini kirjoitti:*


Mitä tuo Raamatun kohta tarkoittaa? Että Raamattu eli Jumalan Sana on sydämen rakkauden kohteena, niin Jumala ilmaisee itsensä hänelle avaamalla Sanaa ja Sanan merkitystä, mitä Sanan opetus ja sisältö tarkoittaa. Jumala antaa kaikkeen ymmärrystä sille, joka rakastaa Jumalan Sanaa.

2Tim. 2:7 Tarkkaa, mitä sanon! Herra antaa sinulle ymmärrystä kaikkeen. RK

Jos uskonkasvun pääkohteena on hengellinen kirja/hengelliset kirjat, kun tuntuu hyötyvän Sanan tulkinnan opetuksista ymmärtämättä Sanalla koettelemisen merkitystä ja niin sit siirrytään Raamatun pariin ja Raamatun lukeminen alkaa tuntua tökkivän eikä hyödy eikä koe ymmärtävän Sanan opetuksia, mutta kokee enemmän ymmärtävän hengellistä kirjaa/hengellisiä kirjoja ja tykkää lukea mieluummin hengellistä kirjaa/hengellisiä kirjoja, niin sydän paljastuu, että se kirja/ne kirjat ovat sydämen rakkauden kohteina. Niin tällä tavalla Raamattu eli Sana ei avaudu, koska se ei ole sydämen rakkauden kohteena. Siinä se vakava juttu on!



Olen samaa mieltä kanssasi täydestä sydämestäni.

Raamattu ja Jumala ovat parhaita turvallisia lähteitä ja opettajia oppia tuntemaan Jumalan tahto ja viisaus.

Jumala sanassansa sanoo:

2Tim. 2:7

Tarkkaa, mitä sanon! Herra antaa sinulle ymmärrystä kaikkeen. RK

Jaak. 1:5

Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.

Joh. 17:17

Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.


Joskus ihminen tulee ahneeksi ja kyllästyy odottamaan, että Jumala avaa tekstejä ja antaa viisautta ja kärsimätön ihminen haluaa enemmän kaikki mulle heti, ja lähtee ottamaan opetusta ties mistä lähteestä ja koska olemme laiskoja ja huolimattomia niin emme koettele kuin osan tekstistä...aina silloin tällöin etenkin jos teksti on pitkä niin osia siitä , vääriä ajatusmalleja hujahtaa koettelematta tajuntaamme.

Siksi itse koen hyväksi pitäytyä mahdollisimman paljon Raamatun sanassa ja uskossa luottaa siihen, että Jumala antaa sinulle kyllä ymmärrystä omassa aikataulussaan ymmärtää asioita.

Ei ole pakko uskoa tässä samoin kuin minä enkä arvostele ketään, mutta tämän olen kokenut itselleni turvallisimmaksi ja parhaaksi tavaksi ottaa opetusta.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32


Re: Mikä on rakkauden kohde; jokos väärentämätön Sana tai ki

ViestiKirjoittaja kalamos » 28. Loka 2014 11:32

vaisuliini kirjoitti:Joh. 14:21 Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle." RK


Tuo jae on osa Jeesuksen puhetta,
jossa Hän lupaa Pyhän Hengen olemaan opetuslastensa kanssa,
kun Itse oli menevä pois Isän tykö.

Jeesus oli opettanut opetuslapsiaan kolme vuotta.
Antanut heille Sanansa/Itsensä.
Hän oli ollut fyysisesti läsnä heidän keskellään.
Nyt Hän oli menossa pois,
mutta lähettäisi Pyhän Hengen toiseksi (samanlaiseksi) Puolustajaksi heille.
Ja tämä Pyhä Henki, Kristuksen Henki, Jumalan Henki
olisi avaava heille Sanan,
jonka he olivat saaneet vastaanottaa.
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
Avatar
kalamos
 
Viestit: 211
Liittynyt: 20. Elo 2014 18:03

Re: Mikä on rakkauden kohde; jokos väärentämätön Sana tai ki

ViestiKirjoittaja Mustikka » 28. Loka 2014 14:28

Aamen Vaisuliini !

Kun tästä näkökulmasta oppii ajattelemaan kaikkea myös nykyaikaan liityvää niin siinä
joutuu ristiriitaan monien kristittyjenkin kanssa jopa tällaisilla foorumeilla.

Kaikissa asioissa (jopa psykologisissa teorioissa) joutuu valitsemaan onko Raamattu elämäni valo
vai 2000-luvun ajattelutavat.

Jeesus joka on kaiken luonut, jopa ihmisen aivot, Hän kyllä tietää mistä ihminen on vastuussa ja mistä hänet tuomitaan.
Siksi Hän voi myös parantaa ihmisen kaikista häiriöistä, jos ihminen itse vain haluaa valita tuon tien mistä kirjoitat,
siis seurata Jumalan Sanan Valkeutta oikeasti ja kaikessa.. :thumbup:
Mustikka
 

Re: Mikä on rakkauden kohde; jokos väärentämätön Sana tai ki

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 28. Loka 2014 15:31

Jos oikein ymmärsin niin vaisuliini ei ole innokas siivoamaan vapaaajalla ,mutta hyvä niin ku noin hyviä kirjoituksia päättelee ja pohtii ja kirjoittaa ja kysyy ;) kyllä se siivouksen voittaa.;)
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Mikä on rakkauden kohde; jokos väärentämätön Sana tai ki

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Loka 2014 10:59

Mr Kerimäki kirjoitti:Jos oikein ymmärsin niin vaisuliini ei ole innokas siivoamaan vapaaajalla ,mutta hyvä niin ku noin hyviä kirjoituksia päättelee ja pohtii ja kirjoittaa ja kysyy ;) kyllä se siivouksen voittaa.;)


Aaameeen!!!!!! :D :shifty:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 31 vierailijaa

cron