Tälle päivälle....

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 03. Huhti 2016 21:32

Osaisipa hebreaa ja niin ,että voisi ymmärrettävästi rukoilla alkukielellä ääneen .
Yleisesti itse rukoilen illalla ääneen ja myös päivällä ja ihan milloin vaan .Minusta ääneen rukoilu vaan on sellainen mikä on hyvä .(omamielipide)

Yksi tuttu sanoi pienenä menneensä aina lähes horrokseen kun kuunteli kun mummot rukoili ja liekkö ollut löysät hampaat tai mikä kun suhu äänteitä tuli ,että suhina ja sihinä kävi .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Huhti 2016 21:38

Minäkin rukoilen yksin ollessani mielelläni ääneen. Se on jotenkin helpompaa kuin mielessä rukouksessa pysyminen. Mutta minun on vaikea rukoilla yhdessä toisten kanssa ääneen. Ennen ei ollut, mutta nykyään on todella vaikeaa.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja Jukka » 03. Huhti 2016 21:58

Aamu-Usva kirjoitti:Minäkin rukoilen yksin ollessani mielelläni ääneen. Se on jotenkin helpompaa kuin mielessä rukouksessa pysyminen. Mutta minun on vaikea rukoilla yhdessä toisten kanssa ääneen. Ennen ei ollut, mutta nykyään on todella vaikeaa.


Minulla on samoja kokemuksia. Yksin rukoilen ääneen kotona ja autolla ajellessa, mutta muiden läsnä ollessa vain silloin, jos erikoisesti joku sitä pyytää ja silloinkin tuntuu, että en osaa rukoilla "luonnollisella tavalla". En tiedä mistä se johtuu (olen sitä toisinaan ajatellut, että onkohan minussa jotain vikaa?). Usein saan kuitenkin iloita siitä, että Herra vastaa rukouksiin. Kunpa osaisin vielä iloita niistäkin ajanjaksoista, kun Herra on ääneti eikä vastaa pitkään aikaan.

Tänään olin kokouksessa, jossa tilaisuuden vastuunkantaja rukoili ja jäin epätietoiseksi vuodattiko hän sydäntään Herralle vai selittikö meille kuulijoille asioita. Tuntui kyllä siltä, että pitkät selitykset rukouksessa oli suunnattu meille kuulijoille, sillä eihän Herralle tarvitse minuuttikaupalla perustella anomuksia. Itse en osannut yhtyä siihen rukoukseen.

Muistan erään veljen, joka tiukkoihin tilanteisiin joutuessaan huudahti vain yhden sanan Herralle: "Apua!" Se onkin hyvä rukous, samoin kun vastauksen tultua: "Kiitos!" Mitä sitä höpöttelemään. Herra näkee sydämeen ja ymmärtää jokaisen sanamme syvimmät motiivit. Jatketaan nyt tällä maallisella puolella samaan tyyliin: "Öitä!" :wave:
Jukka
 

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja pekka » 24. Huhti 2016 10:00

Image



Jumalan siunausta kaikille foorumilaisille tähän päivään.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja roosa » 02. Touko 2016 09:42

Psalmit 115

1 Älä meille, Herra, älä meille, vaan omalle nimellesi anna kunnia armosi ja totuutesi tähden.
2 Miksi pakanat saisivat sanoa: "Missä on heidän Jumalansa?"
3 Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee.
4 Mutta heidän epäjumalansa ovat hopeata ja kultaa, ihmiskätten tekoa.
5 Niillä on suu, mutta eivät ne puhu, niillä on silmät, mutta eivät näe.
6 Niillä on korvat, mutta eivät kuule, niillä on nenä, mutta eivät hajua tunne.
7 Niiden kädet eivät koske, niiden jalat eivät astu, ei tule ääntä niiden kurkusta.
8 Niiden kaltaisia ovat niiden tekijät ja kaikki, jotka turvaavat niihin.
9 Israel, turvaa Herraan-hän on heidän apunsa ja kilpensä.
10 Te, Aaronin suku, turvatkaa Herraan-hän on heidän apunsa ja kilpensä.
11 Te, Herraa pelkääväiset, turvatkaa Herraan-hän on heidän apunsa ja kilpensä.
12 Herra muistaa meitä ja siunaa, hän siunaa Israelin sukua, hän siunaa Aaronin sukua,
13 hän siunaa niitä, jotka Herraa pelkäävät, niin pieniä kuin suuriakin.
14 Herra lisätköön teitä, sekä teitä että teidän lapsianne.
15 Te olette Herran siunatut, hänen, joka on tehnyt taivaan ja maan.
16 Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.
17 Eivät kuolleet ylistä Herraa, ei kukaan hiljaisuuteen astuneista.
18 Mutta me, me kiitämme Herraa, nyt ja iankaikkisesti. Halleluja!
Raamattu 1933/38

:angel:
roosa
 
Viestit: 272
Liittynyt: 22. Maalis 2016 09:47

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Touko 2016 15:43

PSALMIT 71:

1. Sinuun, Herra, minä turvaan, älä salli minun joutua häpeään
iankaikkisesti.


2. Pelasta minut, vapahda minut vanhurskaudessasi, kallista korvasi minun puoleeni ja auta minua.

3. Ole minulle kallio, jolla saan asua ja jonne aina saan mennä, sinä, joka olet säätänyt minulle pelastuksen. Sillä sinä olet minun kallioni ja linnani.

4. Jumalani, vapauta minut jumalattoman kädestä, väärän ja väkivaltaisen kourista.

5. Sillä sinä olet minun toivoni, Herra, Herra, minun turvani hamasta nuoruudestani.

6. Sinä olet minun tukeni syntymästäni saakka, sinä päästit minut äitini kohdusta; sinua minä alati ylistän.

7. Monelle minä olen kuin kummitus, mutta sinä olet minun vahva suojani.

8. Minun suuni on täynnä sinun kiitostasi, täynnä sinun ylistystäsi kaiken päivää.

9. Älä heitä minua pois minun vanhalla iälläni, älä hylkää minua, kun voimani loppuu.

10. Sillä minun viholliseni puhuvat minusta; ne, jotka väijyvät minun henkeäni, neuvottelevat keskenänsä:

11. "Jumala on hänet hyljännyt; ajakaa häntä takaa ja ottakaa kiinni, sillä auttajaa ei ole".

12. Jumala, älä ole minusta kaukana, Jumalani, riennä minun avukseni.

13. Joutukoot häpeään ja hukkukoot ne, jotka vainoavat minun sieluani; peittäköön häpeä ja pilkka ne, jotka hankkivat minulle onnettomuutta.

14. Mutta minä odotan alati, ja yhäti minä sinua kiitän.

15. Minun suuni on julistava sinun vanhurskauttasi, sinun pelastustekojasi kaiken päivää, sillä niiden määrää en minä tunne.

16. Herran, Herran väkeviä tekoja minä tuon julki, minä ylistän sinun vanhurskauttasi, sinun ainoan.

17. Jumala, sinä olet opettanut minua hamasta nuoruudestani, ja yhä vielä minä sinun ihmeitäsi julistan.

18. Älä, Jumala, minua hylkää vanhaksi ja harmaaksi tultuani, niin minä julistan sinun käsivartesi voimaa nousevalle polvelle, sinun väkevyyttäsi kaikille vielä tuleville.

19. Jumala, sinun vanhurskautesi ulottuu hamaan korkeuksiin, sinun, joka teet niin suuria. Jumala, kuka on sinun vertaisesi?

20. Sinä, joka olet antanut meidän kokea paljon ahdistusta ja onnettomuutta, sinä virvoitat meidät jälleen henkiin, ja maan syvyyksistä sinä tuot meidät takaisin.

21. Anna minun arvoni kasvaa ja lohduta minua jälleen.

22. Niin minä myös ylistän harpulla sinua, sinun uskollisuuttasi, minun Jumalani, soitan kanteleella kiitosta sinulle, sinä Israelin Pyhä.

23. Minun huuleni riemuitsevat, kun minä sinulle soitan, ja myös minun sieluni, jonka sinä olet lunastanut.

24. Minun kieleni julistaa sinun vanhurskauttasi kaiken päivää, sillä häpeään ja pilkkaan ovat joutuneet ne, jotka hankkivat minulle onnettomuutta.



Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Touko 2016 19:38

"En auttanut koditonta"

http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/43844/

"Katsoin juuri Arman Alizadin ohjelman Pohjantähden alla jakson, joka käsitteli asunnottomuutta. Lähes 10 000 ihmistä viettää yönsä päämäärättömästi kuluttaen aikaa, etsien lämmintä tilaa, jossa viettää edes muutaman tunnin. Monella on päihdeongelma, mutta se ei ole syy, se on seuraus. Mitä itse tekisit vastaavassa tilanteessa? Helpompi on turruttaa edes osa tuosta tilasta lämmittävällä alkoholilla, kuin kestää kaikki kuin mies ainakin.

Tunnen piston sydämessäni. Pari päivää sitten saavuin lähijunalla Helsingin keskustaan. Asemalaiturilla tuttu laitapuolenkulkijanainen huusi jokaiselle vastaantulijalle: ”Auta mua!” Jokainen vastaantulija käveli ohi yrittäen olla näkemättä naista. Nainen on tullut vastaani asemalla useat kerrat vuosien ajan pyytäen apua eri tavoin. Tiesin hänen olevan mieleltään sairas.

Kuitenkin tuon aamun viestissä oli jotakin poikkeavaa. Naisen ääni oli tuskainen. Hän ei pyytänyt kolikkoa. Hän suoranaisesti pyysi, että edes joku auttaisi häntä. Minä kävelin muiden tavoin pois. Kuulin vielä kauan takanani avunpyynnöt. ”Auta!” En kääntynyt. En auttanut. Ajattelin vielä hyvän matkan päässä että voisin kääntyä. ’Nyt olisi liian myöhäistä’, ajattelin. Olin kulkenut jo liian kauaksi. Aikaani menisi liiaksi hukkaan päivän askareilta. Todellisuudessa minulla ei ollut kiire. Minua ei odottanut kukaan.

Hyvinvointivaltio-Suomi saa minut ajattelemaan: ”Yhteiskunta pitää huolen näistäkin vähimmistä.” Entä jos ei pidäkään? Tämä nainen on kulkenut päämäärättömästi ainakin toistakymmentä vuotta. Niin pitkälle hänen kasvonsa muistan. Hän on niin kuin se, josta sanotaan: ”Jokainen käänsi hänestä katseensa pois.” Sama henkilö kuitenkin sanoi: ”kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle”.

Minä, pappi, olen syntisistä suurin. Herra armahda!"




Kirje galatalaisille 6:

1. Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.

2. Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.

3. Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.

4. Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on;

5. sillä kunkin on kannettava oma taakkansa.

6. Jolle sanaa opetetaan, se jakakoon kaikkea hyvää opettajallensa.

7. Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

8. Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää.

9. Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy.

10. Sentähden, kun meillä vielä aikaa on, tehkäämme hyvää kaikille, mutta varsinkin uskonveljille.

11. Katsokaa, kuinka suurilla kirjaimilla minä omakätisesti teille kirjoitan!

12. Kaikki, jotka pyrkivät lihassa olemaan mieliksi, ne pakottavat teitä ympärileikkauttamaan itsenne vain siksi, ettei heitä Kristuksen ristin tähden vainottaisi.

13. Eiväthän nekään, jotka ympärileikkauttavat itsensä, itse noudata lakia, vaan he tahtovat teitä ympärileikkauttamaan itsenne saadakseen kerskata teidän lihastanne.

14. Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!

15. Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus.

16. Ja kaikille, jotka tämän säännön mukaan vaeltavat, kaikille heille rauha ja laupeus, ja Jumalan Israelille!

17. Älköön tästedes kukaan minulle vaivoja tuottako; sillä minä kannan Jeesuksen arvet ruumiissani.

18. Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa, veljet. Amen.



Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Touko 2016 09:10

Poiminta tämän päivän paikallislehden mielipideosastolta:


"Evoluutioon uskovat eivät pidä kritiikistä"

http://www.pohjalainen.fi/mielipide/yle ... -1.2058187

"Matti Hurme (22.5.) väittää, että tiede pitää kritiikistä.

Tosiasia on, että tieteen historia kertoo, kuinka tiedeyhteisön enemmistö on monta kertaa hylännyt uudet ajatukset, jotka eivät ole sopineet sen hetkiseen ajatusmalliin. Rohkeat yksilöt ovat tehneet nuo ratkaisevat hyppäykset uuteen, oikeaan tietoon.

Hurme toistaa tieteen nimissä esitettyjä arvauksia maailman ja maapallon iästä.

Kaikki radiometriset menetelmät ovat osoittautuneet epäluotettaviksi, ja fossiilien ja kerrostumien iät vedetään hatusta sen mukaan, mikä sopii teorioihin. Ja yhtäkään todellista välimuotoa eri lajien välillä ei ole löytynyt.

Dinosaurusten sanotaan kuolleen sukupuuttoon 65 miljoonaa vuotta sitten. Kuitenkin dinojen luista on löytynyt pehmytkudoksia ja verisuonia, jotka eivät voi säilyä tuhansia vuosia pitempään. Dinojen ja ihmisten jalanjälkiä on löytynyt samoista kerrostumista.

Jobin kirjan 40. ja 41. luvuissa kuvataan eläviä dinosauruksia, Joka puolella maailmaa löytyy kertomuksia dinoista ja niistä on tehty lukemattomia patsaita ja taideteoksia, joista tunnistetaan nykyisin tiedettyjä dinolajeja.

Tämä todistaa, että ihminen eli yhtä aikaa dinosaurusten kanssa. Ja ihminen on evoluutioteorian mukaan ”vain” muutaman miljoonan vuotta ollut olemassa.

Nykyään jopa tiedekin tunnustaa, että ihmistä on vain yhtä rotua. Perinnöllisyystiede todistaa, että meillä on ollut yhteinen äiti ja yhteinen isä.

Yhteistä esi-isää apinoiden kanssa ei ole löytynyt 150 vuoden pyrkimyksistä huolimatta. Historia kertoo vain surkeista väärennöksistä ja erehdyksistä.

Nykyään syntyy sukupolvessa (20 vuotta) sata perinnöllistä sairautta.

Jos olisimme syntyneet miljoona vuotta sitten, olisimme jo kuolleet sukupuuttoon tuolla vauhdilla. Meidän perintötekijämme rappeutuvat koko ajan.

Alussa perimämme oli puhdas, niin että ihmiset elivät pitempään eivätkä sisarusten keskinäiset avioliitot olleet vaarallisia.

Mooses sääti noin 1500 eKr, että sisarusavioliitot ovat kiellettyjä. Silloin oli geneettinen rappeutuminen jo edennyt liiaksi.

Raamatun ja tieteen välillä ei ole ristiriitaa, vaikka ateistiset tiedemiehet yrittävät tieteen nimissä näin väittää.

Kaikkialla nähtävissä oleva suunnittelu todistaa Jumalan olemassaolosta. On realismia todeta ihmisen synnynnäinen pahuus. Sitten on tyydyttävä siihen mitä Raamattu kertoo meidän osastamme.

Ihminen vaistonvaraisesti tietää, että elämä ei lopu kuolemaan. Jumala aikanaan vaatii meidät vastuuseen elämästämme ja syntisinä ainoa mahdollisuutemme on turvautua Jeesuksen sijaiskärsimykseen.

Tällöin meillä on voimallinen auttaja niin elämässä kuin kuolemassakin.

REKO KAURANEN

Vaasa"



Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja pekka » 31. Touko 2016 18:37

Kirje Titukselle 1:

1. Paavali, Jumalan palvelija ja Jeesuksen Kristuksen apostoli Jumalan valittujen uskoa ja sen totuuden tuntemista varten, joka on jumalisuuden mukainen,

2. apostoli sen iankaikkisen elämän toivon perusteella, jonka Jumala, joka ei valhettele, on luvannut ennen ikuisia aikoja -

3. mutta kun aika oli tullut, ilmoitti hän sanansa saarnassa, joka on uskottu minulle Jumalan, meidän vapahtajamme, käskyn mukaan:

4. Tiitukselle, oikealle pojalleni yhteisen uskomme perusteella. Armo ja rauha Isältä Jumalalta ja meidän Vapahtajaltamme Kristukselta Jeesukselta!

5. Minä jätin sinut Kreettaan sitä varten, että järjestäisit, mitä vielä jäi järjestämättä, ja että asettaisit, niinkuin minä sinulle määräsin, joka kaupunkiin vanhimmat,

6. jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies, jonka lapset ovat uskovia, eivät irstaudesta syytettyjä eivätkä niskoittelevia.

7. Sillä seurakunnan kaitsijan on, niinkuin Jumalan huoneenhaltijan tulee, oltava nuhteeton, ei itserakas, ei pikavihainen, ei juomari, ei tappelija, ei häpeällisen voiton pyytäjä,

8. vaan vieraanvarainen, hyvää rakastava, maltillinen, oikeamielinen, pyhä, itsensähillitseväinen;

9. hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet.

10. Sillä paljon on niskoittelevia, turhanpuhujia ja eksyttäjiä, varsinkin ympärileikattujen joukossa;

11. semmoisilta on suu tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoksi.

12. Eräs heistä, heidän oma profeettansa, on sanonut: "Petturi Kreetan mies, peto ilkeä, laiskurivatsa".

13. Tämä todistus on tosi; sentähden nuhtele heitä ankarasti, että tulisivat uskossa terveiksi

14. eivätkä kiinnittäisi huomiotansa juutalaisiin taruihin eikä totuudesta pois kääntyvien ihmisten käskyihin.

15. Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.

16. He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia.



Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Elo 2016 18:26

Toinen kirje Timoteukselle 2:

1. Vahvistu siis, poikani, siinä armossa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

2. Ja minkä olet kuullut minulta ja minkä monet ovat todistaneet, usko se luotettaville miehille, jotka sitten ovat soveliaita muitakin opettamaan.

3. Kärsi vaivaa niinkuin ainakin jalo Kristuksen Jeesuksen sotamies.

4. Ei kukaan, joka sodassa palvelee, sekaannu elatuksen toimiin, sillä hän tahtoo olla mieliksi sille, joka on hänet palkannut.

5. Eihän sitäkään, joka kilpailee, seppelöidä, ellei hän kilpaile sääntöjen mukaisesti.

6. Peltomiehen, joka vaivaa näkee, tulee ennen muita päästä osalliseksi hedelmistä.

7. Tarkkaa, mitä sanon; Herra on antava sinulle ymmärrystä kaikkeen.

8. Muista Jeesusta Kristusta, joka on kuolleista herätetty ja on Daavidin siementä minun evankeliumini mukaan,

9. jonka julistamisessa minä kärsin vaivaa, kahleisiin asti, niinkuin pahantekijä; mutta Jumalan sana ei ole kahlehdittu.

10. Siitä syystä minä kärsin kaikki valittujen tähden, että hekin saavuttaisivat pelastuksen, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, ynnä iankaikkisen kirkkauden.

11. Varma on tämä sana; sillä: jos olemme kuolleet yhdessä hänen kanssaan, saamme myös hänen kanssaan elää;

12. jos kärsimme yhdessä, saamme hänen kanssaan myös hallita; jos kiellämme hänet, on hänkin kieltävä meidät;

13. jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.

14. Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista, mikä ei ole miksikään hyödyksi, vaan niiden turmioksi, jotka kuulevat.

15. Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi, joka koetukset kestää, työntekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee totuuden sanaa.

16. Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pitemmälle jumalattomuudessa,

17. ja heidän puheensa jäytää ympäristöään niinkuin syöpä. Niitä ovat Hymeneus ja Filetus,

18. jotka ovat totuudesta eksyneet, kun sanovat, että ylösnousemus jo on tapahtunut, ja he turmelevat useiden uskon.

19. Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".

20. Mutta suuressa talossa ei ole ainoastaan kulta- ja hopea-astioita, vaan myös puu- ja saviastioita, ja toiset ovat jaloa, toiset halpaa käyttöä varten.

21. Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis.

22. Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.

23. Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.

24. Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;

25. hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden

26. ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.



Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa