Herra Jeesus kirkastaa Isäänsä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Herra Jeesus kirkastaa Isäänsä

ViestiKirjoittaja PetriFB » 04. Loka 2014 15:51

Joh 7:
1 ¶ Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
2 koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
4 Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.


Herra Jeesus kirkastaa Isäänsä.

1 Kor 6:20 Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.

1Kor 6:20 Sillä te olette kalliisti ostetut; kunnioittakaat siis Jumalaa teidän ruumiissanne ja teidän hengessänne, jotka Jumalan ovat.
Biblia

Kun olemme ja elämme Pyhässä Hengessä ja Herra Jeesus on uskomme keskipiste, niin silloin meidän elämämme kautta tulisi kirkastua Isä.

Olin eilen kylässä rakkailla perhetutuilla uskon veljellä ja sisarella ja kun siinä tutkimme yhdessä Jumalan sanaa, niin yhtäkkiä tämä ajatus nousi sydämelläni ja tajusin kuinka uskon päämäärä ei ole ainoastaa sielujen tai sielumme pelastus, vaan myös se että Isä Jumala kirkastuisi meissä uskon kautta Herraan Jeesukseen Pyhässä Hengessä. Tässä on meillä savottaa, eli uskon kasvua koko loppuelämämme ajaksi. Sain tämän jotenkin syvällisemmin sydämelleni kuin aikaisemmin.

Onneksi Jumala armostaan kasvattaa meitä kunhan vain haluamme kasvaa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Herra Jeesus kirkastaa Isäänsä

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 04. Loka 2014 16:22

Siinä sitä peruspointtia on ......että annamme itsemme kasvaa Herrassa ja silloin kirkastumme.Helposti ihmisellä tulee sitä maallista Jumalan ja Ihmisen väliin ,mutta se kuka haluaa kasvaa ja olla vuorovaikutuksessa siirtyy kanssakäymiseen Herran kanssa .
Läheinen suhde .Siihen olis se pyrkimys.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Herra Jeesus kirkastaa Isäänsä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Loka 2014 16:22

*
Aivan, me kaikki olemme Jumalan valittuja kohteita joita Jumala käyttää että Jumala alkaisi kirkastua meissä vaikkapa ihmisten nähdessään niin siten he löytäisivät totuuden ja pelastuisivat kans. :thumbup: :clap:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Herra Jeesus kirkastaa Isäänsä

ViestiKirjoittaja PetriFB » 07. Loka 2014 13:05

Ef 1:
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
15 ¶ Sentähden, kun kuulin siitä uskosta, joka teillä on Herrassa Jeesuksessa, ja teidän rakkaudestanne kaikkia pyhiä kohtaan,
16 en minäkään lakkaa kiittämästä teidän tähtenne, kun muistelen teitä rukouksissani,
17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään
19 ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme-sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan,
20 jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,
21 korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.
22 Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Herra Jeesus kirkastaa Isäänsä

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 08. Loka 2014 12:25

Amen! :thumbup: Ja eikös Jeesuksen oma nimi kirkasta Isää Pyhässä Hengessä? Eli kun kirkastetaan ja koroitetaan Jeesuksen nimeä, niin silloin koroitetaan samalla Isää. Koska Isä antoi oman nimensä Jeesukselle. Vai olenko minä kartalla tässä asiassa?
Isoäiti
 

Re: Herra Jeesus kirkastaa Isäänsä

ViestiKirjoittaja PetriFB » 08. Loka 2014 12:42

Isoäiti kirjoitti:Amen! :thumbup: Ja eikös Jeesuksen oma nimi kirkasta Isää Pyhässä Hengessä? Eli kun kirkastetaan ja koroitetaan Jeesuksen nimeä, niin silloin koroitetaan samalla Isää. Koska Isä antoi oman nimensä Jeesukselle. Vai olenko minä kartalla tässä asiassa?


Olet kartalla ja asian ytimessä sekä sen keskipisteessä :thumbup:
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Herra Jeesus kirkastaa Isäänsä

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 08. Loka 2014 13:34

Kiitos Herralle! :angel:
Isoäiti
 

Re: Herra Jeesus kirkastaa Isäänsä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Loka 2014 10:14

*
Siitä Jumalan kirkastamisesta vielä mitä itse oivalsin... Jos minun oivallukseni pitää paikkansa Sanan mukaan niin haluaisin kysyä. Ensin Jumala sallii vamman tapahtuvan että Jumalan tekojen pitää tulla hänessä julki niin siksi Jumala voi kirkastaa itsensä hänessä.

Mutta terveeksi tuleminen ei ole tässä asiassa pääasiallinen vaan että Jumala kirkastaa itsensä hänessä mikä tarkoittaa että vamman saanut ei ole "kävelevä riivattu" vaan että kohde jota Jumala tulee käyttämään kirkastaakseen itsensä hänessä. Mitä mieltä itse on? :roll: :?:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa