"Veren suoja"

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 08. Loka 2014 10:47

Vielä jatkan, kun tuli taas mieleen, että veri huuhtoo myös koko ajan meidän omia syntejä pois, joita uskovina lankeamme tekemään, joko vahingossa tai heikkouttamme. Jeesuksen veri on väkevä juttu ja turva. :) Ja niin on Jeesuksen nimikin. Jeesus nimessä me nousemme pimeyden valtoja vastaan. Sillä oikeudella, että olemme Jumalan lapsia ja Hänen Poikansa verellä merkittyjä. :)
Isoäiti
 

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Loka 2014 10:52

Itsestään selviäkin ja jo olemassa olevia asioita saa rukoilla, kuten esimerkiksi Jumalan rakkauden vuodatusta meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta :angel: Useinkin rukoilen Raamatussa meille itsestään selvänä luvattuja asioita...

Mikään rukous ei ole taikauskoista loitsuamista jos rukoilee rukouksensa Jeesusta, eli totuutta, sydämestään rakastaen. Yhtä hyvin voi taikauskoa olla käskeä rukouksessa Saatanaa väistymään kuin rukoilla veren suojaa tai kuten itse ehkä enimmäkseen rukoilen, että Jumala varjelisi pahalta tai päästäisi pahasta. Isä meidän -rukouskin on Jumalalle menevä rukous jos sen rukoilee sydämestään, mutta jos sen lausuu kuin jonkun lorun, niin eihän se mitään merkitse...

Älkää ihmeessä kukaan alkako ajatella tämän ketjun takia, että teidän rukouksenne olisi jotenkin vääränlaista!!!
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 08. Loka 2014 11:08

Niin varmaan, että väärin tai turhaan rukoilu. Kyllä Jumala senkin lapsiltaa kestää. Jos tietämättään tai kasvamattomuuttaan vielä rukoilee itsestään selviä asioita. Pää asiahan on, että rukoillaan totisella sydämellä ja riiputaan Jeesuksessa kiinni ja vietetään Hänen lähellään aikaa. Kyllä Pyhä Henki meitä opettaa niissä hetkissä pikku hiljaa, kun samalla luemme ja tutkimme Jumalan Sanaa. :)
Isoäiti
 

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Loka 2014 11:12

Isoäiti kirjoitti:Lueskelin tätä ketjua. Kyllä minäkin näen niin, että veri on ensi sijaisesti suoja Jumalan omaa vihaa vastaan. Enkä myöskään ymmärrä, kun rukoillaan veren suojaa uskovan ylle, koska ymmärtäisin, että sen suoja on meillä uskovilla aivan kuin automaattisesti. Jos on elämänsä Jeesukselle antanut, ja Häntä seuraa, niin sydämemme on merkittynä Jeesuksen verellä.

Tuli mieleen esikuva raamatusta
moos 2:12 Sillä minä kuljen sinä yönä kautta Egyptin maan ja surmaan kaikki esikoiset Egyptin maassa, sekä ihmiset että eläimet, ja panen toimeen rangaistustuomion, jonka minä olen langettanut kaikista Egyptin jumalista. Minä olen Herra.
13 Ja veri on oleva merkki, teille suojelukseksi, taloissa, joissa olette; sillä kun minä näen veren, niin minä menen teidän ohitsenne, eikä rangaistus ole tuhoava teitä, kun minä rankaisen Egyptin maata.

Jumala suojasi tässäkin omalta rangaistukseltaan, kaikki israelilaiset, jotka merkitsivät ovensa pihtipielet karitsan verellä, niiden neuvojen mukaan jotka Jumala Moosekselle ja Aaronille antoi.

Ja kun me ollaan Jeesuksen omia ja verellä merkittyjä. Niin Jumala pitää huolen omistaan ja merkitsemistään ihan joka tilanteessa. Silloinkin kun vihollinen meitä yrittää saartaa. Se ei voi enempää kuin mitä Jumala sallii omilleen tapahtuvan.


Isoäiti kirjoitti:Vielä jatkan, kun tuli taas mieleen, että veri huuhtoo myös koko ajan meidän omia syntejä pois, joita uskovina lankeamme tekemään, joko vahingossa tai heikkouttamme. Jeesuksen veri on väkevä juttu ja turva. :) Ja niin on Jeesuksen nimikin. Jeesus nimessä me nousemme pimeyden valtoja vastaan. Sillä oikeudella, että olemme Jumalan lapsia ja Hänen Poikansa verellä merkittyjä. :)


:thumbup: :thumbup: Aika raitishenkistä Isoäidiltä :clap:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja Joel.A » 08. Loka 2014 18:05

Siivetön kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:
JHK kirjoitti:Sitä kuulee usein rukoiltavan "Herran Jeesuksen veren suojaa" ihmisten ylle, ikään kuin se olisi jokin "suojaloitsu" pimeyden valtoja vastaan. Minä olen kuitenkin sitä mieltä, että Jeesuksen veri ei suojaa meitä Saatanalta, eikä maailmalta, vaan Jumalan pyhyydeltä/vihalta.


Minullakin on ollut helluntai kasvatuksen myötä lähes koko uskossa olo aikanani tämä "Herran Jeesuksen veren suoja" rukous. vsta tämän vuoden alkuvuodesta tajusin oikeasti, että ei tälläinen rukous auta yhtään mitään.


Huh, huh..... aika järkyttävää tekstiä minun mielestäni tämä.

Jos Jumalan Sana julistaa ja kertoo meille, mikä voima Hänen veressään on, on JoilA aika uskaliasta julistaa ihmisenä sitä voimattomaksi.

Meidän on muistettava, että meidän rukoustemme estymiselle voi olla monia syitä, joten siksi ei pitäisi koskaan tehdä omista kokemuksistamme "raamatullista" oppia.


En ole tehnyt Jeesuksen verta voimattomaksi vaan uskon ja ajattelen, että uudestisyntymisen kautta
meillä on jo Jeesuksen veren ei suoja vaan voima ylämme. Mehän myös tiedämme sen, että perkele saalistaa meitä koko ajan niin mistä tiedämme milloin ja missä tilanteessa meidän tulee aina rukoilla Jeesuksen veren suojaa yllemme jos tätä veren suojaa tulee rukoilla?

Minusta taas teemme Jeesuksen veren mitättömäksi jos veren suojaa tulee rukoilla kokoajan, jotta se meitä suojelisi. Missään kohtaa raamattua ei edes kerrota, että Jeesuksen veri suojelisi meitä perkeleen juonilta vaa sitä Raamattu opettaa, että emme anna perkeleelle sijaa meissä ja että meille on annettu voima vastustaa perkelettä.

Eli vielä: jos meidän tulee rukoilla Jeesuksen veren suojaa niin silloin se tarkoittaa sitä, että meillä ei olekkaan mitään Jeesuksen suojaa ja varjelusta yllämme jo valmiiksi eikä myöskään voimaa vastustaa perkelettä.
Viimeksi muokannut Joel.A päivämäärä 08. Loka 2014 18:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Joel.A
 

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja Joel.A » 08. Loka 2014 18:15

On tärkeeä tietää ja sisäistää se, että Jeesuksen veri ei ole meille suojaksi perkeleen juonilta vaan puhdistukseksi ja suojaksi Jumalan vihalata meitä syntisiä kohtaan.

1. 2 Moos 12:13. Ja veri on oleva merkki, teille suojelukseksi, taloissa, joissa olette; sillä kun Minä näen veren, niin minä menen teidän ohitsenne, eikä rangaistus ole tuhoava teitä, kun Minä rankaisen Egyptin maata.

2. Ilm 5:9. ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä Sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista

1 Piet. 1:18. tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne, 19. vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,

Heb 9:14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, Hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

1Joh 1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin Hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, Hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

Ilm 7:9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, Jota kukaan ei voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään, Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?" Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

Heb 10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
Joel.A
 

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 08. Loka 2014 19:46

:silent:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 11. Loka 2014 23:40, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja JHK » 08. Loka 2014 19:55

Olen myös kuullut, että pahat henget lähtis kiusaamasta, kun esim. lauletaan verilauluja. Voisko pitää paikkaansa?
Toisaalta uskon, että paha ei kestä kuulla Jeesuksen sovityöstä, rististä ja verestä.

Kun Jeesus ilmoitta että hänen pitää kärsiä ja kuolla, niin Saatana ei suinkaan häipynyt vaan hyökkäsi Pietarin suulla.
Hän (oletettavasti) häipyi, tai ainakin vaikeni, kun Jeesus käski paholaisen väistyä tieltään.
JHK
 

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja Lily » 08. Loka 2014 21:12

Minusta kyllä Jeesuksen sovitustyö ja veren suojan rukoileminen ovat kaksi ihan eri asiaa.

Voisiko joku kertoa missä kohtaa Raamatusta löytyy veren suojan rukoilu?

Kohdat joita foorumimaiset ovat laittaneet, käsittelevät varjelua Jumalan vihalta Jeesuksen veren kautta.

Löytyisikö siis paikkaa/paikkoja jotka käsittelevät veren suoja rukousta? Niin voisin sitten sen uskoa olevan raamatullinen tapa rukoilla.
Lily
 

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja Siivetön » 09. Loka 2014 09:00

Tulee Lily ymmärtää kyseinen VT kertomus oikein.

Mieti mitä on Jumalan viha?

Mitä on vihollisuus Jumalaa vastaan, se on ero Jumalasta.

Kun Jumala vihastuu johonkin, Hän jättää ihmisen vihollisen armoille, eli ottaa pois verenmerkin, eli sen mikä meitä on siihen saakka suojellut viholliselta.

Egyptiläisillä ei ollut veren merkkiä ovipielessään, eli he olivat vihollisen armoilla, olivat siis Jumalan vihan alaisia.
Viittaan tähän: Sillä saatana on tullut tappamaan ja tuhoamaan, mutta Minä olen tullut, että teillä olisi yltäkylläinen elämä.

En osaa tätä tämän paremmin opettaa / selittää, enkä tiedä, voiko tuota asiaa edes täysin ihmiselle avata muu, kuin Pyhä Henki.
Siivetön
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 144 vierailijaa