Sielunhoito?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Sielunhoito?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 10. Loka 2014 14:01

Kyselikin tästä jo tuolla psygologia ketjussa mihin en saanut keltään mitään vastakaikua niin avaankin sitten tähän uuden viestiketjun käsittelemään tätä, jospa tämä nyt huomioitaisiin. :)

Eli mikä tämä termi on ja mitä tämä termi pitää sisällään? Mitä Raamttu sanoo sielunhoidosta?

Rehellisesti sanottuna, en tiedä mitä sielunhoidolla tarkoitetaan kun siitä puhutaan niin siksi kyselen?
Jonkun näköinen käsitys minulla tästä termistä on kyllä muodostunut, mutta kun tarkemmin olen miettinyt kyseistä termiä niin oikeesti en tiedä siitä kyllä yhtään mitään.
Joel.A
 

Re: Sielunhoito?

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 10. Loka 2014 14:18

:silent:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 11. Loka 2014 23:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Sielunhoito?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 10. Loka 2014 14:28

Jasmiini kirjoitti:Minun mielestä se on yksinkertaisesti tätä

Gal. 6:2 Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.

Room. 15:7 Hoivatkaa sentähden toinen toistanne, niinkuin Kristuskin on teidät hoivaansa ottanut Jumalan kunniaksi.

Room. 14:1 Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.


Ja että julistamme tätä

Tit. 2:11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille

Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.


Muitakin kohtia löytyy kyllä. Eli julistamme ilosanomaa ylösnousseesta Jeesuksesta syntiemme sovittajana ja kannamme toistemme kuormia, suruja, ahdistuksia ja autamme kaikissa toistemme tarpeissa, emmekä
kulje kenenkän ohi.


Mitä tarkalleen ottaen sielun hoitoon kuuluu ja mikä ei? Miksi nykyään ihmiselle voidaan antaa kyseinen "titteli"/ammattinimike kun ei sitä ole annettu Raamatussakaan kenellekkään?.
Joel.A
 

Re: Sielunhoito?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 10. Loka 2014 14:30

Jasmiini kirjoitti:Minun mielestä se on yksinkertaisesti tätä

Gal. 6:2 Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.

Room. 15:7 Hoivatkaa sentähden toinen toistanne, niinkuin Kristuskin on teidät hoivaansa ottanut Jumalan kunniaksi.

Room. 14:1 Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.


Ja että julistamme tätä

Tit. 2:11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille

Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.


Muitakin kohtia löytyy kyllä. Eli julistamme ilosanomaa ylösnousseesta Jeesuksesta syntiemme sovittajana ja kannamme toistemme kuormia, suruja, ahdistuksia ja autamme kaikissa toistemme tarpeissa, emmekä
kulje kenenkän ohi.


Vielä:
Eli meidän jokaisen uskovan tulee olla noitten Sanojen mukaan toinen toisillemme sielunhoitajia?
Joel.A
 

Re: Sielunhoito?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Loka 2014 14:46

*
Minulla on oma tällainen käsitys niin omien vaikeiden asioiden kautta osaa auttaa ja lohduttaa toisia ahdistuneita. Tällainen on se sielunhoito. Ensisijaisesti on se Jumala joka on itse lohdutuksen Jumala ja Hän lohduttaa meitä antamalla lohdutuksen sanoja joita me vuorostaan annamme edelleen ahdistuneille... Hän on kaikkien lohdutuksen Jumala.

2Kor. 7:6 Mutta Jumala, joka masentuneita lohduttaa, lohdutti meitä Tiituksen tulolla,

2Kor. 1:4 joka lohduttaa meitä kaikessa ahdistuksessamme, että me sillä lohdutuksella, jolla Jumala meitä itseämme lohduttaa, voisimme lohduttaa niitä, jotka kaikkinaisessa ahdistuksessa ovat.

2Kor. 1:3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sielunhoito?

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 10. Loka 2014 14:53

:silent:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 11. Loka 2014 23:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Sielunhoito?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Loka 2014 14:59

*
Mitä ahdistuksiin tulee, se on kai tarkoitukseksi. No en tällä kertaa kirjoita vaan laitan Raamatun kohdat, ne puolestaan kertokoon itse :D

2Kor. 1:5 Sillä samoin kuin Kristuksen kärsimykset runsaina tulevat meidän osaksemme, samoin tulee meidän osaksemme myöskin lohdutus runsaana Kristuksen kautta.

6 Mutta jos olemme ahdistuksessa, niin tapahtuu se teille lohdutukseksi ja pelastukseksi; jos taas saamme lohdutusta, niin tapahtuu sekin teille lohdutukseksi, ja se vaikuttaa, että te kestätte samat kärsimykset, joita mekin kärsimme; ja toivomme teistä on vahva,

7 koska me tiedämme, että samoin kuin olette osalliset kärsimyksistä, samoin olette osalliset myöskin lohdutuksesta.

No mitä titteliin tai ammattinimikkeeseen tulee, se korottaa sen takana olevaa ihmistä, Jumala jää kirkastamatta. Armoituksen välityksellä Jumala lohduttaa ja eheyttää, tulee itse kirkastetuksi meidän keskellä. Jumala näin toimii tällä tavalla.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sielunhoito?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 10. Loka 2014 15:18

Jasmiini, mitä tarkoitit viidennellä evankeliumilla? :)
Viimeksi muokannut Joel.A päivämäärä 10. Loka 2014 15:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Joel.A
 

Re: Sielunhoito?

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 10. Loka 2014 15:19

:silent:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 11. Loka 2014 23:34, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Sielunhoito?

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 10. Loka 2014 15:23

:silent:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 11. Loka 2014 23:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 27 vierailijaa

cron