Täydellinen uskova?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 15. Syys 2014 19:24

Siivetön kirjoitti:Poista hyvä mies hetimiten nimesi!!
En ole kysynyt oikeaa nimeäsi, saatika henkilötunnustasi!

Kysyin erään viestin pohjalta, että oletko joku noista kyseisistä henkilöistä ja siihen et vastannut.

Tuo kysymykseni on nimittäin mielestäni oikeutettu sen pohjalta, miten ovat toimineet esim. kohdallani lähestyen mm. minua henk.kohtaisesti, joten koen oikeudekseni tietää, jos olet henkilö, joka ohitit foorumin estot ja laitoit minulle yksityisviestiä tuon tekosi mahdollistamana?

Eli oletko joku näistä, se joka ohitti foorumin estot kirjoittamalla "..uudella koneella ulkomailta..", eli Kari, tai tulit "... proxyn kautta foorumeille..", eli Kalle Lehtonen, vai tämä: ".... mainostoimiston, jolla sattuu olemaan hakukone, välimuistista.", eli Miika????


En ole muukuin se jonka olen itseni sanonut olevani, nuo muut maitsemasi nimimerkit ovat eri henkilöitä, eikä ole aihetta poistaa nimeäni, koska katson vastuukseni ottaa kaikista sanomisistani/käyttäytymisestäni vastuun, oman kuvakin pitäs vielä jossain vaiheessa lisätä tohon avatariin. :)
Joel.A
 

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 15. Syys 2014 19:26

Ok, joten poistan viestini, etteivät luo epäilystä yllesi!
Siivetön
 

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 15. Syys 2014 19:27

Siivetön kirjoitti:Ok, joten poistan viestini, etteivät luo epäilystä yllesi!


Elä poista, ainenkaan minun takia. :)
Joel.A
 

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 15. Syys 2014 19:32

Olen vähän sellainen äkkinäinen täräys, joten ehdiin jo. :lol:

En halua missään nimessä antaa kenestäkään minkäänlaista väärää kuvaa ja siksi halusin ottaa ne pois niin pian kuin mahdollista, etteivät vain herätä mitään vääriä epäilyksiä kenessäkään.
Siivetön
 

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 17. Syys 2014 16:29

tanu kirjoitti:
Kaikki uudestisyntyneet uskovat ovat yhtä täydellisiä Kristuksessa. Kristuksen veri on pessyt kaikki yhtä täydellisen puhtaiksi.
Eli ollaan yhtä täydellisiä kuin Kristus, Hänen kauttaan, kun Hän meissä asuu ja siksi ollaan Jumalan silmissä täydellisiä.
Mutta silti ollaan kaikki myös yhtä syntisiä ihmisinä, joka ikinen, loppuun saakka.


Jos lähtökohtana olisi siis se, että olemme lähtökohtaisesti kaikki uudestisyntyneet täydellisiä Kristuksessa niin miksi meitä sitten kehoitetaan erikseen vielä olemaan täydellisiä? Jos elämme synnissä niin onko Jumalan ihminen silloin epätäydellinen jos hän on kuitenkin uudestisyntymisen kautta on Kristuksessa täydellinen?
Joel.A
 

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja tanu » 17. Syys 2014 17:32

Joel.A kirjoitti:
tanu kirjoitti:
Kaikki uudestisyntyneet uskovat ovat yhtä täydellisiä Kristuksessa. Kristuksen veri on pessyt kaikki yhtä täydellisen puhtaiksi.
Eli ollaan yhtä täydellisiä kuin Kristus, Hänen kauttaan, kun Hän meissä asuu ja siksi ollaan Jumalan silmissä täydellisiä.
Mutta silti ollaan kaikki myös yhtä syntisiä ihmisinä, joka ikinen, loppuun saakka.


Jos lähtökohtana olisi siis se, että olemme lähtökohtaisesti kaikki uudestisyntyneet täydellisiä Kristuksessa niin miksi meitä sitten kehoitetaan erikseen vielä olemaan täydellisiä? Jos elämme synnissä niin onko Jumalan ihminen silloin epätäydellinen jos hän on kuitenkin uudestisyntymisen kautta on Kristuksessa täydellinen?


Raamatunkohdat joissa kehoitetaan täydellisyyteen ja olemaan täydellisiä eivät tarkoita sitä, että joku voisi täydelliseksi tulla. Vaan mielestäni ne
puhuvat siitä, että mihin tulisi pyrkiä eli täydellisyyteen. Kasvaa kohti täydellisyyttä, Jumalan voiman vaikutuksesta, Jumalan suunnitelman ja aikataulun mukaan.
Uskonkasvua kohti täydellisyyttä.

Silti jokainen uudestisyntynyt uskova on täydellinen Jeesuksen täydellisen syntien sovituksen ansiosta.

En osaa tätä paremmin selittää. :crazy: Puhunko nyt jotenkin ihan sekavasti?

Olen pahoillani Joel, jos en kykene sanomaan asiaa tarpeeksi ymmärrettävästi. Mielestäni jokainen uskova täydellinen Jumalan silmissä, Jeesuksen
sovituksen tähden. Jos ei siis itse tahallaan luovu uskosta Jeesukseen.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 17. Syys 2014 17:54

tanu kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:
tanu kirjoitti:
Kaikki uudestisyntyneet uskovat ovat yhtä täydellisiä Kristuksessa. Kristuksen veri on pessyt kaikki yhtä täydellisen puhtaiksi.
Eli ollaan yhtä täydellisiä kuin Kristus, Hänen kauttaan, kun Hän meissä asuu ja siksi ollaan Jumalan silmissä täydellisiä.
Mutta silti ollaan kaikki myös yhtä syntisiä ihmisinä, joka ikinen, loppuun saakka.


Jos lähtökohtana olisi siis se, että olemme lähtökohtaisesti kaikki uudestisyntyneet täydellisiä Kristuksessa niin miksi meitä sitten kehoitetaan erikseen vielä olemaan täydellisiä? Jos elämme synnissä niin onko Jumalan ihminen silloin epätäydellinen jos hän on kuitenkin uudestisyntymisen kautta on Kristuksessa täydellinen?


Raamatunkohdat joissa kehoitetaan täydellisyyteen ja olemaan täydellisiä eivät tarkoita sitä, että joku voisi täydelliseksi tulla. Vaan mielestäni ne
puhuvat siitä, että mihin tulisi pyrkiä eli täydellisyyteen. Kasvaa kohti täydellisyyttä, Jumalan voiman vaikutuksesta, Jumalan suunnitelman ja aikataulun mukaan.
Uskonkasvua kohti täydellisyyttä.

Silti jokainen uudestisyntynyt uskova on täydellinen Jeesuksen täydellisen syntien sovituksen ansiosta.

En osaa tätä paremmin selittää. :crazy: Puhunko nyt jotenkin ihan sekavasti?

Olen pahoillani Joel, jos en kykene sanomaan asiaa tarpeeksi ymmärrettävästi. Mielestäni jokainen uskova täydellinen Jumalan silmissä, Jeesuksen
sovituksen tähden. Jos ei siis itse tahallaan luovu uskosta Jeesukseen.


Et puhu minusta sekavia, mutta vastauksesi ei saanut minussa vieläkään pohdiskelulleni tyydytystä :).

Eli itsenä kovasti mietityttääsiis edelleen se, että Jumalan Sana kehoittaa meitä olemaan täydellisiä vaikka emme voi täydellisiä olla. Eli jos emme voi olla täydellisiä niin miksi Jumalan sana kehoittaa meitä olemaan täydellisiä? Näin minulla siis syntyy ajatus, että onko se täydellisyydessä elämistä jos me kaikessa pyrimme elämään Jumalan tahdon mukaisesti :roll:

Ajatellaan vaikka Mat 19 kohtaa jossa Jeesus sanoo rikkaalle miehelle joka kuitenkin oli elänyt kymmenen käskyn mukaan, että "jos tahdot olla täydellinen niin myy omaisuutesi, jaa se köyhille sitten sen jälkeen tule ja seuraa minua.

Niin siis olemmeko jossain määrin tai jollakin tapaa täydellisiä jos seuraamme kaikessa Jeesusta ja epätäydellisiä jos emme seuraa häntä kaikessa vaan osittain Jeesusta?
Joel.A
 

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 17. Syys 2014 18:45

Miten ajattelette tämän kohdan sekä mitä tarkoittaa se, että jos tahraama tai emme tahraa vaatettamme?

Kuitenkin on sinulla Sardeessa muutamia harvoja nimiä, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan, ja he saavat käyskennellä minun kanssani valkeissa vaatteissa, sillä he ovat siihen arvolliset. Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä. Ilmestyskirja‬ ‭3‬
Joel.A
 

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 17. Syys 2014 20:09

Ilmestyskirjassa puhutaan myös niistä, joiden suussa ei ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat. Ilm.14:5. Täytyy kyllä vain myöntää, että itse en kuulu tuohon porukkaan :(
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Syys 2014 23:05

Aamu-Usva kirjoitti:Ilmestyskirjassa puhutaan myös niistä, joiden suussa ei ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat. Ilm.14:5. Täytyy kyllä vain myöntää, että itse en kuulu tuohon porukkaan :(


En kuulu ilmeisesti minäkään eikä kukaan pakanakristitty, sillä ilmestyskirja kertoo tuosta asiasta tällä tavalla (sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista):

Johanneksen ilmestys 7:

1. Senjälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun.

2. Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,

3. ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".

4. Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:

5. Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,

6. Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,

7. Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,

8. Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.



Johanneksen ilmestys 14:

1. Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.

2. Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.

3. Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.

4. Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,

5. eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.

...........................................

P. Johanneksen Ilmestys 14:

1. Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Zionin vuorella, ja hänen kanssansa sata ja neljäviidettäkymmentä tuhatta, joilla oli hänen Isänsä nimi kirjoitettu heidän otsissansa.

2. Ja minä kuulin äänen taivaasta niinkuin paljon veden äänen, ja niinkuin suuren pitkäisen äänen. Ja se ääni, jonka minä kuulin, oli niinkuin kanteleen soittajain, jotka kanteleitansa soittavat,

3. Ja veisasivat niinkuin uutta virttä istuimen edessä, ja neljän eläimen edessä, ja vanhinten. Ja ei yksikään taitanut sitä virttä oppia, paitsi niitä sataa ja neljääviidettäkymmentä tuhatta, jotka maasta ostetut ovat.

4. Nämät ovat ne, jotka ei vaimoin kanssa ole saastutetut; sillä he ovat neitseet: nämät ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, kuhunka hän menee. Nämät ovat ihmisistä ostetut Jumalalle ja Karitsalle uutiseksi,

5. Joiden suussa ei ole petosta löydetty; sillä he ovat ilman saastaisuutta Jumalan istuimen edessä. Biblia.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron