Luonnoton puu?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Luonnoton puu?

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 06. Helmi 2011 23:22

poisto
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 03. Helmi 2014 00:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Luonnoton puu?

ViestiKirjoittaja Lumina » 07. Helmi 2011 10:01

Tavallaan tuo tuli saa suolan esiin, niin olettaisin. Ihminen hikoilee suolaa ja eikös suola-arotkin ole syntyneet jotenkin niin, että aurinko on kuumuudellaan haihduttanut veden ja suola on jäänyt jäljelle. Suola myös liittyi sodoman ja komorran hävitykseen. Lootin vaimo muuttui suolapatsaaksi katsoessaan taakseen, mikä minusta oli jotain sellaista, ettei saisi katsoa kaipaavasti taakse jääneeseen syntilelämään, palata sinne ja muuttua jälleen suolattomaksi.


Et todellakaan sekoittanu mitään Jasmiini :) Mielenkiintoinen juttu tuo erämaan jälkeiset suola-arot.Näinhän se on uskovallakin että kun on käyty välillä erämaassa, niin sieltä tullaankin Jumalan voimassa vaikka itsestä on tuntunu siltä että kaikki "mehut" on poissa :)

Ihmeellistä :thumb:

Psalmi 38 sopii mielestäni tähän jatkeeksi..
Nebukadnessarhan joutui tilaan jossa oli kuin järjetön kulki kumarassa ruohoa syöden...järki palasi ja hän sai takaisin valtasuuruutensa kun katui tekojaan.
Dan 4:
34 (4:31) "Mutta sen ajan kuluttua minä, Nebukadnessar, nostin silmäni taivasta kohti, ja minun järkeni palasi. Ja minä kiitin Korkeinta, minä ylistin ja kunnioitin häntä, joka elää iankaikkisesti, jonka hallitus on iankaikkinen hallitus ja jonka valtakunta pysyy suvusta sukuun.
35 (4:32) Kaikki maan asukkaat ovat tyhjänveroiset; ja hän tekee, niinkuin hän tahtoo, taivaan joukoille ja maan asukkaille, eikä ole sitä, joka pidättää hänen kätensä ja sanoo hänelle: 'Mitäs teet?'
36 (4:33) Siihen aikaan palasi minun järkeni, ja palasi minun valtasuuruuteni ja loistoni, minun valtakuntani kunniaksi. Ja minun hallitusmieheni ja ylimykseni etsivät minut, ja minut pantiin jälleen hallitsemaan valtakuntaani, ja minun valtani lisääntyi ylenpalttisesti.
37 (4:34) Nyt minä, Nebukadnessar, kiitän, ylistän ja kunnioitan taivaan kuningasta; sillä kaikki hänen työnsä ovat totiset ja hänen tiensä oikeat. Ja hän voi nöyryyttää ne, jotka ylpeydessä vaeltavat."

Psalmi 38

1 Daavidin virsi; syntiä tunnustettaessa.(38:2) Herra, älä rankaise minua vihassasi, älä kiivastuksessasi kurita minua.
2 (38:3) Sillä sinun nuolesi ovat uponneet minuun, sinun kätesi painaa minua.
3 (38:4) Ei ole lihassani tervettä paikkaa sinun vihastuksesi tähden eikä luissani rauhaa minun syntieni tähden.
4 (38:5) Sillä minun pahat tekoni käyvät pääni ylitse, niinkuin raskas kuorma ne ovat minulle liian raskaat.
5 (38:6) Minun haavani haisevat ja märkivät minun hulluuteni tähden.
6 (38:7) Minä käyn kumarassa, aivan kyyryssä, kuljen murheellisena kaiken päivää.

7 (38:8) Sillä minun lanteeni ovat polttoa täynnä, eikä ole lihassani tervettä paikkaa.
8 (38:9) Minä olen voimaton ja peräti runneltu, minä parun sydämeni tuskassa.
9 (38:10) Herra, sinun edessäsi on kaikki minun halajamiseni, eikä minun huokaukseni ole sinulta salassa.
10 (38:11) Minun sydämeni värisee, minun voimani on minusta luopunut, minun silmieni valo-sekin on minulta mennyt.
11 (38:12) Minun ystäväni ja läheiseni pysyvät syrjässä minun vitsauksestani, ja minun omaiseni seisovat kaukana.
12 (38:13) Jotka minun henkeäni etsivät, ne virittävät pauloja; ja jotka minulle pahaa suovat, ne puhuvat turmion puheita ja miettivät petosta kaiket päivät.
13 (38:14) Mutta minä olen kuin kuuro, en mitään kuule, kuin mykkä, joka ei suutansa avaa.
14 (38:15) Minä olen kuin mies, joka ei mitään kuule ja jonka suussa ei vastausta ole.
15 (38:16) Sillä sinua, Herra, minä odotan, sinä vastaat, Herra, minun Jumalani.
16 (38:17) Minä sanon: älkööt iloitko minusta, älkööt ylvästelkö minua vastaan, kun jalkani horjuu.
17 (38:18) Sillä minä olen kaatumaisillani, ja minun tuskani on aina edessäni;
18 (38:19) sillä minä tunnustan pahat tekoni, murehdin syntieni tähden.
19 (38:20) Mutta minun viholliseni elävät ja ovat väkevät, ja paljon on niitä, jotka minua syyttä vihaavat,
20 (38:21) jotka hyvän pahalla palkitsevat ja vihaavat minua, koska minä hyvään pyrin.
21 (38:22) Älä hylkää minua, Herra, minun Jumalani, älä ole kaukana minusta.
22 (38:23) Riennä avukseni, Herra, minun pelastukseni.
Lumina
 

Re: Luonnoton puu?

ViestiKirjoittaja Lumina » 07. Helmi 2011 13:41

Jännä "yhteensattuma" myös tuo 7 vuotta joka oli Nebukadnessarin järjettömyyden tai taistelun aika ja tulee olemaan antikristuksen aikakausi, olisko jotain yhteyttä näillä..eli esikuvaa siitä kuitenkin?
Lumina
 

Re: Luonnoton puu?

ViestiKirjoittaja Lumina » 07. Helmi 2011 13:43

Vai voiko näitä nyt yhdistää...keneen se liittyis...Jumalan seurakuntaan :think2:
Lumina
 

Re: Luonnoton puu?

ViestiKirjoittaja Lumina » 08. Helmi 2011 10:12

Googletin näitä "valtakunta asioita" ja yleinen mielipide on se että Taivasten valtakunta ja Jumalan valtakunta tarkoittaa samaa niinku täs Raamatun paikaskin

Luuk 13

18 Niin hän sanoi: "Minkä kaltainen on Jumalan valtakunta, ja mihin minä sen vertaisin?
19 Se on sinapinsiemenen kaltainen, jonka mies otti ja kylvi puutarhaansa; ja se kasvoi, ja siitä tuli puu, ja taivaan linnut tekivät pesänsä sen oksille."
20 Ja taas hän sanoi: "Mihin minä vertaisin Jumalan valtakunnan?
21 Se on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani."

Mutta sinapinsiemenen verran uskoa tarvitaan että tapahtuis Jumalan ihmetekoja..kai se salaisuus on kuitenkin siinä.

Matt 13: 58 Ja heidän epäuskonsa tähden hän ei tehnyt siellä monta voimallista tekoa.

Luuk 17:

5 Ja apostolit sanoivat Herralle: "Lisää meille uskoa".
6 Niin Herra sanoi: "Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä.


7 Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa?
8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
Lumina
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron