Tälle päivälle....

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja Jukka » 12. Heinä 2018 22:51

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään...Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
2.Piet. 3:5-7,10
Jukka
 

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja Juhani » 25. Heinä 2018 00:52

Maa murehtii ja lakastuu, maanpiiri nääntyy ja lakastuu; kansan ylhäiset maassa nääntyvät.

Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.

Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat, ja vähän jää ihmisiä jäljelle.

Jes.24:4-6.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Syys 2018 11:33

*
Sananl. 3:5 Turvaa Herraan kaikesta sydämestäsi äläkä nojaudu omaan ymmärrykseesi.

Haluaisin sanoa, etten voi luottaa minun inhimilliseen ymmärrykseen, sillä tiedostan vajavaisuudeni ja tiedän, että oma inhimillinen ymmärrys voi erehtyä, siksi en voi luottaa siihen. En edes voi, enkä uskalla tulkata Raamattua nojautuen omaan ymmärrykseen, enkä halua, koska ymmärrän Raamatun auktoriteetin, jonka mukaan tulee pitäytyä Sanaan sellaisena, kuin se on meille ilmoitettu.

Sanassa sanotaan, että tulee turvautua "kokosydämisesti" Herraan, joka avaa ymmärrystä. Koska Hänen kuuluu avata ymmärrystä [2Tim. 2:7]. Omaan ymmärrykseen nojautumiseen ei edes voi turvautua, kuin enemmän Herraan, sillä omaan ymmärrykseen nojautumalla ei kuulu minun avata ymmärrystä. Tiedän myös, että tulee vaeltaa vain Jumalan armossa [2Kor. 1:12], - niin Jumala antaa nöyrille armoa, joka on kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi [Jaak. 4:6, Ef. 1:8].

Niin siksi tulee turvautua - nojautumatta omaan ymmärrykseen - kokosydämisesti Herraan, joka avaa ymmärrystä - kaikkeen totuuteen ja tällä tavalla Jumala johdattaa nöyriä oikealle tielle ja myös Jumala opettaa nöyrille tiensä [Psa 25:9]. Niin haluaisin kysyä sinulta, ystävä, pystytkö sinä erottamaan inhimillisen ymmärryksen ja Jumalan antaman ymmärryksen väliltä?

Jumalan armossa vaeltaessaan nöyrästi sen huomataan kyllä erotuksen. Koska oman ymmärryksen nojalla se johtaa usein oikeassa olemiseen. Tällä tavalla "kasvaa" minäkeskeisyyteen. Tarkoitan, että omaan ymmärrykseen nojautuminen vie kasvun kautta minäkeskeisyyteen.

Kun Jumalan armossa vaeltaessaan nöyrästi "päättää pitäytyä Sanaan sellaisena, kuin se on meille ilmoitettu", siinä saa Jumalalta armoa, joka on kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi - kaikkeen totuuteen, siinä se erotus. Tällä tavalla kasvaa Kristusta kohtaan [Ef. 4:15].

Ps. 25:9 Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Syys 2018 15:13

*
Haluaisin vielä jatkaa, jos sopii. Kyllä meidän järkemme ja ymmärryksemme ovat tärkeä osa täysipainoista elämää ja ne on hyödyllistä kaikessa elämän tarkoituksessa paitsi hengellisessä uskonelämässä. Tervettä maalaisjärkeä hyödynnetään paljon paitsi uskonelämässä. Jos nojaudutaan omaan ymmärrykseen, se tarkoittaa, että turvautuu ensinnäkin oman ymmärryksen nojautumiseen, eikä Herraan, joka pystyy avaamaan ymmärrystä. Ihmisen järki eli ajatus ei voi enää samoissa ulottuvissa Jumalan ajatuksen kanssa [ Jes. 55:9 ].

Jes. 55:9 Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.

Tätä olisi tärkeintä ymmärtää. Itse näen, että oman ymmärryksen nojautuminen vie ylpeyteen hengellisesti myös, niin ymmärrän, mitä siinä Raamatun kohdassa tarkoittaa, kun siinä sanotaan, että Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille Jumala antaa armoa [Jaak. 4:6]. Mitä se tarkoittaa ylpeydellä? Että koska oman ymmärryksen nojautuessaan toimiessaan he ylpeilevät omasta ymmärryksestä, johon turvaudutaan nojautuen omaan ymmärrykseen, eikä Herraan, joka avaa ymmärrystä kaikkeen totuuteen. On taipumus ylpeillä, siksi se pelottaa. Kun ylpeilee, hänet Jumala alentaa. On nöyrä, hänet Jumala ylentää, sanoo Raamattu.

Haluaisin vielä sanoa pari juttua. Ne molemmat ovat aika pelottavia juttuja. Herra, armahda minua! Olen miettinyt, että ihmissuvun lankeemuksen jälkeen ajatusmaailma on pahasti vääristynyt ja ihmissuvun lankeemuksesta lähtien nämä sielun toiminnat ovat jäljitelleet ja synnyttäneet aidolta näyttävää/tuntuvaa uskoa, jumalkokemuksia ja muka hengellistä ymmärtämistä. Mutta se osoitti vääräksi ja tulin lopulta siihen tulokseen, että olen väärässä siinä jutussa.

Koska pelottaa sanoa se, mitä luulen sitä. Luulen, että kun Jumala on luonut Aatamin ja Eevan, niin siihen aikaan ei ole ollut tarkoitus "tietää" kaikki [1Moos. 3:22]. Koska Jumala sanoi; 'Nyt ihmisestä on tullut kuin yksi Meistä [= Elohim ], hän tietää hyvän ja pahan [jae 22].

1Moos. 3:4 Käärme vastasi naiselle: ”Ette te suinkaan kuole,

5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te syötte siitä, teidän silmänne aukeavat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte hyvän ja pahan.”

22 Herra Jumala sanoi: ”Nyt ihmisestä on tullut kuin yksi meistä: hän tietää hyvän ja pahan. Ettei hän nyt vain ojentaisi kättään, ottaisi ja söisi myös elämän puusta ja eläisi ikuisesti!” RK

Niin ymmärrän, mitä omaan ymmärrykseen nojautumiseen tulee, se käyttäytyy, niinkuin "jumalat" tai "Jumalan kaltainen jumala". Siten muistui Jeesuksen sanat, vasta ymmärrän Jeesusta ja Hänen sanoja, kun Jeesus yritti avata ymmärrystä keskustellessaan juutalaisten kanssa, joiden keskellä syntyi erimielisyys [Joh. 10:19]. Jeesus sanoi; 'te olette jumalia? Jos Jumala sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - eikä Raamattu voi raueta tyhjiin. Siinä tarkoitan, että juutalaiset tulkkasivat itse kaiken, siksi he käyttäytyivät jumalien tavoin.

Joh. 10:34 Jeesus vastasi heille: ”Eikö teidän laissanne ole kirjoitettu: ’Minä sanoin: te olette jumalia.’?

35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli – eikä Raamattu voi raueta tyhjiin –

Vielä se toinen juttu, joka on kans aika pelottava juttu. Näen, että oman ymmärryksen nojautuminen tarkoittaa, ettei etsi Herraa, vaan nojautuu ensinnäkin omaan ymmärrykseen, niinkuin jumalien tavoin. Näen myös, että siinä se yhdistää paljon lopunajan luopumukseen, jolloin Herraa ei ensisijaisesti etsitä, eikä sitä, mitä Hän tahtoo opettaa Pyhien Kirjoituksien kautta. Herra, armahda! Olen vähän peloissani, kun minulle tuli äsken valaistusta tajuakseni tämän kaiken.  :idea: :o :? :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja Juhani » 04. Syys 2018 22:35

Mulle tuli äsken mieeni se, että miten monet ihmiset vääntävät kieroon omaan ihmisjärkkeensä paremmin luottaen Jumalan sanaa, kuin se mitä Raamattu kertoo ja opettaa selkeästi asioista.

Ylpeydestä minulle tulee mieleeni lähinnä sanat: Minäkeskeisyys, rakkaudettomuus lähimmäisiä kohtaan ja kivisydämmisyys.

Haluan vielä sen kertoa, että olen myös syyllistynyt näihin kaikkiin synteihin ja en pidä itseäni yhtään sen parempana ihmisenä, vaan se parempi minussa on ainoastaan Kristus ja Hänen antama rakkautensa. Minussa itsessäni ja lihassani ei ole mitään hyvää, ei muuta kuin propleemia.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Syys 2018 10:48

*
Amen! :thumb: Riittää hyvin ainoastaan Kristus. :clap: Haluaisin vielä kans laittaa tänne yksi Raamatun kohta, siinä puhutaan kokonaisesta hengellisestä viisaudesta ja ymmärryksestä Jumalan tahdon tuntemisen rinnalla.

Kol. 1:9 Sen tähden emme mekään siitä päivästä lähtien, jolloin saimme tästä kuulla, ole lakanneet rukoilemasta teidän puolestanne ja anomasta, että tulisitte täyteen hänen tahtonsa tuntemista kaikessa hengellisessä viisaudessa ja ymmärryksessä. RK :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 05. Syys 2018 14:27

Herkällä "korvalla" hengen kuljetettavana kuulee hyvin ja saa sen viiisauden ,mikä on täydellistä.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Syys 2018 19:02

*
Mutta mitä kuljettamiseen tulee, voi erehtyä luullen sen Pyhältä Hengeltä tulevaksi. Mutta mikä olisi turvallisinta, siis turvaudutaan mieluiten Sanalla koettelemiseen, tällä tavalla turvaudutaan kokosydämisesti Herraan, se on kaikista turvallisinta ja se on omaksi pelastukseksi, koska me elämme tässä luopumuksen ajassa ja vielä tärkeämpi on se, että otetaan vastaan rakkautta totuuteen koetellen Sanalla voidakseen pelastua.

En tokihan katso ketään ylhäältä, kun kirjoitan tämän. ;gladly: Olen pieni ihminen, mutta sanat, mitä kirjoitan, saattaa kuulostamaan siltä, että katsoisin ylhäältä, vaikka en katso. En ymmärrä, miksi se olisi jollekulle tärkeintä, että osapuoli olisi minua viisaampi. En tällä tavalla ajattele, en koskaan ajatellut näin. En ymmärrä. :? En välitä, olenko oikeassa tai olen viisas. En yhtäkään! Raamatun ja Jumalan tahdon tunteminen ja se, että lähimmäiset ovat oikealla tiellä, ne merkitsee minulle paljon. En välitä muista kuin vain niistä jutuista.

Hyvänen aika, yksi mies koki nöyryytetyksi, kun halusin vähän auttaa häntä Sanan tuntemisessa. En ymmärrä. :? No haluaisin sanoa, että koin itse paljon rakentuvan uskonveljien kautta katsomatta sukupuoleen. Anteeksi tää purkaus, olen ymmällä.

:hearts: :bible: :idea: ;gladly:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 05. Syys 2018 19:45

Hengen ilmaisema viisaus on sopusoinnussa tuntemamme raamatun ilmoituksen kanssa ,mutta syvällisemmin ja myös tietenkin henkilökohtaista ohjausta ja neuvoa sillä se on sitä vaeltamista Hengessä ja se tuo ikuisen elämän ja liha taipuu sen voimasta ja ihminen ymmärtää jotain sellaista ,jota itse ei voisi ymmärtää ja usein sitä huomaakin juuri sen ahaa ilmiön ja kosketuksen Hengessä tai liikutuksen .Se on syvällisempää kuin pinnallinen minä itse .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja Juhani » 06. Syys 2018 00:22

Juuri niin. Tapahtukoon Jumalan tahto. Annetaan Hänen henkensä kuljettaa, ohjata ja opastaa meitä.
Monesti on tärkeämpää sen oikean "huminan" kuuleminen, kuin välttämättä oma ymmärrys ja Raamatun tietämys.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa

cron