Sairauksien parantaminen omalla ajattelulla

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Sairauksien parantaminen omalla ajattelulla

ViestiKirjoittaja systeri » 17. Syys 2014 07:47

Tämä on aihe joka on oikeastaan ollu päänvaivana täs munkin paranemisprosessis.Muutaman vuoden oon taiteillu ruokavalion kans ja uskonu myös sen tuomaan apuun,silti uskon että tää kaikki on Jumalasta.
Ihan samat ruoka-aineet lihaa lukuunottamatta on bannissa niinku tanullakin ja mun kohdalla tää toimii...tosin jos en lipsu mm sokeriin.
Moni kertoo taistelustaan esim syöpää vastaan,toiset selättää sen lujalla tahdon voimalla, toiset ei.
Mutta onko kyse kuitenkaan siitä.Toki fyysinen kunto ja henkinen kantti ei varmaan oo näissä ainakaan pahasta.
Lama-ajan nuorena yrittäjänä koin oikeastaan elämäni stressaavimmat hetket,silloin sairastuin johonki ihmeen tulehdukseen joka teki paikat ja pään niin kipeiksi että uskoin kuolevani.Isoja patteja oli pitkin päätä ja niskaa ja kuume sahas eestaas 40 ja alas.Eräs uskonveli sanoi sen johtuvan stressistä,tuumasi että jostainhan sen pitää ulos tulla :roll:
Mutta mielenkiintoinen aiha tämä :)
systeri
 

Re: Sairauksien parantaminen omalla ajattelulla

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 17. Syys 2014 08:49

Itse olen huomannu "ajatella ,että nopea sokeri on edelleen kuin myrkkyä minun elinmistölle kuten myös ns kevyt tuotteet aspartamiini yms.Vältän siis niitä tietoisesti.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Sairauksien parantaminen omalla ajattelulla

ViestiKirjoittaja tanu » 18. Syys 2014 14:50

Tuollainen blogi löytyi, jossa on paljon hyviä vinkkejä autoimmuunisairausten vaihtoehtoisista hoidoista:
http://www.raikasweb.com/nivelreuman-nykyaikainen-hoito

Kommenteissa oli paljon ihmisten omia kokemuksia ja havaintoja.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Sairauksien parantaminen omalla ajattelulla

ViestiKirjoittaja Siivetön » 19. Syys 2014 10:49

Olen ollut aikanaan Kangasalan Reumakuntoutuksessa ja kun eräässä kaikille avoimessa lääkäritilaisuudessa, jossa sai esittää kysymyksiä lääkärille, otin esille esille kahvin juonnin ja pohjustin sen ihmettelylläni, että siellä oli joka päivä mm. jälkiruokana kahvi, jonka olen kokenut oman reumani kohdalla negatiivisena tekijänä, tämä lääkäri ihan loukaantui kaikkien silminnähden kysymyksestäni ja kiukuissaan vain tokaisi, että "jos se ei sulle sovi, ole juomatta".

Siihen loppuivat kaikki kysymykset, sillä tuo oli niin töykeästi ilmaistu, että kukaan ei uskaltanut kysyä enää mitään. :(

Tuo kuvasi tosi hyvin lääkärien asennetta ruokavalioihin reuman hoitomuotona.
Siivetön
 

Re: Sairauksien parantaminen omalla ajattelulla

ViestiKirjoittaja tanu » 19. Syys 2014 11:13

Siivetön kirjoitti:Olen ollut aikanaan Kangasalan Reumakuntoutuksessa ja kun eräässä kaikille avoimessa lääkäritilaisuudessa, jossa sai esittää kysymyksiä lääkärille, otin esille esille kahvin juonnin ja pohjustin sen ihmettelylläni, että siellä oli joka päivä mm. jälkiruokana kahvi, jonka olen kokenut oman reumani kohdalla negatiivisena tekijänä, tämä lääkäri ihan loukaantui kaikkien silminnähden kysymyksestäni ja kiukuissaan vain tokaisi, että "jos se ei sulle sovi, ole juomatta".

Siihen loppuivat kaikki kysymykset, sillä tuo oli niin töykeästi ilmaistu, että kukaan ei uskaltanut kysyä enää mitään. :(

Tuo kuvasi tosi hyvin lääkärien asennetta ruokavalioihin reuman hoitomuotona.


Tottahan se hyväpalkkaista lääkäriä harmittaa, jos joku kertoo totuuksia. Siinä on omat ansiot vaarassa. Ihmisten terveydestä niin väliä ole... ;)

Onneksi netissä voi vielä toistaiseksi vapaasti kertoa kokemuksistaan ilman että kukaan heti yrittää nolata ja mustamaalata.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Sairauksien parantaminen omalla ajattelulla

ViestiKirjoittaja systeri » 19. Syys 2014 11:38

Onko kellään kokemuksia tästä..?

http://elataysilla.com/2014/08/28/situu ... erapialla/
systeri
 

Re: Sairauksien parantaminen omalla ajattelulla

ViestiKirjoittaja tanu » 19. Syys 2014 13:47

systeri kirjoitti:Onko kellään kokemuksia tästä..?

http://elataysilla.com/2014/08/28/situu ... erapialla/



Ei ole, mutta kuulostaa mielenkiintoiselta. Ruokasoodasta olenkin jo kuullut ja lukenut paljon.
Sitruuna sen kanssa yhdessä on uutta. Kiitos tästä.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Sairauksien parantaminen omalla ajattelulla

ViestiKirjoittaja paa » 19. Syys 2014 22:55

pekka kirjoitti:Aamu-Usva kirjoitti, lainaus:

"Itse olen aina vierastanut ihan todella paljon sellaista amerikkalaistyylistä positiivista ajattelua, jossa pitäisi peilin edessä hokea itselleen kuinka kaunis ja menestyvä ja hyvä onkaan..."


Niin, tuo mistä kirjoitit, on itsesuggestiota:

Itsesuggestio:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Itsesuggestio

"Itsesuggestio on suggestion laji, jossa henkilö pyrkii vaikuttamaan mieleensä. Itsesuggestiota käytetään esimerkiksi rituaaleissa. Niissä henkilö tietyin menetelmin, esimerkiksi mantroja toistamalla, pyrkii muokkaamaan tietoisuudentilaansa.

Itsesuggestiota voidaan käyttää myös keskittymisen kohentamiseen. Esimerkiksi shaolin-munkit suggestoivat itselleen kivuttoman tilan. Menetelmänä käytetään mm. meditaatiota. Itsesuggestiota käytetään myös lisäämään mahdollisuutta nähdä selkounia.

Itsesuggestio voi olla apuna myös painon sekä addiktioiden hallinnassa. Sen tarkoitus on ohjata ihmisen mieltä positiiviseen suuntaan."


Toimii myös tavallaan toisinpäin: jos ihmiselle vuosikaudet kerrotaan ettei saisi olla tuollainen vaan pitäisi olla tällainen ja tuonkin teet väärin ja olet ihan tyhmä ja huono, niin sitä alkaa itsekin uskoa, että on ihan viallinen ja arvoton ihminen. Kiusaamisen lopputulos siis.

Ja tarkoitin viestilläni sitä, että olen joutunut itselleni vähän väliä hokea etten ole huonompi kuin muut, että samalla viivalla tässä ollaan, niin onko se sitten itsesuggestiota :?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Sairauksien parantaminen omalla ajattelulla

ViestiKirjoittaja systeri » 20. Syys 2014 21:39

tanu kirjoitti:
systeri kirjoitti:Onko kellään kokemuksia tästä..?

http://elataysilla.com/2014/08/28/situu ... erapialla/



Ei ole, mutta kuulostaa mielenkiintoiselta. Ruokasoodasta olenkin jo kuullut ja lukenut paljon.
Sitruuna sen kanssa yhdessä on uutta. Kiitos tästä.


Oon testannu tätä muutamana päivänä, eka päivänä otin sen ennen töihin menoa ja koko loppupäivän oli tunne että soodat nousi kurkkuun :P pari kertaa on tuntunu ihan hyvältä eli ei kannata säikähtää jos näin käy :) mutta kun ottaa tuon niin ei kannata ihan heti syödä päälle..ehkä tein siinä virheen??
systeri
 

Re: Sairauksien parantaminen omalla ajattelulla

ViestiKirjoittaja pekka » 21. Syys 2014 19:29

paa kirjoitti:
pekka kirjoitti:Aamu-Usva kirjoitti, lainaus:

"Itse olen aina vierastanut ihan todella paljon sellaista amerikkalaistyylistä positiivista ajattelua, jossa pitäisi peilin edessä hokea itselleen kuinka kaunis ja menestyvä ja hyvä onkaan..."


Niin, tuo mistä kirjoitit, on itsesuggestiota:

Itsesuggestio:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Itsesuggestio

"Itsesuggestio on suggestion laji, jossa henkilö pyrkii vaikuttamaan mieleensä. Itsesuggestiota käytetään esimerkiksi rituaaleissa. Niissä henkilö tietyin menetelmin, esimerkiksi mantroja toistamalla, pyrkii muokkaamaan tietoisuudentilaansa.

Itsesuggestiota voidaan käyttää myös keskittymisen kohentamiseen. Esimerkiksi shaolin-munkit suggestoivat itselleen kivuttoman tilan. Menetelmänä käytetään mm. meditaatiota. Itsesuggestiota käytetään myös lisäämään mahdollisuutta nähdä selkounia.

Itsesuggestio voi olla apuna myös painon sekä addiktioiden hallinnassa. Sen tarkoitus on ohjata ihmisen mieltä positiiviseen suuntaan."


Toimii myös tavallaan toisinpäin: jos ihmiselle vuosikaudet kerrotaan ettei saisi olla tuollainen vaan pitäisi olla tällainen ja tuonkin teet väärin ja olet ihan tyhmä ja huono, niin sitä alkaa itsekin uskoa, että on ihan viallinen ja arvoton ihminen. Kiusaamisen lopputulos siis.

Ja tarkoitin viestilläni sitä, että olen joutunut itselleni vähän väliä hokea etten ole huonompi kuin muut, että samalla viivalla tässä ollaan, niin onko se sitten itsesuggestiota :?


Paa, kiitos sinulle kirjoituksestasi.

Ei se varmaan vielä ole mitään varsinaista itsesuggestiota (itsesuggestiokirjoista ja -äänitteistä opittua) eli jonkinlaista omavoimaista mielenhallintaa jos toteaa itselleen, että ei ole muita ihmisiä huonompi.

Mutta varsinaisen itsesuggestion tekniikoita en suosittele, että ketään lähtisi niitä opettelemaan ja harjoittamaan koska silloin eksytään hyvinkin helposti sellaiselle alueelle minkä kautta pahat henkivallat voivat päästä meidän mieliimme vaikuttamaan. En ole ainakaan vielä löytänyt tähän päivään mennessä Raamatusta ainoatakaan opetusta siitä, että meidän tulisi mennä vaikkapa peilin eteen seisomaan ja hokemaan kymmeniä kertoja peräjälkeen: olen hyvä, olen hyvä, olen hyvä....jne. jne. Ja sitten kun tuota samaa kaavaa on toistettu useita päiviä tai viikkoja tai kuukausia niin lopuksi tulisi uskoa siihen, että on sellainen kun on itselleen hokenut ja uskotellut.


http://www.tohtori.fi/?page=4069997&sea ... esuggestio (itsesuggestio)

"keino vaikuttaa omiin mielipiteisiinsä esim. toistamalla jatkuvasti jotakin väitettä"

...........................................

http://www.hypnoosiliitto.fi/hypnoosista

"Suggestio

Suggestio on suostutteleva ehdotus, vakuutus tai väite, joka ei joudu mielen kriittisen pohdinnan kohteeksi vaan hyväksytään sellaisenaan, mikäli se ei loukkaa kohdehenkilön moraalia, eettistä näkemystä tai sopivuuskäsitystä.

Koko kulttuurimme on täynnä suggestioita. Niitä on vuorovaikutussuhteissa, työelämässä, uskonnossa, politiikassa, kouluissa, jne. Niitä on tahallisia, tavoitehakuisia ja tahattomia, harkitsemattomia. Ne ovat joko myönteisiä ja kannustavia tai kielteisiä ja latistavia. Kielteiset suggestiot ovat usein tahattomia, joita annamme huomaamattamme toisillemme jokapäiväisissä toimissamme kaikilla elämänalueilla.

Suggestiot vaikuttavat meissä ja niin opimme pitämään epätosiakin väittämiä, asioita ja ominaisuuksia itsestämme ja elinpiiristämme tosina. Väärät uskomukset hankaloittavat elämää ja toimivat esteinä mahdollisuuksiemme toteutumiselle.

Kun opimme itse tuntemaan suggestion luonteen ja toiminnan, opimme käyttämään itsesuggestiota ja näin vaikuttamaan elämänlaatuumme.

Kaikki mitä olemme oppineet väärin voimme poisoppia tai oppia uudelleen.


Hypnoosi ja suggestio

Hypnoosi on mielen tila, jossa kyky vastaanottaa suggestioita on merkittävästi lisääntynyt. Tätä mielen ominaisuutta käytetään hyväksi suggestiopohjaisissa terapia-, opetus- ja valmennusmenetelmissä. Niiden menetelmien piiriin kuuluu koko inhimillinen elämä.

Suggestiopohjaisten menetelmien yhtenä tarkoituksena on, että niiden avulla asiakas oppii itse ohjaamaan itseään tavoitteidensa suuntaan itsehypnoosin ja itsesuggestion opittuaan."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa