Toisten uskovien ja lahkon rakentamisen rajat?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Toisten uskovien ja lahkon rakentamisen rajat?

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 23. Loka 2014 11:22

vaisuliini kirjoitti:*
Jos kokoonnutaan jossain uskovien kotosalla niin se tietää siivoamista ja tiskaamista ennen kokoontumista ja taas sen jälkeen... Jos kotiemäntä inhoaa siivoamista ja tiskaamista, niin joutuu näkemään paljon vaivoja. :oops:


Jonkun täytyy siivota ja tiskata myös vaikka kokoonnutaan muualla kuin kotona ;)

Yleensä ne jotka saavat sydämelle järjestää kotonaan kokoontumisia, saavat myös Jumalalta ilon siivota ja tiskata. Jos ei saa siihen iloa, niin voi epäillä onko ollenkaan tarkoitus järjestää kokoontumisia.
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: Toisten uskovien ja lahkon rakentamisen rajat?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Loka 2014 11:37

*
Ok :D No olin erään uskonsysterin luona niin siellä kokoonnuttiin ja sit tarjoiltiin kahvia. Minä tulin pöydän äärelle ja sit näin liian hienoja ja kullattuja kahvikuppia lautasineen niin paniikoin ja kauhistuin. Ne kahvikupit ovat varmaan liian kalliita. Niin pelkäsin rikkovani sen ja yritin pitää kahvikupin korvasta kiinni ja siten toisella kädelläni pidin kahvikupin kiinni. En osannut rentoutua ja jännityin kokoajan. Kotiin tultuani olin ihan poikki ja voimat loppui. En halua tulla sellaiseen paikkaan enää. Paikallisseurakunnassa voisin jättää juomatta kahvia ja voisin kävellä suoraan kotiin kokouksen päätyttyä, se parempi.... :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Toisten uskovien ja lahkon rakentamisen rajat?

ViestiKirjoittaja Leea » 23. Loka 2014 13:03

Itse en kuulu mihinkään tunnustuskuntaan. Tämä asia myös harmittanut että mistä seurakuntayhteyttä, koska en ainakaan haluaisi jäseneksi mihinkään liikkeeseen, en vain koe että kristittynä pitäisi vielä erikseen liittyä johonkin liikkeeseen jäseneksi. Tiedän kyllä että joissakin näissä tunnustuskunnissa on uudestisyntyneitä. Muutamia seikkoja, jotka myös tekevät hankalaksi mennä mukaan näiden eri liikkeiden kokouksiin: jos olet kauemmin siellä mukana niin odotetaanko sitten jäseneksi liittymistä ja toinen asia on ekumenia. Ekumenia etenee niin vauhdilla, pelkään että tässä ovat jossain vaiheessa mukana kaikki rekisteröityneet uskonnolliset liikkeet (ei toki vielä). Tuskinpa oma luonteenikaan helpottaa sitä että löytäisi enemmän uskovienyhteyttä. Jumalalle on toki kaikki mahdollista, ja pitää kärsivällisesti odotella että uskovat alkaisivat kokoontumaan enemmän tunnustuskuntien ulkopuolelle.
Leea
 
Viestit: 187
Liittynyt: 13. Syys 2012 14:16

Re: Toisten uskovien ja lahkon rakentamisen rajat?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 23. Loka 2014 15:09

Muistakaa Rakkaat ,että ollaan itse niitä tekijöitä ,,,ei odottajia ,johonka meidät on monesti opetettu.Nyt olis aika kääntää kelkka .2 tai useampi ku kokoontuu ja Jeesuksen nimessä aina niin siitä se alkaa ja puskaradio toimii ja ilmoitukset siellä ja täällä ja kutsukaa niitä ,jotka ei enää uskalla katsoa silmiin ne lähes omasta mielestään "kastittomat.Se on varma ,että jos me teemme jotain Herran työtä niin se hyvä ketju voi alkaa ihan pienestä ja 10v päässä vaikka ette tiedäkkään se on voinu tuoda jo monia uskovia lisää .Näin se toimii .
Aika on se mitä voi käyttää ja jokaisen täytyy punnita se itsessään ja elämäntilanteessaan ,mihin on rahkeet ja jos kymmenyksiä antaa ni ihan hyvin voi ohjata niitä myös siihen omaan Herran toimintaan.
Se tarttee vaan sen alun.Siitä ei pidä murehtia ,jos joku porukka myöhemmin hajaantuu tai katoaa sillä tärkeintä on ,että asiat menee eteenpäin Herrassa .Joskus hajoaminen synnyttää uutta ja taas mennään eteenpäin.
Täytyy vaan uskaltaa olla rohkea Herrassa.


Tuo vaisuliinin siivous kammo oli kyllä enempi sellainen hymyä nostattava ;) siinäpä hyvä syy siivota ku kotisrk kokoontuu .Eipä villakoirat juokse nurkissa ;) Tosin kokoontumisia voi jakaa useampaan paikkaan ,ettei yhden harteille tule liikaa sitte ku porukka kasvaa.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Toisten uskovien ja lahkon rakentamisen rajat?

ViestiKirjoittaja Hansu » 23. Loka 2014 15:56

Espoossa kokoontuu sellainen pienen, pieni, pikkuruinen kotikokus ryhmä, (tällä hetkellä muutaman uskovan kokoonpanolla), johon mahtuisi paljon, paljon tulijoita. :)
Minulle voi laittaa yv:n, jos jota kuta kiinostaa.
Hansu
 

Re: Toisten uskovien ja lahkon rakentamisen rajat?

ViestiKirjoittaja JHK » 23. Loka 2014 16:29

Minä ainakaan mitään pakkosiivouksia koskaan tehnyt veljien tullessa luokseni soluun/raamattupiiriin... :roll: (likaiset sukat saatoin potkia sängyn alle ennen kuin aloitimme.)
JHK
 

Re: Toisten uskovien ja lahkon rakentamisen rajat?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 23. Loka 2014 16:31

Minä taas siivoan aina eli en koskaan erikseen vieraita varten :lol:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Toisten uskovien ja lahkon rakentamisen rajat?

ViestiKirjoittaja paa » 24. Loka 2014 20:34

Minä en siivoaisi, jos Jeesus olisi tulossa kylään. Mutta jos uskovia tulisi, siivoaisin varmaan monta päivää ennen kyläilyä, koska ajattelen aina ihmisten ajattelevan musta pahinta ja tässä tapauksessa he arvostelisivat kotiani. Vaikka eivät siis oikeasti näin tekisikään. Jeesuksesta ainakin voisi olla varma, ettei Hän arvostelisi.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Toisten uskovien ja lahkon rakentamisen rajat?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Loka 2014 21:58

Hyvä pointti, paa. En minäkään usko Jeesuksen välittävän onko meillä sotkuista vai siistiä :D
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Toisten uskovien ja lahkon rakentamisen rajat?

ViestiKirjoittaja paa » 24. Loka 2014 22:31

;)
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa