"Veren suoja"

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja systeri » 09. Loka 2014 16:29

Jeesuksen verestä on tehty paljon lauluja,todella hyviä lauluja...kuullostaisko se hyvältä jos vaan kiittäis veren suojasta :)
systeri
 

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Loka 2014 17:34

Lily kirjoitti:Vaisuliini, itse en tiedä varmasti johtuiko tuo paha tapahtuma siitä, ettet rukoillut Isä meidän rukousta sinä iltana. Minusta olisi kyllä hieman kummaa jos Jumala olisi sallinut sinua kohtaan hyökkäyksen koska et ollut rukoillut.


Minä haluaisin kysyä hyökkäsikö joskus teidän kimppuun täysin yllättäen kesken unta? No minä kerroin eräälle uskonveljelle pari hyökkayksestä niin hän ihmetteli miettien ja vähän hetken kuluttua huomasi asian kun minä hänelle kerroin erottaneeni Pyhän Hengen ja valhehengen väliltä niin uskonveli älysi ja sanoi minulle että Jumala varmaan kouluttaa minua koska osasin erottaa kans. :shock: En tiedä... :roll:

Mutta myöhemmin kun sinä yöllä olin nukkumassa niin siten huomasin miten se liikkui niinku varas ja tunnistin heti ettei se ole Pyhä Henki vaan valhehenki. Se yritti matkia ja esittää Pyhää Henkeä niin rukoilin heti apua Jumalalta. En muista sanoinko sinä hetkellä käskevästi Jeesuksen nimessä ulos. Hetken kuluttua se häipyi ja jätti minua rauhaan. Tuntuu hieman oudolta että Isä sallii ja kouluttaa mutta en huomannut missään vaiheen että aloin osata erottaa enkä huomannut milloin opin erottamaan... :roll:
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 09. Loka 2014 18:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Loka 2014 17:42

*
No minua vielä mietityttää se että Jeesus opetti käyttämään Isä meidän -rukousta. Haluaisin perehtyä siihen rukoukseen enemmän mitä siinä on kun Jeesus opetti käyttämään ja haluaisin tietää miksi :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 09. Loka 2014 19:48

systeri kirjoitti:Jeesuksen verestä on tehty paljon lauluja,todella hyviä lauluja...kuullostaisko se hyvältä jos vaan kiittäis veren suojasta :)



Kuulostaa hyvälle. Kiitetään siitä! Ja kiitetään lapseudesta ja Jeesuksen nimestä! :angel:
Isoäiti
 

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja Siivetön » 10. Loka 2014 07:49

systeri kirjoitti:Jeesuksen verestä on tehty paljon lauluja,todella hyviä lauluja...kuullostaisko se hyvältä jos vaan kiittäis veren suojasta :)


Juurikin näin, kuten itsekin toin tuolla esille, että rukous on myöskin uskossa luottaen ja kiitollisuudella vastaanottamista!

Siunausta Sinulle Systeri, minun aikani taitaa tällä foorumilla olla vähissä.
Siivetön
 

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja paa » 14. Loka 2014 21:01

Aamu-Usva kirjoitti:Veren suoja kai oikeastaan tarkoittaa juuri tätä Jumalan suojaa, koska ilman Jeesuksen vuodattamaa verta emme voisi koskaan astua sisälle Jumalan suojelukseen. Jeesuksen veri on se uuden liiton veri, joka on vuodatettu meidän pakanoiden edestä. Jeesuksen veressä myös muille kuin juutalaisille avautui tie Jumalan läsnäoloon ja omaisuuskansaksi. Eli eikö tässä ole suoja vihollista vastaan..?

Verellä vihmominen vanhassa liitossa esti tuhoojaa ja esikoisten tappajaa tulemasta israelilaisten koteihin. Ehkä tämän vertauskuvan mukaan myös hengellinen Jeesuksen verellä vihmominen uudessa liitossa estää tuhoa tapahtumasta. Raamatussa puhutaan uskovista, että he ovat "valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi (1.Piet.1:2)."


Juu, esikoiset pelastuivat, kun verta oli ovenpielissä.
Raahab perheineen pelastui Jerikossa, kun ikkunassa oli punainen nauha.
Ja sitten tietysti meidän pelastumisemme Jeesuksen veren vuodatuksen myötä.

Punainen on hyvä väri :thumbup: :silent:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja paa » 14. Loka 2014 21:15

Ja mitä tulee veren suojaan, niin jos joku tuntee sydämessään sitä oikeaksi Jumalalta pyytää, niin en näe sitä pahana asiana. Raamattu ei ehkä kehotakaan sitä rukoilemaan, mutta puhuu kyllä Jeesuksen verestä siihen tapaan, että jos 'veren suojan' on oikeasti sisäistänyt ja sydämen asenne kehottaa sitä rukoilemaan, niin miksei. Sanojen hokeminen itsessään ei mitään auta, mutta kun emme toistemme sisimpään voi nähdä, niin suodaan lähimmäiselle vähän liikkumatilaa eli ts. antaa ihmisten rukoilla millä sanoilla haluaa.

Kyllä mullekin -vähän aikaa uskossa olevalle- oli jotenkin ihmeellistä kuulla, että pitäisi rukoilla Isää eikä Jeesusta. Vieläkään en ole ihan varma miten asia on. Rukoilen sitten Herraa, tietämättä itsekään aina puhunko Isälle vai Pojalle :silent:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja Siivetön » 16. Loka 2014 09:41

https://www.youtube.com/watch?v=krHk9MbAKKg

Halusin vielä jakaa teille tämän rukoillen, että
jokaiselle, joka vilpittömästi haluaa, että kyseinen
asia kirkastuu siten, kuin on Jumalan hyvä tahto,
Jumala asian avaa ja kirkastaa.
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 17. Loka 2014 17:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Siivetön
 

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja Markareetta » 17. Loka 2014 09:56

JHK kirjoitti:Minulla nousevat hiukset pystyyn kun joku rukoilee "veren suojaa Saatanaa vastaan", tai jotain vastaavaa. Paitsi ettei siinä ole raamatullisesti mitään tolkkua, se hämärtää veren tarkoituksen - ei verta vuodatettu suojaksi paholaisia vastaan, vaan jotta Isä antaisi anteeksi, ja pyhittäisi meidät.

siis:
Veri suojelee meitä Jumalan vihalta ja pyhittää meidät Kristuksen omiksi.

Jumalan Henki on se, joka meissä on maailmaa suurempi, ja voittaa maailman.

Jeesus kehotti rukoilemaan Isältä että emme joutuisi kiusaukseen, ja varjeltuisimme paholaiselta. Minä näen tämän tapahtuvan meissä olevan Hengen kautta.[/quote]


Olen kuullut tuota "veren suojaa Saatanaa vastaan" ja veren alle kätkemistä monissa muodoissa.
Vähän on tullut sellainen tunne, kuin jotakin "loitsua tai taikasanaa" oltais hoettu.
Monella uskovalla on kummallinen tapa käyttää juuri Raamatun totuuksia kuin jotakin
taikasanaa. Tulee oikein huono olo.
Markareetta
 
Viestit: 209
Liittynyt: 17. Loka 2014 09:38

Re: "Veren suoja"

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Loka 2014 12:47

Siivetön kirjoitti:https://www.facebook.com/


Halusin vielä jakaa teille tämän rukoillen, että
jokaiselle, joka vilpittömästi haluaa, että kyseinen
asia kirkastuu siten, kuin on Jumalan hyvä tahto,
Jumala asian avaa ja kirkastaa.


:shifty: Mitä tarkoitat facebookin kanssa? Sielläkö facebookissa asia kirkastuu?
Syksyn iloa sinulle.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa