Kolminaisuuden puolustus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kolminaisuuden puolustus

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Elo 2017 08:19

Joel.A kirjoitti:
eetu kirjoitti:Biblia

8:22 Minä olen ollut \Herran\ oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.

Joh. 1:1. Alussa oli sana, ja se Sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se Sana.
2. Tämä oli alussa Jumalan tykönä.
3. Kaikki ovat sen kautta tehdyt*, ja ilman sitä ei ole mitään tehty, joka tehty on.


Mites noi snl: 8:24 ja 25?

Sit mietin tuota esikoisuutta, että eihän esikoisuutta olisi jos ikäänkuin syntymää ei olisi?


"Jeesus on tuotu esiin"

http://www.kotipetripaavola.com/Jumala% ... ksi.html#3

"Raamattu opettaa meille, että Jumala Isä ja Poika yhdessä loivat ihmisen omaksi kuvaksensa ja kaltaisekseen. Jotkut Raamatun käännökset sanovat, että Kristus on syntyisin Isästä. Sananlaskuissa 8:24,25 käytetään sanaa khul. Khul tarkoittaa tuoda esiin pulal verbi-vartalossa, jossa sana myös esiintyy Snl 8:24,25. Herra Jeesus ei ole syntynyt tai luotu, vaan on ollut esillä Isänsä kanssa jo ennen Jumalan luomistöitä. Hepreankielen alkutekstin valossa Raamattu ei sano Jeesuksen olevan ainosyntyinen, vaan että Hänet on tuotu esille.

Pro 8:
24 When there were no depths, I was brought forth (khul); when there were no fountains abounding with water.
25 Before the mountains were settled, before the hills was I brought forth (khul);

Yllä oleva jakeet ovat juutalaisten rabbien kääntämästä Raamatusta (JPS1917), joka on käännetty hepreasta englanniksi. Tästä Raamatun käännöksestä näemme sen, että khul todella tarkoittaa hepreaksi tuoda esille. Jos haluamme uskoa Raamatun alkutekstin ilmoitusta, niin meidät tulee uskoa, että Jeesus ei ole Isästä syntynyt, vaan on tuotu esille."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kolminaisuuden puolustus

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 20. Elo 2017 08:24

Jeesushan on lihaksi tullut Jumalan Sana. Silloinkin, kun Jumala ei vielä ollut sanonut mitään, niin Sana eli Hänessä. Kun Jumala ensimmäisen kerran sanoi jotain, niin Jeesus oli tuona Sanana läsnä. Jeesus ihmisenä syntyi kuitenkin maan päälle vain kolmeksi kymmeneksi vuodeksi meidän ajanlaskumme alun paikkeilla.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kolminaisuuden puolustus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Huhti 2022 14:05

*
Herraa rakastamiseen liittyy myös Jumalan laki. Heprean mukaan Jumala on ‏אלהים‎ Elohim - monikkomuodossa. Se löytyy 5Moos. 6:4 kohdasta. Lukekaamme huolellisesti mitä Sanassa sanotaan.

5Moos. 6:4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, (Elohim) Herra on yksi.

5Moos. 6:5 Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.

5Moos. 6:6 Nämä sanat, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, painukoot sydämeesi.



Yksi keskustelua kuunnellut kirjanoppinut oli pannut merkille Jeesuksen terävän vastauksen ja tuli kysymään; ”Mikä on kaikista käskyistä tärkein?”. Jeesus vastasi; ”Se jossa sanotaan: ’Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, on yksi ja ainoa Jumala. Rakasta Herraa kaikesta sydämestäsi, kaikesta sielustasi, kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi’."

Mark. 12:28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi.'
31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.' Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."


Jumalan laki jonka mukaan Elohim on yksi, edellytti täydellistä omistautumista Jumalan ja lähimmäisten rakastamiseen. Jeesus joka on Jumala, oli sinä aikana maanpäällimmäisessä vaelluksessa ja sanoi; "Jumala on yksi ainoa". Vielä lisäksi Jeesus sanoi; "rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi”.

Ja vielä Jeesus sanoi; "Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä." Jeesus sanoi, että Herraa rakastaminen koko olemuksestamme ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä. Hänen Sanansa lukeminen ja sen opetusten pohdiskelu arkisten rutiinienkin keskellä auttaa rakkauttamme kasvamaan ja syventymään.


Joh. 14:23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

Joh. 15:10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.

1Joh. 3:24 Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.

1Joh. 5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;

2Joh. 1:6 Ja tämä on rakkaus, että me vaellamme hänen käskyjensä mukaan. Tämä on käsky, että teidän, niinkuin olette alusta kuulleet, tulee siinä vaeltaa.



Koska Jeesus joka on itse Jumala, itse omin sanoin sanoi että Isä on Häntä suurempi (Joh. 14:28). Ja lisäksi Jeesus joka on Jumala sanoi; Jumala on yksi ja Hän korotti Herraa rakastamiseen liittyvää käskyä johon Jumalan laki "Jumala on yksi", Herraa koko olemuksellamme rakastaminen, lähimmäistä rakastaminen ja Sanansa pitäminen kiteytyy. Ne saa aikaan sydämessä jumalallista rakkautta todeksi. Mutta kolminaisuus ja kolmiyhteisyys ei voi saada aikaan sydämessä aitoa rakkautta.

Jeesus joka on Jumala, omin sanoin sanoi; Minä ja Isä olemme yhtä (Joh. 10:30).

Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.”

Joh. 10:30 I and my Father are one. ( one = yksi ).




Ajattelen vähän kertoa omasta kokemuksestani. Mun oli vaikea rakastaa erästä lähimmäistä. Hän oli inhottava ihminen jota mun ei ollut helppo rakastaa. Yhtäkkiä mulle tuli sana mieleen. Se sanoi; jos vihaa veljeään, rakastakoon myös häntä (1Joh. 4:21). Ymmärsin että se oli käsky. Päätin rakastaa häntä käskystä. Jätin pois myös henkilöön katsomisen. Koska henkilöön katsominen vaikeuttaa ja estää rakastamasta häntä.

Siten huomasin jotain pientä muutosta sydämessäni. Se oli niinkuin kipinä. Tunsin lämpöä sydämessäni. Koska Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta (Room. 5:5). Käskystä rakastaa lähimmäistä, se tulee todeksi omassa sydämessä. Niin tunsin omassa sydämessäni kipinän ja lämmön. Siten huomasin ettei mua yhtään inhonnut rakastaa häntä.

1Joh. 4:21 Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä.

Room. 5:5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.

:hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa

cron