Tälle päivälle....

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Huhti 2017 21:32

:bible: "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä - ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan (1.Piet.4:1)." :bible:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Huhti 2017 17:35

Evankeliumi Luukkaan mukaan 24:

1. Mutta viikon ensimmäisenä päivänä ani varhain he tulivat haudalle, tuoden mukanaan valmistamansa hyvänhajuiset yrtit.

2. Ja he havaitsivat kiven vieritetyksi pois haudalta.

3. Niin he menivät sisään, mutta eivät löytäneet Herran Jeesuksen ruumista.

4. Ja kun he olivat tästä ymmällä, niin katso, kaksi miestä seisoi heidän edessään säteilevissä vaatteissa.

5. Ja he peljästyivät ja kumartuivat kasvoillensa maahan. Niin miehet sanoivat heille: "Miksi te etsitte elävää kuolleitten joukosta?

6. Ei hän ole täällä, hän on noussut ylös. Muistakaa, kuinka hän puhui teille vielä ollessaan Galileassa,

7. sanoen: 'Ihmisen Poika pitää annettaman syntisten ihmisten käsiin ja ristiinnaulittaman, ja hänen pitää kolmantena päivänä nouseman ylös'."

8. Niin he muistivat hänen sanansa.

9. Ja he palasivat haudalta ja veivät sanan tästä kaikesta niille yhdelletoista ja kaikille muille.

10. Ja ne, jotka kertoivat tämän apostoleille, olivat Maria Magdaleena ja Johanna ja Maria, Jaakobin äiti, ja muut naiset heidän kanssansa.

11. Mutta näiden puheet näyttivät heistä turhilta, eivätkä he uskoneet heitä.

12. Mutta Pietari nousi ja juoksi haudalle; ja kun hän kurkisti sisään, näki hän siellä ainoastaan käärinliinat. Ja hän meni pois ihmetellen itsekseen sitä, mikä oli tapahtunut.

13. Ja katso, kaksi heistä kulki sinä päivänä Emmaus nimiseen kylään, joka on kuudenkymmenen vakomitan päässä Jerusalemista.

14. Ja he puhelivat keskenään kaikesta tästä, mikä oli tapahtunut.

15. Ja heidän keskustellessaan ja tutkistellessaan tapahtui, että Jeesus itse lähestyi heitä ja kulki heidän kanssansa.

16. Mutta heidän silmänsä olivat pimitetyt, niin etteivät he tunteneet häntä.

17. Ja hän sanoi heille: "Mistä te siinä kävellessänne puhutte keskenänne?" Niin he seisahtuivat murheellisina muodoltansa.

18. Ja toinen heistä, nimeltä Kleopas, vastasi ja sanoi hänelle: "Oletko sinä ainoa muukalainen Jerusalemissa, joka et tiedä, mitä siellä näinä päivinä on tapahtunut?"

19. Hän sanoi heille: "Mitä?" Niin he sanoivat hänelle: "Sitä, mikä tapahtui Jeesukselle, Nasaretilaiselle, joka oli profeetta, voimallinen teossa ja sanassa Jumalan ja kaiken kansan edessä,

20. kuinka meidän ylipappimme ja hallitusmiehemme antoivat hänet tuomittavaksi kuolemaan ja ristiinnaulitsivat hänet.

21. Mutta me toivoimme hänen olevan sen, joka oli lunastava Israelin. Ja onhan kaiken tämän lisäksi nyt jo kolmas päivä siitä, kuin nämä tapahtuivat.

22. Ovatpa vielä muutamat naiset joukostamme saattaneet meidät hämmästyksiin. He kävivät aamulla varhain haudalla

23. eivätkä löytäneet hänen ruumistaan, ja tulivat ja sanoivat myös nähneensä enkelinäyn, ja enkelit olivat sanoneet hänen elävän.

24. Ja muutamat niistä, jotka olivat meidän kanssamme, menivät haudalle ja havaitsivat niin olevan, kuin naiset olivat sanoneet; mutta häntä he eivät nähneet."

25. Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet!

26. Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?"

27. Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.

28. Ja kun he lähestyivät kylää, johon olivat menossa, niin hän oli aikovinaan kulkea edemmäksi.

29. Mutta he vaativat häntä sanoen: "Jää meidän luoksemme, sillä ilta joutuu ja päivä on jo laskemassa". Ja hän meni sisään ja jäi heidän luoksensa.

30. Ja tapahtui, kun hän oli aterialla heidän kanssaan, että hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille.

31. Silloin heidän silmänsä aukenivat, ja he tunsivat hänet. Ja hän katosi heidän näkyvistään.

32. Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?"

33. Ja he nousivat sillä hetkellä ja palasivat Jerusalemiin ja tapasivat ne yksitoista kokoontuneina ja ne, jotka olivat heidän kanssansa.

34. Ja nämä sanoivat: "Herra on totisesti noussut ylös ja on ilmestynyt Simonille".

35. Ja itse he kertoivat, mitä oli tapahtunut tiellä ja kuinka he olivat hänet tunteneet, kun hän mursi leivän.

36. Mutta heidän tätä puhuessaan Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"

37. Niin heidät valtasi säikähdys ja pelko, ja he luulivat näkevänsä hengen.

38. Mutta hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne?

39. Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."

40. Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.

41. Mutta kun he eivät vielä uskoneet, ilon tähden, vaan ihmettelivät, sanoi hän heille: "Onko teillä täällä jotakin syötävää?"

42. Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa.

43. Ja hän otti ja söi heidän nähtensä.

44. Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".

45. Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.

46. Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,

47. ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

48. Te olette tämän todistajat.

49. Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."

50. Sitten hän vei heidät pois, lähes Betaniaan asti, ja nosti kätensä ja siunasi heidät.

51. Ja tapahtui, että hän siunatessaan heitä erkani heistä, ja hänet otettiin ylös taivaaseen.

52. Ja he kumarsivat häntä ja palasivat Jerusalemiin suuresti iloiten.

53. Ja he olivat alati pyhäkössä ja ylistivät Jumalaa.


Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja Jukka » 16. Huhti 2017 19:52

Aamu-Usva kirjoitti:


Jaa´a, siinä oli asiaa alle kolmessa minuutissa enemmän kuin monen papin puolen tunnin sunnuntaisaarnassa.
Jukka
 

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja Jukka » 16. Huhti 2017 20:35

Aamu-Usva kirjoitti: :bible: "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä - ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan (1.Piet.4:1)." :bible:


Tuo raamatunkohta on ollut minulle hyvin vaikea ymmärtää. Haluaisiko joku lukijoista kertoa kuinka tämän kohdan on ymmärtänyt? Tuolla termillä liha on useita merkityksiä, minkä varmasti useimmat (ehkä kaikki lukijat) tietävätkin. Raamattu nimittää turmeltunutta ihmisluontoa lihaksi, ihmisen fyysistä kehoa lihaksi ja kaikkia eläviä eläimiä ihmisen kera lihaksi (esim. 1.Ms. 7:15,21), kuollutta ihmistä ja eläintä lihaksi sekä jossain kohdissa lihalla tarkoitetaan aikaa (minkä nyt elän lihassa s.o tässä ajassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa). Näin siis minä termin liha ymmärrän. Kun ko kohdassa kerrotaan Jeesuksen kärsineen lihassa, niin sillä ei tietenkään voida tarkoittaa Hänen kärsineen turmeltuneessa luonnossaan, koska sitä Hänessä ei ollut, mutta meissä se on eikä sitä kukista kärsimys vaan risti. Maailma on täynnä kärsimystä -ihmiset siis "kärsivät lihassa"- mutta ei se ihmiskuntaa ole voinut synnistä vapahtaa. Pahemmaksi vaan menee.

No joo, se vuodatuksestani. Nyt on teidän vuoro hyvät Jumalan papit!
Jukka
 

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Huhti 2017 21:27

Ymmärrän itse tämän lihan kärsimyksen aseen sellaisena alttiutena kärsiä yleensä vaivaa ollakseen tekemättä syntiä; myöskään tekemättömyyden syntiä. Paasto esimerkiksi kuuluu tähän sarjaan. Kristushan kärsi lihassa ihan kauheasti; me siihen verraten pahimmillaankin hyvin vähän. Idea ei kuitenkaan ole itse kärsimys, vaan se sama mieli, joka Kristuksella oli, että on valmis kärsimään jos se on Jumalan tahto. Mooseksesta sanotaan, että "Hän otti mieluummin kärsiäkseen vaivaa yhdessä Jumalan kansan kanssa kuin saadakseen synnistä lyhytaikaista nautintoa (Hepr.11:25)."

Kun laitoin tuon Raamatun kohdan tänne, niin sydämellä oli juuri tuo sana, että "joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä." Mielenkiintoinen kohta. Miten se tulee ymmärtää?
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 17. Huhti 2017 09:39

Kuka lihassa kärsii.Hmm pohdin asiaa niin ,että ..kun ihminen on tehnyt päätöksen vastustaa lihassa olevaa syntiä/syntejä niin ihminen on silloin taistelussa lihaansa vastaan ja kärsimys ja taistelu on edessä .Tässä vaiheessa kasvua Kristuksessa Pyhässä Hengessä tulee sitten mukaan Hengen voima .
Se voima on se ,jolla ainoastaan lihaansa vastaan taistellut voi saada voiton lihasta .
Vaikka emme ole synnittömiä kukaan niin voimme tulla Hengen voimalla siihen pisteeseen ,että emme ole synnin orjia vaan Hengen kautta elämme kuin "rinnakkaiselää eikä synti/perkele saa meistä mitään otetta siis ei yhtään yhtään mitään otetta.
Olemme silloin siinä ihmeellisessä tilanteessa ,että ...Henki kuolettaa lihan ja sen teot himoineen kaikkineen.
Mutta ensin alussa ihminen kärsii lihassa kun lähtee tälle Hengen kuljetuksen matkalle ja mielellään koko loppuelämäksi ja silloin ihminen on ja pysyy Kristuksessa ja se palkkio on ikuinen kruunu ,jota kukaan ei vie tai ota pois.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 17. Huhti 2017 10:27

jukka1954 kirjoitti:
Aamu-Usva kirjoitti: :bible: "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä - ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan (1.Piet.4:1)." :bible:


Tuo raamatunkohta on ollut minulle hyvin vaikea ymmärtää. Haluaisiko joku lukijoista kertoa kuinka tämän kohdan on ymmärtänyt? Tuolla termillä liha on useita merkityksiä, minkä varmasti useimmat (ehkä kaikki lukijat) tietävätkin. Raamattu nimittää turmeltunutta ihmisluontoa lihaksi, ihmisen fyysistä kehoa lihaksi ja kaikkia eläviä eläimiä ihmisen kera lihaksi (esim. 1.Ms. 7:15,21), kuollutta ihmistä ja eläintä lihaksi sekä jossain kohdissa lihalla tarkoitetaan aikaa (minkä nyt elän lihassa s.o tässä ajassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa). Näin siis minä termin liha ymmärrän. Kun ko kohdassa kerrotaan Jeesuksen kärsineen lihassa, niin sillä ei tietenkään voida tarkoittaa Hänen kärsineen turmeltuneessa luonnossaan, koska sitä Hänessä ei ollut, mutta meissä se on eikä sitä kukista kärsimys vaan risti. Maailma on täynnä kärsimystä -ihmiset siis "kärsivät lihassa"- mutta ei se ihmiskuntaa ole voinut synnistä vapahtaa. Pahemmaksi vaan menee.

No joo, se vuodatuksestani. Nyt on teidän vuoro hyvät Jumalan papit!


Minä ymmärrän tuon kohdan tarkoittavan sitä, että suostutaan Jumalan kurituksiin. Tämän sanan kohdalla on ensiksi tähdennettävä, että kuritus ei ole sama asia kuin rangaistus. Me tarvitsemme kuritusta vaikka olisimme Jumalan armon avulla eläneet Pyhän Hengen voimasta puhtain ajatuksin ja käsin ja huulin. Kuritus tarkoittaa opetusta, mutta ei tiedon tasolla vaan käytännöllisellä tasolla.

Minulle parhaiten avautuva vertauskuva on paimen joka käyttää sauvaansa johdattaakseen lampaat oikeata tiellä kohti viheriäisiä niittyjä. Ilman tätä kuritusta lampaat eivät itse pysy oikealla tiellä vaan eksyvät sinne tänne, ja luultavimmin päätyvät vaaroihin. Kuritus voi välillä kirpaista, kun paimen kiinnittää sauvan koukun lampaaseen ja vetää sitä tahtomaansa suuntaan. Mutta päämäärä ja tarkoitus on pelkästään hyvä.

Se osa meissä joka tarvitsee kuritusta, on "liha" eli vanha luontomme. Vaikka olemme uudestisyntyneet uusiksi luomuksiksi, on vanha luonto koko ajan vaanimassa ja yrittää nostaa päätään. Ja ilman kuritusta se myös saa meistä vallan, sillä se on usein omaa tahtoamme vahvempi. Kuritus on siis meille elintärkeä apu - tai ase kuten Pietari kirjoittaa - omaa lihaamme vastaan.

Mutta koska tämä apu tulee itsemme ulkopuolelta, me emme voi tehdä muuta kuin ottaa aseeksemme "sama mieli" joka Kristuksella oli. Eli kyse on asenteesta, valinnasta. Sanan antaman tiedon kautta ymmärrämme, että kuritus on meille hyväksi, ja voimme siksi taipua ottamaan sen vastaan kiitoksella ja ylistyksellä.

Käytännössä kuritus tulee monenlaisissa muodoissa. Usein se tulee ulkoisella tavalla, esimerkiksi vainoina ja vaikeina ihmisinä kuten Paavalilla hänen kertoessaan lihassaan olevasta pistimestä. On muuten surullista, että monet näkevät tällaiset asiat pelkkänä uhkana ja negatiivisena asiana jota tulisi yrittää raivata tieltä oman käsivarren voimalla, vaikka niissä on myös ja ennenkaikkea tämä kurituksellinen puoli joka on meille elintärkeäksi hyödyksi. Jumala voi yhdessä hetkessä poistaa tieltämme kaikki vaikeudet ja vaientaa kaikki vastustajat, mutta usein me tarvitsemme niitä jotta lihamme pysyisi kurissa. Hän opettaa nöyryyttä ja kärsivällisyyttä, ja kun olemme saaneet tarvittavan opetuksen, poistaa Hän tieltämme vuorenkin kokoiset esteet.

Kuritusta on myös, kuten joku täällä kirjoitti, oman hengellisen elämän hoitaminen. Raamattu käyttää monessa kohden vertauskuvaa urheilijoista. He kurittavat itseään - syövät kurinalaisesti, liikkuvat ja venyttelevät säännöllisesti, riippumatta miltä tuntuu tai millainen sää ulkona on tai mitä telkkarista tulee - saavuttaakseen tavoitteensa. Jos ihmiset pystyvät saamaan näin suuren motivaation itsensä kurittamiseen pelkän ajallisen kunnian ja menestyksen tähden, kuinka paljon enemmän me voisimme saada sitä iankaikkisuuden vuoksi! Mutta siihenkin tarvitsemme tietysti Pyhän Hengen apua ja voimaa.

Tämä oma-aloitteinen "itsensä kurittaminen" on kuitenkin vielä vaikeampaa, kuin kurituksen vastaanottaminen ulkopuoleltamme. Joskus itsensä kurittamisesta voi myös tulla sellainen tunne, että se olisi omavanhurskasta, ja toiset ymmärtämättömät saattavat myös syyllistää sellaisella. Raamattu kehoittaa kuitenkin siihen paljon, joten on olemassa itsensä kurittamista joka ei ole omavanhurskasta. Ajattelisin, että ero on sydämen asenteessa. Tekeekö sitä vain näyttääkseen hengelliseltä, vai onko motiivina elää lähempänä Herraa ja tuottaa aidosti enemmän kunniaa Hänelle? Raamatussa varoitetaan paljon ulkokultaisuudesta, ja tämä on varmaan tärkein asia josta pyytää puhdistusta itsensä kurittamisen suhteen.

Olennaista on myös ymmärtää, ettei tervehenkinen itsensä kurittaminenkaan ole omaa ponnistelua. Tämä on vaikea asia ymmärtää, sillä ulospäin se saattaa näyttää siltä. Tervehenkinen kuuliaisuus on kuitenkin sitä, että "Herra, sinä saatat meille rauhan, sillä myös kaikki meidän tekomme olet sinä tehnyt" (Jes 26:12). Jonkunlainen vertauskuva voisi olla pölynimurin käyttäminen. Jos sitä koittaa käyttää ilman sähköä, saa aika paljon huidella ja hikoilla ja väsyttää itsensä täysin eikä lopputulos ole siltikään kovin lähellä sitä mihin pyritään. Mutta kun laittaa töpselin seinään, alkaa imuriin tulla kuin itsestään virtaa, ja se alkaa imeä sisälleen roskia ilman meidän vaivannäköä. Sitten on helppoa liikutella sitä roskien kohdalle ja antaa tuon virran tehdä ylivoimaisesti suurimman ja tärkeimmän osan tehtävästä.

Vielä tuosta Jukan lainaamasta Pietarin jakeest. Kun tuon jakeen lukee tarkasti, huomataan että siinä ei suinkaan sanota että Kristus olisi ollut turmeltunut meidän tavoin. Siinä vain kerrotaan Hänellä olleen tämä mieli, esikuvaksi meille jotka tarvitsemme sitä turmeltunutta luontoa vastaan taistelemaan. Eikö ole valtavaa, että Jumala ei ainoastaan antanut meille opaskirjaa jota seuraamalla pelastumme, vaan Hän antoi moninverroin elävämmän esikuvan ja mallin, meidän kaltaisen elävän ihmisen muodossa! :)
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja pekka » 22. Huhti 2017 18:34

Ensimmäinen kirje tessalonikalaisille:

1. Paavali ja Silvanus ja Timoteus tessalonikalaisten seurakunnalle Isässä Jumalassa ja Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Armo teille ja rauha!

2. Me kiitämme Jumalaa aina kaikkien teidän tähtenne, mainiten teitä rukouksissamme, sillä lakkaamatta

3. me Jumalamme ja Isämme edessä muistamme teidän työtänne uskossa ja vaivannäköänne rakkaudessa ja kärsivällisyyttänne toivossa Herraamme Jeesukseen Kristukseen,

4. tietäen, veljet, te Jumalan rakastetut, teidän valitsemisenne:

5. että meidän evankeliumimme tuli teidän tykönne, ei ainoastaan sanana, vaan myös voimana ja Pyhässä Hengessä ja suurella varmuudella - niinkuin tiedätte, millaisia me olimme teidän keskuudessanne, teidän tähtenne -

6. ja teistä tuli meidän seuraajiamme ja Herran, kun suuressa ahdingossa otitte sanan vastaan ilolla Pyhässä Hengessä,

7. niin että te olette tulleet esikuviksi kaikille uskoville Makedoniassa ja Akaiassa.

8. Sillä teidän tyköänne on Herran sana kaikunut; ei ainoastaan Makedoniaan ja Akaiaan, vaan kaikkialle on teidän uskonne Jumalaan levinnyt, niin ettei meidän tarvitse siitä mitään puhua.

9. Sillä itse he kertovat meistä, millainen meidän tulomme teidän tykönne oli ja kuinka te epäjumalista käännyitte Jumalan tykö, palvelemaan elävää ja totista Jumalaa

10. ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta.


Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Touko 2017 18:18

PSALMIT 73:

1. Aasafin virsi. Totisesti, Jumala on hyvä Israelille, niille, joilla
on puhdas sydän.


2. Mutta minun jalkani olivat vähällä kompastua, askeleeni olivat aivan liukahtaa.

3. Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän.

4. Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat.

5. Eivät he koe muitten kuolevaisten tuskia, eikä heitä vaivata niinkuin muita ihmisiä.

6. Sentähden on ylpeys heillä kaulakoristeena, väkivalta on puku, joka heidät verhoaa.

7. Heidän silmänsä pullistuvat ulos heidän lihavuudestaan, heidän sydämensä kuvittelut kulkevat valtoimina.

8. He pilkkaavat ja puhuvat väkivallan puheita pahuudessansa, he puhuvat kuin korkeuksista.

9. Heidän suunsa tavoittelee taivasta, ja heidän kielensä kulkee pitkin maata.

10. Sentähden heidän kansansa liittyy heihin ja särpii vettä kyllälti.

11. Ja he sanovat: "Kuinka Jumala sen tietäisi, onko tietoa Korkeimmalla?"

12. Katso, nämä ovat jumalattomat; kuitenkin he elävät ainaisessa rauhassa ja rikastuvat yhäti.

13. Turhaan minä olen pitänyt sydämeni puhtaana ja pessyt käteni viattomuudessa:

14. minua vaivataan joka aika, ja minä saan joka aamu kuritusta.

15. Jos olisin sanonut: "Noin minäkin puhun", katso, niin minä olisin ollut petollinen koko sinun lastesi sukua kohtaan.

16. Minä mietin päästäkseni tästä selvyyteen; mutta se oli minulle ylen vaikeata,

17. kunnes minä pääsin sisälle Jumalan pyhiin salaisuuksiin ja käsitin, mikä heidän loppunsa on oleva.

18. Totisesti, sinä panet heidät liukkaalle, perikatoon sinä heidät syökset.

19. Kuinka he joutuvatkaan äkisti turmioon! He hukkuvat, heidän loppunsa on kauhistava.

20. Niinkuin unen käy herätessä, niin sinä, Herra, kun heräjät, heidän valhekuvansa hylkäät.

21. Kun minun sydämeni katkeroitui ja minun munaskuihini pisti,

22. silloin minä olin järjetön enkä mitään älynnyt, olin sinun edessäsi kuin nauta.

23. Kuitenkin minä pysyn alati sinun tykönäsi, sinä pidät minua kiinni oikeasta kädestäni.

24. Sinä talutat minua neuvosi mukaan ja korjaat minut viimein kunniaan.

25. Ketä muuta minulla olisi taivaassa! Ja kun sinä olet minun kanssani, en minä mistään maan päällä huoli.

26. Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti.

27. Sillä katso, jotka sinusta eriävät, ne hukkuvat, sinä tuhoat kaikki, jotka haureudessa sinusta luopuvat.

28. Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.


Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Touko 2017 13:02

Kirje heprealaisille 1:

1. Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,

2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut

3. ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,

4. tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.

5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

6. Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".

7. Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";

8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;

11. ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,

12. ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu".

13. Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?

14. Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?


Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa

cron