Egypti tulee lyödyksi ja parannetuksi

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Egypti tulee lyödyksi ja parannetuksi

ViestiKirjoittaja todael » 06. Helmi 2011 18:28

Asia vaatii laajemman tutkimuksen, mutta jätän tässä "ajatuksen herättäjäksi" muutaman ajatuksen Jes.19 luvusta

Jes.19:2 kuvaa mielestäni nyt tapahtuvaa mellakointia Egyptissä :

"Minä kiihoitan Egyptin Egyptiä vastaan, niin että he keskenänsä sotivat, ystävä ystävää vastaan, kaupunki kaupunkia vastaan, valtakunta valtakuntaa vastaan."

Tästä mellakoinnista on nouseva tyly ja kova kuningas hallitsemaan egyptiläisiä :

Jes.19:4" Minä annan Egyptin tylyn herran käsiin, ja kova kuningas on hallitseva heitä, sanoo Herra, Herra Sebaot."

Silti Jumala ei hylkää egyptiläisiä, ei edes assyyrialaisia :

"Herra lyö egyptiläisiä, lyö ja parantaa; he palajavat Herran tykö, ja hän kuulee heidän rukouksensa ja parantaa heidät. Sinä päivänä on oleva valtatie Egyptistä Assuriin, ja Assur yhtyy Egyptiin ja Egypti Assuriin, ja he, Egypti ynnä Assur, palvelevat Herraa. Sinä päivänä on Israel oleva kolmantena Egyptin ja Assurin rinnalla, siunauksena keskellä maata, sillä Herra Sebaot siunaa sitä sanoen: "Siunattu olkoon Egypti, minun kansani, ja Assur, minun kätteni teko, ja Israel, minun perintöosani" Jes.19:22-25

todael - :pc:
Koetelkaa kaikki ja pitäkää se mikä hyvää on
todael
 

Re: Egypti tulee lyödyksi ja parannetuksi

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Helmi 2011 19:10

Olet löytänyt tuommoisen kohdan ja sen perusteella Egyptiin tulisi joku hyvin ankara hallitsija. Egyptiläisistä noin 90 prosenttia on muslimeja ja noin 10 prosenttia kopteja. Herran ihmettä siinä tarvitaankin jos egyptiläiset saadaan käännytettyä kristityiksi. Vai tuleeko tuo kääntyminen tapahtumaan vasta suuren ahdistuksen aikana? Mitä vastaisit tähän?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Egypti tulee lyödyksi ja parannetuksi

ViestiKirjoittaja JHK » 06. Helmi 2011 23:59

Viimeeksi kun tuon luin, niin ajattelin että tuo egyptille tuleva tyly herra on antikristus/peto (jahka tämä saa egyptin käsiinsä voitettuaan sen). Tämä voisi liittyä Danielin kuvauksiin etelän ja pohjoisen kuninkaista. Mitä tulee tuohon egyptin sisällissota puheeseen, se voisi periaatteessa tapahtuakkin kohta puoliin.
JHK
 

Re: Egypti tulee lyödyksi ja parannetuksi

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Helmi 2011 01:17

Hyviä huomioita asiasta, kiitos. Katsotaan mitä tulee tapahtumaan lähitulevaisuudessa. Iran on myös suuri kysymysmerkki mutta seurataan nyt ensin kuka tulee kansan johtajaksi Egyptiin. Hyvin vaikea ennustaa kun nuo muslimimaat ovat hyvin arvaamattomia käänteissään. Voi tapahtua ihan mitä tahansa ja miten sitten muut maat reagoivat jos tapahtuu jotain odottamatonta. Ei tällä erää tämän kummempaa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Egypti tulee lyödyksi ja parannetuksi

ViestiKirjoittaja pekka » 11. Helmi 2011 20:09

Ne jotka ovat uutisia seuranneet, ovat kaiketi huomanneet, että nyt Egyptissä Mubarak on luopunut vallasta ja armeija on ottanut vallan itselleen. Näin olen ymmärtänyt. Katsotaan nouseeko nyt valtaan tyly ja kova kuningas kuten tuo yllä oleva profetia on ennustanut ja näin egyptiläiset olisivat uudestaan vaikeuksissa ja Egypti kaaoksessa. Järjestetäänköhän Egyptissä nyt pikapuoliin vaalit vai ottaako joku armeijan ylipäällikkö vallan itselleen eli mielenkiintoisia vaiheita voimme nyt seurata lähitulevaisuudessa. Mitä vain voi tapahtua mutta tuon profetian mukaan nyt on tulossa suuria vaikeuksia egyptiläisille ja kuinkahan muut maat tulevat reagoimaan Egyptin tuleviin tapahtumiin.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 33 vierailijaa