"Veren suoja"

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja Lily » 07. Loka 2014 14:49

Kyllä ehdottomasti kuuluu muistaa Jeesuksen sovitustyö ristillä ja siitä saarnata. Ilman golgatan tapahtumia, olisi meillä aika huono tulevaisuus edessä... Joten Jeesuksen sovitustyö pitäisi meidän joka päivä muistaa ja se vetää meitä itsetutkiskelun ja parannuksen teon paikalle, yhä uudestaan ja uudestaan, niin että haluaisimme luopua kaikesta synnistä mikä meitä sitoo.

Tarkoitan vaan sitä, että kuka ja koska on aloittanut rukoilemisen Jeesuksen veren suojasta?

Ymmärrän hyvin Isä meidän rukouksen käytön, Jeesushan neuvoo rukoilemaan niin.

Mutta ei missään kohtaa sanaa neuvota veren suojaan rukoilua, tai sitten en vielä ole sitä löytänyt.
Sen takia se todellakin vaikuttaa uskonnolliselta rukoukselta jota meidän ei tarvitse rukoilla, koska uudesti synnyttyämme olemme jo astuneet Jumalan suojeluksen alle. Mikä on osamme Kristuksessa.

Siivetön, ikävä kyllä seurakunnissa näkyy myös paljon uskonnollisuutta ja perinnäissääntöjä noudatettavan ja ajatellaan että se on raamatullista oikeaa uskoa.
Lily
 

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja Joel.A » 07. Loka 2014 20:08

JHK kirjoitti:Sitä kuulee usein rukoiltavan "Herran Jeesuksen veren suojaa" ihmisten ylle, ikään kuin se olisi jokin "suojaloitsu" pimeyden valtoja vastaan. Minä olen kuitenkin sitä mieltä, että Jeesuksen veri ei suojaa meitä Saatanalta, eikä maailmalta, vaan Jumalan pyhyydeltä/vihalta.


Minullakin on ollut helluntai kasvatuksen myötä lähes koko uskossa olo aikanani tämä "Herran Jeesuksen veren suoja" rukous. vsta tämän vuoden alkuvuodesta tajusin oikeasti, että ei tälläinen rukous auta yhtään mitään.

Se miten tajusin tämän niin johtu siitä, kun olin käymässä helluntai organisaation pitämässä rukouskokouksessa. Loppu vaiheilla kun aloimme rukoilemaan enemmälti niin yksi iäkkäämpi naishenkilö tahtoi rukoilla puolestani ja annoinkin sitten luvan. Kun lähin siitä kauppaan niin kassalla oltaessani minulle iski jotenkin pakonomainen tarve pelata pelikonetta ja pelasinkin. Mietin ulospäästyäni, että mikä ihme muuhun iski kun kuitenkin olen "vapautunut" pelikoineista ja sekä rukoilin toisen siunatessa minua Jeesuksen veren suojaa monta kertaa.

Seuraavallakin viikolla menin samaiseen kokoukseen niin loppupuolella seuraavaksi yksi iäkkäämpi mieshenkilö halusi rukoilla minua. Rukoilin jälleen Jeesuksen veren suojaa ja monta kertaa sekä muita mantroja. Eikä mitä, kohta alkaa ajatuksiin tulemaan voimakkaita irstaus ajatuksia jotka tahtoivat, että alan himoitsemaan toista naista jne... Tähän ei auttanut kuin vastustaa perkelettä niin, että rukoilin Jeesuksen nimessä perkelettä väistymään ja tämä siis auttoi ja irstaus ajatukset lähtivät.

Näitä kummia asioita pyöritellessä ymmärsin, että ei rukoileminen "Jeesuksen veren suojaa" auta mitään vaan vastustaa Jeesuksen nimessä perkelettä ja tehdä kiusauksissa Jumalan voiman avulla oikeita valintoja.
Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä. Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää. 1. Pietarin kirje‬ ‭5‬

Mistä tulevat taistelut ja mistä riidat teidän keskuudessanne? Eikö teidän himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne? Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano. Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne. Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen. Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"? Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon". Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee. Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset. ‭Jaakobin kirje‬ ‭4‬
Joel.A
 

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 07. Loka 2014 21:29

Minusta ei tule laittaa ihmisten mieliin rajoituksia liittyen siihen, mitä rukouksessa voi sanoa ja mitä ei. Muistan kun vasta uskoon tultuani vietin paljon aikaa rukouksessa ihan vain Jeesuksen läsnäolossa enkä koskaan edes ajatellut sanoja, joita lausuin tai mitään sellaista. Luotin vain Jumalaan, tunsin Hänet ja se riitti. Sitten joku laittoi mieleeni ajatuksen siitä, että ei tulisikaan rukoilla Jeesusta, vaan Isää Jeesuksen nimessä. Rukouselämääni tuli pieni särö, kun järki astui kuvioihin ja aloin miettiä, mitä sanoja on oikein rukouksessa lausua.

Uskon, että ihminen saa täysin sydämin rukoilla itselleen ja toisille Jeesuksen veren suojaa tai täysin sydämin olla sitä rukoilematta. Kaikkia meidän rukouksemme sanoja ei löydy Raamatusta ja kuitenkin voimme niitä rukoilla. Kun ihminen on uudestisyntynyt ylhäältä, niin koko hänen elämänsä on rukousta ja ne hetket, kun pysähtyy tuohon sydämensä rukoukseen on vain sen sisimmän rukouksen päästämistä vapaaksi. Rukous ei ole mitään järkeilyä eikä kauniilla tai vähemmän kauniilla sanoilla kikkailua; se on aitoa yhteyttä Isään Jeesuksen kautta.

"...joka rakastaa Jumalaa, sen Jumala tuntee (1.Kor.8:3)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja JHK » 08. Loka 2014 07:31

Minulla nousevat hiukset pystyyn kun joku rukoilee "veren suojaa Saatanaa vastaan", tai jotain vastaavaa. Paitsi ettei siinä ole raamatullisesti mitään tolkkua, se hämärtää veren tarkoituksen - ei verta vuodatettu suojaksi paholaisia vastaan, vaan jotta Isä antaisi anteeksi, ja pyhittäisi meidät.
siis:
Veri suojelee meitä Jumalan vihalta ja pyhittää meidät Kristuksen omiksi.

Jumalan Henki on se, joka meissä on maailmaa suurempi, ja voittaa maailman.

Jeesus kehotti rukoilemaan Isältä että emme joutuisi kiusaukseen, ja varjeltuisimme paholaiselta. Minä näen tämän tapahtuvan meissä olevan Hengen kautta.
JHK
 

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja Siivetön » 08. Loka 2014 08:19

tanu kirjoitti:Kyllä Jeesuksen veressä on mahtava voima vihollista vastaan. Voittovoima.

Tulee mieleen kertomus, jonka luin jostain joitakin vuosia sitten.
Joku porukka oli pelannut aakkoslaudan kanssa spiritismiä.
Eli aakkoset oli kirjoitettu jollekin paperille ja sitten "hengeltä" kyseltiin kaikkea
kirjoittamalla kysymykset niin, että sanat muodostettiin liikuttamalla juomalasia
kirjaimelta toiselle. Ja henki sitten vastasi niin, että lasi liikkui itsestään kirjaimelta toiselle.

Homma toimi ja muutama kysymys ja vastaus oli esitetty ja saatu.
Sitten joku pelaajista kirjoitti lasia liikuttamalla "Jeesuksen Kristuksen veri" ja
kului hetki ja lasi räjähti palasiksi....


AAMEN!

Tässä näytettiin konkreettisesti näille ihmisille, että meidän Herrallamme Jeesuksella
on valta ja voima kaikkien vihollistenkin valtojen ylitse, kunhan Hänen nimensä ja
verensä voimaa vain uskalletaan julistaa!

Kiitos Herralle!
Siivetön
 

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja Siivetön » 08. Loka 2014 08:28

Lily kirjoitti:Kyllä ehdottomasti kuuluu muistaa Jeesuksen sovitustyö ristillä ja siitä saarnata. Ilman golgatan tapahtumia, olisi meillä aika huono tulevaisuus edessä... Joten Jeesuksen sovitustyö pitäisi meidän joka päivä muistaa ja se vetää meitä itsetutkiskelun ja parannuksen teon paikalle, yhä uudestaan ja uudestaan, niin että haluaisimme luopua kaikesta synnistä mikä meitä sitoo.

Tarkoitan vaan sitä, että kuka ja koska on aloittanut rukoilemisen Jeesuksen veren suojasta?

Ymmärrän hyvin Isä meidän rukouksen käytön, Jeesushan neuvoo rukoilemaan niin.

Mutta ei missään kohtaa sanaa neuvota veren suojaan rukoilua, tai sitten en vielä ole sitä löytänyt.
Sen takia se todellakin vaikuttaa uskonnolliselta rukoukselta jota meidän ei tarvitse rukoilla, koska uudesti synnyttyämme olemme jo astuneet Jumalan suojeluksen alle. Mikä on osamme Kristuksessa.

Siivetön, ikävä kyllä seurakunnissa näkyy myös paljon uskonnollisuutta ja perinnäissääntöjä noudatettavan ja ajatellaan että se on raamatullista oikeaa uskoa.


Niin, seurakuntahan muodostuu meistä yksittäisistä ihmisistä, Sinusta, minusta ym. ja kuten tiedät, Israelinkin kansan matkaan ja mukaan lähti sekakansa, kun he lähtivät kohti Luvattua maata, mutta uskon että elämme lopunaikoja, jolloin Jumala puhdistaa puimatantereensa ja erotellen jyviä akanoista.

Meidän tehtävämme ei ole tutkia ja arvostella sitä, mitä muut ovat, vaan Raamattu kehoitta meitä jokaista tutkimaan omaa itseämme ja katsomaan Kristukseen ja turvautumaan Häneen ja Hänen verensä voimaan.

Tanu kertoi valtavan esimerkin tuossa edellä, mikä voima Jeesuksen veressä on ja minä uskon ja luotan siihe ja olen omassakin elämässäni nähnyt tuon voiman toimivan, joten en halua millään muodoin olla mukana kieltämässä ihmisiä turvautumasta tuohon voimaan, jolla on ollut voima puhdistaa minunkin sydämeni kaikesta synnistä ja saastasta.
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 08. Loka 2014 08:42, muokattu yhteensä 1 kerran
Siivetön
 

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja Siivetön » 08. Loka 2014 08:33

Joel.A kirjoitti:
JHK kirjoitti:Sitä kuulee usein rukoiltavan "Herran Jeesuksen veren suojaa" ihmisten ylle, ikään kuin se olisi jokin "suojaloitsu" pimeyden valtoja vastaan. Minä olen kuitenkin sitä mieltä, että Jeesuksen veri ei suojaa meitä Saatanalta, eikä maailmalta, vaan Jumalan pyhyydeltä/vihalta.


Minullakin on ollut helluntai kasvatuksen myötä lähes koko uskossa olo aikanani tämä "Herran Jeesuksen veren suoja" rukous. vsta tämän vuoden alkuvuodesta tajusin oikeasti, että ei tälläinen rukous auta yhtään mitään.


Huh, huh..... aika järkyttävää tekstiä minun mielestäni tämä.

Jos Jumalan Sana julistaa ja kertoo meille, mikä voima Hänen veressään on, on JoilA aika uskaliasta julistaa ihmisenä sitä voimattomaksi.

Meidän on muistettava, että meidän rukoustemme estymiselle voi olla monia syitä, joten siksi ei pitäisi koskaan tehdä omista kokemuksistamme "raamatullista" oppia.
Siivetön
 

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja Siivetön » 08. Loka 2014 08:39

Tässä ketjussa julistetaan minusta nyt niin räikeästi Jumalan Sanan vastaista oppia ja niin perusasiassa, että en halua tämän enempää olla keskustelussa mukana, ellei Jumala anna erityisesti jotain sanottavaa.

Muistutan vielä ehtoollisen sisällöstä tässä yhteydessä, mitä kuvaa viini ja miksi meidän tulee viettää ehtoollista?!
Siivetön
 

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Loka 2014 08:44

JHK kirjoitti: "Minulla nousevat hiukset pystyyn kun joku rukoilee "veren suojaa Saatanaa vastaan", tai jotain vastaavaa. Paitsi ettei siinä ole raamatullisesti mitään tolkkua, se hämärtää veren tarkoituksen - ei verta vuodatettu suojaksi paholaisia vastaan, vaan jotta Isä antaisi anteeksi, ja pyhittäisi meidät."

Jos Jeesuksen veri vuodatettiin, jotta Isä antaisi meille meidän syntimme anteeksi, niin eikö tuo veri silloin ole nimenomaan suoja syyttäjää, eli Saatanaa, vastaan?
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 08. Loka 2014 10:39

Lueskelin tätä ketjua. Kyllä minäkin näen niin, että veri on ensi sijaisesti suoja Jumalan omaa vihaa vastaan. Enkä myöskään ymmärrä, kun rukoillaan veren suojaa uskovan ylle, koska ymmärtäisin, että sen suoja on meillä uskovilla aivan kuin automaattisesti. Jos on elämänsä Jeesukselle antanut, ja Häntä seuraa, niin sydämemme on merkittynä Jeesuksen verellä.

Tuli mieleen esikuva raamatusta
moos 2:12 Sillä minä kuljen sinä yönä kautta Egyptin maan ja surmaan kaikki esikoiset Egyptin maassa, sekä ihmiset että eläimet, ja panen toimeen rangaistustuomion, jonka minä olen langettanut kaikista Egyptin jumalista. Minä olen Herra.
13 Ja veri on oleva merkki, teille suojelukseksi, taloissa, joissa olette; sillä kun minä näen veren, niin minä menen teidän ohitsenne, eikä rangaistus ole tuhoava teitä, kun minä rankaisen Egyptin maata.

Jumala suojasi tässäkin omalta rangaistukseltaan, kaikki israelilaiset, jotka merkitsivät ovensa pihtipielet karitsan verellä, niiden neuvojen mukaan jotka Jumala Moosekselle ja Aaronille antoi.

Ja kun me ollaan Jeesuksen omia ja verellä merkittyjä. Niin Jumala pitää huolen omistaan ja merkitsemistään ihan joka tilanteessa. Silloinkin kun vihollinen meitä yrittää saartaa. Se ei voi enempää kuin mitä Jumala sallii omilleen tapahtuvan.
Isoäiti
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 127 vierailijaa

cron